Wie heeft er een Victorinox Cybertool?

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:46

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik wist niet in welk forum ik dit kwijt moest. Vandaar maar hiero.

Wie heeft er 1, en hoeveel heb je ervoor betaald, waar en wat zit er allemaal bij? (ook een leren hoesje???)

Moderator: Ik wilde dit juist niet in SG zetten omdat hier meer de tweakers komen voor het knutselen aan PC's, en dus de meeste kans dat die er 1 hebben.

Edit: Afbeeldingslocatie: http://www.victorinox.ch/newsite/images/produkte/1-7725-T.jpg

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je zo'n multi-tooltje wilt dan zou ik voor een Leatherman Wave gaan... te vinden op: http://www.thinkgeek.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 19:36 schreef blender het volgende:
Als je zo'n multi-tooltje wilt dan zou ik voor een Leatherman Wave gaan... te vinden op: http://www.thinkgeek.org
Nee, is niet echt wat ik zoek, ik zoek meer een vervanger op mijn Wenger (zwitsers)zakmes. Maar nu zie ik op die site dat er ook nog buitenom de Cybertool 29 & 34 ook nog een 41 bestaat (nog meer functies dus)

Wat een gedoe zeg, ik weet niet of ik maar gelijk voor de duurste moet gaan, of gewoon moet kijken welke functies ik ook echt uiteindelijk ga gebruiken.

Ik ga morgen naar Rotterdam. Misschien iemand met een tip voor een winkel waar ze mij goed kunnen vertellen wat de verschillen zijn, en waar ik ze ook mag voelen (gewicht) en mag "bekijken" met mijn eigen handen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb zo'n Cybertool en een Leatherman Wave. Gebruik die Cybertool bijna nooit. Die Wave schopt zwaar kont, kan niets anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24294

idd, ik heb de leatherman supertool, en die heb ik bijna altijd bij, en dat is ook dikwijls nodig! Altijd alles op zak! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet niet of d'r een in de buurt zit maar bij Bever Zwerfsport hebben ze ze in elk geval. Of anders misschien bij de betere gereedschappenboer op de hoek...

Daar mag jij vast wel even voelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26244

Op dinsdag 12 juni 2001 19:36 schreef blender het volgende:
Ik heb ook de wave lekker dingetje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24176

Op woensdag 13 juni 2001 21:26 schreef insoft het volgende:

[..]

Ik heb ook de wave lekker dingetje wel.
Is het wat??
Ik loop er ook over te denken er een te kopen.
Ik heb tot nog toe een aantal van dit soort all-in-one dingen gehad, met niet echt goede ervaringen (okay, 't was relatiegeschenk-puin, gegeven paard enzo, maar toch)
- Tang die voor geen meter werkt, als je een keer het knip gedeelte wil gebruiken is het gelijk bot en heeft de tang speling.
- Moeilijk om bepaalde toold uit te klappen zonder of je vel te beschadigen, danwel alles tegelijk uit te klappen.
- Tools die weer inklappen bij gebruikt (al dan niet met je vingers er tussen)
- Op een gegeven moment speling in de draaipunten, waardoor de tools niet goed ingeklapt blijven zitten.

Hoe zijn de ervaringen met de Wave?? Is ie z'n (niet echt lage) prijskaartje waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9585

[b]
Wie heeft er 1, en hoeveel heb je ervoor betaald, waar en wat zit er allemaal bij? (ook een leren hoesje???)
Ik heb niet zo'n peppie en kokkie mes.
Je kunt beter een Leatherman Wave of een Gerber kopen. Ik heb zelf de ultralight uitvoering van Gerber plus nog eens een BuckTool.
Die Bucktool is klote want ten eerste komen je vingers er vaak tussen en ten tweede is de tang snel naar z'n klote.
De Gerber daarin tegen is een stuk beter.
Ik gebruik die dingen op mijn werk (ik heb twee Gerbers aan mijn riem hangen en een mini MagLite.
Ik heb ze allemaal in de V.S. gekocht want dat scheelt een stuk ($34.- in de VS tegen 189 piek in Nederland voor de Gerber multitool). In Nederland betaal je er gewoon teveel voor. Ik heb in de V.S. ook nog gekeken voor een Leatherman wave maar die schijnen ze alleen op grote schaal in Europa te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9585

Oh ja en nog wat, hier in Nederland moet je dit soort tools altijd bij buitensport winkels of gereedschaps winkels kopen.
In de V.S. ligt dit soort dingen gewoon op de vissport afdeling van de K-Mart, ik heb ze ook al op de bestek/huishoud afdeling gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb vandaag de Victorinox Cybertool 34 gekocht bij Zwilling J.A. Henckels op de Lijnbaan in Rotterdam (Winkel voor alleen messen, scharen en bestek)

Prijs was daar maar 128,50. Ik werd vriendelijk geholpen. Ben tot nu toe zeer te spreken over de cybertool, maar denk dat ik pas mag oordelen na een maand of 6-12 intensief gebruik.

Edit: 128,50 voor een Cybertool 34 is in ieder geval goedkoper als de pricewatch hiero.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2024
Heb er een, in het zwart :P Alles zit erop, behalve kompas vd nieuwste versie.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 22:48 schreef mbvisiontt het volgende:
Heb er een, in het zwart :P Alles zit erop, behalve kompas vd nieuwste versie.
Een Cybertool of een "gewone" victorinox?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2024
Op woensdag 13 juni 2001 23:15 schreef RDK_NL het volgende:
Een Cybertool of een "gewone" victorinox?
Hmm... Misschien niet nauwkeurig genoeg gelezen... |:( Cybertool is het niet neem ik aan, niet naar mijn weten. Wat maakt het een cybertool dan (heb de mijne gekregen)?

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Heb zelf de cybertool (de grote) en die bevalt prima. Alles altijd bij de hand, de verwisselbare bitjes vind ik super (alleen uitkijken dat je ze niet verliest).
Heb m'n comp er al tig keer meer in en uit elkaar gehaald, en alles zit erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 09:22 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Hmm... Misschien niet nauwkeurig genoeg gelezen... |:( Cybertool is het niet neem ik aan, niet naar mijn weten. Wat maakt het een cybertool dan (heb de mijne gekregen)?
Een cybertool is een Type Victorinox die speciaal is voorzien van onderdelen voor het openen en instaleren van PC's en andere electronika. Binnen het type "Cybertool" heb je de keuze uit een 29, 34 & 41 (Aantal functies)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
heb zowel de Cybertool (34) als de Swisschamp (grootste 'normale' model)

Cybertool is inderdaad erg handig voor computers en electronica, maar meestal gebruik ik toch m'n vertrouwde Swisschamp, ben er nogal aan gehecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 14:25 schreef Longbowh het volgende:
heb zowel de Cybertool (34) als de Swisschamp (grootste 'normale' model)

Cybertool is inderdaad erg handig voor computers en electronica, maar meestal gebruik ik toch m'n vertrouwde Swisschamp, ben er nogal aan gehecht :)
Foto's Foto's

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26244

Op woensdag 13 juni 2001 21:38 schreef Operations het volgende:

[..]

Is het wat??
Ik loop er ook over te denken er een te kopen.
Ik heb tot nog toe een aantal van dit soort all-in-one dingen gehad, met niet echt goede ervaringen (okay, 't was relatiegeschenk-puin, gegeven paard enzo, maar toch)
- Tang die voor geen meter werkt, als je een keer het knip gedeelte wil gebruiken is het gelijk bot en heeft de tang speling.
- Moeilijk om bepaalde toold uit te klappen zonder of je vel te beschadigen, danwel alles tegelijk uit te klappen.
- Tools die weer inklappen bij gebruikt (al dan niet met je vingers er tussen)
- Op een gegeven moment speling in de draaipunten, waardoor de tools niet goed ingeklapt blijven zitten.

Hoe zijn de ervaringen met de Wave?? Is ie z'n (niet echt lage) prijskaartje waard?
Ik vind hem zeer fijn, let er wel op dat je hem koopt bij een echte messen/wapen winkel voor de garantie en zo. De prijs weet ik niet meer, want ik heb hem gekregen.
Voor computers, is een computer schroevendraai paketje het handigst. En als het voor de compact heid gaat de victorinox cybertool. En irl (wat ik niet ken, dus ik zou als ik zou kunnen kiezen voor de cybertool gaan.) is de leatherman het handigst.
Maar overall is het wel een fijn dingetje.
Als je wilt kan je me wel icq'en (liever) of mailen(minder graag) als je nog vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 14:26 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Foto's Foto's
ehmm.. staan op http://victorinox.com?

Cybertool 41 ken ik trouwens nog niet, tenminste... heb gecombineerde Swisschamp/Cybertool gezien (was ook nogal heel erg dik, past amper in broekzak :)), maar die was toen nog niet te koop (half jaartje terug), toch maar eens na gaan vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 18:42

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb zo'n geval DIRECT gekocht toen ik hem zag. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Met name dat bitsetje gebruik ik vaak (sleutelen aan computer en andere apparaten; die tork-bitjes zijn dan handig). Ook het tangetje is comfi als je jumpers wilt verplaatsen in je bak. Ook heb ik die tang gebruikt voor het plaatsen van m'n Coolermaster (die zo berucht zwaar gaat).
Ik heb er ook een leren hoesje bijgekocht... met 2 zijvakjes. In het 1e zijvakje een pen en in de andere een LED-lampje
Afbeeldingslocatie: http://worldofsunglasses.com/media/photoweiss.jpg

http://www.edv-du.de/led_lenser.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:02

Marc H

- - Is wakker - -

Ik heb de 34 tools variant, en die is erg handig.

Ik heb hem meteen gekocht toen ik hem in een winkel zag liggen, en geen moment spijt van gehad. Hij is klein genoeg om altijd bij je te hebben, en alles wat je normaal nodig hebt zit erop :)

Er zit geen hoesje of andere accesoires bij.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik weet dat mensen de 41 versie nog niet lang kennen, dit is de 41:
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/zoom/cybertool41-3color.jpg

Zoals je ziet is dit gewoon de 34 alleen dan aan de kant van de kurketrekker, priem en haakje nog een paar andere dingen zoals nagelvijl enzo. Is overigens nog niet in Nederland (op grote schaal) verkrijgbaar.

Voor degene die het niet helemaal begrijpen. Ik ben de topicstarter en heb halverwege dit topic de Cybertool 34 aangeschaft. Vandaar dat dit topic een beetje een andere richting op gaat. Volgens mij is het niet slecht om eens een keer een topic te hebben over "gereedschap om altyd bij je te hebben".

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 18:42

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 17 juni 2001 15:52 schreef RDK_NL het volgende:
Ik weet dat mensen de 41 versie nog niet lang kennen, dit is de 41:
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/zoom/cybertool41-3color.jpg
Wat mij betreft heb je gelijk.... :9~

HEBBUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06-2024
pjlgt schreef op 12 June 2001 @ 20:53:
Heb zo'n Cybertool en een Leatherman Wave. Gebruik die Cybertool bijna nooit. Die Wave schopt zwaar kont, kan niets anders zeggen.
Ik heb wel gezien dat op die cybertool torx bitjes zitten, hoe zit dat bij je leatherman? Of gebruik je dze gewoonweg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:53

LopeZ

Too much is never enough

:z 2 jaar oud :Z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.