HDD Recorder Ziggo te gebruiken met andere provider?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 14:42
Weet iemand toevallig of de HDD recorder van Ziggo (de Samsung SMT C7140 als ik het goed heb) nog kan gebruiken als ik overstap naar bijvoorbeeld KPN?

Probleem is namelijk dat ik helemaal geel wordt van die wegvallende internetverbinding nu ik Ziggo heb. Ik heb van alles al geprobeerd maar niks werkt. Dus dacht, laat ik overstappen naar glasvezel van KPN.
Maar nu vind ik de manier van digitaal opnemen (op 2 digitale kanalen vanuit de EPG, timeropnames etc) zoals Ziggo nu aanbiedt wel erg fijn (ik ben denk ik een van de weinige die wel blij is met die HDD recorder, ondanks zijn dramatisch lange opstarttijd). KPN heeft ook wel een opnamepakket, maar als ik mij goed herinner uit mijn Telfort tijd wordt dat extern opgeslagen en is daardoor ook "beperkt" houdbaar.

Ideaal zou zijn dat ik uit mijn HDD recorder mijn Ziggo kaart uit haal en er een KPN kaart in doe en gewoon lekker verder ga met tv kijken zoals ik nu doe, maar dan met (hopelijk) beter internet. Is dat überhaupt mogelijk met KPN, of zijn er bijvoorbeeld andere providers waarbij dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Dezelfde vraag is al gesteld op het KPN Forum http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2679

Kenniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
Ok bedankt. Maar dat is maar een gedeeltelijk antwoord.
Is het dan bijvoorbeeld nog wel mogelijk om hem wel als HDD recorder te gebruiken en hem er simpelweg tussen te zetten, en is het misschien met een andere provider wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er zijn glasvezelproviders die ook TV via DVB-C aanbieden; je hebt kans dat je Samsung daarbij wel werkt.
Je kunt ook overwegen om alleen je Ziggo-internet op te zeggen en het TV-abonnement te handhaven, dat is in totaal wel duurder maar je recorder blijft bruikbaar en de TV-kwaliteit is ook beter.

[ Voor 5% gewijzigd door asmi op 15-10-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:39
Wat asmi zegt inderdaad. Ziggo levert gewoon een standaard apparaat uit, zonder eigen bloatware ofzo (zoals UPC bijv.). Die kun je bij andere DVB-C aanbieders gebruiken. Zijn er niet heel veel, maar het kan.

Bij KPN ben je kansloos, die hebben hun eigen kastjes die alleen op KPN netwerk werken.

Ziggo TV abonnement aanhouden kan inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
Dus als ik bijvoorbeeld Telfort neem -wat uit verschillende berichten hier op Tweakers beter tv-beeld levert met glasvezel- zou ik dit probleem wel tackelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bdoosje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08-2024
Hoi, steph kai,

Ik heb precies dezelfde vraag als jou, ook hier steeds wegvallende internetverbing van ziggo. Ik twijfel nu nog om compleet over te stappen of alleen met internet. Ik ben nl wel blij met tv via c7140 van ziggo. Ik heb inmiddels verschillende forums afgezocht of ik de samsung hdrecorder kan blijven gebruiken, maar helaas nog nergens het antwoord kunnen vinden of ik na overstappen van ziggo naar glasvezel tv de hd recorder c7140 nog kan gebruiken om op te nemen. Heb jij hier inmiddels ervaring mee?

Mvg Barbara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Bdoosje schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:05:
heel verhaal over onstabiliteit
Je zou niet eerst kijken of je de instabiliteit op kan lossen, door een monteur te laten komen?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heining
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
Monteur laten langskomen helpt bij Ziggo niet is mijn ervaring. Drie keer langs gehad, drie keer nieuwe modem. Contactdoos vervangen.... Zelfs uiteindelijk een basis modem gekregen, zonder router, zonder WLAN... Eigen WLAN modem erbij gekocht. Maar nog steeds zwak en vaak geen internet...

Stap ook graag over naar glasvezel alles is 1, met behoud van Samsung HD recorder van Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Info21
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-11-2022
Hoi heining,
Met behoud van Samsung HD recorder van Ziggo! las ik, en dan ? Wat heb je eraan ? of gehad ?
Is het jou uit eindelijk gelukt om van Samsung HD recorder van Ziggo te kunnen gebruiken met combinatie van KPN kastje ? ;w
Mvg, Info 21

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Info21 schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:20:
Hoi heining,
Met behoud van Samsung HD recorder van Ziggo! las ik, en dan ? Wat heb je eraan ? of gehad ?
Is het jou uit eindelijk gelukt om van Samsung HD recorder van Ziggo te kunnen gebruiken met combinatie van KPN kastje ? ;w
Mvg, Info 21
Goede vraag, maar ik zou haar even quoten met de Quote-knop zodat deze gebruiker ook een melding krijgt van jouw reactie op haar post (is tenslotte ook al weer drie jaar geleden ;) ).

Zelf zou ik ook graag weten of de genoemde Samsung C7140 nog te gebruiken is buiten Ziggo om. Het liefst zou ik horen dat je deze digitale ontvanger met ingebouwde HDD recorder ook kan gebruiken i.c.m. een ADSL abonnement van Telfort. De Samsung doet het nog goed en ik vind het zonde om hem niet meer te gebruiken na een eventuele overstap van Ziggo naar Telfort.

Edit: hier vind ik wel iets over deze Samsung icm Telfort glasvezel, maar of ik daar als ADSL klant iets aan heb is me niet duidelijk. https://forum.telfort.nl/...g-decoder-smt-c7140-35522

[ Voor 11% gewijzigd door choogen op 22-11-2018 14:52 ]

Pagina: 1