No such partition error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 06:25
Ik had eerst Windows 8.1 draaien met Ubuntu erlangs, maar voor verkoop wou ik een helemaal schone computer. Ik had dus een clean install gedaan van Windows 8, met succes. Ik hoopte dat hierbij ook Ubuntu werd verwijdert, maar dat was niet zo. Na wat zoeken op het internet vond ik een tutorial om Ubuntu te verwijderen vanuit Win8 en die volgde ik ook. Het vertelde me om de Ubuntu partitie te verwijderen en daarna de PC opnieuw op te starten. Toen ik de PC weer inschakelde werd ik helaas gegroet met de volgende error:

Error: No such partiton
Entering rescue mode...

Vervolgens krijg ik een commandprompt. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik kan dus niet meer op Win8 of Ubunte en schrijf dit bericht dus om te vragen of iemand hier weet hoe dit op te lossen is. Ik heb geen bootdisk van Win8 (destijds via een OTA update geinstalleerd) en de email met de productgegevens is op mysterieuze wijze verdwenen, ook erkent Microsoft niet dat ik Win8 heb gekocht. Ik heb alleen de product key kunnen achterhalen, maar die is nu dus ook niet meer te achterhalen omdat de PC niet meer opstart.

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je probleem is, is dat de bootloader, Grub, zoekt naar z'n configuratie. Die stond op de Linux partitie die je zojuist verwijdert hebt. Om dit te fixen, moet je opstarten met een Windows installatie DVD en een boot recovery uitvoeren. De automatische recovery optie zou dit al voor je moeten kunnen. Ga dus op zoek naar een DVD (vraag je buren, oom/tante, ouders, wie dan ook) en voer de opstartherstel uit. Dat is 't.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
Is dat echt de enige oplossing? Ik ken namelijk niemand met een Win8 DVD, en heb geen geld om een nieuwe te kopen

Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Hoe heb je dan een clean install gedaan?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
Vanuit Win8.1 heb ik via de microsoft website de Win8 installer gebruikt. Daar de product key gebruikt die ik kon extraheren met Belarc Advisor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe je aan de media komt, hoeven wij niet te weten. Maar het is wel de enige oplossing. Misschien dat er nog een of ander vaak tooltje is wat je kan opstarten om hetzelfde te regelen, maar dat moet je zelf weten of je 't wilt gebruiken. Met een Windows DVD heb je iig zekerheid.

En omdat het meer om Windows gaat, dan Linux, verhuis ik dit topic nog even naar WOS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt echt wel ergens de iso downloaden en branden, er is geen andere optie (of op usb stick zetten).
http://answers.microsoft....2f-4b94-bf95-85ab70ca7064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTheuns
Ik dacht dat ik het beter hier kon plaatsen omdat de problemen waren veroorzaakt door Ubuntu, maar excuses voor het feit dat het niet hier thuishoort.

Ik heb allerlei website doorzocht op zoek naar een iso, maar ze verwezen allemaal naar microsofts website.

Ondertussen heb ik het weten te omzeilen door Ubuntu opnieuw te installeren, alles draait nu weer soepel.

Ik dank jullie allemaal voor het helpen met mijn probleem, fijn om te weten dat de community altijd voor je klaarstaat als er problemen zijn.

Pagina: 1