Toon posts:

Waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ff 2 kleine vraagjes:
kun je voor een waterkoeling installatie een pomp van bijvoorbeeld de centrale verwarming gebruiken? Lijkt me dat ie genoeg kracht heeft en hij is als ik me niet vergis regelbaar. Is dit een goede keus voor een pomp, ik heb er hier nl. nog 1 liggen voor misschien een lowbudget waterkeoling systeempje.

2. Wat is de maximale lengte ongeveer van de slangen? Ik wil waarschijnlijk een reservoir met belichting buiten mijn kast gaan zetten maar dan zit je wel met de lengtes van de slangen. Kan iemand me ongeveer een richtlijn geven?

many thx, and greetz Neo

Verwijderd

de lengte van de slangen hangen van je pomp af, maar ik denk dat je vrij ver komt met een CV pomp

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Die cv pomp is veel te zwaar je moet toch echt een aquarium pompie hebben ene hoe lang ze mogen zijn is afhankelijk van je pomp ...

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

Topicstarter
die pompen van een CV kun je geloof ik regelen met die draaiknop aan de voorkant, met een platte schroevendraaier. Zou dat niet de overcapaciteit op kunnen lossen?

nog een vraagje, zal deze:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/pics/opstelling.gif

gaan werken? mijn idee is dat de koeler een deel van de warmte van het blok wegtrekt(blok geleid de warmte neem ik aan) en zo het water koeler blijft.

Verwijderd

Low Budget waterkoeling..... :'(

voor fl 46,- heb je hier een 800 l/h pomp, zo groot als een appel. En de lengte van je slangen maakt niet zo veel uit, Zolang ze maar geen rare bochten ( in een keer 90 graden ofzo) maken zodat er een knik in komt.

Op Het Waterkoeling Forum staat een thread over waterpompen.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

RvV

Hallo, alsof dat ding niet een beetje 100x te veel kracht heeft. Dat ding pompt duizenden liters water, is dat niet een beetje overdreven?

Y'24

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 20:01 schreef RvV het volgende:
Hallo, alsof dat ding niet een beetje 100x te veel kracht heeft. Dat ding pompt duizenden liters water, is dat niet een beetje overdreven?
dat zeg ik volgens mij is dat te regelen :) wat kost trouwens zo'n aqauriumpompje ongeveer?

maar gaat die opstelling werken?

Verwijderd

als je je slangen nou 100M lang maakt moet dat lukken met die pomp ;)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

RvV

Op dinsdag 12 juni 2001 20:02 schreef neographikal het volgende:

[..]

dat zeg ik volgens mij is dat te regelen :) wat kost trouwens zo'n aqauriumpompje ongeveer?

maar gaat die opstelling werken?
Ik weet wel dat op onze pomp een schakelaar zit voor snel/iets minder snel. Maar dan nog is het een monster wat al nooit in een kast zou passen. En ik blijf erbij dat het nog steeds te veel pompt. :)
Mijn 800l/h v-tech pomp kostte 55 gulden.
En is dat coolermaster ding niet een beetje onzin? Ik weet niet of je er veel mee op schiet, maar je kunt het natuurlijk proberen. :)

Y'24

Verwijderd

Als je hem wil gaan belichten kan je er ook wel een paar exotische vissen in doen :)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

En dan aan een gewone radiator hangen?
Dan kan je in iedergeval echt zeggen dat je even je verwarming aan zet! :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Op dinsdag 12 juni 2001 20:06 schreef Hiro Shima het volgende:
als je je slangen nou 100M lang maakt moet dat lukken met die pomp ;)
Helemaal leip >:) Hupsakkee, leiding het raam uit meter of honder de grond in en er weer uit bovenste 15 meter geisoleerd :9 Dan zal het wel lekker koelen :p~

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Raaptaar
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Denk ook aan de energiekosten. Een waterpomp van de verwarming kan aardig wat energie gebruiken. Misschien ben je wel goedkoper uit met een klein pompje.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Op dinsdag 12 juni 2001 19:47 schreef neographikal het volgende:
die pompen van een CV kun je geloof ik regelen met die draaiknop aan de voorkant, met een platte schroevendraaier. Zou dat niet de overcapaciteit op kunnen lossen?

[afbeelding]

gaan werken? mijn idee is dat de koeler een deel van de warmte van het blok wegtrekt(blok geleid de warmte neem ik aan) en zo het water koeler blijft.
check je plaatje sander, je kan echt niet mikken he?

maar een cv dinges is inderdaad wel te zwaar :) (of je hangt er 60 meter lijding in) ;)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Een CV pomp levert veel druk. Als je hem gebruikt, zorg dan in ieder geval dat er geen leidingen kunnen lekken.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik zou inderdaad toch maar voor een aquariumpompje gaan..
(of je moet een systeem maken waarbij je en veel lengte hebt, en je de druk een beetje kunt regelen.. Of gewoon stalen buizen gebruiken i.p.v. slangen :) )

Verder denk ik dat die gewone cpu-koeler bovenop je waterkoeler niet echt veel nut zal gaan hebben..
En die copperspacer/coldplate... Spacer is geen probleem.. Is inderdaad zelfs beter voor je cpu zodat je je core niet kraakt.. Maar een coldplate zou ik er niet bijdoen.. Als je geen peltiers gebruikt, betekend een coldplate alleen maar extra warmteweerstand, zodat de uiteindelijke temperatuur toch weer hoger uitvalt..

Verwijderd

Waarom neem je er niet gelijk zo 1 >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/jb1crum/front.jpg

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2025
Die copperspacer kun je er beter tussenuit halen. http://www.overclockers.com/articles313/

every man is wise, until he speaks

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 12 juni 2001 19:47 schreef neographikal het volgende:
[afbeelding]

Idd zou dit gaan werken ?
Ik heb ook wel interesse in zo'n opstelling
Zit nu alleen met waterlok en de rest..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 20:31 schreef Interstice het volgende:

[..]

Helemaal leip >:) Hupsakkee, leiding het raam uit meter of honder de grond in en er weer uit bovenste 15 meter geisoleerd :9 Dan zal het wel lekker koelen :p~
Nee. De aarde zal het water opwarmen dus is het niet echt nuttig

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Grondwater is vrijwel constant een graad of 8 meen ik. Bied dat geen perspectieven?

Verwijderd

hmm je wilt een pompje in de grond zetten? nee ff serieus hoe wil je dat water uit de grond krijgen?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 16:17 schreef DaBit het volgende:
Grondwater is vrijwel constant een graad of 8 meen ik. Bied dat geen perspectieven?
Zoiets als een warmtewisselaar systeem bedoel je: een lusje de grond in stampen die d.m.v. warmte-overdacht zijn warmte aan het grondwater geeft, en daardoor een bijna constante temperatuur behoud. (in de meeste delen van Nederland is het grondwater toch op minder dan één meter te vinden :9 )

Zou oude stadsgracht voor het huis bij mij ook voldoen als reservoir :9~ = ook constante temperatuur ;)

CV pomp heeft veel te veel kracht, of je moet bijvoorbeeld veel leidinglengte toepassen om de druk te verlagen. (vijver gebruiken als koeling bijv. :) , maar dan wel anti-vries gebruiken voor in de winter 8-) )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 20:35 schreef answer_man het volgende:

[..]

check je plaatje sander, je kan echt niet mikken he?

maar een cv dinges is inderdaad wel te zwaar :) (of je hangt er 60 meter lijding in) ;)
Dit heet PSP7 zonder lagen :) ff vlug in elkaar geflanst. Maar wat moet zo'n aquariumpomp ongeveer op gaan brengen(sorry mensen, geen tijd om naar de dierenspeciaalzaak tegaan, teveel ET's en PO's :( )

Ik wil het zoveel mogelijk lowbudget houden dus voor mij is het waterblokkie nu nog het grootste probleem, morgen ff langs de praxis(ligt wel op de route naar school) en es ff kijken wat ze daar misschien als iets bruikbaars hebben van koper of alu........
Pagina: 1