Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Willekeurig stoppen van mijn internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier dus excuus als dit topic op de verkeerde plek gepost is!

Ik heb sinds kort een nieuwe gaming notebook aangeschaft (MSi GX70 Destroyer) waar ik tot nu toe zeer tevreden mee ben.
Ik loop echter sinds ik hem heb tegen het probleem aan dat mijn draadloze verbinding zomaar wegvalt, eerst zegt mijn computer dat er nog verbinding is en later veranderd dit in 'limited connection'.
Het enige programma wat geinstalleerd is toen ik hem net binnen kreeg was Kaspersky Internet Security 2014, ik heb op internet een aantal topics gezien dat dit internet problemen kon veroorzaken en heb toen een aantal oplossingen voor gevonden die bij mij niks uithaalde.
Ook heeft het uitvallen van de verbinding geen logische interval, soms doet het het de hele dag door zonder problemen en soms valt het om de paar minuten uit.

Verdere informatie:

- Ik heb geen problemen met LAN verbinding.
- Vaak valt het uit als ik de computer een half uur niet gebruik
- Als ik de melding 'limited connection' krijg en vervolgens handmatig het internet disconnect dan krijg ik gegarandeerd een BSOD met de informatie: BAD_POOL_HEADER
- Bij een vriend heb ik met zijn draadloze verbinding geen problemen gehad (Hij heeft geen UPC en ik bij mijn twee woonadressen wel)

Hopelijk is er iemand die dit herkend of weet op te lossen! Als er aanvullende informatie nodig is, dan zal ik deze doorgeven.

Alvast bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen problemen bedraad, wel draadloos.
Geen problemen bij iemand anders, wel bij jou...

Zonder verdere info zeg ik dat je probleem in de lucht zit: ofwel een te zwak signaal tgv demping door muren, vloeren, isolatielagen, tegels etc. danwel teveel interferentie van netwerken van de buren en/of andere non-WiFi apparatuur in dezelfde frequentieband. Of als je pech hebt beide.

Ik mis in je verhaal ook maar iets over je RF (WiFi) omstandigheden.
- wat voor huis woon je? Wat zit er allemaal tussen plek waar je WiFi-AP staat en waar je de client (laptop) gebruikt?
- zijn er veel WiFi-netwerken in de buurt te detecteren?
- maakt het kanaal waar je WiFi-netwerk op zit wat uit?
- kun je 5GHz gebruiken? Wat gebeurt er dan?
- zijn er ook andere WiFi-devices in huis? Hebben die er ook last van?

Verder geen overbodige luxe om duidelijke specs te geven:
- wat voor WiFi NIC zit in je laptop?
- met wat voor AP (/modem/router) verbind je?
- wat zijn de instellingen van je netwerk (dus welk kanaal, welk kanaalbreedte etc)?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Dion, bedankt voor je reactie

-Ik woon in een 'gewoon' rijtjeshuis, op de eerste verdieping. In huis 2 is dat de tweede verdieping, in beide huizen staat het modem beneden. Ik heb het probleem echter ook als ik met mijn laptop op de begane grond zit.
- Mijn computer vind +- 7 WiFi signalen
- Andere WiFi devices hebben geen last
- Ik heb een tijdje terug eens met kanalen lopen te experimenteren op een andere computer, ik zal dat met deze ook maar eens proberen.
- De optie om naar 5GHz te gaan vind in het apparaatbeheer neem ik aan?

Overige specs

- Realtek RTL8723AE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC
- Thomson TWG870U
- Ik heb net even in mijn routersettings gekeken, deze liet echter de netwerkgegevens van UPC Wifispots zien, deze is echter van mijn huis denk ik. Hier zijn een aantal gegevens die heb kunnen vinden:

802.11 Band: 2,4GHz (Current: 20MHz)
802.11n mode: auto
802.11 Support required: off
Bandwitdh: 20 MHz (Current: 20 MHz)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Verander bij wijze van test eens het kanaal in je Thompson modemrouter (handleiding).
Het kanaal is letterlijk de frequentie waarop je WiFi word uitgezonden, mogelijk zit een buur je in de weg. Dit feit hoef je niet op ieder apparaat waar te nemen daar niet iedere antenne even gevoelig is.

Je kunt eventueel met behulp van de app WiFi analyzer (helaas Android-only) kijken op welk kanaal je zit en op welk kanaal de andere netwerken zitten. Let wel dat deze app alleen interferentie van andere netwerken weergeeft en niet van je magnetron/draadloze camera/etc. Dus: ook als je geen netwerk ziet wat je in de weg zit kan het wijs zijn om van kanaal te wisselen.

Afbeeldingslocatie: http://webware.palikowski.net/sites/webware.palikowski.net/files/images/wifianalyzer.png

Oh en de WiFi adapter die je hebt is enkel 2,4 Ghz en geen 5 Ghz dus dit is geen optie.

[ Voor 50% gewijzigd door andy88 op 15-10-2014 17:57 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:40:
[...]

- Andere WiFi devices hebben geen last
Kijk, dan is het heel simpel: probleem zit in je laptop en nergens anders.
[...]

- De optie om naar 5GHz te gaan vind in het apparaatbeheer neem ik aan?
Nee, die vind je in je modem/router. De TWG-870 is beetje verouderd in dat het niet beide tegelijk aankan. En je NIC kan het niet aan, dus je zit vast aan 2.4GHz met deze NIC.
- Realtek RTL8723AE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC
:r

1) kijk eens naar de specs van dat ding - 1x2 non-MiMo 2.4GHz only. Slechtste mogelijke specs voor een 802.11n apparaat in jouw laptop :o
2) google eens op dat typenr, niets anders dan ellende van mensen met wegvallende verbindingen.

Schuldige gevonden.
- Thomson TWG870U
Oud ding, maar muv zinloze 5GHz support (zonder concurrent dualband kun je er weinig mee) weinig mis mee.
- Ik heb net even in mijn routersettings gekeken, deze liet echter de netwerkgegevens van UPC Wifispots zien, deze is echter van mijn huis denk ik.
Nee, dat is het UPC WifiSpots SSID wat naast je eigen SSID uitgezonden wordt op dezelfde radio. Ze delen dezelfde fysieke settings hieronder, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
Hier zijn een aantal gegevens die heb kunnen vinden:

802.11 Band: 2,4GHz (Current: 20MHz)
802.11n mode: auto
802.11 Support required: off
Bandwitdh: 20 MHz (Current: 20 MHz)
Klinkt prima.

Nee, probleem is duidelijk: volstrekt ontoereikende NIC. Oplossing is dan ook andere NIC erin. Voor de hand ligt de Intel AC-7260. Dat ding gaat op je huidige modem/router ongeveer een verdubbeling van snelheid opleveren omdat het 2x2 MiMo doet, maar nog belangrijker, het is gewoon rotsstabiel met goede drivers. En mocht je ooit een 802.11ac (modem/)router tegenkomen, dan kun je rustig >250Mbps draadloos halen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor de reacties.

Ik heb geprobeerd van kanaal te wisselen en dat lijkt nu de boel enigzins stabiel te houden. Ik ben alleen wel bang dat het binnen de kortste keren weer uitgaat vallen.

Is het moeilijk om een draadloze netwerk adapter aan te sluiten in een laptop? Vind het wel een beetje vreemd dat deze toch redelijk nieuwe laptop met zo'n slechte adapter in huis komt..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:40:
Nogmaals bedankt voor de reacties.

Ik heb geprobeerd van kanaal te wisselen en dat lijkt nu de boel enigzins stabiel te houden. Ik ben alleen wel bang dat het binnen de kortste keren weer uitgaat vallen.

Is het moeilijk om een draadloze netwerk adapter aan te sluiten in een laptop? Vind het wel een beetje vreemd dat deze toch redelijk nieuwe laptop met zo'n slechte adapter in huis komt..
Tja, kwestie van voor aankoop even specs door te lopen. De GE40 is laatst nog door Anandtech.com gebruikt als voorbeeld van typische nieuwe laptop die met brakke adapter geleverd is - het is dus geenszins onbekend ofzo...

Komt ook vaker voor. Ik tik dit op m'n werklaptop. Een redelijk high-end Dell Latitude met titanium behuizing, Core i5, alle business toeters-en-bellen - en een gare Dell-branded 801.11n 2.4GHz-only 1x2 no-MiMo NIC, eigenlijk zelfde specs als de jouwe, maar dan tenminste wel stabiel.

Mbt vervangen: hangt af van je laptop. Best-case is er gewoon onderop klepje die je los moet schroeven en openen, vervolgens twee schroefjes op de NIC losmaken, antenne connectoren eraf, oude eruit, nieuwe erin, dan antennes er weer op, vastschroeven, klep dicht, vast schroeven en klaar.

Worst case: je moet toetsenbord en nog wat meuk eruit halen. Vervolgens blijkt dat je BIOS een whitelist heeft waar je nieuwe NIC niet op staat waarna je op zoek moet naar custom BIOS zonder whitelist en die flashen. Dat had ik met m'n laatste twee laptops (Acer Aspire One D522 en Lenovo x220). Toch gewoon in middagje te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1