Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik heb nu een desire x, al zon 1.6 jaar. hij functioneert nog wel , maar de buitenkant is best wel "versleten" ik ben gewoon op zoek naar een upgrade. De bediening werkt aardig vlot, maar als ik een lumia, of de HTC desire 310 van mijn zus in de handen houd, is dat toch wel een merkbare vooruitgang in snelheid. Daar ben ik oa naar op zoek. Ik hoef niet perse het snelste van het snelste.

Ik zoek een?
apparaat met htc sense. daar komt het wel op neer.
m7,m8,mini2 waren mijn keuzes, maar ik sta open voor andere htc's

Wat is je budget?
het mag best wat kosten , ik leg de max nu even rond 600.

Wel is een belangrijk punt : de investering, of beter gezegd: welke restwaarde heeft de telefoon na 2 jaar.
Ik koop liever een duurdere mobiel als ie later meer waard is dan dat ik weer een desire koop a 340 euro en die na 2 jaar nog geen 80 euro waard is.Ik hou niet van geld weggooien.Dat is gebeurd met de desire s en dus nu ook weer met mn desire x. Of misschien is het juist beter om geen high end te kopen omdat die in echte euro's meer daalt.(van 500 naar 200 bijv Ik heb geen idee, wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Mag het 2e hands?
jazeker :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
webbrowsen, muziek afspelen. dat zijn de 2 taken die hij goed moet kunnen

gewenste accuduur
een dag zonder zwaar gebruik moet ie kunnen, ik heb immers een accupack voor lange zware dagen

Camera
Ik heb een echte camera, die vooral gebruik voor fotografie. ik hoef niet zozeer een goede telefooncamera, als het maar geen aardappel is vind ik het best. Front camera mag ontbreken.

Wat heb je zelf al gevonden?
de pricewatch: HTC One (M8) 16GB Grijs
de pricewatch: HTC One 32GB Zilver
de pricewatch: HTC One mini 2 Grijs valt af, te duur voor zn specs, en nog steeds een grote foon

gewenst formaat
klein maar fijn. heb nu 4" t zou wel iets groters mogen zijn. al vind ik de m8 met 5" wel heel erg groot.
Daar tussen is denk ik het beste: 4.5" misschien dat de m7 met 4.7" nog zou gaan

Welke vragen heb je hier nog over?
ik vind het lastig kiezen tussen de m7 en de mini 2, ong zelfde prijs, maar de m7 is groter en iets sneller. de mini2 is nieuwer en compacter (maar wel een stuk groter dan 4")
De m8 is op papier erg goed maar ik ben bang dat het een beetje too much voor mij zal zijn.

ora et labora

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou geen seconde na hoeven te denken over de keus tussen de m7 en de mini 2. De m7 is ongeveer net zo groot, maar heeft wel een iets groter scherm. Daarnaast is de hardware superieur aan die van de mini 2. Laat je niet leiden door wat nieuwer is. De restwaarde van de m7 gaat ook gegarandeerd hoger liggen dan die van de mini 2.
Er valt wel wat voor de m8 te zeggen, die is zeker weer beter en zal langer support krijgen enzo, maar of dat de meerprijs waard is valt heel lastig te zeggen.

2de hands heb je ook de meeste kans om een goede deal te scoren met een m7 die iemand wegdoet voor een m8 (of andere nieuwste generatie telefoon)

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 20:30
Jammer dat je vooral richt op HTC.. De mini 2 zou voor mij direct afvallen. Hij is gewoon te duur terwijl de hardware bijna gelijk is aan de Moto G die ongeveer de helft kost.

http://www.phonearena.com...e-mini-2/phones/8208,8378

De mini 2 is wel beter maar het is maar net of je veel waarde hecht aan de telefoon.

Mocht je vastklemmen tot htc, ja dan zou ik net als Jornv kiezen voor de m7.

Bij 2e hands zou ik wel wat kritischer zijn bij de m7, omdat de accu niet verwisselbaar is. Dan weet ik niet hoe de kwaliteit is van de accu, maar bij bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S4, blijkt de accu drastisch slechter te worden na 300 oplaadbeurten.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
user_tweakers schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:10:
Jammer dat je vooral richt op HTC.. De mini 2 zou voor mij direct afvallen. Hij is gewoon te duur terwijl de hardware bijna gelijk is aan de Moto G die ongeveer de helft kost.
Ik vind sense gewoon erg fijn werken. contacten, email, etc. ik ben geen fan van de stock apps van google.
http://www.phonearena.com...e-mini-2/phones/8208,8378

De mini 2 is wel beter maar het is maar net of je veel waarde hecht aan de telefoon.
Mocht je vastklemmen tot htc, ja dan zou ik net als Jornv kiezen voor de m7.
De m7 is dus gewoon meer telefoon voor hetzelfde geld, duidelijk. dan valt die mini2 dus af :)
Bij 2e hands zou ik wel wat kritischer zijn bij de m7, omdat de accu niet verwisselbaar is. Dan weet ik niet hoe de kwaliteit is van de accu, maar bij bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S4, blijkt de accu drastisch slechter te worden na 300 oplaadbeurten.
mmm tja dat blijft lastig om te zien. wel goed punt trouwens.

ora et labora

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
HTC heeft voor de M7 aangekondigt er Android L op te gaan geven, dus dat toestel kan jaren mee, als je dan ziet wat die nieuw kost zit je goed met de prijs.
Ik ben wel gekleurd, heb zelf een M7 en eigenlijk nog steeds niets gezien in de winkel waardoor ik wil upgraden voor iets nieuwer.
Ik heb overigens mijne zover gestroomlijnt met wat wanneer mag syncen en onnodige apps er af of uitgeschakeld dat als ik hem in de ochtend vol van de lader haal hij net de 3de dag met naar bed gaan kritiek leeg raakt (4% over). Dit was rond de 10% maar ik ben Skype erbij gaan gebruiken en dat kost wat meer stroom in de standby.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Dan denk ik dat ik maar voor de m7 ga. einde van de maand is het weer payday, ik denk dat ik m dan ga kopen.

ora et labora

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-11 12:54
Ik zelf heb de M7 gehad. Eerlijk is eerlijk, talloze problemen. De accuduur is na de eerste paar weken toch echt verschrikkelijk. De camera heeft problemen, hierdoor kon ik geen foto's maken na het schemerde.

Het is qua concept een goede telefoon, maar de M8 is veel beter uit gewerkt. Als jij een redelijke accuduur wilt en kunnen fotograferen in de avond, dan heb je niet veel aan de m7. Het formaat verschilt enkel in de lengte wat. De breedte en dikte is bijna hetzelfde.

• Jornv
Vervelend van je slechte ervaringen, maar de vraag is dan natuurlijk hoe wijdverspreid deze problemen zijn. Ik heb er nog niet van gehoord dat de HTC One m7 met veel problemen kampte.

• brammetje1994
Dit was het issue met de camera: https://www.youtube.com/watch?v=1yPTFx6hrxU
https://www.youtube.com/watch?v=65XV2mCQPOw

Iedereen die ik heb gezien met een HTC one had dit probleem. Had te maken met Zoe van HTC en de wijze waarop het te veel stroom vroeg van de camera, of iets in die richting.

Als ik kijk naar de HTC one batterij testen en reviews dan zijn deze gewoon onder de maat. De klachten van veel kenners zijn: Camera, accu, Micro SD. Dit is echt opgelost met de M8. De M7 heeft gewoon een paar "kinder ziektes", die maken het geen slechte telefoon, maar beperken het goede design en de talloze super goede features (goed design, metale premium constructie, mooi scherm, goede speakers). De M8 heeft al deze goede features en heeft de problemen gefixed.

Voor batterij leven verschil zou ik hier naar kijken:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-one/gsmarena_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-one-m8/gsmarena_002.jpg

Ik kwam vaak de dag niet door met 2/3 uur screentijd op mijn HTC One. Deze was dan ook niet meer 100% nieuw, maar toch. Met de HTC One M8 kom je wel de dag door. Er werd ook door vele reviewers gezegd dat dit gewoon de beste premium telefoon van het moment was.

Ik ga hier niet met processoren smijten en grafische chips, maar daar is natuurlijk ook een hoop vooruitgang in.

Het kan zijn dat de Android L update de HTC One M7 batterij wel acceptabel maakt, maar dat weet je pas over ongeveer 90 dagen (bron: http://www.gsmarena.com/h...50_lollipop-news-9947.php). Daarbij krijgt de M8 waarschijnlijk ook nog meer officiele ondersteuning en verwacht ik dat het met Lollipop het einde is voor de M7.

[ Voor 27% gewijzigd door brammetje1994 op 16-10-2014 14:16 ]

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Het lijkt misschien een vreemde keuze, maar ik heb mijn oog laten vallen op de
pricewatch: HTC Desire 310 Blauw

Nee het is geen high end smartphone maar voor 135 euro, pff wat valt er te verliezen.
quadcore, sd slot en niet te groot.

ora et labora

• brammetje1994
Niet mijn type telefoon. Het scherm en de specs zijn inderdaad niet "high end" het is echt een budget telefoon en zal niet veel verschillen van je huidige telefoon. Het is niet bepaald een upgrade.
Mijn persoonlijke mening is dat als je goede software ondersteuning wilt, dat je moet gaan voor de main series (HTC one in dit geval). Je krijgt hier dezelfde functies op middelmatige hardware en er is niet gekeken naar detail. De HTC desire 310 heeft ook pas Android 4.2. Ook bevat het slechts enkele functies van de HTC sense skin, omdat de hardware het anders niet aan kan, dus voor de rest stock-android. Als je daar voor kiest zijn er genoeg andere opties.

Maar wat je zegt: voor 135 euro kun je ieder jaar wisselen van telefoon.

• Jornv
Je weet dat je met de desire 310 geen htc sense hebt, maar alleen de launcher? Dan hoef je ook niet per se een hts te kopen en zijn er opeens allemaal andere interessante toestellen, zoals de Moto G.
En als je vraagt wat er te verliezen valt, €135, want je maakt een kleine stap terwijl je beter kan krijgen voor iets meer.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik verwachtte dat de 310 gewoon sense had.
Dan valt die ook af. Ik ga nu naar de winkel om een afweging te maken tussen de m7 en m8. Ik ga voor abonnement, kan ik gesprijd betalen.

ora et labora

• brammetje1994
mrc4nl schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:33:
Ik verwachtte dat de 310 gewoon sense had.
Dan valt die ook af. Ik ga nu naar de winkel om een afweging te maken tussen de m7 en m8. Ik ga voor abonnement, kan ik gesprijd betalen.
Dan zeg ik: HTC one M8. De M7 is relatief duur en de problemen zijn echt niet het geld waard.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
We zullen zien, ik heb in de winkel lang moeten nadenken en heb toch voor de m7 gekozen.Ik vond de meerprijs het niet waard.

Als er problemen zijn zal ik mij beroepen op garantie, heb m gekocht bij coolblue.Vanwege goede ervaringen met garantie

ora et labora

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Verkeerde knopje

[ Voor 94% gewijzigd door mrc4nl op 17-10-2014 14:39 ]

ora et labora

• Jornv
Ik zou zeggen dat je de juiste keus gemaakt hebt, maar ik geef toe dat ik misschien de problemen onderschat. Laten we maar hopen dat alle zorgen voor niks waren.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-11 14:33
brammetje1994 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:27:
[...]

Dan zeg ik: HTC one M8. De M7 is relatief duur en de problemen zijn echt niet het geld waard.
Dat ben ik geheel niet met je eens... de M8 is juist relatief duur, dat toestel brengt weinig meer dan de M7 maar kost in veel gevallen bijna het dubbele. Hoe jij dan kan beweren dat een M7 relatief duur is... is dat op basis van die standby tijd? Ze zijn verder aardig vergelijkbaar qua specs en uiterlijk.

Welke 'problemen' heb jij het over? De M7 staat er juist om bekend dat het een erg solide toestel is met weinig problemen. Die endurance rating die jij onder de maat noemt, is nog altijd meer dan bovengemiddeld gekeken naar de concurrentie... en dat probleem met die camera was een groeistuip die met latere updates ook niet meer bestaat.

@TS... M7 is een prima toestel, juist weinig problemen, een goede standby tijd en biedt gekeken naar de M8 juist ongelooflijk veel waarde voor het geld. Ik heb het toestel zelf ook en kan geen enkele van de beweringen van brammetje onderschrijven... ik doe probleemloos 2 dagen op een acculading, de exacte cijfers van screen-on tijd e.d. hou ik niet bij, maar ik doe gewoon mijn dingen zoals berichten, browsen en games... vrij gemiddeld vermoed ik. Als het toestel werkelijk dergelijke problemen zou hebben gehad, dan had het niet zo'n beetje overal ter wereld de prijs voor beste toestel van 2013 gewonnen...

Met andere woorden.. .je hoeft je echt geen zorgen te maken, de eerdere reacties zijn echt een beetje onterecht negatief.

• brammetje1994
MicGlou schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:50:
[...]

Dat ben ik geheel niet met je eens... de M8 is juist relatief duur, dat toestel brengt weinig meer dan de M7 maar kost in veel gevallen bijna het dubbele. Hoe jij dan kan beweren dat een M7 relatief duur is... is dat op basis van die standby tijd? Ze zijn verder aardig vergelijkbaar qua specs en uiterlijk.

Welke 'problemen' heb jij het over? De M7 staat er juist om bekend dat het een erg solide toestel is met weinig problemen. Die endurance rating die jij onder de maat noemt, is nog altijd meer dan bovengemiddeld gekeken naar de concurrentie... en dat probleem met die camera was een groeistuip die met latere updates ook niet meer bestaat.

@TS... M7 is een prima toestel, juist weinig problemen, een goede standby tijd en biedt gekeken naar de M8 juist ongelooflijk veel waarde voor het geld. Ik heb het toestel zelf ook en kan geen enkele van de beweringen van brammetje onderschrijven... ik doe probleemloos 2 dagen op een acculading, de exacte cijfers van screen-on tijd e.d. hou ik niet bij, maar ik doe gewoon mijn dingen zoals berichten, browsen en games... vrij gemiddeld vermoed ik. Als het toestel werkelijk dergelijke problemen zou hebben gehad, dan had het niet zo'n beetje overal ter wereld de prijs voor beste toestel van 2013 gewonnen...

Met andere woorden.. .je hoeft je echt geen zorgen te maken, de eerdere reacties zijn echt een beetje onterecht negatief.
Ik heb nooit gezegd dat de M7 geen prima toestel is, maar hoe ik mijn HTC One heb ervaren was een goed aparaat met veel kinderziektes.

Het aparaat heeft absoluut een van de slechtste flagship batterijen. Ik heb de S4, G2, OpO, G3 en de HTC one gehad. De Htc had verre weg de slechtste accu duur. En dan heb ik het niet over een beetje. Als je 2 dagen rond komt met je standby tijd gebruik je hem erg minimaal. Zelfs GSMArena krijgt minder dan 2 dagen op een charge, terwijl deze slechts 1 uur browsed, 1 uur video kijkt en 1 uur belt per dag.

De camera problemen zijn zeer bekend en het nare is dat veel mensen de telefoon hebben opgestuurd en vervolgens het defect bleven hebben. De prijs van de HTC One na een jaar is duurder dan ik had verwacht. Ik ga niet kijken naar icm abonnementen, want dat hangt af van het gebruik van de persoon. De HTC One M7 was naar mijn mening verre weg van de beste smartphone van dat jaar. De multimedia focus was geweldig, hetzelfde geld voor het design, maar gebruiksmatig is het niet geweldig.

Je hebt natuurlijk veel snellere hardware op de HTC One M8. Nog een nieuwe update na Android L, als je zelf niet Flasht is het wel fijn als je jezelf 2 jaar bind aan een telefoon dat deze nog ondersteuning krijgt. De camera is veel beter dan die van de HTC One m7, want de camera van de M7 is gewoon niet high-end. Punt. Elke telefoon van de bovenstaande had veel mooiere foto's. Software vindt de OP duidelijk fijn, dus daar ga ik niet op in.

Het verschil is 150 euro en dat is het naar mijn mening meer dan waard.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
De m7 is voor mij op alle fronten een zeer goede upgrade als ik m vergelijk met mn oude dualcore desire x. dus beter geluid, betere camera, sneller. en accu zal zich nog moeten bewijzen.

en die 150 euro? tja er is altijd wel wat beters te koop. Maarja we rijden ook niet allemaal in een rollce royce ;)

Als de m8 kleiner was geweest, of als er een m8/m7 specs in een "mini2" was gestopt had ik die serieus overwogen. ik denk dat de m7 voor mij gewoon de beste keus is.

ora et labora

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-11 14:33
brammetje1994 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:28:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat de M7 geen prima toestel is, maar hoe ik mijn HTC One heb ervaren was een goed aparaat met veel kinderziektes.

Het aparaat heeft absoluut een van de slechtste flagship batterijen. Ik heb de S4, G2, OpO, G3 en de HTC one gehad. De Htc had verre weg de slechtste accu duur. En dan heb ik het niet over een beetje. Als je 2 dagen rond komt met je standby tijd gebruik je hem erg minimaal. Zelfs GSMArena krijgt minder dan 2 dagen op een charge, terwijl deze slechts 1 uur browsed, 1 uur video kijkt en 1 uur belt per dag.

De camera problemen zijn zeer bekend en het nare is dat veel mensen de telefoon hebben opgestuurd en vervolgens het defect bleven hebben. De prijs van de HTC One na een jaar is duurder dan ik had verwacht. Ik ga niet kijken naar icm abonnementen, want dat hangt af van het gebruik van de persoon. De HTC One M7 was naar mijn mening verre weg van de beste smartphone van dat jaar. De multimedia focus was geweldig, hetzelfde geld voor het design, maar gebruiksmatig is het niet geweldig.

Je hebt natuurlijk veel snellere hardware op de HTC One M8. Nog een nieuwe update na Android L, als je zelf niet Flasht is het wel fijn als je jezelf 2 jaar bind aan een telefoon dat deze nog ondersteuning krijgt. De camera is veel beter dan die van de HTC One m7, want de camera van de M7 is gewoon niet high-end. Punt. Elke telefoon van de bovenstaande had veel mooiere foto's. Software vindt de OP duidelijk fijn, dus daar ga ik niet op in.

Het verschil is 150 euro en dat is het naar mijn mening meer dan waard.
Dat zijn de meeste reviews en gebruikerservaringen echt niet met je eens... op alle vlakken behalve de camera, die had idd beter gekund, maar de camera in de M8 is niet veel beter qua kwaliteit volgens vele reviews, alleen de echte pijnpunten zijn aangepakt maar het is nog altijd geen 'high end' camera, dat doet de concurrentie meestal beter. Je blijft erg hangen op de resultaten van GSMarena maar er zijn nog veel meer benchmarks en reviews. De hardware is niet 'veel sneller', heel marginaal zelfs... het is vooral de gpu die wat beter presteert en dat ook weer door de toevoeging van een extra chip.

Ik gebruik mijn toestel de hele dag, ik snap ook niet dat als ik zeg dat ik het toestel redelijk veel gebruik dat jij daar aan moet twijfelen... je bent volgens mij vooral je persoonlijke mening over het toestel als een feit naar voren aan het duwen, ik haal veel meer dan die paar losse uurtjes die jij claimt... ik voel mij bijna een beetje uitgemaakt voor leugenaar... het is dat ik het niet persoonlijk opvat :P

De M7 was bij release de beste telefoon op de markt en zelfs nu een jaar later moeten nog vele andere toestellen het afleggen tegen de M7 ondanks snellere hardware, op die camera na dan, dat kan ik niet ontkennen want die valt mij ook een beetje tegen. Dat valt eigenlijk altijd tegen bij HTC... camera is meestal een van de zwakke punten.

Problemen met de accuduur zijn echt vrij onbekend op specifieke gevallen na, het toestel had bij release een van de beste standby tijden die je kon krijgen, ook volgens de review hier op tweakers... dat accuduur het afgelopen jaar een kleine vlucht heeft genomen doordat de capaciteiten omhoog worden geschroefd en daardoor is het echt een scheve vergelijking.

reviews: HTC One: een schoonheid met kleine imperfecties

Maar heel kort gezegd... de M8 is maar marginaal beter dan de M7, je zou de M8 zelfs oneerbiedig de M7+ kunnen noemen, het is een opgepoetste versie en zeker geen sterk verbeterde versie. Ook wat betreft de ondersteuning zit het voorlopig nog wel goed aangezien Lollipop ook naar de M7 komt, dus wat betreft software loop je zeker niet achter.

Maar goed, waar lullen we nog over want volgens mij heeft de TS al een keuze gemaakt :)
Pagina: 1