Waarom bromt mijn setup toch? :(

Pagina: 1
Acties:

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-01 23:58
Dag Tweakers,

Ik kan er zelf niet meer uit komen maar helaas moet ik het toch maar even vragen,

Ik heb een audio setup, die is ook in het ''show je home cinema'' topic al vaak voorbij gekomen is.

Ik heb de voorversterker van Van Medevoort en een eindversterker van Classe.

Als ik de hele setup gebalanceerd aansluit is er niks aan de hand, het is heel zuiver maar de signaal verzwakkers zijn een beetje oud, het blijft niet altijd goed zitten.
Als ik dus muziek voluit ga draaien dan valt het rechter kanaal vaak weg, dit is op te lossen door de kabel weer aan te drukken, haal ik de signaal verzwakkers er af, dan is er niks aan de hand maar dan is het gelijk te hard.

Nu wilde ik het gewoon op Pre-out op de voorversterker doorverbinden met de IN van de Classe.

Alleen hoor ik een harde brom, alsof er een aardelek is.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Het zijn interlinks van Siltech, en werken goed als ik hem op mijn andere setup zet, kabels zijn dus uitgesloten _/-\o_

SF95

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

Jag

Signaal verzwakkers? Hou je anders te weinig bereik over met je volumeknop?

Dus als je gebalanceerd aansluit bromt het niet, en als je ongebalnceerd aansluit wel?

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-01 23:58
Dus als je gebalanceerd aansluit bromt het niet, en als je ongebalnceerd aansluit wel? Correct.

En ook dat eerste, ja, want als ik hem al een beetje open draai zonder de signaalverzwakkers, dan is het meteen alsof die op de helft staat.

Beetje vervelend dus.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

Jag

Goh dat is ook bijzonder zeg. Heb je specs van de pre- en poweramp qua max output op line level en de input sensitivity?

Maar brom in een thuis setup komt meestal door een groundloop. Echter het feit dat het niet bromt met xlr pleit daar tegen. Brom door intereferentie is zeldzaam in thuis setup, als je al intereferentie hebt zijn dat meestal meer tikken dan een continue brom.

Dan is het alternatief dat intern iets goed is in de pre- of poweramp. Hetzelfde geldt voor de aansluiting van je verzwakkers. Blijven de connectoren niet goed zitten?