Spontane reboot bij starten bepaalde game

Pagina: 1
Acties:

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Goedenavond,

Ik maak dit topic voor een vriend die hier geen account heeft. We spelen al een tijdje titanfall met z'n 3en en 1 van m'n vrienden heeft nu het volgende probleem:

Als hij titanfall start dan reboot z'n pc na een bepaalde tijd na het starten van de game. Volgens mij tijdens intro filmpje. Hij heeft z'n pc al wat schoongemaakt en zo en hij denkt dat het titanfall is of andere software. Ik en m'n andere maat hebben hier geen probleem mee en volgens mij geeft een fout in software geen spontane reboot toch? Volgens mij kan je hoogstens een bsod of een dit programma werkt niet meer met een probleem met software.
Hij heeft een zalman 900watt voeding deze is al een tijdje oud. Moederbord is een rampage maximus gene IV . Processor weet ik even zo snel niet. Ik vermoed dat de voeding de boosdoener is maar zijn er manieren om dit uit te sluiten? Hij heeft geen problemen met diablo3 of starcraft II en dat vind ik het vreemde van het verhaal. Deze spellen vragen meer dan Titanfall en daarom vind het vreemd.

Als ik hier niet goed zit zal ik m'n vraag ook een keer in het voedingen topic vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door mike30 op 15-10-2014 23:42 ]

Verwijderd

Het is uit te sluiten met een andere voeding...

• TommieW
  • Laatst online: 13:10

TommieW

Numa numa.

Kijk even met een programma als BlueScreenView of er sprake is van een BSOD. Daarna kan je kijken wat de temperaturen van de GPU en CPU doen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

en volgens mij geeft een fout in software geen spontane reboot toch? Volgens mij kan je hoogstens een bsod of een dit programma werkt niet meer met een probleem met software.
Probleem is, standaard staat automatisch herstarten bij een BSOD aan in Windows. De PC restart eigenlijk zo gauw, dat je de BSOD soms helemaal niet te zien krijgt. Gewoon zwart (programma crashed) en dan zie je de POST alweer dat de PC al aan het herstarten is.

Zelf zet ik altijd autmatisch herstarten bij een BSOD uit, zodat je duidelijk kan zien welke BSOD je hebt, welk bestand (of onderdeel) de fout genereerd, en kun je rustig even een foto maken van de BSOD (ik maak er altijd foto's van, werkt soms wat handiger dan die ellen lange foutcode op te schrijven).

Voeding kan ook een probleem zijn, maar dan zou je het bij meer programma's verwachten.
Bovendien loopt een PC vaak vast met een te zwakke voeding ipv resetten (al kan het soms ook voor instabiliteit zorgen > programma/hardware crash > BSOD > instant reset, maar meestal krijg je dan dus een vastloper).

• mike30
  • Laatst online: 13-12-2025
Het is een lastig verhaal. @ Nemesizz ik zal m vertellen om de bsod reboot uit te zetten, goede tip want ik wist niet dat dat uberhaupt kon. Ik heb m ook al verteld dat een verse install ook niet verkeerd zou zijn.Ik doe het meestal 2 x per jaar aangezien een herinstall een uurtje of iets langer duurt. Maar wel een schone verse en stabiele pc. Meeste mensen zien daar het nut niet van in maar vinden het wel raar als er van alles minder gaat functioneren.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 17:58
Je kan in het logbook van windows ook gewoon de foutmeldingen na een bsod uitlezen hoor. Te vinden via het configuratiescherm :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Pagina: 1