Msi z97i gaming ac - live update bios - doet niks meer!!

Pagina: 1
Acties:

• tomtje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11-2025
Beste tweaker,

Nadat ik mijn bios van versie 1.4 naar 1.5 probeerde te updaten met msi live update doet mijn pc helemaal niks meer. Naja de fans gaan draaien, maar ik krijg geen beeld!

Heb zelf al op internet gezocht en vanalles geprobeerd: videokaart eruit, video uitgangen moederbord aangesloten. Cmos clear knop ingedrukt. Een USB stick gemaakt met het bios, echter weet ik niet hoe ik deze erop moet krijgen zonder beeld!

Ik hier een oplossing voor of kan ik hem beter opsturen ter reparatie?

Groeten tom

Verwijderd

Welk mobo heb je? Bedoel je met 'cmos clear' het jumpertje? Zo nee, zou ik dat ook proberen.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 01:30:
Welk mobo heb je? Bedoel je met 'cmos clear' het jumpertje? Zo nee, zou ik dat ook proberen.
dit staat in de titel:
http://www.msi.com/produc...ING-AC.html#hero-overview

@TS:

het lijkt erop dat je niet de enige bent:
http://linustechtips.com/...icked-msi-gaming-5/page-2

Als dat echt zo is, en je echt niet met de onboard video nog iets van beeld krijgt, is je board denk ik gebricked (Er zit geen 2de bios op dus die mogelijkheid valt helaas af) en hoop ik dat je nog in je garantieperiode zit, dan zou ik hem gewoon RMA sturen (een bios flash die goed gaat, zonder fouten, mag geen gebrickt board opleveren.)

hoe kom je trouwens op versie 1.5? op de site van msi staat slechts 1.4

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-02 22:24
msi live update geeft ie al aan

Das software van msi zelf, ik heb dat zelf wel eens gezien, kan je drivers ect met een handomdraai updaten, echter kan het natuurlijk makkelijk mis gaan en zekers in windows flashen...

En ts zal zeker garantie over hebben ,tis een aardig nieuw bord.
Echter valt een verkeerde flash onder garantie?

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 16:37
Heb zelf tijdens flashen via MSI liveupdate 6 een bsod gekregen waardoor ik dezelfde symptomen had. Moederbord is waarschijnlijk overleden ofwel bios gebricked.
Fabrikant geeft geen garantie op foute bios flashes echter schijnen ze het niet te kunnen zien want hij doet het niet meer, je zult aan moeten kloppen bij de verkoper en hopen dat deze coulant is.

[ Voor 11% gewijzigd door TheGrillmeister op 16-10-2014 19:36 ]

• tomtje
Heb hem net opgestuurd. Heb erbij verteld hoe het gebeurd is. Update normaal nooit mijn bios, maar aangezien die software van hun het aangeeft/voorstelt mag je er toch vanuit gaan dat het werkt?! Krijgt zelfs geen waarschuwing of iets dergelijks! Op de site van msi lees ik vervolgens dat er geadviseerd word om m-flash en live update beide niet te gebruiken aangezien er veel problemen zijn. Lekker is dat. Nu maar afwachten wat er met mijn bordje gaat gebeuren....

Ps. Kan idd ook versie 1.4 geweest zijn. Twijfelde al 😉

[ Voor 6% gewijzigd door tomtje op 16-10-2014 20:24 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
heeft die Z97 geen 2de bios, mijn Z87 heeft dat wel geloof ik, ff switch omgooien, dan kan je weer booten, swtich weer omgooien terwijl gewoon en je kan weer flashen :)

• tomtje
Nee, dat is volgens msi niet nodig. Dit moederbord heeft namelijk m-flash waardoor je een kapot bios geen probleem meer is. Draai je bios zo van de USB stick. Althans.... Volgens de marketing afdeling dan! Volgende keer bij bord van 150 euro inderdaad zorgen dat dat erop zit!!!

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 16:37
Viel mij ook al op dat er weinig waarschuwingen staan. Succes met je afhandeling
Pagina: 1