Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BIC/IBAN] lijst bic codes benelux+duitsland of EU

Pagina: 1
Acties:

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 14:24
Ik ben op zoek of er ergens een lijst in excel of csv is van alle bic codes voor de banken in de benelux of nog beter de hele SEPA regio.

vooralsnog is het verplicht om een bic code mee te geven als je een internationale incasso doet. ik heb diverse websites gevonden met lijsten met swift codes maar deze zijn niet downloadbaar.

weet iemand hier van een locatie waar je een accurate lijst kunt krijgen met deze gegevens?
voor nederland staan ze op betaalvereniging.nl maar voor belgie, luxemburg,duitsland enz kon ik een dergelijke pagina niet vinden.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Is dat BIC en SWIFT nog wel nodig met IBAN?

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Volgens mij is hier niet echt een standaard lijst voor, daarnaast veranderd de BIC nog wel eens. Redelijk recent is dit gebeurt hier in Nederland bij Regio bank ofzo wat gigantische chaos geeft. Maar ik kwam na 20 keer klikken deze tegen:

http://www.ecb.europa.eu/...t/sepa/html/index.en.html

Als je dan op tabblad "Issuing authorities for bank identifiers" klikt dan krijg je iig alle pagina's waar deze informatie te vinden is. Ik heb bijvoorbeeld Duitsland genomen, dan klik ik op English en daar noemen zij het dan Bank sort code en als je 1 van die bestanden download zie je dat er een kolom is met BIC codes.

In duitsland werken ze volgens mij met regio banken en dus heeft elke bank per regio een andere BIC, vandaar dat de lijst zo lang is. Verklaard denk ik ook waarom er geen complete lijst is. Succes!

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.