Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer vindt 2,4ghz band niet wanneer het kanaal vast staa

Pagina: 1
Acties:

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 20:37
Beste,

Ik heb hier thuis de bekende ubee modemrouter van Ziggo staan. Omdat ik veel problemen ondervond met het wifi gedeelte van deze router heb ik er een tweede router naast geplaatst. Dit is de TP-link TL-WDR3600.

Op mijn iPhone verbind ik hem met de 5ghz band-> haal de volledige snelheid en het is stabiel
Mijn pc verbind ik via de 2,4GHz band(ondersteunt geen 5ghz)-> instabiel en maar 1/3 van de internetsnelheid.
Wanneer ik mijn iPhone verbind met de 2,4 ghz band -> instabiel en maar 1/3 van de internetsnelheid.

Ik ben op onderzoek uitgegaan en heb door middel van inssider kunnen achterhalen dat de 2,4GHz band een kanaal gebruikte dat ook door andere netwerken hier gebruikt wordt. Ik heb het kanaal van de tp-link 2,4 ghz band op 13 vastgezet. dit resulteerde in:
iPhone verbonden met 2,4GHz-> volledige snelheid en stabiel
mijn pc wil het wifi signaal echter niet meer vinden.

Ik loop dus tegen het probleem aan dat wanneer ik de 2,4 ghz band op een vast kanaal zet, deze niet meer gevonden wordt door de wifi ontvanger die in mijn pc zit. De ontvanger is een: Linksys WUSB100. De nieuwste drivers zijn geïnstalleerd.

Ik heb de instellingen gecontroleerd maar zover ik kon zien stond er niks verkeerd ingesteld. Ik heb de adapter opnieuw geïnstalleerd maar ook dit heeft het probleem niet verholpen.

Iemand die bekend is met dit probleem? Moet ik het in de ontvanger zelf zoeken?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik raad je aan om kanaal 1, 6 of 11 te proberen. Kanaal 13 wordt lang niet altijd ondersteund of gebruikt.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• homemix25
ah inderdaad, instellen van de router op kanaal 11 zorgde ervoor dat hij weer zichtbaar was. Bedankt!

Nu alleen nog zoeken naar een geschikt kanaal. Kanaal 11 is op de iPhone nog steeds stabiel, op de computer echter nog slechter dan het kanaal op automatisch.

[ Voor 44% gewijzigd door homemix25 op 15-10-2014 21:32 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Download eens de app WiFi analyzer op je telefoon, kan je zien welke kanalen het drukst bezet zijn.

Of download eens inSSIDer http://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html voor Windows.

nggyu nglyd

• homemix25
Ben ik nu mee aan het werk. Vandaar dat ik aanvankelijk op kanaal 13 kwam. meeste omringende netwerken zitten tussen de 6 en 11. Op nummer 1 zit alleen ziggo hotspot.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dan zou ik channel 1 eens proberen.

nggyu nglyd

Verwijderd

Denk dat er gewoon teveel luitjes op het zelfde kanaal zitten. Maar je hebt natuurlijk ook de mogelijkheid om op de Ziggo router je WiFi uit te schakelen, goed mogelijk dat deze de stoorzender is...

Ennuh.. hou adapters en magnetrons uit de buurt.. 8)7

• homemix25
WiFi op de ziggo router is uitgeschakeld, met uitzondering van de hotspot. Deze schakel ik liever niet uit want dan kan ik er zelf ook geen gebruik meer van maken.

Magnetron staat niet tussen de kamer waar de router staat en de kamer waar de pc staat in. Ga ervan uit dat dit dus geen grote stoorzender is.

ga hem nu op kanaal 1 zetten en dat proberen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:44:
Ennuh.. hou adapters .. uit de buurt.. 8)7
:?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
netwerken die je vind op -90 en hoger (-100db e.d.) worden er door de wifi techniek wel uitgefilterd. 5 stuks rond die waarde in 1 kanaal kunnen een beter resultaat geven dan 1 op -55 in het kanaal waar je zit.

• homemix25
alle kanalen die gevonden worden zitten onder de -90db. twee netwerken van de buren zitten rond de -70. kanaal tp-link 2,4ghz zit rond de -60 en ziggo hotspotkanaal rond de -50. Heb hem nu op kanaal 1 staan maar ook dit kanaal geeft op de computer nog geen volledige internetsnelheid( moet 30 zijn geeft ongeveer 15 Mbps). Denk dat het toch de adapter is die niet beter kan.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wat haal je op de kabel?
Wat is de afstand, haal je met de iPhone wel de 30Mb/s?

nggyu nglyd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probleem PC is simpel: je gebruikt US driver of firmware op je NIC. In de US heb je alleen kanalen 1-11 beschikbaar in de 2.4GHz-band.

Oplossing: EU driver/firmware installeren. Dan kun je netwerken tot en met kanaal 13 gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

• homemix25
Quad schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:19:
Wat haal je op de kabel?
Wat is de afstand, haal je met de iPhone wel de 30Mb/s?
Op de kabel haal ik de volledige snelheid. Afstand is nog geen 4 meter met 1 muur ertussen. Met mijn iPhone haal ik inderdaad de volledige snelheid.

Ik ga de juiste driver installeren, ben benieuwd of dit ook het probleem met de tragere internetsnelheid verhelpt.

• homemix25
dion_b schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:26:
Oplossing: EU driver/firmware installeren. Dan kun je netwerken tot en met kanaal 13 gebruiken.
EU driver van de website van de fabrikant gedownload, hij vindt nu inderdaad ook kanaal 13, dank!

Momenteel staat hij op kanaal automatisch en haalt hiermee ongeveer 20Mbps. Een vastgezet kanaal(1,6 en 11) boden geen hogere snelheid.

Ik denk dat ik toch een andere netwerkadapter ga proberen,daar mijn iPhone momenteel nog steeds de volledige 30Mbps haalt.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WZTYH77K3OJD.png hierbij een screenshot van inssider. Mogelijk hebben jullie nog tips

[ Voor 10% gewijzigd door homemix25 op 15-10-2014 22:56 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tips...

Je adapter is een 802.11g non-MiMo adapter. Daar kun je zelfs in theorie niet meer dan 30Mbps mee halen, 20Mbps is dus best goed.

Als je iPhone (802.11n non-MiMo) 30Mbps haalt dan kun je uitgaan dat je ongeveer 30Mbps per physical stream gaat halen met 802.11n in 2.4GHz.

Een USB adapter gaat zo goed als nooit MiMo doen, dus max snelheid op die plek ws 30Mbps. Maar de WDR-3600 kan 2x2 MiMo doen, dus als je een PCIe adapter met 2x2 (twee radio's en antennes) neemt kun je in de 2.4GHz alvast 60Mbps halen. Vervolgens kan de WDR-3600 ook 5GHz aan (tegelijk met 2.4GHz). 5GHz reikt minder ver en minder goed door muren en vloeren, maar bij goed signaal kun je doorgaans ongeveer 2x de snelheid halen van 2.4GHz, dus met een 2x2 MiMo adapter die 5GHz aankan zou je mogelijk 120Mbps kunnen halen draadloos.

Dat alles gezegd, het is een vaste PC. Vaste PC's verdienen vaste, bedrade verbindingen. Voor minder dan de prijs van een USB dongle heb je genoeg Cat5e/6 UTP om continu en betrouwbaar >900Mbps te halen.

Oslik blyat! Oslik!

• homemix25
Deze http://support.linksys.com/nl-eu/support/adapters/WUSB100 link zegt dat de adapter beschikt over 802.11n dus ik ga ervan uit dat deze dan ook de 30Mbps zou moeten kunnen halen.

Maar hoe dan ook komt het er op neer dat de lagere snelheid door de adapter komt. Een kabel is waarschijnlijk niet mogelijk, dan wordt het waarschijnlijk upgraden naar een betere (pci-e) ontvanger.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blijkt dat Linksys meerdere totaal verschillende onder zelfde naam uitgebracht heeft :X

Ik ging o.a. hiervan uit:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16833124280

Kijk eens naar de behaalde link speed. Indien >54Mbps, dan is het n.

Hoe dan ook het is een USB dongle, wat betekent dat het klein is. Wat je wel nog kunt winnen is betere plaatsing. Heb je een USB verlengkabel? Zo ja, plug die eens tussen dongle en PC, en probeer eens verschillende orientaties. Bedenk dat WiFi net zo goed een RF-techniek is als ouderwetse TV-signalen door de lucht, en net zo goed als dat je toen met een antenne moest draaien voor beste ontvangst moet je ook met een WiFi antenne draaien voor optimale orientatie.

Oslik blyat! Oslik!

• homemix25
Link speed is 135 Mbps! Heb nog even zitten spelen met een verlengkabeltje en de snelheid wordt er inderdaad beter van. Ik heb in ieder geval weer een hoop bijgeleerd en weet wat ik eventueel nog kan verbeteren. Thanks.

Pagina: 1