Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vervanging voor 65" plasma TV voor ~€2000

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Zojuist is mijn Panasonic P65VT50 opgehaald vanwege een defect. Superkut want ik was echt onwijs blij met het bizar mooie beeld. Maar ik heb nu wel een mooie kale muur. Ik had VT60 in bestelling staan bij een winkel maar waar ik voor vreesde is helaas waar geworden. Hij is lekker toch verkocht en ze zijn niet meer op voorraad en waarschijnlijk niet meer te krijgen. Dus de hoop op een mooie plasma ben ik maar aan het opgeven. Dan maar een LCD.

Maar ik vind het maar lastig. Ik ben al bij wat collega's langs geweest om daar hun vrij nieuwe LCD TV's te bekijken. Gelukkig valt de beeldkwaliteit me erg mee. Helemaal ook omdat het TV's in een wat andere klasse waren. Maar wat me wel opviel is de hoeveelheid licht die ze produceren. Dat is juist een van de dingen die ik zo fijn vond aan deze TV; flink scherm, maar niet meteen je hele huiskamer verlicht.

Als ik hier: http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews zoek op recommended of hoger TV's in de genoemde prijsklasse van de afgelopen 18 maanden zoek krijg ik niks. Ik zou misschien kunnen kijken naar de Samsung UE55HU7500L maar dan betaal ik vooral voor 4K. Dat vind ik zonde.

Of zoiets: pricewatch: Samsung UE65F8000SL Zwart Dat komt ook wel wat in de buurt maar die is alweer van 2011.. Qua budget zou dat nog kunnen maar alleen als het echt goede kwaliteit is.

Ik wil uiteindelijk een TV van liefst 65" minimaal 60" en heel misschien kunnen jullie me overtuigen van 55". Merk maakt me op zich niet zoveel uit, al neig ik wel een beetje naar Panasonic of Samsung vanwege goede ervaringen bij mij zelf of vrienden. En de goede reviews helpen ook wel ;) Ik heb Netflix wat ik direct van de TV keek. Dat zou ik ook graag zo houden, al lijkt dat tegenwoordig redelijk standaard bij nieuwe TV's.

Ik ben gewoon erg bang dat ik straks een dikke €2000 uitgeef aan een TV die gewoon lang niet zo mooi is als m'n vorige. Ik neig er zelf een beetje naar om maar een simpele TV van een paar honder euro te kopen zodat ik me niet ga ergeren aan dat de kwaliteit niet zo goed is als m'n vorige TV. Heb ik alvast mooi wat spaargeld voor een OLED over een paar jaar.

Zijn er toevallig mensen die eerder met dit bijltje hebben gehakt?

[ Voor 7% gewijzigd door Pkunk op 15-10-2014 16:26 ]

Hallo met Tim

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 17-10 10:30
Misschien is inderdaad wat je zelf al aanhaalt de beste oplossing, tijdelijk even een LG 60PB560V Zwart neerzetten en pas over 2 / 3 jaar echt een (Super)OLED of iets in die richting nemen.

Zelf wilde ik destijds een Samsung B serie (de iets meer uitontwikkelde LED schermen van hen) maar die werd uit de handel genomen door patent issues met Sharp. Een jaar later kwamen ze met een nieuwe serie (C, je verwacht het niet) en deze was NET een stapje minder tov de concurrentie op dat moment. De plasma schermen hadden toen echt alle kinderziektes eruit (inbranden, calibratie issues etc) en toen heb ik wel even zitten wikken en wegen voor mijn besluit om toch die C serie te nemen (8700). Hoop geld ... maar daar wilde ik dan wel 8 a 10 jaar mee doen. (ben op de helft van 8 ... en geniet nog steeds van de kwaliteit. Ook mensen met nieuwere TV's, die toch 'maar' een < 800 euro model TV uit dit jaar hebben, vinden mijn scherm toch wel 'mooier')

Wel merk ik dat de laatste tijd de TV markt OOK steeds sneller ontwikkeld. Het kostte een HELE tijd voordat de consument over ging op Full/HD\Ready schermen, maar nu lijkt het (misschien gevoel) ook steeds normaler om gelijk 3D te adopteren en door te groeien naar 4K.
Daar ben ik even sceptisch over, voor als ik nog een keer ga kijken naar een nieuw scherm. Juist ietsjes goedkoper want ja ... over 2 jaar is er nog VEEL beter iets te halen OF investeren voor een langere termijn.

Ook kan ik zeggen, vroeg of laat merk je dat de TV een backlight heeft. En als je echt een super plasma ervaring heb gehad, kan dat op lange termijn nog wel eens gaan irriteren. ( zelfs ik stoor me er nog wel eens aan :Y) )
Voor je dus nog een keer die samsung overweegd, ga eens naar een showroom, dim ALLE lichten, nadat je in het menu de 'pop' effecten hebt uitgezet en loop dan nog eens om de TV heen (ongeveer met dezelfde invalshoeken die je ook thuis hebt) terwijl er een donkere scene zich afspeelt met ondertiteling. Beste check voor jezelf of een LED scherm van een wat hogere prijsklasse het waard is of niet.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Typo in je topic titel aangepast en een schopje naar CEA.

• Pkunk
S1NN3D schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:10:
Typo in je topic titel aangepast en een schopje naar CEA.
Bedankt. En ook voor je onderschrift. Dat moest ik echt even horen :p

Hallo met Tim

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:10
De 65W60 staat nog in Duitsland bij diverse winkels (Amazon, Mediamarkt). De VT60 staat op speurders - http://www.speurders.nl/o...x-p65vtw60-144708919.html

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Denk dat het heel moeilijk gaat worden om de panasonic plasma te evenaren met een LCD, de plasma blijven nog steeds de beste keus.
Dus je gaat sowieso kwaliteit inleveren.
Zat even te kijken voor je en de 55 inch variant is in ieder geval nog wel wel te koop, misschien is dat een optie?
http://www.plattetv.nl/in...&utm_campaign=Tweakers_NL

Maar kan Panasonic je oude plasma niet meer repareren dan?
Ze zullen vast nog wel onderdelen op voorraad hebben lijkt me zo?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:43
Kan je niet tijdelijk even goedkoop led tv kopen van 350? En wacht totdat OLED goedkoper is/wordt en dan verplaats je die goedkope tv naar slaapkamer of zet hem eventueel op kinderkamer (als dat van toepassing is natuurlijk :)

Ik denk dat LED tv's gaan tegenvallen(als je van high end Plasma komt) en 2000 Euro is toch wel aardig veel.

• Pkunk
Nee ze konden het niet repareren. Ik ben er ook een beetje ingedoken en kennelijk had het iets te maken met hitte opbouw door printplaatjes. Erg lastig te verhelpen. Ik had zelf wat kunnen gaan knutselen met fans e.d. maar het aankoopbedrag terug vond ik best een goede deal. Als ze nou gewoon nog gewoon plasma bleven maken. :'(

Ik ben nu vooral erg aan het twijfelen tussen een goedkope(re) TV in de hoop dat ik de komende maanden op magische wijze een VT60 kan bemachtigen of de 65" Samsung.. 55" gaat het denk ik niet worden. Ik ben nu best wel gewend/verwend door het heerlijk grote scherm en ik 10" is toch best een behoorlijk verschil. Toch?
/me Pkunk kijkt nog even hoopvol naar de signature van D vd D

offtopic:
Overigens wordt ik hier nog verdrietiger van: http://www.hdtvtest.co.uk/news/result-201406013793.htm Maargoed. Klaar met huilie nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Pkunk op 16-10-2014 12:59 ]

Hallo met Tim

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26
Er staat in de pricewatch nog een shop die de 65" VT60 nog in voorraad heeft.

Edit: nevermind als je doorklikt is die toch niet leverbaar
Edit2:
Andere winkel met genoeg voorraad
http://www.plattetv.nl/in...E62mqCfAYUvMBahoCo1Xw_wcB

[ Voor 70% gewijzigd door n0pe op 16-10-2014 13:08 ]

• Pkunk
Tnx maar helaas. Ze hebben de webshop niet goed up-to-date gehouden.

Hallo met Tim

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Af en toe hebben ze bij die dag deals sites leuke aanbiedingen. Dat is ofcourse niet wat je gewend bent maar qua prijs en muuropvulling van enig kwaliteit is het wel wat totdat je een dikke TV haalt :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan ook nog een aantal zaken afbellen die niet zo 'bekend' op internet zijn, de wat locale boertjes hebben misschien nog wat staan. Ik heb zelf geluk had bij Expert, site was het niet vindbaar, maar ze hadden nog wat modellen in de winkel staan (reciever).

Mijn plasma is alweer jaartje of 5 oud, maar zou er niet aan moeten denken dat dat ding kapot gaat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Ik zou alle webshops even een mail sturen of inderdaad een bel rondje
Lijkt me dat er nog wel eentje is die een 65VT60 heeft staan

(Hetzelfde gehad met mijn VT50 die retour is gegaan en gelukkig een VT60 vorige week nog kunnen krijgen, wel een maatje groter maar daar kon ik mee leven )

• Pkunk
Het lijkt erop dat ik nog een VT60 heb kunnen bemachtigen bij een webshop! Yay! Ze hebben echter alleen wel het beleid dat ik eerst moet betalen en daarna doen versturen ze pas. Ik heb gevraagd of ze iets met aanbetaling kunnen regelen maar dat doen ze niet. Voor zo'n bedrag had ik dat eigenlijk wel verwacht. Of is dat wel normaal?

Hallo met Tim

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien kun je hem afhalen? Het is nogal een bedrag om even vooruit te betalen en dan de webshop op hun blauwe ogen te geloven dat ze hem echt wel komen leveren. Het enige wat nog rotter is dan je Panasonic plasma verliezen is hem kwijt zijn _en_ het geld waarvoor je een vervanger zou moeten kopen kwijt zijn ;)

Ik snap dat zo'n formaat niet zomaar (rechtop) in de auto past, maar ik zou er echt wel een ritje in een geleend/gehuurd busje voor overhebben :)

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 21-10-2014 18:23 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Pkunk
Ja het is een uurtje rijden. Gaan we dat maar doen. Hopelijk is het niet een zoemend gele vlekken vertonende geretourneerde TV.. Haha ik vind het gewoon echt spannend :p

Hallo met Tim

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:08

Bever!

3

Plasmavisie heeft nog 60zt60 voorradig

• Pkunk
Dat is de winkel die er nog eentje voor me had klaar gezet. Ben er net geweest. "Mijn" TV was toevallig gisteren verkocht maar er zijn er direct 5 bij besteld. Ik kan nu ook aan de deur betalen. Het voelt allemaal een beetje te goed om waar te zijn, m'n VT50 kosteloos "omruilen" voor een VT60 en misschien dat ik daardoor erg sceptisch ben. Ik snap gewoon niet goed hoe het kan dat geen winkel in Nederland ze meer heeft. Inclusief het distributiecentrum van Panasonic die ik gebeld heb en dat zij ze wel kunnen bestellen. Iets met distributiecentrum Benelux..

Tegelijkertijd hebben ze erg goede shopreviews en leek het me ook een prima zaak. En ze hebben ook er ook verstand van TV's dan bij de Media Markt e.d. want alle TV's stonden tenminste fatsoenlijk afgesteld.

Maargoed.. ik mag volgende week een exemplaar aan de deur verwachten die ik dan kan afrekenen... Ben benieuwd.

Hallo met Tim

• Pkunk
Door misverstanden alom heb ik toch geen plasma staan nu maar de Panasonic AX800. En dat was best schrikken want het kijkt helemaal niet lekker. Ik heb die uitgezocht omdat uit reviews bleek dat deze TV van alle LCD nog het dichst in de buurt kwam van m'n oude TV. Misschien na calibratie, maar ik durf er geen €150,- aan te wagen.

Ik kan de TV nu met 10% verlies terug brengen naar de winkel en ik denk dat ik dat ga doen. De kleuren zijn erg slecht zo uit de doos en de kijkhoek is zo slecht dat het beeld links en recht anders is dan het beeld in het midden. Een uniform rood plaatje zal je met deze TV niet te zien krijgen. Vraag me af of het geen defect is.

Hallo met Tim

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou eerst zelf eens proberen wat beter beeld te krijgen uit die AX800. Het is geen VT60 natuurlijk, maar zo dramatisch als je het nu schetst mag het toch niet zijn? Vaak kun je door de kleurtemperatuur aan te passen, wat met contrast en brightness te spelen en beeldverbeteraars uit te schakelen al heel wat winnen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Er staat nog een 2e handse 65" op marktplaats.
Anders mag je altijd een filmpje op de mijne komen kijken ;)

>PC specs<

Pagina: 1