HTPC die TV kan streamen

Pagina: 1
Acties:

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-03 15:51
Beste Tweakers,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Zoals de titel al zegt ben ik bezig met het bouwen van een HTPC die ik kan aansluiten op mijn receiver (7.1) die het beeldsignaal weer doorstuurt naar mijn TV. Ik wil mijn HTPC dus in de woonkamer zetten en vervolgens al mijn media afspelen. Dit zullen vooral films zijn die ik stream van mijn NAS d.m.v. plex. Daarnaast kijk ik ook graag via popcorntime en ik wil dus ook tv kijken via mijn HTPC, ik heb Ziggo als aanbieder. Tot slot wil ik ook dat mijn HTPC programma's kan opnemen en opslaan op de NAS en het tv signaal kan doorsturen naar mijn iPad/PC/Laptop met DVBLogic.Het hele systeem moet op Windows 7 kunnen draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik ben van plan om het systeem zelf te bouwen en het mag tussen de 300 en 500 kosten. Let wel ik heb zelf al een I7-4770K dus deze wordt niet meeberekend.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb dus zelf al een processor, I7-4770K,
Een digitale ontvanger: Samsung SMT-C7140A
Een receiver: Onkyo tx-sr508
En een TV: Samsung UE32EH500
Router: Sitecom WiFi Router X8 AC1750, NAS en HTPC worden met LAN bekabeld.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik heb zelf al het volgende lijstje gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 294,90€ 294,90
1ASRock B85M Pro4€ 55,-€ 55,-
1Silverstone Milo ML04€ 66,95€ 66,95
1TechnoTrend TT-connect CT2-4650 CI€ 116,67€ 116,67
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,85€ 32,85
1Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9€ 46,-€ 46,-
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 41,50€ 41,50
1Samsung 840 EVO 120GB€ 65,99€ 65,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 719,86

Ik weet dat een I7 processor misschien overkil is maar ik heb hem hier gewoon liggen. Daarnaast twijfel ik over TV kaart en heb ik nog sowieso een CAM module nodig. De kast heb ik vooral gekozen vanwege het strakke uiterlijk aan de voorkant.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk. Extra opslag is niet nodig omdat ik een NAS heb staan, daarnaast zou ik misschien in de toekomst er een videokaart in willen stoppen om bijv FIFA o.i.d. te kunnen spelen.

Daarnaast w.b.t. het streamen en bekijken van TV. Ik zou het liefst ook via mijn iPhone de HTOC de opracht kunnen geven om programma's op te nemen, zowel als ik thuis ben of als ik onderweg ben.

Ga je overklokken?
Nee.

Ik hoop echt heel erg dat jullie mij er bij kunnen helpen.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Uhm, uhm, ja. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hierover moet zeggen :+

Zoals je zelf al zei, een 4770k is... uhm... overkill. Maar je hebt hem liggen, en hem laten verstoffen is ook zonde.

SSD sowieso een MX100 nemen, snelheidsverschil is nihil, maar caps die je data beschermen bij stroomuitval en een verwachte langere levensduur.

Voeding is overkill, maar je wil er eventueel later een GPU instoppen. Dat kan prima, al zou ik een wat sterkere nemen zodat je wat speling hebt, en een ander nodel zoals de XFX TS 550 en de S12II 520. De Pure Power 7 is niet geweldig dacht ik, maar ik kan het ook fout hebben.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 19:58
Waar je ook op moet letten is dat de voeding niet langer dan 14cm is, dus niet iedere voeding gaat passen. Overigens zou ik gewoon een 300W exemplaar nemen, je bent beperkt tot low-profile videokaarten in deze behuizing en op het moment is de sterkste variant een 750ti die zeker genoeg heeft aan een 300W voeding.
Het doorsturen van het tv signaal naar je andere devices is erg lastig, daar zou ik zo geen oplossing voor weten anders dan dat je de ziggo app daarvoor gebruikt.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-03 08:12
Anysee/hdhomerun (of vergelijkbaar) in de meterkast. Dan kan je met elke apparaat tv kijken. Eventueel opnemen kan je doen op die htpc/nas.

[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 16-10-2014 10:31 ]