Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macrium Reflect v5 Server Plus.

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

• Jokxider
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 16:26
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje: Ik wil een een PXE image server starten, hiervoor wil ik clonezilla gebruiken, maar mijn vraag is dus kan ik clonezilla op Macrium Reflect v5 Server Plus of een andere Macrium Plus draaien?

Ik hoor graag van jullie en alvast voor een antwoord!

Met vriendelijke groet,

Justin

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat zijn als ik het zo bekijk back-up pakketten? Het lijkt me relevanter om te kijken op welk besturingssysteem je het wil draaien?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of, "gewoon" proberen? (Na een backup gemaakt te hebben natuurlijk, of netjes op de testserver in je OTAP-straat :+ )

Welkom op GoT! We verwachten, zie ook hier boven, in een topicstart wat meer informatie over situatie en eigen inbreng. Het is zo wat gokken en dat is niet handig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Ik snap sowiezo het doel en de vraag van de TS niet ; PXE en backup paketten hebben nou niet echt veel met elkaar te maken.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Killah_Priest schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:43:
PXE en backup paketten hebben nou niet echt veel met elkaar te maken.
Ik ken wel backup pakketten waarbij het een mogelijkheid is om via PXE boot een bare-metal restore uit te voeren. Werkt erg fijn, mits goed ingericht.

De topicstart is inderdaad behoorlijk onduidelijk, er is TS inmiddels door F_J_K gevraagd om wat meer achtergrondinformatie. Laten we dat maar eens afwachten. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Jokxider
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 16:26
Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Ik was vergeten een link erbij te zetten met wat ik bedoel.
Hier is het linkje: http://www.macrium.com/business.aspx

Ik vroeg me af of je daar clonezilla op kan draaien?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sorry hoor, maar je bent nog steeds zo onduidelijk als wat. Een linkje naar een product toevoegen maakt het niet duidelijker. Wij gaan niet voor jou de productdocumentatie doorspitten.. Je zult zelf wat concreter moeten worden, en wat meer eigen inzet moeten gaan tonen. Geef bijvoorbeeld eens antwoord op onderstaande vragen:
  • Wat is nu concreet je vraag (dat is mij nog steeds onduidelijk)
  • Wat wil je bereiken
  • Welke documentatie heb je doorgenomen en welke vragen heb je daar nog over
  • Welke oplossing heb je zelf verzonnen
  • Wat is de uitkomst als je een proof of concept opstelt van die oplossing
Kijk ook even naar het algemeen beleid, en dan met name het stuk over het maken van een goede topicstart. Als je de eisen in het beleid naast jouw topicstart houdt, dan zul je zien dat de jouwe aan "de magere kant" is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Question Mark schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:47:
[...]

Ik ken wel backup pakketten waarbij het een mogelijkheid is om via PXE boot een bare-metal restore uit te voeren. Werkt erg fijn, mits goed ingericht.

De topicstart is inderdaad behoorlijk onduidelijk, er is TS inmiddels door F_J_K gevraagd om wat meer achtergrondinformatie. Laten we dat maar eens afwachten. :)
Ik ken ze ook, echter zie ik het verband nou niet echt in dit topic (op de WDS server hier op kantoor heb ik ook boot images aangemaakt met de iscsi drivers en control panel items ivm een eventuele bare-metal restore, NASje op kantoor heeft de "lokale" backups, offsite backups staan in een DC maar een restore van bv een fileserver wil je liever niet over je WAN link doen).

Het doel van de TS ontgaat mij ; wat wilt hij nou precies bereiken? Waarom PXE boot? Waarvoor wilt hij Clonezilla gebruiken?
Als het om het imagen van Windows machines gaat dan is eigenlijk WDS icm MDT de aanbevolen weg.

TS : graag aangeven wat je nou precies wilt bereiken. Een aantal losse tools en technieken noemen met de vraag of het werkt is nou niet echt iets waar iemand je mee kunt helpen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jokxider, ik stel voor dat je even een nieuw topic start met alle bovenstaande in het achterhoofd. Nu heeft het topic met onze eerste reacties een wat valse start die goed meedenken niet echt bevorderd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.