Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij eenvoudig huis netwerk

Pagina: 1
Acties:

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Ik heb na onderzoek toch nog wat advies nodig voor mijn aan te leggen thuisnetwerk.
Er is budget gereserveerd voor dit netwerk, maar dat is niet onuitputbaar :+

code:
1
CAI (Ziggo modem) -> Switch -> CAT6 kabels naar begane grond (3x), eerste verdieping (1x kan ik later aftakken voor bijv. een tv), tweede verdieping (1x kan ik later aftakken voor bijv. een tv).

Aan de switch wil ik nog een NAS hangen. 1 Van de CAT6 kabels naar de begane grond wil ik koppelen aan een Wifi Access Point.

Nu mijn vragen waar ik niet goed uitkom:

Is het echt zinvol om een PoE (Power over Ethernet) switch te nemen?

Wifi Netwerk, ik zoek een sterke zender en hij mag niet "lelijk" zijn (hangt straks in het zicht). Ik vind ondermeer deze: http://tweakers.net/price...stem-uap-ac-unifi-30.html of is dit overkill?

Is het verstandig om nu al een extra draad te trekken naar de 1e en 2e verdieping ipv van later aftakken?

Algemene vraag: zie ik iets over het hoofd in mijn setup?

[ Voor 0% gewijzigd door freak-ish op 15-10-2014 13:35 . Reden: typo ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Krijg je van Ziggo een modem of een router? Indien modem heb je een router nodig, indien router: waarom nog een switch?

Roomba E5 te koop

• freak-ish
Ubeee, modem/router met slechte kwaliteit wifi en maar 4 poorten. Daarnaast wil ik ook niet vast zitten aan spullen van Ziggo. Dus dat modem moet uitwisselbaar zijn.

Oja, de meterkast (waar dit modem komt te hangen) is op een slechte locatie om daar het wifi netwerk te beginnen.

[ Voor 26% gewijzigd door freak-ish op 15-10-2014 13:42 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 09:48

OgWok

U.N.C.L.E.

freak-ish schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:41:
Ubeee, modem/router met slechte kwaliteit wifi en maar 4 poorten. Daarnaast wil ik ook niet vast zitten aan spullen van Ziggo. Dus dat modem moet uitwisselbaar zijn.

Oja, de meterkast (waar dit modem komt te hangen) is op een slechte locatie om daar het wifi netwerk te beginnen.
Je Ziggo "modem"; daar kan je niet omheen. Het is je registratie met Ziggo; waarschijnlijk op basis van MAC adres.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• freak-ish
Dat blijft ook gewoon zitten, maar mocht ik ooit een andere provider nemen dan vervang ik het modem van ziggo gewoon door een andere.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
PoE zou je dan willen gebruiken voor access points oid? Dat is namelijk wat PoE doet: access points of IP-telefoons voeden...

Die Access Point die je linkt is een Enterprise model, dus meer voor bedrijven...

[ Voor 25% gewijzigd door Haribo112 op 15-10-2014 13:54 ]

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Extra utp kabel erbij aanleggen nu het nog kan is altijd wel raadzaam. Als je toch aan het karweitje gaat beginnen he...

• freak-ish
Haribo112, idd, voor een PoE Wifi Access point of IP telefoon. Vraag is alleen of een Wifi zender "sterk" genoeg is met PoE als voeding. Of maakt dat niks uit?

EverLast2002, helemaal mee eens, en met zo'n 75 cent per meter is het nog geen 15 euro extra nu de boel toch open ligt.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Niet geheel on topic: Maar als je toch bezig bent met access points dan zou ik je aanraden om een aparte router erbij te nemen, hoeft niet veel te kosten ;)

Qua WiFi Access points, ik ben fan van ubiquiti spul, die zijn zeker niet lelijk, en zijn eventueel nog weg te werken, bereik een troughput van die dingen is geweldig, zelf op 2.4Ghz.

De UniFi AP's van ubiquiti ondersteunen PoE en aanraden zou ik 't, al zijn goede PoE switches best prijzig

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-11 13:04
Worden die UniFi AP's niet met een PoE-injector geleverd? Dan hoef je je geen zorgen meer te maken over een PoE-switch.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Eric70 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:55:
Worden die UniFi AP's niet met een PoE-injector geleverd? Dan hoef je je geen zorgen meer te maken over een PoE-switch.
Ja, worden ze, maar stel dat je daar de ruimte niet voor hebt, dan kan een PoE switch best handig zijn

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
ShadowAS1 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:48:
Niet geheel on topic: Maar als je toch bezig bent met access points dan zou ik je aanraden om een aparte router erbij te nemen, hoeft niet veel te kosten ;)

Qua WiFi Access points, ik ben fan van ubiquiti spul, die zijn zeker niet lelijk, en zijn eventueel nog weg te werken, bereik een troughput van die dingen is geweldig, zelf op 2.4Ghz.

De UniFi AP's van ubiquiti ondersteunen PoE en aanraden zou ik 't, al zijn goede PoE switches best prijzig
+1 heb thuis ook een aantal spullen van UBNT (de edgerouter Lite, thoughswitch en een AP non-pro) en ik moet zeggen het werkt echter super degelijk.. (moet met een basis kennis netwerk hebben (hoe stel ik een static ip 1 malig in e.d.)....

• freak-ish
ShadowAS1 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:48:
Vind ik nog meevallen, er zijn goedkopere maar met Linksys heb ik goede ervaringen (nog niet met met hun switches)

http://tweakers.net/price...ys-lgs308p/specificaties/

Dan blijft nog de vraag PoE of PoE+, ,meer vermogen maar bij huis tuin en keuken gebruik niet nodig imo

[ Voor 11% gewijzigd door freak-ish op 15-10-2014 18:26 ]

Pagina: 1