Webshop vs fysieke winkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:51
Afbeeldingslocatie: http://www.iq-webshop.nl/wp-content/uploads/2014/03/Webshop-Keurmerk.jpg

Een leuk discussiepunt over online vs echt winkelen.
Waar kopen jullie elektronica of kleding? In een echte winkel of toch online?
Er zitten voor- en nadelen aan online shoppen. Het grootste voordeel is denk ik dat bijna alles stukken goedkoper is online. Het grote nadeel is weer dat je het niet kunt aanraken voordat je het koopt.

Ik ging gisteren naar een grote elektronica zaak om een gitaarkabel (6,3mm jack) te kopen. De kabel stelt niks bijzonders voor en je zou denken dat een grote elektronica winkel deze wel verkoopt. Maar helaas de kabel die ik nodig had wordt niet verkocht en is ook niet in het assortiment. Ook had ik een micro USB kabel nodig om een telefoon mee op te laden. Alleen de kabel, geen oplader oid. Daar vragen ze €9,99 voor. Nou dat doen we natuurlijk niet hé.
Later die dag heb ik het maar op internet gekocht voor een stuk minder geld en de volgende dag in huis.

Er wordt verwacht dat er volgend jaar meer webshops dan fysieke winkels zijn. Het aantal fysieke winkels daalt. Iedereen kan in principe een webshop beginnen en spullen verkopen. Dus op de ene kant is het logisch dat er steeds minder winkels komen. Een ander punt wat speelt is dat er in de meeste stadscentra absurd veel parkeerkosten worden gevraagd. €4 per uur zijn geen uitzonderingen meer. Tijdens de feestdagen gaat iedereen naar de winkelcentra toe om in te slaan. De bijvoorbeeld kerst of sinterklaas sfeer is dan wel weer leuk, maar de vele mensenmassa's niet. Minder winkels betekent ook minder personeel en dus meer mensen zonder een baan.
Bij grotere webwinkels zoals Bol.com is verzenden voor een bestelling vanaf €20 al gratis. Bij sommige webshops rekenen ze nog €6,95 voor grotere bestellingen die met de pakketdienst worden bezorgd. De parkeerkosten/brandstofkosten na een bezoek aan het winkelcentrum zijn meestal vele malen hoger.

Veel fysieke winkels hebben tegenwoordig ook een webshop. Denk hierbij aan de Mediamarkt, Dixons, BCC, maar ook kledingwinkels zoals H&M of C&A.
Kleding is wel iets om de echte winkel te kopen. Je zit toch met passen. Ieder merk zit toch net iets anders of heeft een andere maattabel. Als je eenmaal iets hebt van een bepaald merk weet je de maat ook gelijk. Maar ook hier hebben de webshops aan gedacht namelijk gratis retourneren binnen een x aantal dagen. Past de kleding die je hebt besteld niet, dan kan het gratis terug gestuurd worden naar de webshop. Meestal is er nog de keuze tussen ruilen voor een andere maat of het geld terug laten boeken. Het is allemaal mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.nativemedia.be/wordpress/wp-content/uploads/2014/04/aantal-webwinkels.jpg

Online vs echt winkelen

Voordelen Online winkelen
  • Winkelen wanneer je wilt zonder het huis uit te hoeven
  • Prijs (vergelijken)
  • Producten op voorraad / in het assortiment
  • Product wordt thuisbezorgd (vaak gratis en snel)
  • Geen drukte
  • Geen opdringerige verkopers >:)
Nadelen Online winkelen
  • De kans op fraude bestaat
  • Het niet kunnen aanraken van het product
  • Levertijd kan lang zijn
  • Betaalgegevens kunnen gestolen worden
  • Product ruilen / garantie afhandeling
  • Minder klantenservice
  • Thuis blijven om de bezorging te kunnen aannemen
  • Mogelijke verzendkosten
Voordelen fysieke winkels
  • Het product kan aangeraakt/getest worden
  • Vragen stellen aan een verkoper
  • Gelijk in bezit
  • Makkelijker ruilen/terugbrengen
  • Geen verzendkosten
Nadelen fysieke winkels
  • Je moet het huis uit
  • Parkeer/brandstofkosten
  • Product is vaak duurder
  • Verkopers die maar blijven zeuren totdat je iets koopt
  • Mogelijke drukte
Infographics over online shopping
https://www.consuwijzer.n...online-winkelen-groot.png
https://www.thuiswinkel.o..._Markt_Monitor_2014_2.pdf
http://www.webwinkelweblo...infographic_ecommerce.jpg
http://www.bartvandecaste...-nederlandse-webshops.jpg
http://infographiclist.fi...ehavior_5242bd6eee154.jpg
http://www.invesp.com/ecommerce.jpeg
Enkele bekende webshops
http://www.bol.com
http://www.zalando.nl
http://www.ebay.com
http://www.amazon.com
http://www.alternate.nl
http://www.mediamarkt.nl
http://www.wehkamp.nl
http://www.coolblue.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandecasteel.nl/wp-content/uploads/2014/09/Geen-voorraad.jpg

Europese onlineverkoop groeit tot 363 miljard euro!
Landen met de grootste e-commerce omzet (2013):
  • Verenigd Koninkrijk (107,1 miljard euro)
  • Duitsland (63,4 miljard euro)
  • Frankrijk (51,1 miljard euro)
  • Nederland (10,5 miljard euro)
VK, Duitsland en Frankrijk zijn goed voor zo'n 61% van de totale europeese e-commerce omzet.

Vooral de wat oudere mensen gaan liever naar een fysiek winkel. Omdat zei het niet altijd vertrouwen om op internet dingen te bestellen en gelijk te moeten betalen. Maar ook dit is aan het veranderen. Steeds meer ouderen kopen iets via het internet. Of het nu om kleding gaat of een TV.

Feedback is altijd welkom, neem contact met me op :Y

[ Voor 19% gewijzigd door OneTimer op 17-10-2014 15:23 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 13:57
Toch nog een nadeeltje bij het online winkelen: je moet in de meeste gevallen wel in een bepaald tijdvak thuis zijn om de spullen in ontvangst te nemen. Bij de meeste winkels heb je dit tijdvak niet voor het kiezen. Zeker als dit een groot tijdvak is kan dat heel vervelend zijn.
Laten bezorgen bij een afhaalpunt kan soms ook maar dan vervalt het voordeel dat je er het huis niet voor uit hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:37
jvdr schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:23:
Laten bezorgen bij een afhaalpunt kan soms ook maar dan vervalt het voordeel dat je er het huis niet voor uit hoeft.
Als je toch naar de supermarkt moet dan is het natuurlijk geen probleem om het daar te laten bezorgen. Voor de rest heb je gelijk, het hoeft niet altijd ideaal te zijn.

Ik koop zelf de meeste dingen op internet. Gewoon omdat het lekker makkelijk is, want ik hoef er de deur niet voor uit, maar voornamelijk omdat het goedkoper is. Bij producten boven de 20 euro kijk ik vaak op idealo.de om te kijken of het in Duitsland goedkoper te krijgen is. Vaak is het daar namelijk goedkoper en hebben ze geen (of lage) verzendkosten. :)

Met kleding koop ik ook vaak via internet, maar echt handig is het niet altijd. Vaak moet ik dan meerdere maten bestellen en gaat de helft weer terug omdat het niet past. Of alles gaat terug, omdat het niet aan de verwachtingen voldoet. Wat dat betreft vind ik het handiger om naar een winkel te gaan, maar daar heb ik eigenlijk ook geen zin in. Overigens is (merk)kleding in Duitsland ook vaak goedkoop! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Over het bezorgen hebben jullie een punt. Bij de meeste bestellingen krijg ik een Track&Trace code met de verwachtte levertijd. Meestal staat er dan dat er tussen 9.30 en 18.30uur bezorgd kan worden. Hier heb je ook niet echt veel aan ;).
En anders zijn er altijd de buren, hoewel ik dit zoveel mogelijk probeer te voorkomen.
Afhaalpunt heb ik 1x gedaan, dat werkte opzich ook wel goed. Als je toch boodschappen moet doen kun je natuurlijk gelijk bij het afhaalpunt langs.

Ik heb ook al het een en ander uit China laten komen. Fietsverlichting, telefoonhoesjes. Nadeel is dat het dan iets langer duurt dan 1-2 dagen. Maar als je het niet gelijk nodig hebt is het ideaal. Stukken goedkoper en degelijk spul. Er is ook een apart China shopping topic: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:18
De wat duurdere elektronica koop ik liever in een fysieke winkel dan online. Ik ben nogal een zeikerd als het op pixels/backlight-bleeding aankomt.
De BCC in Leeuwarden weet dit ondertussen, maar die maken er geen probleem van. Mijn tablet heb ik daar 4 keer omgeruild, mijn telefoon ook iets van 4 keer (en uiteindelijk nog geannuleerd ook :P )
Bij Saturn had ik het zelfs nóg iets bonter gemaakt, daar ben ik uiteindelijk 8 keer geweest om mijn telefoon om te ruilen.

Zoals eerder genoemd vind ik het zelf ook fijner om zelf tijden te bepalen, een dag vrij moeten nemen omdat de bezorger tussen 08:00-20:00 langs zal komen....verschrikkelijk!
(Had er met de bovenstaande elektronica ook niet aan moeten denken om ervoor thuis te moeten blijven.)

Online is uiteraard wel goedkoper, maar de zekerheid van degelijke garantie bij een fysieke winkel (zoals BCC) is voor mij ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:17
Het ligt er bij mij ook aan wat ik koop. Ik koop veel online want dan kan ik het thuis rustig uitzoeken met vaak een ruimer assortiment dan in de winkel zonder dat er (on)vakkundig personeel er zich mee bemoeid of op je vingers meekijkt.
Wat koop ik niet online:
- Witgoed/stofzuiger/tv dit omdat het retourneren bij een defect aardig in de papieren kan gaan lopen met bijbehorende risico's. Vaak al wel online uitgezocht, inclusief prijs. De winkels kunnen veel doen met hun prijs.
- Alles wat je in de supermarkt koopt.
- Schoenen/broeken. Deze pasvorm komt vrij precies en heb je vele verschillende pasvormen in.
- Kleine dingen zoals olie voor de auto, autolampen.

Ik ben er aan gewend dat ik niet thuis ben als de pakketdienst langs komt. Ik werk door de week op kantooruren. Dus ik let er op dat het met een pakketdienst wordt verstuurd met een ophaalpunt in mijn eigen woonplaats. Dus ik bestel niks wat met DHL Express of de UPS geleverd wordt. Daarvoor met ik minimaal een uur rijden.
Het liefst laat ik het direct afleveren op een afhaalpunt. Maar helaas is dat vaak niet mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 16-10-2014 08:50 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Goedkoop spul koop ik altijd online (vaak zelfs in China), duurdere elektronica koop ik meestal online bij coolblue, die hebben goede prijzen en ik heb super goede ervaringen met hun service, en ze hebben fysieke winkels waardoor je, mocht het nodig zijn, het probleem zelf kunt laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het grootste probleem met al die offline winkels is dat ze enkel open zijn als ik aan het werk ben. Dan moet ik of snel na werktijd langs scheuren voor ze sluiten of een zaterdag opofferen. Zelfde geld voor de kapper, daar moet ik gewoon vrij voor nemen omdat ik het anders niet red. Die winkels slopen zichzelf op die manier. Waarom ga je om 9 uur 's ochtends open als de winkel vrijwel leeg is maar sluit je net op de momenten dat mensen tijd hebben langs te komen?

En wat onderscheid een winkel? Kennis hebben ze meestal niet meer, assortiment is een stuk kleiner en prijzen zijn een stuk hoger. Enige voordeel is dat je een product kan zien maar dat is vaak ook niet meer nodig. En bij klein grut wegen de verzendkosten niet op tegen het prijsverschil.

Zodra verzendkosten zakken en er makkelijkere aflevermethoden komen gaan heel veel winkels het zeer moeilijk krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Alles leuk en aardig. Afgelopen dagen sprak ik een meubelontwerper en -maker. Hij wilde niks liever dan een pand in de binnenstad waar hij én zijn verkooppunt zou hebben én zijn werkplaats. Op die manier konden mensen zien wat hoe hun spullen gemaakt zouden worden, het kunnen aanraken en dergelijke. Dit zou méér opvallen dan een site ergens op het web, hoe goed je ook vindbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is natuurlijk een branche die een uitzondering blijft. Zeker maatwerk meubels moet je gewoon zien en ervaren om te merken of het bij je past. En hoe meer winkels failliet gaan hoe goedkoper de locaties in de binnenstad worden.
Alleen... dan kan je weer niet makkelijk parkeren. Dus die mensen komen er weer lastiger naar toe.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
Tsurany schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:57:
Dat is natuurlijk een branche die een uitzondering blijft. Zeker maatwerk meubels moet je gewoon zien en ervaren om te merken of het bij je past. En hoe meer winkels failliet gaan hoe goedkoper de locaties in de binnenstad worden.
Alleen... dan kan je weer niet makkelijk parkeren. Dus die mensen komen er weer lastiger naar toe.
Dat is natuurlijk per gebied verschillend. Waar ik winkel kan ik perfect parkeren. Ruimte genoeg altijd.

@Topicstarter: Wat ik van online winkelen wel een nadeel vind en eigenlijk wel in de TS mag onder het kopje nadelen is het Thuisblijven omdat een bezorgen tussen 9:30 en 13:00 ofzo langskomt en je anders je pakketje mis en weer een dag moet wachten. Als ik persoonlijk de keuze krijg (maar weinig winkels bieden deze service) is het direct afleveren bij een afhaalpunt. Lokale bouwmarkt ofzo is altijd tot 20:00 open en dan kan ik langswippen wanneer ik dat wil ;) Mooie startpost overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:50
thefox154 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:51:
[...]

Dat is natuurlijk per gebied verschillend. Waar ik winkel kan ik perfect parkeren. Ruimte genoeg altijd.

@Topicstarter: Wat ik van online winkelen wel een nadeel vind en eigenlijk wel in de TS mag onder het kopje nadelen is het Thuisblijven omdat een bezorgen tussen 9:30 en 13:00 ofzo langskomt en je anders je pakketje mis en weer een dag moet wachten. Als ik persoonlijk de keuze krijg (maar weinig winkels bieden deze service) is het direct afleveren bij een afhaalpunt. Lokale bouwmarkt ofzo is altijd tot 20:00 open en dan kan ik langswippen wanneer ik dat wil ;) Mooie startpost overigens!
Dat is zeker waar, echter kunnen we er ook oplossingen voor bedenken zoals een Pakketbox.

Een brievenbus waar een bezorgen een pakje in kan doen van een bepaald formaat.
Kost wat, heb je wat en je hoeft niet te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik bestel inmiddels veel via het internet, gisteren nog 10kg vlees laten bezorgen. Elektronica vaak ook, van computer onderdelen tot een wasmachine. Deels vanwege prijs, maar ook omdat een fysieke winkel niets toevoegt, en soms zelfs lastig is. Te weinig voorraad, minder kennis dan de mijne, ook al is de mijne beperkt of verkopers die allerlei ongewenste dingen bij willen (moeten) verkopen.
Kleding/schoenen echter niet, de kans dat het goed past is te klein. Sowieso maatwerk liever offline. Dagelijkse boodschappen doe ik ook zelf. En sommige dingen zijn leuker om zelf te halen, boeken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zie alleen voordeel in online winkelen als de bezorgkosten/tijden redelijk zijn. Ik had bij mijn laatste grotere bestelling 15 euro verzendkosten, waarbij het totaalbedrag wel lager uitviel dan bij de rest. Maar bij de 'andere' online zaken waren de verzendkosten wel lager. Daarnaast zie je ook vaak dat het soms 3-5 werkdagen kan duren. En dan haal ik het product weer liever in een zaak (als dat in de buurt kan, dan fiets ik er gewoon heen).

Kleding haal ik nu wel vaker online dan vroeger, ook omdat er meer leukere keuze is, zonder tot zaterdag te moeten wachten om dan pas 1-2 uur de stad rond te schuiven omdat savonds (behalve donderdag) de zaken dicht zijn. Beide type winkels hebben hun voordelen/nadelen.

Grote irritatie bij bezorgen blijft de grote 'niet-aanwezigheid' mogelijkheid en de vaak brede tijdsbestek wanneer het item bezorgd kan worden. Wacht je dus op iets wat je graag wilt hebben, dan ben je natuurlijk net niet thuis/werk. Ik laat daarom, als het mogelijk is, mijn product op een afleverpunt (jumbo/c1000) leveren, kan ik het gewoon na het werk ophalen. En grote producten zoals wasmachine/droger bestel ik sowieso online, zelf kan ik die niet vervoeren, dus bestel ik het bij een bekende webshop met een goede service.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 21:24
Vaak bestel ik online.
Ook kledij - kan vaak toch gratis worden teruggestuurd en gaat in Belgie vrij makkelijk met die kiala-punten => gewoon droppen in een krantenwinkel die zo een punt is.
Bij schoenen enkel als ik al een redelijk idee van het merk heb - of het goed aan de voet zit of niet.

Voor de leveringen: alles laat ik afleveren bij het kantoor van mijn vriendin - tijdens de werkuren is daar altijd wel iemand.

Enkel wanneer het echt handig is om iets goed passend te hebben of wat advies handig is zal het een fysieke winkel zijn (wandelschoenen, skihelm, skischoenen... )
Eten komt ook uit de fysieke winkel - diepvries is niet echt groot genoeg om even 10 kilo vlees online te bestellen + we zitten vlakbij een slachterij met een grote winkel eraan.

Krijg ik in een winkel deftig advies dan zal ik het meestal daar ook wel kopen, ik ben niet zo een klaploper die een verkoper even een half uur gaat bezig houden om daarna het gewenste spul voor een paar euro goedkoper online aan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51
Als je 'parkeerkosten' opvoert bij 'nadelen offline winkelen', moet je ook 'verzendkosten' opvoeren bij 'nadelen webshops'. Dat het vaak gratis is, dat doet er niet toe. Je kunt namelijk ook gratis met de fiets naar de stad of goedkoop parkeren op een P&R-terrein. Wel eerlijk vergelijken, he? :)

En je noemt 'geen drukte' als voordeel van een webshop, terwijl je eigenlijk 'drukte in de stad' als nadeel van een fysieke winkel moet zien.

Belangrijk nadeel van webshops vind ik vaak dat die verzendkosten helemaal niet duidelijk vermeld staan. Soms is het gratis vanaf een bepaald bedrag, maar vaak ook niet. Als ik iets kleins koop (tot 15 euro of zo) vind ik dat wel erg belangrijk. Want als daar nog 7,50 bovenop komt, wordt het weer duurder dan bij die fysieke winkel. Vaak wordt pas halverwege een bestelproces, als je al diverse stappen hebt doorlopen, duidelijk wat je daadwerkelijk kwijt bent onder de streep. Dat zou echt beter moeten.

Tot slot: 'Je moet het huis uit' is geen nadeel van een fysieke winkel, maar een nadeel van je eigen luiheid, autisme, pleinvrees of gewoon gebrek aan paraplu. Het is echt niet erg om af en toe buiten te komen. Daar staat tegenover dat het inderdaad wel heel fijn is om af en toe binnen te blijven, dus moet je die ook omdraaien: 'Je hoeft het huis niet uit' is een voordeel van webshops.
Tsurany schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:52:
Het grootste probleem met al die offline winkels is dat ze enkel open zijn als ik aan het werk ben. Dan moet ik of snel na werktijd langs scheuren voor ze sluiten of een zaterdag opofferen. Zelfde geld voor de kapper, daar moet ik gewoon vrij voor nemen omdat ik het anders niet red. Die winkels slopen zichzelf op die manier. Waarom ga je om 9 uur 's ochtends open als de winkel vrijwel leeg is maar sluit je net op de momenten dat mensen tijd hebben langs te komen?
Door conservatief vast te houden aan die ouderwetse openingstijden (vaak opgelegd door de gemeente en helemaal geen keus van de ondernemer zelf), krijg je dit soort problemen. Je hoeft echt niet één keer per week een koopavond te hebben tot 21:00u, maar ga gewoon iets later open en sluit pas om 19:30u. Is ook meteen een enorme boost voor de horeca in de stad, want dat zorgt ervoor dat mensen na hun werk boodschappen doen en meteen in de stad een hapje eten. Dat werkt misschien niet altijd met mensen met kleine kinderen, maar voor veel lui gaat dat best goed.

[ Voor 30% gewijzigd door dreamscape op 16-10-2014 10:44 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:17
RonaldDesigns schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:33:
En grote producten zoals wasmachine/droger bestel ik sowieso online, zelf kan ik die niet vervoeren, dus bestel ik het bij een bekende webshop met een goede service.
In een offline winkel hebben ze vaak ook een bezorgservice. Die er vaak niet moeilijk over doet of extra berekend mocht het niet op de begane grond afgeleverd kunnen worden (ik woon 1 hoog).
Maar ik heb destijds mijn meubels expres bij Leen Bakker besteld omdat deze een bezorgservice boden (via PostNL extra home). Het werd netjes allemaal in huis afgeleverd. Ik kon het ook zelf niet vervoeren vanaf de winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 16-10-2014 11:00 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 04:39
Ik heb de laatste paar jaar niks meer in een fysieke winkel gekocht (behalve eten en spullen in de bouwmarkt). Wel 1 keer iets opgehaald, omdat ik het direct nodig had, maar wel online besteld.

De laatste paar keren dat ik in de winkel iets zocht, konden de verkopers me niet helpen en hadden ze geen idee waar ze het over hadden. Ook was er vaak bijna geen keuze.

Online shoppen kan ik doen wanneer ik wil. Ik kan prijzen vergelijken en laten bezorgen. Ik laat zo veel mogelijk bij een aflhaalpunt bezorgen. Lukt dit niet, dan vraag ik of ze op het pakje willen zetten dat ze het niet bij de buren moeten afleveren. Als ik dan niet thuis ben, dan komen ze nog een keer of dan gaat het alsnog naar het afhaalpunt 8)7
Heb al een tijd geen nieuwe kleren gekocht, maar misschien dat ik schoenen ga bestellen online. Eens kijken of dat goed gaat.

Spullen uit China bestel ik ook af en toe. Duurt even wat langer, maar daar is de prijs ook naar.

Fysieke winkels vermijd ik zo veel mogelijk. Scheelt me in parkeerkosten, tijd (je moet er naar toe), moeite (elke keer aan de verkoper uitleggen wat je wilt. Of duidelijk maken dat je verder niks anders meer hoeft) en irritatie (al die mensen die op hetzelfde moment in hetzelfde gangpad moeten stilstaan. Wachten bij de kassa als er weer eens iets mis gaat).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Ik koop juist steeds vaker kleding online. Met een beetje standaardmaat zit het meestel wel goed. Het belangrijkste criterium is niet eens prijs of tijd maar wel keuze. Ik erger me al jaren dat de gewone kleding winkels onder het mom van "mode" allemaal hetzelfde aanbieden. Maar ik ga op zoek naar een rode trui of een donkerblauwe broek. Dat werkt meestal niet bij fysieke winkels maar dat kun je online wel gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:58:
[...]

In een offline winkel hebben ze vaak ook een bezorgservice. Die er vaak niet moeilijk over doet of extra berekend mocht het niet op de begane grond afgeleverd kunnen worden (ik woon 1 hoog).
Maar ik heb destijds mijn meubels expres bij Leen Bakker besteld omdat deze een bezorgservice boden (via PostNL extra home). Het werd netjes allemaal in huis afgeleverd. Ik kon het ook zelf niet vervoeren vanaf de winkel.
Via LB ook eens gedaan in de winkel. Wij zitten op 4 maar vaak bij grote producten willen de bezorgers wel wat verder komen en zeiken niet. Daar krijgen ze ook natuurlijk wel wat voor van ons. Alleen toen ons waterbed bezorgd werd, mocht ik deze per delen in mijn uppie naar boven brengen(doos was te groot voor de lift en redelijk zwaar).

Ik vind het verder verschrikkelijk om op zaterdag tussen dat gedram van auto's bij parkeergarages te zitten. Doe mij maar lekker de fiets ergens heen met alle vrijheid(ok vervoeren geeft natuurlijk minder mogelijkheden maar toch). En zo nu en dan langs de budget zaken (action) voor de goedkoopste pruldingen die je toch echt nodig hebt (batterijen, kabeltjes), op dat gebied wint offline wel bij hun.

Drukte in zaken is ook een issue. We gingen bijv. eens naar Primark voor goedkope kleding. Doe ik niet meer :/ Ongelooflijk druk, je kunt amper ergens bij. Dan heb je toch liever weer de webshop waar je lekker rustig naar producten kunt kijken.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik koop eigenlijk alles bijna online, behalve Frutsels voor in huis zoals Kaarsen en dergelijke.

Boodschappen en producten bij de Etos etc haal ik wel gewoon offline, en ook kleding.
Wil het toch vaak even zien en passen en ik maak er altijd een leuke dag van even daar hen en daarheen wat eten hier wat drinken daar.

En het voldoet ook best als ik met "tassen thuis kom" :).
Maar dat heb ik met een TV of Computer absoluut niet die mogen ze gewoon bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:41
Kleding koop ik in 90% van de gevallen in de winkel. Online is het vaak duurder en tja ik wil het gewoon even passen. Producten terug sturen heb ik een hekel aan dus extra reden om kleding gewoon in de winkel te kopen.

Als ik er de tijd voor heb vind ik het ook wel leuk om met mijn vriendin door de stad heen te slenteren en rond te kijken, online is kleding shoppen gewoon lastig.

Computer hardware bestel ik vaak online maar ik kijk eerst hoe duur het het bij MyCom/MediaMarkt is aangezien die bij mij op een paar minuten afstand lopen zitten, als het daar een paar euro duurder is dan online koop ik hem graag daar ivm garantie etc. Bijvoorbeeld in-ear headphones koop ik altijd in een winkel omdat die dingen _altijd_(!) defect raken binnen 2 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
dreamscape schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:41:
Als je 'parkeerkosten' opvoert bij 'nadelen offline winkelen', moet je ook 'verzendkosten' opvoeren bij 'nadelen webshops'. Dat het vaak gratis is, dat doet er niet toe. Je kunt namelijk ook gratis met de fiets naar de stad of goedkoop parkeren op een P&R-terrein. Wel eerlijk vergelijken, he? :)

En je noemt 'geen drukte' als voordeel van een webshop, terwijl je eigenlijk 'drukte in de stad' als nadeel van een fysieke winkel moet zien.

Belangrijk nadeel van webshops vind ik vaak dat die verzendkosten helemaal niet duidelijk vermeld staan. Soms is het gratis vanaf een bepaald bedrag, maar vaak ook niet. Als ik iets kleins koop (tot 15 euro of zo) vind ik dat wel erg belangrijk. Want als daar nog 7,50 bovenop komt, wordt het weer duurder dan bij die fysieke winkel. Vaak wordt pas halverwege een bestelproces, als je al diverse stappen hebt doorlopen, duidelijk wat je daadwerkelijk kwijt bent onder de streep. Dat zou echt beter moeten.

Tot slot: 'Je moet het huis uit' is geen nadeel van een fysieke winkel, maar een nadeel van je eigen luiheid, autisme, pleinvrees of gewoon gebrek aan paraplu. Het is echt niet erg om af en toe buiten te komen. Daar staat tegenover dat het inderdaad wel heel fijn is om af en toe binnen te blijven, dus moet je die ook omdraaien: 'Je hoeft het huis niet uit' is een voordeel van webshops.
Verzendkosten staat nu ook bij nadelen webshops ;).
Met niet het huis uit bedoel ik eigenlijk dat je toch iets wat je graag wilt hebben kunt krijgen zonder dat je na een lange werkdag naar de winkels toe moet. Dit is wel zo handig van het online winkelen, als er niemand thuis is heb je alsnog een probleem met de bezorgdienst die om 15.33uur aanbelt en er niemand open doet :+ .
Over de onduidelijkheid van verzendkosten ben ik het met je eens. Maar uiteindelijk krijg je toch de verzendkosten te zien bij het afrekenen. En als de verzendkosten niet duidelijk bij het product vermeld staan, staat het meestal helemaal onder aan de pagina onder het kopje "Verzending/Levering".
thefox154 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:51:
[...]

Aangepast, staat er bij. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
PM_Petrol schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:23:
[...]

Verzendkosten staat nu ook bij nadelen webshops ;).
Met niet het huis uit bedoel ik eigenlijk dat je toch iets wat je graag wilt hebben kunt krijgen zonder dat je na een lange werkdag naar de winkels toe moet. Dit is wel zo handig van het online winkelen, als er niemand thuis is heb je alsnog een probleem met de bezorgdienst die om 15.33uur aanbelt en er niemand open doet :+ .
Over de onduidelijkheid van verzendkosten ben ik het met je eens. Maar uiteindelijk krijg je toch de verzendkosten te zien bij het afrekenen. En als de verzendkosten niet duidelijk bij het product vermeld staan, staat het meestal helemaal onder aan de pagina onder het kopje "Verzending/Levering".

[...]

Aangepast, staat er bij. Bedankt.
toon volledige bericht
Misschien ook handig om te plaatsten dat er dus ook pakketboxen bestaan tegenwoordig aka brievenbus voor pakketten die je dus bij je huis kan neerzetten.
En je dus ook niet hoeft te wachten.

Wel weghalen met oud en nieuw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja daar was ik net naar op zoek. Ik heb al een keer een nieuwsbericht hier op Tweakers gezien daar over.
Kan ik ff niet zo snel terug vinden.
Google: DHL Paketbox

Gaat in de TS komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
PM_Petrol schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:29:
Ja daar was ik net naar op zoek. Ik heb al een keer een nieuwsbericht hier op Tweakers gezien daar over.
Kan ik ff niet zo snel terug vinden.
Google: DHL Paketbox

Gaat in de TS komen ;)
Google maar is op Pakketbox.eu of Logicbox of inderdaad DHL Paketbox.

Zijn al aardig wat varianten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:11
dreamscape schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:41:
[...]

Door conservatief vast te houden aan die ouderwetse openingstijden (vaak opgelegd door de gemeente en helemaal geen keus van de ondernemer zelf), krijg je dit soort problemen. Je hoeft echt niet één keer per week een koopavond te hebben tot 21:00u, maar ga gewoon iets later open en sluit pas om 19:30u. Is ook meteen een enorme boost voor de horeca in de stad, want dat zorgt ervoor dat mensen na hun werk boodschappen doen en meteen in de stad een hapje eten. Dat werkt misschien niet altijd met mensen met kleine kinderen, maar voor veel lui gaat dat best goed.
Dus winkelmedewerkers moeten stoppen met conservatief vasthouden aan ouderwetse openingstijden omdat het winkelend publiek maar niet stopt met conservatief werken op die ouderwetse kantoortijden?
Als jij zou stoppen met die ouderwetse conservatieve kantoortijden had je ineens de mogelijkheid om naar die winkel te gaan tijdens die ouderwetse openingstijden ;)

Voor wat betreft het niet thuis zijn als de pakketbezorger langskomt, als ik vervolgens speciaal op pad moet om ergens een pakketje op te halen kan ik net zo goed iets in de winkel kopen en het direct meenemen.
Het voordeel van online winkelen vervalt dan grotendeels imho net als het voordeel dat je niet "duur" betaald hoeft te parkeren. Ook bij het ophalen van een pakket zal ik betaald moeten parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ninjazx9r98 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:48:
[...]

Dus winkelmedewerkers moeten stoppen met conservatief vasthouden aan ouderwetse openingstijden omdat het winkelend publiek maar niet stopt met conservatief werken op die ouderwetse kantoortijden?
Als jij zou stoppen met die ouderwetse conservatieve kantoortijden had je ineens de mogelijkheid om naar die winkel te gaan tijdens die ouderwetse openingstijden ;)
Verschil is dat die winkeliers klagen over dalende omzet, net iets waar ze zelf ook deels op in kunnen spelen.
Feit is dat veel mensen niet zomaar hun kantoortijden aan kunnen passen. Ook de reden dat supermarkten nu veel langer open zijn 's avonds.
Voor wat betreft het niet thuis zijn als de pakketbezorger langskomt, als ik vervolgens speciaal op pad moet om ergens een pakketje op te halen kan ik net zo goed iets in de winkel kopen en het direct meenemen.
Het voordeel van online winkelen vervalt dan grotendeels imho net als het voordeel dat je niet "duur" betaald hoeft te parkeren. Ook bij het ophalen van een pakket zal ik betaald moeten parkeren.
Die ophaalpunten zijn steeds meer supermarkten die tot 's avonds laat open zijn en waar je niet hoeft te betalen voor het parkeren. Stuk makkelijker om na werktijd even langs te rijden. Boodschappen moeten toch gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
nieuws: DHL gaat pakketkluisjes verhuren en verkopen voor klanten webwinkels
Dit dus, alleen dan één voor alle koeriersdiensten en niet voor elk bedrijf een apart kluisje :F . Hier hoef je niet eens voor thuis te zijn. Pakketje wordt in het kluisje geplaatst. Nadeel is weer dat je zo'n ding moet kopen/huren en dat het er niet uitziet als het in de voortuin staat.

Ik werk sinds kort in ploegendienst en dat is eigenlijk beter dan kantooruren. Het kapperverhaal komt mij heel bekend voor. Om 17.00/17.30 gaan de meeste kappers wel dicht. Dus dan moet je of iets eerder van werk vertrekken of in het weekend/vrije dag naar de kapper.

Meestal bestel ik pas iets als ik zeker weet dat er de volgende dag iemand thuis is om het pakketje te ontvangen.

Het kan dus nog sneller _/-\o_
nieuws: PostNL gaat als proef onlinebestellingen binnen één uur leveren
nieuws: Webwinkels leveren bestelling tegen meerprijs zelfde dag - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 04-05 04:39
Die pakketboxen leken mij eerst wel handig, maar vind het die €60 niet waard. De supermarkt met afhaalpunt is hier 2 minuten vandaan. Scheelt mij ook weer installeren en onderhouden.

Een ander positief iets is het bezorgen op zondag. Hier zijn alle winkels zondag dicht, dus als ik spullen nodig heb voor een tussendoor klus, dan moet ik een stuk verder met de auto. Ook kan ik dan spullen die op vrijdag of zaterdag besteld zijn, eerder ontvangen.

Het op dezelfde dag geleverd krijgen, is al een tijdje volgens mij. Heb dat nog nooit gedaan. Als ik echt iets dezelfde dag nodig heb, dan bestel ik het online en haal ik het op.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:24
Tsurany schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:53:
[...]

Verschil is dat die winkeliers klagen over dalende omzet, net iets waar ze zelf ook deels op in kunnen spelen.
Feit is dat veel mensen niet zomaar hun kantoortijden aan kunnen passen. Ook de reden dat supermarkten nu veel langer open zijn 's avonds.

[...]

Die ophaalpunten zijn steeds meer supermarkten die tot 's avonds laat open zijn en waar je niet hoeft te betalen voor het parkeren. Stuk makkelijker om na werktijd even langs te rijden. Boodschappen moeten toch gedaan worden.
Boodschappen hoeft tegenwoordig ook niet meer. Meerdere supermarkten in de buurt doen aan bezorgen tegenwoordig. Ik maak er zelf geen gebruik van ik fiets langs de super op weg naar huis. Ik woon zelf ook in de binnenstad. Een mediamarkt is op fietsafstand net als een BCC. Ik woon ook 3 hoog zonder lift en sommige bezorgers weigeren de trap op te klimmen.

Het enige wat ik nog wel eens online bestel zijn boeken omdat ik merendeels Engels lees. Dat moet de lokale boekhandel bestellen dat kan ik zelf ook.

Maar als ik in een woonwijk zou wonen zou ik veel meer bestellen online. Gewoon vanwege het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Er was nog een ander initiatief van die pakketboxen https://www.deburen.nl/ Gaan niet zo hard als ze zelf beloven.

Moet eerlijk zeggen dat ik dat van DHL weer onhandig vind. Straks heb ik voor elke bezorgdienst een grote bak aan de gevel hangen. Misschien, heel misschien zouden ze wat meer samen moeten werken met die pakketjes.

Maar winkelcentra? :N
Een winkel heeft in de regel een beperkt assortiment van een bepaald product. Pas online kan je het volledige spectrum zien van alle varianten binnen een bepaalde serie of productlijn. In de winkel kunnen ze het dan wel bestellen, maar wacht je rustig 2-3 weken. Verder weet je door online inlezen met reviews e.d. vaak al veel meer dan de verkopers. Dit geldt voor apparatuur, auto's, etc. Het is vaak irritant om te moeten constateren dat je niks verder komt met een verkoper.

Maar goed, af en toe ben ik in een goedmoedige bui en ga ik de lokale middenstand helpen. Jammer genoeg eindigt dat in een ronde langs teveel winkels met hetzelfde assortiment die het niet op voorraad hebben. Ik krijg de laatste tijd steeds vaker het advies van het personeel om de spullen maar online bij hun webshop te bestellen. 8)7

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Boodschappen worden hier altijd in de winkel gehaald. Boodschappen bestellen via internet trekt me niet echt. Dat is toch anders dan bijvoorbeeld een game.

En zoals je al aangeeft, als de boekhandel iets moet bestellen kun je dat net zo goed zelf doen. Waarschijnlijk heb je het dan alsnog eerder dan de boekhandel en goedkoper. Als winkels iets moeten bestellen omdat ze het niet op voorraad hebben gaat er zomaar een week overheen voordat je het echt hebt. Misschien ook wel logisch, ze krijgen bijvoorbeeld 1x per week een grote levering. Er wordt niet voor elk dingetje dat apart besteld moet worden apart geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik ga vaak naar een Mediamarkt toe op zondag middag wanneer ik wat nodig ben. FF kijken daarna hapje eten. Tv kopen? Eerst online wat vergelijken dan naar mm toe om daar te vergelijken. Op telefoon snel prijs/review opzoeken en dan meestal thuis bestellen. Je word vaak genaaid waar je bij staat met prijzen bij winkels, "aanbieding' van 600 voor 550. Blijkt het online gewoon 430 te zijn, beetje meer maakt niks uit maar zoveel? Mijn centen krijgen ze dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Persoonlijk zie ik nog steeds veel voordelen in ouderwetse winkelketens zoals de MediaMarkt, Kruidvat, en de supermarkten want op het gebied van elektronica mag het wel vaak online goedkoper zijn maar die vlieger gaat bij cosmetica mooi niet op.

Dus in veel gevallen is online kopen helemaal niet goedkoper, natuurlijk heb je wel het voordeel van vergelijken maar in die vergelijking word niet mee genomen dat de supermarkt op de hoek het product 25% goedkoper verkoopt om maar wat te zeggen. En webwinkels lijken niet echt rekening te houden met werkend Nederland, want als de pakketbezorger aan de deur staat ben ik 9 van de 10 keer helaas nog op het werk.

Natuurlijk dan kun je zeggen dat ligt aan PostNL, maar er zijn ook webwinkels die dus een afhaal punt opgezet hebben zoals BOL.com. Maar ik koop eerlijk gezegd het meeste online rechtstreeks uit China, want dat scheelt echt veel geld maar voor de rest kan ik vaak beter naar Duitsland gaan omdat het dan alsnog goedkoper is.

Oh en ook een groot nadeel vind ik dat je het product niet uit kunt proberen, en dan heb je ook nog moraalridders die net doen alsof het asociaal is wanneer je gebruikt maakt van de wet koop op afstand Maar omdat het bij sommige gewoon niet van toepassing is bestel ik gewoon niet online, want ja het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een product aanbreekt het moet ja in originele staat terug gestuurd worden en testers stuurt men meestal niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Tsurany schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:53:
[...]

Smoesjes, andere/ruimere openingstijden gaan nauwelijks iets doen voor de dalende omzet. Steeds meer winkels gaan helemaal niet open op koopavond omdat er steeds minder publiek komt en dan zouden ruimere/aangepaste openingstijden ineens deel van de oplossing zijn om meer omzet te krijgen?
Winkels verliezen voornamelijk omzet aan webshops door (veel)lagere prijzen.
Feit is overigens eerder dat mensen niet zomaar kantoortijden willen aanpassen in plaats van kunnen aanpassen omdat voor een groot deel het (sociale) leven nu eenmaal ingericht is op kantoortijden.
[...]

Bij jou in de buurt misschien, hier niet of ik moet weet ik veel waarheen rijden.
De supermarkten hier in de buurt waar pakketjes opgehaald kunnen worden vallen gewoon in het gebied van betaald parkeren.
Komt nog bij dat ik geen boodschappen doe na het werk, die worden over het algemeen zondagochtend gedaan.
Het is dus nogal situatie/persoon afhankelijk of het makkelijker is of niet en of je parkeerkosten bespaart of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reit0705
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 22:07
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:11:
Persoonlijk zie ik nog steeds veel voordelen in ouderwetse winkelketens zoals de MediaMarkt, Kruidvat, en de supermarkten (...)
Om hier op in te haken. Ik werk zelf in een bouwmarkt van de marktleider in Nederland. Uit onderzoeken die zijn gedaan door externe bureau's blijkt dat in deze markt de klant advies in de bouwmarkt heel erg waardeert. Zo blijkt bijna 90% van de klussers dit advies op prijs te stellen.

Ook online is natuurlijk zeer veel (klus)advies te vinden en kun je ook heel veel dingen vergelijken, maar dat kan niet op tegen een goede verkoper (met verstand van zaken!) en het kunnen testen en vastpakken van de producten. Dit kun je natuurlijk breder trekken dan alleen de bouwmarkt.

Moraal van het verhaal: Producten waar de klant weinig van weet, of waarvan het aantal soorten/merken producten groot is, nemen nog gretig aftrek in de fysieke winkels. Mijn verwachting is dat webshops hier niet voor in de plaats kunnen komen, maar slechts een aanvullende rol kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Je hebt mensen die zonder kennis van het gewenste product naar een winkel gaan en daar de verkopers om raad vragen. En je hebt mensen die het thuis allemaal uitvogelen voordat ze iets kopen. Die 2de zal denk ik meer online kopen, zich inlezen over de mogelijke aankoop, vergelijken met andere producten.
Dit kan in een echte winkel natuurlijk ook, maar het assortiment is meestal beperkt tot een aantal laptops of TV's in dezelfde prijsklasse. Zeker als je bij kleinere winkels binnen komt lopen is het aanbod beperkt.

Bouwmarkten zijn in het algemeen grote winkels waar dus veel assortiment te vinden is. Hier is het dus makkelijker om te vergelijken met meerdere producten.

Als ik alleen al in de Pricewatch ga kijken naar een laptop die max €800 mag kosten met een i7 en 1080p scherm. Dan krijg ik toch aardig wat hits. Zoveel laptops staan er nergens in een MM of BCC.

De mensen die gewoon een laptop nodig hebben zullen dus in de meeste gevallen naar een winkel gaan ipv het online te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Er is ook nog een 3de groep mensen, die laten zich uitgebreid voorlichten in een winkel en vertrekken dan met een smoesje om het vervolgens online te kopen of ze komen later terug met de mededeling dat ze het online (veel) goedkoper hebben kunnen vinden en de vraag wat de verkoper daar aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heet onderhandelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:21
dudee schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:26:
Ik ga vaak naar een Mediamarkt toe op zondag middag wanneer ik wat nodig ben. FF kijken daarna hapje eten. Tv kopen? Eerst online wat vergelijken dan naar mm toe om daar te vergelijken. Op telefoon snel prijs/review opzoeken en dan meestal thuis bestellen. Je word vaak genaaid waar je bij staat met prijzen bij winkels, "aanbieding' van 600 voor 550. Blijkt het online gewoon 430 te zijn, beetje meer maakt niks uit maar zoveel? Mijn centen krijgen ze dan niet.
Als je dit zegt bij de Mediamarkt krijg je het vaak mee voor de laagste prijs die ze kunnen vinden. Als het verschil te groot is moet er een afdelingschef bij komen. Bij MM kunnen trouwens de webprijzen (van de holding zelf) lager zijn dan bij een vestiging (franchise). Ook dan gaat de franchiser echt wel mee in die lagere prijs.
PM_Petrol schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:41:
En zoals je al aangeeft, als de boekhandel iets moet bestellen kun je dat net zo goed zelf doen. Waarschijnlijk heb je het dan alsnog eerder dan de boekhandel en goedkoper.
Mijn lokale boekhandel krijgt gelukkig dagelijks een levering van bestellingen, kan ook direct thuisbezorgd worden. Je wordt ook niet weggestuurd met de mededeling 'kijk maar op onze website' maar ze bestellen het voor je. Klap op de vuurpijl -> komt uit hetzelfde magazijn waar bol.com ook gebruik van maakt.Dan steun ik toch liever de lokale boekhandel waar ze weten wat ik lees en waar ze nog wel eens met een leuke tip komen.

Eigenlijk ben ik best conservatief ingesteld - ik wil een product zien/voelen voor ik het koop. Ik wil het een verkoper ook gunnen. Ben ook best bereid wat meer te betalen als dat vergezeld gaat van persoonlijke aandacht, service en bovenal vakkennis. Bij grote ketens (MM, BCC, etc, maar ook bouwmarkten) ontbreekt die kennis en aandacht vaak (mijn ervaring, dus n=1). Daar ben ik dan ook veel minder trouw aan en kies de betreffende winkel puur op prijs. Of zelfs online (laatste online aankoop een nieuwe koelkast - puur vanwege prijs en tijdsbesparing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 12:24

garriej

Ik las ondertieten.

Ik lees heel veel: "je moet thuis zijn" als argument. Maar je kunt toch ook gewoon op je werk laten bezorgen, of bij de buren, of een afhaalpunt waar je even langsrijdt als je uit je werk komt.

Ja, dan moet je nog wel de deur uit, maar als het prijsverschil groot genoeg is, is dat het wel waard. De prijs is de grootste reden dat ik online bestel. Ook het gemak van de deur niet uit hoeven(op werk laten bezorgen of meestal is er zelfs wel iemand thuis(heb het 'geluk' dat ik nog thuis woon in deze))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik denk niet dat ze bij mij op het werk zitten te wachten op allemaal pakjes die voor werknemers bedoeld zijn.

Dus dat is leuk wanneer je op kantoor zit ofzo en de receptie je pakjes aanneemt, maar anders gaat die vlieger echt niet op. Ik blijf echter niet speciaal thuis wanneer ik een pakje verwacht, want dat is gewoon zonde van mijn verlof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-01 21:58

The_Bird

Meneer de Raaf

Voor mij hangt het van een aantal zaken af.
  • Prijs uiteraard. Voor console games zijn er in gameshops of bijv een Media Markt vaak aanbiedingen die dan niet veel onder doen voor de online prijs. Daarbij heb je het product gelijk in handen.
  • Hoe erg ik het product wil of nodig heb, zie ook bovenstaande alinea.
  • De winkel zelf. Er zit een groot verschil tussen winkels wat betreft sfeer, vriendelijkheid en expertise van het personeel. Voor mij kan dat een meerwaarde zijn. Wanneer een winkel goede prijzen heeft met goed personeel is dat zeker een pluspunt. Helaas is dit niet bij veel winkels het geval.
  • Assortiment. Veel zaken die ik koop zoals CD's en boeken zijn niet in de Nederlandse winkels verkrijgbaar. Wanneer dat wel zo is dan zijn ze extreem duur want "import". Online kopen dus.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
garriej schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:38:
Ik lees heel veel: "je moet thuis zijn" als argument. Maar je kunt toch ook gewoon op je werk laten bezorgen, of bij de buren, of een afhaalpunt waar je even langsrijdt als je uit je werk komt.

Ja, dan moet je nog wel de deur uit, maar als het prijsverschil groot genoeg is, is dat het wel waard. De prijs is de grootste reden dat ik online bestel. Ook het gemak van de deur niet uit hoeven(op werk laten bezorgen of meestal is er zelfs wel iemand thuis(heb het 'geluk' dat ik nog thuis woon in deze))
Bij ons op het werk is het sinds kort verboden. Omdat er teveel pakketjes voor prive doeleinden werden geleverd. Dus je zult wel thuis moeten blijven of het op een afhaalpunt af laten leveren.

Langs de snelwegen worden ook een soort van afhaalpunten gebouwd. Grote gebouwen met kluisjes waar je je pakketje kan ophalen 24/7. In Duitsland hebben ze dat volgens mij ook al. Als je toch naar huis rijdt langs de snelweg kan je ook een extra afslagje pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 12:24

garriej

Ik las ondertieten.

PM_Petrol schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:08:
[...]

Bij ons op het werk is het sinds kort verboden. Omdat er teveel pakketjes voor prive doeleinden werden geleverd. Dus je zult wel thuis moeten blijven of het op een afhaalpunt af laten leveren.

Langs de snelwegen worden ook een soort van afhaalpunten gebouwd. Grote gebouwen met kluisjes waar je je pakketje kan ophalen 24/7. In Duitsland hebben ze dat volgens mij ook al. Als je toch naar huis rijdt langs de snelweg kan je ook een extra afslagje pakken.
Dat is opzich een mooi systeem en nog steeds veel minder omslachtig als naar het winkelcentrum gaan(binnendoor natuurlijk stoplichten ect.) pakeerplaats zoeken(en in de meeste gevallen moeten betalen) naar de winkel, in de rij staan bij de kassa ect. ect.

Even de snelweg af, pakketje pakken en weer verder, prima systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Pat911 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:31:
[...]

Als je dit zegt bij de Mediamarkt krijg je het vaak mee voor de laagste prijs die ze kunnen vinden. Als het verschil te groot is moet er een afdelingschef bij komen. Bij MM kunnen trouwens de webprijzen (van de holding zelf) lager zijn dan bij een vestiging (franchise). Ook dan gaat de franchiser echt wel mee in die lagere prijs.
Tenzij je mazzel hebt met de vestiging die je kent ligt het iets genuanceerder en ik ken ook genoeg verhalen van mensen die inderdaad geen lagere prijs kregen omdat het aanbod van de concurrent niet voldeed aan een of meerdere regels.
http://www.mediamarkt.nl/...tml#laagste-prijsgarantie
  • Het product is nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.
  • Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.
  • De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de winkel van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
  • Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.
  • Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.
  • Het prijsverschil moet aanwezig zijn op het moment dat de klant een beroep doet op de laagste prijsgarantie.
Heb wat dat betreft zelf een ervaring met prijsverschil tussen twee mediamarkten onderling.
Product was in "onze" mediamarkt niet op voorraad, kwam enkele dagen later toevallig in een andere vestiging 60km verderop waar het product wel op voorraad was maar wel een paar tientjes duurder.
Poging gedaan om de prijs omlaag te krijgen maar dat was onbespreekbaar in verband met franchise, lokale prijsstelling enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ondanks dat online shoppen best handig is stoor ik me nogal eens aan de website zelf. Moeilijk te vinden producten (matige zoekfunctie), weinig product info (soms slechts een standaard foto plus productnummer) en de in-your-face reclame en andere ongein (wilt u even meedoen aan deze Enquête)
Om over de lay-out maar te zwijgen. (kwestie van persoonlijke voorkeur)

Dus online is misschien vaak wel goedkoper maar als ik een setje lampjes moet gaan zoeken uit een keuze van honderden gelijken met matige info dan sta ik de volgende dag gewoon bij de vertrouwde elektroboer in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En daar sta je naar een leeg schap te staren met de melding dat ze het best wel voor je kunnen bestellen en het er met een week of twee wel moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tja, die kans is er inderdaad. Vaak kom ik er toch sneller mee weg dan online shoppen.
Maar ook een webshop heeft wel eens iets niet op voorraad. (lees schaars in Nederland)
Daarentegen is het hebben van een groter assortiment wel weer een pluspunt voor de webshop.
Edit: maar dan moet je wel goede zoekfuncties hebben op de site.

[ Voor 13% gewijzigd door Hippocampus op 17-10-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 18:33
Ik bestel wel veel online. Veel ervan komt ook uit china, met het risico dat het prut is. Dat accepteer ik dan voor het risico.

Als ik iets van dixons/mycom moet hebben bestel ik ook bijna altijd online en geef ik aan dat ik het wil afhalen. Dan weet je zeker dat ze het op voorraad hebben. Bij grote aankopen zorg ik er wel voor dat de winkel dicht in de buurt is. Bijvoorbeeld een televisie van 400+ euro koop ik die bij een webshop waar ik makkelijk kan retourneren met de auto. Terugzenden van producten zit ik totaal niet op te wachten.

Zo heb ik ook eens een muis gekocht van 15 euro en daarvan vielen de prestaties en vorm tegen. Toen baalde ik wel dat ik niet even langs de mediamarkt ben gefietst om het uit te proberen.

Voor kleine aankopen ben ik niet heel trouw betreft webshops. Meestal ga ik voor de goedkoopste en zoek ik ook nog naar kortingscodes. Soms gaat het ten koste van de levertijd. Als ik het de volgende dag wil hebben ben ik bereid om hiervoor extra te betalen.

Kleding heb ik 1 keer geprobeerd, maar dat is drama zeg. Maat valt verkeerd uit en je moet het weer terugzenden. Dat terwijl de prijs niet heel veel goedkoper is dan in de winkel tijdens de opruiming.

Ik heb gelukkig 1 groot voordeel. De postnl bezorger komt bij mij altijd tussen 5 en 6 in de middag. Dan ben ik vaak wel thuis. Mijn buurvrouw wil vaak ook nog pakketjes aannemen, maar daar voel ik me wat ongemakkelijk bij. Die krijgt daarom af en toe een doosje chocolaatjes of iets anders voor bij de koffie.

Er is een risico voor de kleinere winkels dat deze over de kop gaan, maar als ze slim zijn openen ze zelf een webshop ernaast. Zo kunnen ze op de online markt meedoen en toch klantvriendelijk opereren.

Die winkel van Tom Coronel is daar een voorbeeld van. Die heeft een winkel op een industrieterrein waar je nooit zou komen, maar het is er altijd druk. Ze hebben ruime openingstijden, je kunt online reserveren of laten bezorgen. Hierdoor hebben ze altijd in de winkel voldoende voorraad. Prima concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

De laatste keer dat ik iets van elektronica gekocht heb bij een offline-winkel, was mijn laptop, 2 jaar geleden. En dat vooral omdat het prijsverschil met online nihil was [een tientje op 600 euro vind ik nihil] en die computerzaak letterlijk om de hoek zat.

Maar, webshops zijn eigenlijk altijd veel goedkoper, en mijn ervaring met winkelpersoneel is dat ze 99% van de tijd niet weten waarover ze praten, of je iets duurs proberen aan te smeren, of gewoon allebei tegelijkertijd. Dus, voor advies hoef ik ook niet naar de winkel te gaan.

Wel ben ik qua sommige webshops redelijk trouw, mijn broeken haal ik al jaren bij dezelfde winkel, goede prijs, nog betere service. En ook op ebay heb ik zo mijn vaste "winkels" waar ik altijd als eerste kijk, en als die het niet hebben, ga ik wel verder sneupen.

En China is natuurlijk helemaal een valhalla voor de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. De meest gekke dingen van de meest gekke sites gehaald. en je staat toch wel heel raar te kijken als je hetzelfde product in een Nederlandse webshop voor 4x de prijs, of zelfs meer, ziet staan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
In Australie worden de lockers al een tijdje gebruikt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SSYm-X0xEMM]
Opzich een goed systeem. 1 centrale afleverpost waar iedereen 24/7 zijn pakketje kan ophalen met een code. Geen gezeur over openingstijden oid. Alleen moet je er wel heen rijden.
Ik heb toch echt een keer een filmpje gezien waar een groot magazijn naast de snelweg stond met zo'n zelfde systeem. Kan het niet meer vinden.

Als je speciale spullen wilt hebben dan ben je bijna genoodzaakt om het online te kopen. Of het nu gaat om een of ander voedselproduct of een bepaalt horloge merk. Dat ene merk verkopen ze dan net weer niet bij de juwelier in het centrum. Ik zou met zulke dingen wel altijd een vertrouwde webshop uitkiezen en wat research doen voordat je daadwerkelijk iets koopt. En als het kan met CC betalen ivm geld terug garantie.

GeldTerugService van MasterCard
Veilig Online betalen met PayPal
Visa garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou deze week dus twee keer een pakketbezorger aan de deur geweest, en je kunt het al raden ik was natuurlijk niet thuis. Dat is dus ook mijn grootste ergernis, want ik kan bij bijna geen webwinkel aangeven van laat het maar mooi bij het PostNL punt bezorgen.

In plaats daarvan hebben al mijn bestellingen minimaal een dag vertraging, en mag ik telkens mijn pakket bij het PostNL punt afhalen dat slecht enkele honderd meter hier vandaan ligt. Soms heb ik het idee dat webwinkels zich vooral richten op werkeloze Nederlanders, maar dat is uiteraard niet maar zo voelt het wel.

Wat dat betreft was het vroeger altijd handig dat mijn moeder pakketjes in ontvangst kon nemen, maar dat gaat niet meer want ik woon op mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
FunFair schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:19:
Er is een risico voor de kleinere winkels dat deze over de kop gaan, maar als ze slim zijn openen ze zelf een webshop ernaast. Zo kunnen ze op de online markt meedoen en toch klantvriendelijk opereren.

Die winkel van Tom Coronel is daar een voorbeeld van. Die heeft een winkel op een industrieterrein waar je nooit zou komen, maar het is er altijd druk. Ze hebben ruime openingstijden, je kunt online reserveren of laten bezorgen. Hierdoor hebben ze altijd in de winkel voldoende voorraad. Prima concept.
Je bedoelt die "winkel" die al een jaar of vijf in handen is van Wehkamp op een industrieterrein in Naarden waar de gemeente niet wenst te handhaven?
Heb zelf niet al te beste ervaringen met die "winkel" maar dat is wel een paar jaar geleden. De plasma die wij wilde hebben kon/mocht niet ter plekke gekocht worden omdat het een showroom zou zijn en geen winkel. Nu wil het "toeval" dat er een PC op de balie stond en die mocht door ons gebruikt worden om online alsnog een bestelling te plaatsen. Uiteindelijk ging het hele verhaal alsnog niet door omdat er een opmerking bij stond dat dit type niet thuis bezorgd kon worden en 50" toch echt niet rechtop in de auto paste.
Voor de consument is dat gunstig, voor de gewone winkelier is dat een strijd waarbij je meteen 1-0 achter staat omdat ze met een totaal ander/lager kostenplaatje te maken hebben alleen al door de locatie van de vestiging.
Dergelijke truuks met detailhandel op een industrieterrein kom je overigens niet in alle gemeentes mee weg, in Almere hebben Bobshop en Hardwareoutlet daar gedonder mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Waarom laat je het dan niet bezorgen op je werk ?, of is dat een kwestie van not done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:56:
Nou deze week dus twee keer een pakketbezorger aan de deur geweest, en je kunt het al raden ik was natuurlijk niet thuis. Dat is dus ook mijn grootste ergernis, want ik kan bij bijna geen webwinkel aangeven van laat het maar mooi bij het PostNL punt bezorgen.

In plaats daarvan hebben al mijn bestellingen minimaal een dag vertraging, en mag ik telkens mijn pakket bij het PostNL punt afhalen dat slecht enkele honderd meter hier vandaan ligt. Soms heb ik het idee dat webwinkels zich vooral richten op werkeloze Nederlanders, maar dat is uiteraard niet maar zo voelt het wel.

Wat dat betreft was het vroeger altijd handig dat mijn moeder pakketjes in ontvangst kon nemen, maar dat gaat niet meer want ik woon op mijzelf.
Als ik een pakketje verwacht, die kinda belangrijk is, maar ik zal niet thuis zijn, dan plak ik gewoon een briefje op de deur dat ze het of mogen dumpen bij een van mijn vriendelijke buren, of in de schuur achter het huis.

Nu woon ik wel een leuk lief dorpje, waar men buren nog kan vertrouwen en men niet je nieuwe monitor uit je schuur jat :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VasZaitsev schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:06:
[...]

Als ik een pakketje verwacht, die kinda belangrijk is, maar ik zal niet thuis zijn, dan plak ik gewoon een briefje op de deur dat ze het of mogen dumpen bij een van mijn vriendelijke buren, of in de schuur achter het huis.

Nu woon ik wel een leuk lief dorpje, waar men buren nog kan vertrouwen en men niet je nieuwe monitor uit je schuur jat :P
Daar heb ik ook geen probleem mee, alleen een schuur heb ik niet en bij de buren mogen ze het best afgeven alleen ik kan ze niet in de kop kijken dus ik weet niet of het van die buren zijn die dan vervolgens net doen alsof er geen pakket afgeven is.

Bij DPD kun je daar trouwens toestemming voor geven, maar wat mij stoort is dat het niet direct naar een DPD/PostNL punt ofzo kan want nu is het telkens het zelfde liedje dat ik niet thuis ben. En dit weekend ga ik uitgerekend naar Dusseldorf, want anders was ik morgen wel thuis geweest.

Maja ik had niet online besteld als het prijsverschil zo groot was, want dan was ik gewoon naar de drogisterij gegaan en klaar maar het is een prijsverschil van ruim 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Bij een PostNL pakketje kan je in de app "MijnPakket" aangeven of je het pakketje bij een 2de bezorgmogelijkheid, thuis of bij een ophaalpunt wilt laten bezorgen. Dus als je de 1e keee niet thuis was en de buren toevallig ook niet, dan is daar de mogelijkheid voor. Je moet dan wel je ID meenemen en volgens mij ook je T&T code.

Het pakketje in de schuur laten zetten kan tegenwoordig weinig meer. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maja op die manier moet ik alsnog minimaal twee werkdagen op mijn pakje wachten, i.p.v de gebruikelijke een werkdag.

Daarom zou het ook fijn zijn als meer webwinkels de optie bieden om het te laten bezorgen bij zo'n postnl/dhl/dpd punt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Klopt dan ben je weer een dag verder. Ik weet ook niet waarom veel webshops dat niet aanbieden. Het is alleen maar makkelijker voor de bezorgers, meerdere pakketjes bij 1 punt afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl570
  • Laatst online: 26-09-2024
In België heb je de automaten van bPost, vergelijkbaar met de automaten uit het filmpje van de Australische Post. Eens geregistreerd kan je daar pakketten ontvangen en ook versturen.

Kleine tip: In principe kan je enkel een pakket ontvangen als de webshop dit ondersteunt. Echter, het werkt ook als je het adres van de bPack automaat invult, ook al geeft bPost dit niet aan op de website. Zo heb ik al een pakket van Amazon.de daar ontvangen. Wel best inschatten of het pakket erin gaat passen, anders moet je het in het postkantoor gaan afhalen.

Adres is
GEBRUIKERSNUMMER - JE NAAM
NAAM BPACK AUTOMAAT
POSTCODE GEMEENTE

Straat en huisnummer zijn niet nodig. Naam en postcode vind je op website http://www.bpostaction.be/nl/register/step1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGIaddict
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06-2023
Een van de grootste ergenissen met webshops is dat artikelen die niet meer leverbaar zijn gewoon nog op de site blijven staan, en dus vindbaar zijn met Google....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 19:40
Ik snap de doel van je topic niet?

Ja, niet ALE producten zijn direct leverbaar, dan wel uberhaupt leverbaar. Maar is dit 1 van de grootste ergernissen?
Vind ik persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 13:59

OmeJoyo

This is me

Edit - nu geen waarde meer :)

[ Voor 84% gewijzigd door OmeJoyo op 20-10-2014 23:03 . Reden: Samenvoegen van ander perongeluk geopend topic door SGIaddict ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57
Ik denk dat de TS eigenlijk wilde reageren op Webshop vs fysieke winkel maar per ongeluk een nieuw topic heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ictinteresse schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:07:
Ja, niet ALE producten zijn direct leverbaar, dan wel uberhaupt leverbaar. Maar is dit 1 van de grootste ergernissen?
Dat een product later geleverd wordt is niet zo'n heel grote ramp, tenzij het het vlot nodig hebt.

Producten bestellen en betalen en er dan achter komen dat het product helemaal niet meer leverbaar is, dat is een ander verhaal. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat veel webwinkels helemaal geen magazijn hebben maar dat ze leunen op de informatie van de groothandels. Zodra deze informatie niet klopt, niet actief bijgehouden wordt of simpelweg bewust niet wordt aangepast heb je een probleem. Maar ja, de groothandel maakt zich er niet zoveel drukte om heb ik het idee. Het is immers de webshop die de consument aan de lijn krijgt en die daar mee moet afhandelen?

En ja, in deze wereld is het maar wat beter om gevonden te worden, ook al is het met spullen die je niet meer kunt aanbieden. Jammer dat het product er niet is, toch leuk dat je even op onze website hebt gekeken, nu weet je in ieder geval dat wij ook bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Laatst online: 05-05 19:40
sypie schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:28:
[...]

Dat een product later geleverd wordt is niet zo'n heel grote ramp, tenzij het het vlot nodig hebt.

Producten bestellen en betalen en er dan achter komen dat het product helemaal niet meer leverbaar is, dat is een ander verhaal. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat veel webwinkels helemaal geen magazijn hebben maar dat ze leunen op de informatie van de groothandels. Zodra deze informatie niet klopt, niet actief bijgehouden wordt of simpelweg bewust niet wordt aangepast heb je een probleem. Maar ja, de groothandel maakt zich er niet zoveel drukte om heb ik het idee. Het is immers de webshop die de consument aan de lijn krijgt en die daar mee moet afhandelen?

En ja, in deze wereld is het maar wat beter om gevonden te worden, ook al is het met spullen die je niet meer kunt aanbieden. Jammer dat het product er niet is, toch leuk dat je even op onze website hebt gekeken, nu weet je in ieder geval dat wij ook bestaan.
Persoonlijk denk ik dat het idee erachter is, dit product hebben wij niet, maar wij hebben wel bijv. dit product.
Stukje marketing.

Los van dit geheel, als ik iets bestel wat ik snel nodig heb dan wel binnen een X termijn doe ik gewoon navraag bij de webwinkel, bestel ik over het algemeen bij de beter bekendere webwinkels en de grotere webwinkels.
Die hebben het vaak (lees over het algemeen) beter voor elkaar incl. een voorraad systeem welke vaak wel klopt (uitzonderingen daargelaten).
Maar dit is ook exact het geval met fysieke winkels.

Ook in fysieke winkels komt het voor dat een product in de aanbieding is, waar geen op=op bij vermeld staat maar het product toch echt niet leverbaar is (dan wel direct leverbaar).
De verhouding waarom TS spreekt over 1 van de grootste ergernissen snap ikzelf dan ook niet geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:38:
[...]

Tenzij je mazzel hebt met de vestiging die je kent ligt het iets genuanceerder en ik ken ook genoeg verhalen van mensen die inderdaad geen lagere prijs kregen omdat het aanbod van de concurrent niet voldeed aan een of meerdere regels.
http://www.mediamarkt.nl/...tml#laagste-prijsgarantie
  • Het product is nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.
  • Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.
  • De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de winkel van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
  • Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.
  • Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.
  • Het prijsverschil moet aanwezig zijn op het moment dat de klant een beroep doet op de laagste prijsgarantie.
Heb wat dat betreft zelf een ervaring met prijsverschil tussen twee mediamarkten onderling.
Product was in "onze" mediamarkt niet op voorraad, kwam enkele dagen later toevallig in een andere vestiging 60km verderop waar het product wel op voorraad was maar wel een paar tientjes duurder.
Poging gedaan om de prijs omlaag te krijgen maar dat was onbespreekbaar in verband met franchise, lokale prijsstelling enz enz.
toon volledige bericht
Ik was inderdaad wat kort door de bocht, dank je voor de aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
ictinteresse schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:35:
[...]

Persoonlijk denk ik dat het idee erachter is, dit product hebben wij niet, maar wij hebben wel bijv. dit product.
Stukje marketing.

Los van dit geheel, als ik iets bestel wat ik snel nodig heb dan wel binnen een X termijn doe ik gewoon navraag bij de webwinkel, bestel ik over het algemeen bij de beter bekendere webwinkels en de grotere webwinkels.
Die hebben het vaak (lees over het algemeen) beter voor elkaar incl. een voorraad systeem welke vaak wel klopt (uitzonderingen daargelaten).
Maar dit is ook exact het geval met fysieke winkels.

Ook in fysieke winkels komt het voor dat een product in de aanbieding is, waar geen op=op bij vermeld staat maar het product toch echt niet leverbaar is (dan wel direct leverbaar).
De verhouding waarom TS spreekt over 1 van de grootste ergernissen snap ikzelf dan ook niet geheel.
Ik was vandaag bij de Mediamarkt om voor een laptop te gaan kijken. De afgelopen paar dagen heb ik al wat laptops opgezocht en vergeleken op internet. Maar omdat ik toch in de buurt van een MM ging ik gelijk even langs om de laptop te bekijken. Maar helaas ze hadden 'm niet op voorraad! Dus als ik de laptop gelijk wou kopen moest ik eerst weer een paar dagen wachten voordat ie weer op voorraad was. Dit heeft toch geen zin voor mij, het is makkelijker om iets in de webshop te kopen omdat je dan bijna zeker weet dat je het product de volgende dag hebt zonder 3x naar een winkel te moeten. Dit is een van de ergernissen van een fysiek winkel en dan hebben we het nu over een grote winkel. Bij kleinere winkels is het meestal nog iets erger met de voorraad.

Daarom koop ik dus bijna alles online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De boodschappen koop ik nog bij de supermarkt en ik mag graag in de bouwmarkten rondstruinen. Maar kleding/schoenen, elektronica, witgoed, auto onderdelen, cd's/dvd's/bluray's, computer onderdelen, etc koop ik allemaal online.
Keuze uit duizenden webwinkels(met paypal en creditcard wereldwijd), dus mocht iets niet op voorraad zijn, of te duur bij de ene, dan pak ik gewoon de volgende shop.
Ik heb inmiddels een redelijk aantal vaste webshops die vanaf een bepaald bedrag gratis verzenden, en/of de volgende dag al leveren.
Pakketten kunnen bij mij altijd in de schuur geplaatst worden. Vaste bezorgers weten dat en anders staat dat aangegeven bij de voordeur. Of ik kies voor een avondlevering, of voor levering bij het Postnl punt in mijn supermarkt, of laat het op zaterdag bezorgen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587363

Wat echt een tip is, en wat ik zelf altijd doe op het moment dat ik een pakketje verwacht en niet thuis ben; een A4 de voordeur hangen met de vraag of de postbezorger het pakket ook voor de deur (danwel geschuild) achter wilt laten. Ik woon in een rustige buurt en ik krijg wekelijks 3-4 pakketten geleverd en het is nog altijd goed gegaan. 3 uur later ben ik dan ook al vaak thuis en tref ik het pakketje keurig voor de deur aan. O.a. DPD, UPS en PostNL leveren probleemloos voor de deur af. Tenzij er getekend moet worden voor het pakket. Maar in de praktijk is het altijd nog goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 21:24
Anoniem: 587363 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:43:
Wat echt een tip is, en wat ik zelf altijd doe op het moment dat ik een pakketje verwacht en niet thuis ben; een A4 de voordeur hangen met de vraag of de postbezorger het pakket ook voor de deur (danwel geschuild) achter wilt laten. Ik woon in een rustige buurt en ik krijg wekelijks 3-4 pakketten geleverd en het is nog altijd goed gegaan. 3 uur later ben ik dan ook al vaak thuis en tref ik het pakketje keurig voor de deur aan. O.a. DPD, UPS en PostNL leveren probleemloos voor de deur af. Tenzij er getekend moet worden voor het pakket. Maar in de praktijk is het altijd nog goed gegaan.
Hmmm ... ik woon ook rustig, maar wel in de grensstreek met af een toe een rondtrekkende dievenbende.

Zo een A4 is dan ook een geweldige uitnodiging voor zo een bende ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lijkt mij persoonlijk ook niet verstandig de pakketbezorgers toestemming geven om pakjes voor de voordeur achter te laten. De kans is namelijk vrij groot dat iemand er vandoor gaat met je pakje, vooral als ze er op de hoogte van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
PM_Petrol schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:29:
[...]

Ik was vandaag bij de Mediamarkt om voor een laptop te gaan kijken. De afgelopen paar dagen heb ik al wat laptops opgezocht en vergeleken op internet. Maar omdat ik toch in de buurt van een MM ging ik gelijk even langs om de laptop te bekijken. Maar helaas ze hadden 'm niet op voorraad! Dus als ik de laptop gelijk wou kopen moest ik eerst weer een paar dagen wachten voordat ie weer op voorraad was. Dit heeft toch geen zin voor mij, het is makkelijker om iets in de webshop te kopen omdat je dan bijna zeker weet dat je het product de volgende dag hebt zonder 3x naar een winkel te moeten. Dit is een van de ergernissen van een fysiek winkel en dan hebben we het nu over een grote winkel. Bij kleinere winkels is het meestal nog iets erger met de voorraad.

Daarom koop ik dus bijna alles online.
Online is anders ook geen garantie dat je daar niet met "narigheid" te maken krijgt. Kocht een aantal weken geleden speaker steunen van Vogel's online. Grote keten die door het hele land ook fysieke winkels heeft maar in de webshop was het op voorraad. Besteld, volgende dag in huis en dan blijken alle bevestigings en montagematerialen te missen uit een verzegelde verpakking. Vervolgens heb ik drie weken kunnen wachten op een nalevering van die materialen. Terugsturen ivm koop op afstand heb ik nog overwogen maar dan weet je ook niet wat je te wachten staat als men bij controle constateert dat een en ander incompleet is.
Wat dat betreft hebben beide hun eigen voor en nadelen en kijk ik per keer waar ik behoefte aan heb of wat op dat moment handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:41
Ik bestel ook regelmatig dingen online zoals electronica en zo, maar als ik weet dat het niet in een grote doos komt (cartridges, telefoons, tube koelpasta en nog een hoop meer) kies ik er vaak voor om het pakket op mijn werk af te leveren. Ik kom namelijk met het OV naar mijn kantoor dus het moet wel in mijn rugzak passen. Ook bij mij is er overdag niemand thuis om pakketjes aan te nemen en heb vaak geen zin om een extra dag te wachten om het vervolgens bij de supermarkt te kunnen ophalen.

De collega van de postkamer die de pakketjes aan neemt heeft hier geen moeite mee, en vind het allemaal prima dat er zo af en toe eens een privé pakketje langs komt. Heb de interactieve decoder ook op het werk laten bezorgen, die zat alleen in een opvallende oranje doos met in koeienletters Ziggo erop, overduidelijk dat dit privé was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Mektheb schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:58:
Waarom laat je het dan niet bezorgen op je werk ?, of is dat een kwestie van not done
Deze suggestie is al eerder voorbij gekomen. Niet ieder bedrijf staat dit toe.

En niet iedereen zal een functie hebben waarbij hij/zij elke dag op dezelfde locatie zit, dus dan is het ook niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 09:19
Ik laat bijna alles 'gewoon' thuis bezorgen.
Heb geen problemen met de levertijd, omdat als het pakketje via PostNL komt, dan komt het bij mij standaard na etenstijd (5 uur of later). Wanneer ik dus al thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:47

Koekfabriek

King Billy on the wall

Señor Sjon schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:38:
[...]

Lekker onhandig. In het midden van de stad, vaak moeizaam bereikbaar met de auto.
Nouja voor de treinforens is het natuurlijk best wel handig (mits je natuurlijk een TV besteld)
Pagina: 1