Hallo beste Tweakers!
Ik ben van plan mijn eerste gaming pc te gaan bouwen en hoop dat ik een beetje de juiste keuzes heb gemaakt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen.
Niet de allernieuwste, graphisch uitblinkende games maar vooral wat oudere games. (Met als max. een beetje het niveau van een game als GTA:IV)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800 euro. Mag een tientje meer of minder zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, keyboard, geluidsinstallatie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia. Verder is het meer een kwestie van kwaliteit/betaalbaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet 2 monitoren kunnen aansturen (wat volgens mij tegenwoordig absoluut geen probleem moet zijn).
Ga je overklokken?
Nee
Tot slot ben ik tot het volgende lijstje gekomen.
Het moederbord heb ik gekozen omdat deze als het goed is de nieuwe haswell-refresh processoren ondersteunen en de mogelijkheid heeft een RAID-opstelling te maken. (voor later)
De behuizing heb ik gekozen omdat ik graag een raampje heb en deze voldoende opties biedt voor toekomstige uitbreiding.
Verder heb ik voor een modulaire voeding gekozen omdat ik geen onnodige kabels in mijn kast wil.
De rest is puur een kwestie van prijs/kwaliteit.
Ik ben van plan mijn eerste gaming pc te gaan bouwen en hoop dat ik een beetje de juiste keuzes heb gemaakt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen.
Niet de allernieuwste, graphisch uitblinkende games maar vooral wat oudere games. (Met als max. een beetje het niveau van een game als GTA:IV)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800 euro. Mag een tientje meer of minder zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, keyboard, geluidsinstallatie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia. Verder is het meer een kwestie van kwaliteit/betaalbaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet 2 monitoren kunnen aansturen (wat volgens mij tegenwoordig absoluut geen probleem moet zijn).
Ga je overklokken?
Nee
Tot slot ben ik tot het volgende lijstje gekomen.
Het moederbord heb ik gekozen omdat deze als het goed is de nieuwe haswell-refresh processoren ondersteunen en de mogelijkheid heeft een RAID-opstelling te maken. (voor later)
De behuizing heb ik gekozen omdat ik graag een raampje heb en deze voldoende opties biedt voor toekomstige uitbreiding.
Verder heb ik voor een modulaire voeding gekozen omdat ik geen onnodige kabels in mijn kast wil.
De rest is puur een kwestie van prijs/kwaliteit.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 161,75 | € 161,75 |
| 1 | Gigabyte GA-H97-D3H | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming | € 194,80 | € 194,80 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,40 | € 47,40 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,40 | € 22,40 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,69 | € 13,69 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,75 | € 59,75 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,46 | € 59,46 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 800,10 | |