Sinds kort heb ik glasvezel. Sindsdien doet zich het probleem voor dat de proxyserver wordt aangevinkt in het configuratiescherm van Windows7 terwijl dat niet moet. Als ik het uitvink helpt het niks, de volgende keer staat het vinkje weer aan. Hierdoor werkt internet nauwelijks, de pagina's laden supertraag of helemaal niet, heel irritant. Wat kan ik eraan doen?
Als jij zelf die proxyserver niet hebt ingesteld en het is een onbekende proxyserver, zou ik zeggen: scan je systeem op rotzooi als virussen en dergelijke.
Enne, zolang die proxy vanzelf aangaat en het onbekend is waar die proxy vandaan komt: doe geen bankzaken of ergens inloggen.
Enne, zolang die proxy vanzelf aangaat en het onbekend is waar die proxy vandaan komt: doe geen bankzaken of ergens inloggen.
Heb gescand met Avira Internet Security en Spybot, maar geen rotzooi/virus gevonden. Ik heb de server niet zelf ingesteld. Dus weet ik niet wat er nu tegen te doen is.
Welke gegevens staan er ingesteld bij de proxyserver?
eerste wat ik dan tegenkom is:
Wikipedia: PUM.bad.proxy
Lijkt me toch niet helemaal goed te gaan, maar ik ben niet echt een expert op dit gebied.
Wikipedia: PUM.bad.proxy
Lijkt me toch niet helemaal goed te gaan, maar ik ben niet echt een expert op dit gebied.
[ Voor 0% gewijzigd door MisterEagle op 16-10-2014 10:34 . Reden: typo ]
Verwijderd
Die poort wordt door Apple gebruikt voor netwerk opslag: http://www.adminsub.net/tcp-udp-port-finder/49383 Heb je iets van Apple software geïnstalleerd staan?
Bij mij gaan verder wel allerlei alarmbellen rinkelen als een proxy niet uitgezet kan worden via de normale interface. Wat RollieBollie zegt: zolang je niet weet waar dit vandaan komt, maar even niet via die pc inloggegevens versturen.
Bij mij gaan verder wel allerlei alarmbellen rinkelen als een proxy niet uitgezet kan worden via de normale interface. Wat RollieBollie zegt: zolang je niet weet waar dit vandaan komt, maar even niet via die pc inloggegevens versturen.
Het is een proxy die lokaal op je pc draait.. die zichzelf weer aanzet als je hem uitzet -> Malware/Virus, geen twijfel over mogelijk.
Dan zeker malware/virus..
Misschien kan je scannen met Hitmanpro (surfright.nl) hiervan kan je een proefversie gebruiken.
Misschien kan je scannen met Hitmanpro (surfright.nl) hiervan kan je een proefversie gebruiken.
Pagina: 1