Booten van NW51 server

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het booten vanaf een NW5.1 server? Dit met een 3c905c kaart?
Hoe zet je dit precies op?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoe bedoel je dit precies ? Als in je OS over het netwerk trekken ? Dus echt booten over het netwerk van die netware 5.1 Server ?

Aannames zijn fataal.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Met die 905c kaartje heb je de mogelijkheid om te booten vanaf je server.
Wat nu de bedoeling is, is dat wanneer je boor vanaf de server je een gewoon dos inlogscherm krijgt. Na het inloggen een "menu".

Het is de bedoeling dat docenten via deze weg een image kunnen kiezen en dat ze zelf dus machines kunnen herstellen na het geven van een cursus.

Het is een NW5.1 IP only omgeving.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja. Dat is dus een stukje wat ik zelf ook nog helemaal moet uitzoeken.

Ik weet wel dat er een Dos-bootdisk met tcp/ip voor nodig zijn, en een Bootp en tftp server.

Aannames zijn fataal.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 13 juni 2001 11:02 schreef Elroyv het volgende:
Het is de bedoeling dat docenten via deze weg een image kunnen kiezen en dat ze zelf dus machines kunnen herstellen na het geven van een cursus.
(pssst, met ZEN 3 kun je gewoon met bootdisks, en ook met PXE dacht ik, images terugzetten op pc's, via TCP/IP)
Het is een NW5.1 IP only omgeving.
Dat wordt lastig. NetWare heeft standaard geen TFTP server, alleen maar RPL via IPX. Een bootdisk maken die via TCP/IP inlogt op NW is geen probleem, maar een image van zo'n bootdisk bij je client krijgen via TCP/IP lukt dus niet met alleen NW5.1.
Op woensdag 13 juni 2001 11:39 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik weet wel dat er een Dos-bootdisk met tcp/ip voor nodig zijn, en een Bootp en tftp server.
BOOTP ondersteunt NW wel gewoon... (als onderdeel van de DHCP server)

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
[b]Op woensdag 13 juni 2001 11:49 schreef Onno het volgende:

Dat wordt lastig. NetWare heeft standaard geen TFTP server, alleen maar RPL via IPX. Een bootdisk maken die via TCP/IP inlogt op NW is geen probleem, maar een image van zo'n bootdisk bij je client krijgen via TCP/IP lukt dus niet met alleen NW5.1.
Een NT Machine met alleen een TFTPServer erop is geen probleem, die zetten we zo ff neer. Ik heb MBA versie 4.10.1998 welk een windows based image editor heeft. Die images zijn dus niet zo moeilijk te maken. Alle hoe zet je het verder op....

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op de client CD die bij NW5.1 zit staat in \products\srvrinst een voorgeconfigureerde DOS client voor IP-only. (kun je zelf ook makkelijk maken overigens)

Die moet je hier wel voor kunnen gebruiken lijkt me... hoe je het precies opzet weet ik niet, heb nooit met NT remote boot geconfigureerd. :)

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 22:42 schreef Onno het volgende:
Op de client CD die bij NW5.1 zit staat in \products\srvrinst een voorgeconfigureerde DOS client voor IP-only. (kun je zelf ook makkelijk maken overigens)

Die moet je hier wel voor kunnen gebruiken lijkt me... hoe je het precies opzet weet ik niet, heb nooit met NT remote boot geconfigureerd. :)
IP Bootdisk had ik al. Ligt hier voor me neus...... Er schijnt niemand te weten hoe je het booten van een NW51 server opzet.....

Verwijderd

GAMEOVER :
op http://www.student.tue.nl/T/B.Blaauw/ heb ik ff me bootimage gezet. Documentatie moet nog steeds komen.
10Mbit netwerk-resultaten, image creeren met Drive Image Pro 4.0

Realtek -> 3Com 23MB/minuut
Xircom RE10 -> 3Com levert 1MB/minuut

bugje ergens dus.
Iedereen met op de site genoemde kaarten kan het testen.
Zoals gezegd documentatie komt nog :+

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 18:29 schreef BBL the 2nd het volgende:
GAMEOVER :
op http://www.student.tue.nl/T/B.Blaauw/ heb ik ff me bootimage gezet. Documentatie moet nog steeds komen.
10Mbit netwerk-resultaten, image creeren met Drive Image Pro 4.0

Realtek -> 3Com 23MB/minuut
Xircom RE10 -> 3Com levert 1MB/minuut

bugje ergens dus.
Iedereen met op de site genoemde kaarten kan het testen.
Zoals gezegd documentatie komt nog :+
Hebben we het nu over het booten mbv je NIC?

Pagina: 1