Samsung 840 EVO problemen geluid en beeld

Pagina: 1
Acties:

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:50
Goedemorgen iedereen,

ik heb een probleem met mijn SSD schijf. Ik heb een Dell Inspiron 7720 SE, I7, 6GB geheugen

Het zit als volgt:
Ik heb de bios ingesteld op AHCI. Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Alle drivers geupdate en de laatste firmware.
Als ik mijn computer opstart, heb ik geen geluid. Nu heb ik uitgevonden dat wanneer ik na configuratiescherm, geluid ga, het volgende doe en gebeurd. Rechtermuisknop op de speakers/luidspreker, en dan druk ik op "testen". Dan hoor ik een geluidje en vervolgens werkt mijn geluid. Dit moet ik elke keer doen nadat ik de computer opstart. Ik heb de drivers van Dell geprobeerd, en ook die van Realtek. Het werkt beide echter niet.
Daarnaast heb ik tijdens het bekijken van een film, dat mijn beeld freezed, en het geluid gewoon doorloopt. Nu zag ik op internet dat hier meer mensen last van hadden, maar een oplossing kon ik niet vinden.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ben van plan op Windows 7 opnieuw te installeren, al denk ik niet dat dit het probleem op gaat lossen.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
Zou titel toch even aanpassen, dit heeft niets met de ssd te maken.
Maar dus meer met Windows.

• znight
freaky35 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:09:
Zou titel toch even aanpassen, dit heeft niets met de ssd te maken.
Maar dus meer met Windows.
Problemen had ik niet met mijn normale HDD schijf, dus SSD gerelateerd toch? Maakt me verder niet uit om aan te passen hoor.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Dit heeft inderdaad zo goed als niks met je SSD te maken.
Naar mijn mening heb je gewoon nog een hoop van de configuratie niet goed ingesteld.

Heb je alle chipset, audio, video drivers, enzovoorts goed geïnstalleerd?
Staat je audio apparaat op speakers als default?
Nieuwere versie geprobeerd van de IDT audio driver? (bijvoorbeeld via de support page van nieuwere Dell laptops).

[ Voor 27% gewijzigd door Swordlord op 15-10-2014 11:18 ]

• znight
Ok, dan pas ik het aan. Hoe kan ik de titel aanpassen en in ander gedeelte plaatsen? Ben een noob volgens mij :P
Uiteraard wel alle drivers goed geïnstalleerd. Drivers van de fabrikanten genomen zodat ik de laatste geïnstalleerd heb.

[ Voor 24% gewijzigd door znight op 15-10-2014 11:21 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik gok ook dat je ACPI bedoeld ipv ADHI. Het lijkt er toch op dat de drivers niet juist geinstalleerd zijn. Wellicht moet je je default device instellen (snelste: rechts klikken op luidsprekertje rechtsonder --> playback devices --> daar je default selecteren).
Hoe zijn je speakers aangesloten? Op mijn mediacenter die met HDMI naar mijn AV receiver gaat heb ik er last van dat de audio aan gort gaat als ik de tv (ook op die receiver uiteraard) uitzet. Vaag probleem, maar het lijkt erop dat de HDMI bus dan op zn flikker krijgt. Ik moet dan in mediacenter al het geluid stoppen en opnieuw iets starten voordat ik weer geluid heb. M.a.w., heb je je speakers / output digitaal, sluit dan eens een koptelefoontje of iets anders analoogs aan en kijk of het dan nog steeds misgaat.
In geval met issues van HDMI output zit je vaak aan BIOS / driver gerelateerde zaken van ofwel moederbord danwel videokaart aangezien daar die digitale outputs opzitten.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
alle windows updates geinstaleerd?,wel windows met sp1 erop staan?

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Rataplan_ schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:21:
Ik gok ook dat je ACPI bedoeld ipv ADHI.
Wss bedoelt hij AHCI

• znight
Ten eerste voel ik me nu echt dom door mijn fouten :|

Het is een laptop dus mijn speakers zijn "normaal" ingebouwd. Ik zal eens proberen om playback devices op default te zetten, kijken wat er dan gebeurd. Verwacht niet dat dit het is, maar je weet het maar nooit.
Verder ga ik even kijken of de BIOS of drivers nog updates hebben, al verwacht ik dat de nieuwste geïnstalleerd zijn.

Alle Windows updates zijn geïnstalleerd inclusief de sp1.

Verwacht zelf dat het iets met de compatibiliteit van de SSD kaart in combinatie met de drivers gaat, doordat zowel het geluid als beeld met de standaard HDD altijd perfect heeft gewerkt.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Whoops, nu voel ik me toch wel erg slecht even.. Iemand verkeerd corrigeren is zo tegen mijn principes in O+ But thanks for correcting me :)

• znight
Na mijn laptop opnieuw te hebben geïnstalleerd, werkt alles naar behoren. Toch een driver issue geweest denk ik. Dank voor jullie hulp
Pagina: 1