Dual monitor op laptop (HOE?)

Pagina: 1
Acties:

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-01 14:16
Goedenavond mede-tweakers,

Ik heb een vraagje over hoe ik twee monitoren op mijn laptop kan aansluiten.
De laptop die ik heb is een Asus R510C-XX439H welke maar 1 HDMI uitgang heeft, en een onbruikbare VGA |:( .
Ik zou hier graag 2 monitoren op aan willen sluiten met beide apart beeld (dus geen duplicatie) en ook geen (in geval van 1080p schermen bijvoorbeeld) 3840 * 1080 constructie.

Nou heb ik op mijn laptop een Denon AVR-X2000 receiver aangesloten welke 1 HDMI out heeft, hier kan ik makkelijk een monitor aan hangen welke apart beeld krijgt. Nou vroeg ik mij af of ik bijvoorbeeld een Denon AVR-X3000 kan kopen (deze heeft 2 HDMI outs) en op beide HDMI uitgangen een monitor hangen. Krijg ik op deze manier wel apart beeld, of zal je hier dan altijd een duplicatie krijgen? Even een dure receiver aanschaffen om te testen zit er uiteraard niet in en ik ken niemand met een dergelijke receiver waar ik het mee zou kunnen testen.

Helaas heeft googlen me niks geholpen dus vraag het hier maar. Andere (goedkopere) suggesties zijn altijd welkom natuurlijk!
Het is tevens een must dat het via de receiver gaat.

Ook vroeg ik me af of mijn laptop (videokaart is een nVidia GeForce GT 720M, uiteraard niet te vervangen) twee monitoren met 2560 * 1440 (<receiver heeft 4K video support / upscaling dus ik zou denken dat de resolutie zelf geen probleem zou mogen zijn) zonder problemen zou kunnen aansturen? (Ik game er niet op, het is voornamelijk voor studie/zakelijke doeleinden bestemd) < of zou twee maal 1080p zelfs al aan de 'zware' kant zijn?

Bijvoorbaat dank _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Twijfels op 15-10-2014 19:47 ]

• Twijfels
Iemand?:)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:04
Een receiver zal nooit verschillend beeld op de aangesloten schermen kunnen tonen. Of er receivers zijn die hetzelfde beeld over meerdere schermen kunnen tonen weet ik niet.

Je kan een USB3 "docking station" kopen die video-uitgangen heeft. De "videokaart" zit dan in de docking station zelf. De max-resolutie van zulke docking station oplossingen weet ik niet, mag je zelf even googlen :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Twijfels
Bedankt voor je bijdrage!
Helaas heeft die geweldige laptop van mij geen USB3 aansluiting.. Dus die optie valt al af.

Ik denk dat ik toch maar eens ergens moet regelen dat ik een dergelijke receiver voor een dagje kan lenen bij een zaak hier in de buurt om te kijken of dit werkt.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Ik denk niet dat dat gaat werken.

Ik vermoed dat die receiver het gewoon doorgeeft naar 2 apparaten. Je laptop stuurt waarschijnlijk ook gewoon max 2 schermen aan (inclusief zijn eigen scherm). Anders had je ook wel meer poorten gehad (displayport met name)

Wil je er meer, heb je een extra videoadapter nodig (bijvoorbeeld zo'n usb controller).

Alleen de nieuwere desktop kaarten van amd (R9 serie) kunnen zonder extra moeite 3 schermen aansturen. Bij oudere kaarten moet je daar al displayport bij gebruiken met dure adapters. (hoe het zit met nvidia weet ik eigenlijk niet).

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je laptop ondersteunt WiDi (Wireless Display), je zou daar eventueel naar kunnen kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 18-10-2014 20:29 ]

Pagina: 1