Toon posts:

Soft FSB, welke clockgenerator kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aopen AX6BC moederbord. Als ik soft FSB wil draaien moet ik aangeven welke clock generator ik heb. Nu staat de chip die dat op mijn mobo doet niet in het lijstje. Weet iemand welke werkt? andere suggesties?

Verwijderd

ik heb geen oplossing voor je, maar ik zit wel met het zelfde probleem. ik heb een aopen ax63pro.

dus als iemand het wel weet.....

Verwijderd

Mijn gigabyte mobo komt ook niet voor in het lijstje.
Ik heb een andere Gigabyte mobo geselecteerd, geen clockgenerator aangegeven, en op 'get fsb' geklikt. Vervolgens kan ik gewoon naar wens gaan instellen.

leve softfsb! :D :D :D

Verwijderd

mijn Snoltek mobo staat ook niet in het lijsie...en ik heb geen idee wat ik bij die tweede instelling zou moeten kiezen...

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 15:40

Ozzi

??

Mijn mobo staat er wel tussen maar als ik iets probeer doet hij niets meer!

geen

Verwijderd

tucko: dat trukje probeerde ik ook... ik heb namelijk een asus p3bf en heb gewoon een p2bf geselecteerd. Met getfsb doet hij wel wat maar als ik dan de fsb instel dan gebeurt er dus nix. Dus ook mn vraag net als iedereen.. Wat is de clock generator van de asus p3bf?

Verwijderd

Nadat je 'get fsb' hebt geklikt kun je met de scrollbar de fsb naar keuze aangeven. Ik klik daarna button tasktray zet alles aan en op dezelfde fsb als de schuifbalk aangeeft. Vervolgens klik ik 'set fsb'. Op die manier heb ik mijn celly366@458 gekregen.
En het mobo dat ik geselecteerd heb is dus echt niet gelijk aan dat van mij...

Hoger wil het kreng niet, zelfs niet met extreme koeling en een hoge corevoltage
(2.4 ipv 2.0) :(

Maarreh...had je dit al geprobeerd?

Welke clockgenerator je Asus gebruikt weet ik helaas niet...

Verwijderd

Even in de kast duiken en zoeken naar een klein chipje met bv IC-Works, ICS, Winbond, Phaselink, IMI of C-Media erop.
Daar staat dan meestal wel een nummer achter, wat je dan effe op kunt schrijven en daarna kunt invoeren in SoftFSB.

Verwijderd

kijk wel uit wat je doet, zoek eerst het nummer op en dan pas proberen !

ik heb ook wat geprobeerd van de week omdat ik het niet wist : gelijk een Realtek NIC naar de eeuwige NIC velden gebracht :(

hij zal wel een fout gegenereerd hebben mbt het voltage van de PCI bus

DUS KIJK UIT !
Pagina: 1