Toon posts:

Nieuwe Game Build (~€800)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers!

Ik ben van plan mijn eerste gaming pc te gaan bouwen en hoop dat ik een beetje de juiste keuzes heb gemaakt :P

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen.
Niet de allernieuwste, graphisch uitblinkende games maar vooral wat oudere games. (Met als max. een beetje het niveau van een game als GTA:IV)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800 euro. Mag een tientje meer of minder zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, keyboard, geluidsinstallatie.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia. Verder is het meer een kwestie van kwaliteit/betaalbaar.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet 2 monitoren kunnen aansturen (wat volgens mij tegenwoordig absoluut geen probleem moet zijn).

Ga je overklokken?
Nee

Tot slot ben ik tot het volgende lijstje gekomen.

Het moederbord heb ik gekozen omdat deze als het goed is de nieuwe haswell-refresh processoren ondersteunen en de mogelijkheid heeft een RAID-opstelling te maken. (voor later)
De behuizing heb ik gekozen omdat ik graag een raampje heb en deze voldoende opties biedt voor toekomstige uitbreiding.
Verder heb ik voor een modulaire voeding gekozen omdat ik geen onnodige kabels in mijn kast wil.
De rest is puur een kwestie van prijs/kwaliteit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 161,75€ 161,75
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 91,95€ 91,95
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming€ 194,80€ 194,80
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,40€ 47,40
1Cooler Master CM 690 III Window€ 78,95€ 78,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,40€ 22,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,95€ 69,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,69€ 13,69
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,75€ 59,75
1Crucial MX100 128GB€ 59,46€ 59,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,10

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

nVidia is alleen interresant op het niveau van een GTX970, GTX760 met 2GB VRAM anno 2014? :N Voor 40 euro minder heb je een 7950 Boost met gelijke of zelfs betere prestaties én met 3GB VRAM.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Wat hij zegt: videokaart moet je echt iets anders voor zoeken. Met dit budget kun je het best voor een pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost gaan; gebruikt wel meer energie, maar heeft meer VRAM, gelijke tot betere prestaties als de GTX760 en is ook nog eens goedkoper. Normaal zou ik zeggen: koop een GTX970 maar aangezien die niet in het budget past...

Je kunt ook kijken naar een tweedehands R9 290(X), als je dat aandurft. Kijk naar de beoordeling van de adverteerder door andere gebruikers. Is die 4-5 sterren, dan kan er niet zo veel mis mee zijn.

¯\_(ツ)_/¯

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 10:20
Afgezien van de videokaart, ziet er goed uit! Ik ben zelf voor een andere kast gegaan: de R4 van Fractal. Die heeft juist baat bij een niet-modulaire voeding omdat er een mooi kabelmanagement gat vlakbij de plek van de voeding zit zodat al je kabels achter het mobo verdwijnen. Dat is uitiendelijk net zo duur omdat je voeding iets goedkoper kan (bijv. seasonic S12II-Bronze) en je kast ietsjes duurder wordt.

• hover23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-12-2025
Systeem ziet er goed uit behalve de al gemelde videokaart. Hieronder staat een lijst van mijn pc samenstelling. Vorige week aangeschaft en in elkaar gezet. Installatie ging vrij gemakkelijk op de procesorkoeler na. De bijgevoegde uitleg is net duidelijk en je moet even duidelijk opzoeken hoe deze geinstaleerd moet worden. Verder werkt het systeem naar wens.

Zoals je zit heb ik gekozen voor de Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost. Goede videokaart naar mijn inzicht. Goede gameprestaties en makkelijk te installeren. Heeft wel stroom nodig vanaf de voeding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 175,89€ 175,89
1Gigabyte GA-H97-Gaming 3€ 100,89€ 100,89
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 164,-€ 164,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,50€ 48,50
1Cooler Master N500 KKN2€ 53,49€ 53,49
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,40€ 22,40
1Kingston KVR16N11S8K2/8€ 71,39€ 71,39
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,95€ 14,95
1Seasonic G-Serie 550Watt PCGH Edition€ 92,-€ 92,-
1Crucial MX100 256GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 837,51

Ik hoop dat je budget niet precies € 800,- is want tweakers kijkt altijd naar de goedkoopste prijs en dat zijn naar mijn mening niet de beste winkels. Ik heb mijn volledige systeem bij Azerty gehaald. Prima winkel en goede support. Als je dus voor een wat (betere) winkel gaat zal de prijs wel omhoog gaan dus dan kost je systeem wel meer dan € 800,-

• MK_
  • Niet online

MK_

@Hierboven:

Wat ik me afvraag, is het volgende:
  • Waarom een N500? (dit is gewoon een vraag :))
  • Waarom een (vrij dure) Gold voeding?
  • Waarom die vrij dure en langzame RAM?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• hover23
@MK1998NL

Waarom een N500?
Ik wou een behuizing met kabelmanagment opties. Verder moest ik een behuizing uitzoeken waar mijn procesorkoeler in paste: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2. Toen kwam ik op deze behuizing uit.
Verder veel uitbreidings mogelijkheden wat ik altijd wel fijn vind.

Waarom een (vrij dure) Gold voeding?
Ik wou een betrouwbare voeding die modulair was. Heb gekozen voor dit type. Tot nu toe nog geen klachten. Voeding en kabels ziet er netjes uit. Voeding is lekker stil en dat was voor mij wel een must.

Waarom die vrij dure en langzame RAM?
Hoezo langzaame RAM? En de prijs vind ik ook niet extreem. Totaal geen klachten over dit geheugen.

• Pwuts

Pwuts

hover23 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:39:
@MK1998NL

Waarom een N500?
Ik wou een behuizing met kabelmanagment opties. Verder moest ik een behuizing uitzoeken waar mijn procesorkoeler in paste: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2. Toen kwam ik op deze behuizing uit.
Het enige commentaar wat iemand hier op kan/mag geven is dat het een totaal persoonlijke keuze is; dit is wel waar je uiteindelijk (hopelijk) jaren tegenaan kijkt.
Ik wou een betrouwbare voeding die modulair was. Heb gekozen voor dit type. Tot nu toe nog geen klachten. Voeding en kabels ziet er netjes uit. Voeding is lekker stil en dat was voor mij wel een must.
Het kan zijn dat dit een betrouwbare en modulaire voeding is, maar dat betekent niet dat een goedkopere voeding dat niet is. Voor je setup is Gold gewoon niet nodig, en het geld dat je er extra aan uitgeeft ga je niet terugverdienen op je stroomrekening. Trouwens, dat je nog geen klachten hebt met deze PSU betekent echt niet dat je die met elke andere wel gehad zou hebben, maar zo laat je het wel een beetje klinken.. (no offence)
Hoezo langzaame RAM? En de prijs vind ik ook niet extreem. Totaal geen klachten over dit geheugen.
Het is langzaam voor de prijs, die voor deze kwaliteit toch echt aan de hoge kant is. En opnieuw: dat je er geen klachten over hebt betekent echt niet dat het het beste is wat je voor deze prijs kunt krijgen, zeker niet in dit geval.

¯\_(ツ)_/¯

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-03 19:11
wrong topic

[ Voor 121% gewijzigd door Mr. Jummy op 15-10-2014 15:58 ]

Sultana?

• MK_
  • Niet online

MK_

hover23 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:39:
@MK1998NL

Waarom een N500?
Past ook allemaal in een N300 :) Maar ging me voornamelijk om dat de TS een windowtje wil :)
Voedingen hoor je meestal toch niet. Een S12G 550 doet hetzelfde voor minder, een V550 ook. Een XFX TS of S12ii is al Bronze ook interessant. Gold is voor dit budget aan de andere kant minder interessant.
Sneller + goedkoper = no-brainer:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

• hover23
Ik zeg niet dat mijn opties beter/slechter zijn. Ik heb voor deze onderdelen gekozen. Er is immers zoveel keuze dat je soms toch een keer de knoop moet doorhakken en gewoon moet halen wat jij denkt dat goed is. (Natuurlijk altijd even laten checken door anderen).

• Pwuts

Pwuts

hover23 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:27:
Ik zeg niet dat mijn opties beter/slechter zijn. Ik heb voor deze onderdelen gekozen. Er is immers zoveel keuze dat je soms toch een keer de knoop moet doorhakken en gewoon moet halen wat jij denkt dat goed is. (Natuurlijk altijd even laten checken door anderen).
Ik vraag me af wat voor :X 8)7 |:( jouw build dan heeft gecontroleerd. Of heb je z'n advies gewoon genegeerd? Er is echt niemand (die nog een beetje verstand heeft) die dit zou aanraden, dus doe dat de TS ook niet aan.

Overigens: als jij dit gekozen heb vind ik het best, ik wil niet zeggen dat je gek bent ofzo, maar het zijn gewoon niet echt goeie keuzes. ;)

¯\_(ツ)_/¯

• hover23
Naja misschien weer een leer voor de volgende keer. Was ook de eerste keer dat ik zelf een computer gesteld heb. Je moet altijd verbeterpuntjes hebben he :). Die heb ik dus nu gevonden!

• Pwuts

Pwuts

hover23 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:31:
Naja misschien weer een leer voor de volgende keer. Was ook de eerste keer dat ik zelf een computer gesteld heb. Je moet altijd verbeterpuntjes hebben he :). Die heb ik dus nu gevonden!
In ieder geval goed dat je er positief over blijft d:)b

Het is overigens wel een systeem dat ik ook samen had kunnen stellen 1,5 jaar geleden, dus eigenlijk mag ik niet zeiken zeuren O-)

Gelukkig heb ik een hoop geleerd en leer ik er elke dag nog bij, zodat ook de systemen die ik samenstel steeds wat beter zullen worden :)

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1