Apache2 en PHP werken niet meer na update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 19:11
Beste Tweakers,

Ik heb mijn iMac geupdate, maar nu heb ik door dat mijn webserver het niet meer doet. Heb mijn httpd.conf aangepast zoals ik hem eerder had. En zie dus wel zodra ik naar een domein ga de mappen structuur. Na wat aanpassingen kreeg ik ook de PHP code te zien, dus ik denk dat mijn apache2 wel goed werkt.

Maar ik krijg het helaas niet voor elkaar om mijn PHP te laten werken na de update. Heb het een tijd terug ingesteld en maak gebruik van macports. Ik dacht als ik de PHP versies verwijder en deze weer opnieuw toevoeg het opgelost was.

Nu is de vraag aan jullie, hebben jullie hier ook problemen mee gehad met het updaten van OS X versies? En hoe hebben jullie dat opgelost.

Ik ben van Mac OS X 10.7.5 naar 10.9.5 gegaan. Hij was al aardig verouderd het OS en vond het nodig om toch de nieuwe OS X te installeren.

(Heb ook het nodige al geprobeerd, maar dit mocht allemaal niet baten.)

Mvg,

FRGert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje terug had ik problemen met mijn MAMP Pro, na het updaten van OS X, dus wellicht kan ik je verder helpen.

Heb je al in de logs gekeken van PHP en Apache? Bij het starten van Apache zal hij ergens de error wegschrijven... tenzij je dat hebt uitgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Even een mogelijk compleet andere benadering, maar waarvoor gebruik je de Apache2/PHP setup op je Mac? Is dat voor development doeleinden? Ik ben zelf al een hele tijd terug gestopt met draaien van webservers/applicatieservers op mijn Mac. In plaats daarvan gebruik ik Vagrant om snel en eenvoudig een virtuele kopie van 'productie' te kunnen draaien, waarin mijn code direct beschikbaar is, en die ik in geval van een fuckup met 2 commando's kan herbouwen in een paar minuten.

Je kan gewoon coden in je favoriete editor zoals je nu ook doet, maar je development server draait virtueel, en wordt dus niet beïnvloed door software updates op je Mac.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 19:11
Heb in de tussentijd niet stil gezeten en heb alles aan de praat gekregen. Ik kreeg ineens de melding dat de website niet geherinitialiseerd kon worden. Heb toen de log file gekeken van het project en het bleek dat mij symlink van MYSQL niet meer bestond. Na het aanmaken van deze symlink werkt alles weer als een zonnetje. Dus ik denk dat het aan mijn MYSQL uiteindelijk lag.

Toch bedankt voor het helpen met mijn probleem :).