Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voor mijn vader. Zal vooral gebruikt worden voor office-werk en fotobewerking (en -opslag) in photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 500 euro inclusief OS
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVD schrijver kan gerecupereerd worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD vind ik een must
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst intel wegens goede ervaringen. Ook zou ik het systeem zo stil mogelijk willen en heb ik ergens in mijn achterhoofd dat AMD warmer wordt (kan een oude opvatting zijn) en dus harder gekoeld moet worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou een kleine, stille pc moeten worden
Ga je overklokken?
Neen
Ik heb al eens een build gemaakt (zie onder) maar twijfel nog over een aantal zaken:
- SSD van 512 GB nemen ofwel een kleinere + 1TB HDD? (potentieel moeten er veel fotos opgeslagen worden)
- 8GB ram overkill? Lijkt me op zich van niet en zo duur is het nu ook weer niet? misschien 4GB opofferen voor bv een snellere processor zoals Intel Core i3-4150 + een betere (stillere) koeler? Of ga ik meer hebben aan meer ram?
Alvast bedankt!
Koen
Het systeem is voor mijn vader. Zal vooral gebruikt worden voor office-werk en fotobewerking (en -opslag) in photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 500 euro inclusief OS
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVD schrijver kan gerecupereerd worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD vind ik een must
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst intel wegens goede ervaringen. Ook zou ik het systeem zo stil mogelijk willen en heb ik ergens in mijn achterhoofd dat AMD warmer wordt (kan een oude opvatting zijn) en dus harder gekoeld moet worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou een kleine, stille pc moeten worden
Ga je overklokken?
Neen
Ik heb al eens een build gemaakt (zie onder) maar twijfel nog over een aantal zaken:
- SSD van 512 GB nemen ofwel een kleinere + 1TB HDD? (potentieel moeten er veel fotos opgeslagen worden)
- 8GB ram overkill? Lijkt me op zich van niet en zo duur is het nu ook weer niet? misschien 4GB opofferen voor bv een snellere processor zoals Intel Core i3-4150 + een betere (stillere) koeler? Of ga ik meer hebben aan meer ram?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3420 Boxed | € 54,- | € 54,- |
| 1 | ASRock B85M-HDS | € 46,98 | € 46,98 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 83,30 | € 83,30 |
| 2 | Crucial CT51264BA160BJ | € 33,09 | € 66,18 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,77 | € 30,77 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 180,29 | € 180,29 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 509,02 | |
Alvast bedankt!
Koen