Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe TV aankoop, Smart of niet ?

Pagina: 1
Acties:

• dutchman1979
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 22:33
Ik ben voor een nieuwe LED tv aan het kijken.
Enige eisen zijn 42 of 46 inch en geen 3D.

Qua Smart functionaliteit beweert een kennis dat achteraf een Raspberry Pi aan een niet-smart tv altijd meer en betere mogelijkheden biedt dan een smart tv.

Hebben jullie daar een mening over ?

Zijn er bepaalde modellen die met bovenstaande info een beste koop zouden zijn ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zou het knap vinden als je nog een recente TV vindt zonder 3d en smart-functies. Afhankelijk van welke tv je kiest kan een RPi meer functionaliteit bieden (ik ben er overigens geen fan van, er zijn betere mediaspelers). Maar het kan ook goed zijn dat je een tv vindt met smarttv functies die voor jou voldoende zijn... Welk budget heb je?

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-11 20:34

Soggney

Zeekomkommer

Een rasp geeft meer vrijheid in de keuze van mogelijkheden, maar daar komt dan ook weer meer configuratietijd bij. Daarnaast komt bij smarttv weer het privacyissue om de hoek kijken. Alle* smartapps houden bij wat je kijkt en uploaden dat doodleuk naar de fabrikant zodat zij betere apps uit kunnen brengen.
Waar ga je voor? gemak of een gerust geweten?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• dutchman1979
Budget is max 500 euro,
Kwam daarvoor zelfs deze 50 inch Sharp tegen.
http://www.electroworld.n...d-tv-lc-50-ld-264-e/14257

@Catch22 wat is een beter alternatief voor een Raspberry ?

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
dutchman1979 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:00:
Budget is max 500 euro,
Kwam daarvoor zelfs deze 50 inch Sharp tegen.
http://www.electroworld.n...d-tv-lc-50-ld-264-e/14257

Maar die TV voldoet weer niet aan je eigen eisen, is geen 42 of 46 inch ;)

Als je overigens in de pricewatch op die Sharp zoekt, vindt je iig voor de 42"en 46" varianten wel goedkopere aanbiedingen dan die uit jouw linkje (vanaf 358 euro voor de 42")

• dutchman1979
Ik zag het ja.

De goedkoopste als 46 inch variant kost 448 euro.
Die uit mijn link is de 50 inch voor 499. Goedkoper heb ik hem niet gevonden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wil je goed beeld, of een groot beeld?

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:34
Het ligt er maar net aan wat je met het smart gedeelte denk te doen. Een smart platform is perfect voor Netflix of het afspelen van films op een harde schijf of een kleine collectie op een NAS.
Heb je een NAS met een grote collectie films, dan is een Rpi weer beter.

Verder zijn de huidige TV's zonder smart vaak budgetmodellen waar het beeld en geluid ook niet bijster goed zijn.
dutchman1979 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:00:
...
Ik denk dat Catch22 hier doelt op de intel NUC's. Een complete set kost pakweg €160, maar het geeft een veel betere ervaring dan een Rpi.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De meeste tv's hebben tegenwoordig wel 3D en smart-functies aan boord. Het is weinig zinnig om specifiek een model te zoek dat dit niet heeft. Het zal voor de fabrikanten waarschijnlijk alleen maar duurder zijn om daarvoor een separate productielijn te draaien.

Wat betreft smart-functies op de tv ben ik persoonlijk nooit zo enthousiast. Ja, het werkt tot op zekere hoogte maar de gebruikservaring vind ik toch eigenlijk altijd tegenvaller. Zelf zou ik altijd kiezen voor een mediaspeler of htpc. Een Pi is daarin één van de vele mogelijkheden. Thuis staat er bij mij een Intel NUC met Windows 7 en XBMC en daarmee kan ik prima vooruit.

Zoals hierboven al aangegeven, ben ik ook van mening dat je jezelf moet afvragen of je groot of goed beeld wil. Een enorme tv neerzetten tegen een kleine prijs zal toch compromissen maken inhouden.

Verder krijgt je topic nog een schopje naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.
Pagina: 1