[W8.1]Dubbele mappen zoeken in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 20:19
Beste Tweakers,

Door de jaren heen is mijn schijf een rotzooi geworden met dubbele bestanden en dubbele mappen die weer in andere mappen gekopieerd/verplaatst zijn. Nu wilde ik schoon schip maken, maar het handmatig doorzoeken van een paar TB en duizenden mappen is onbegonnen werk.

Nu kwam ik erachter dat er programmaatjes zijn die deze dubbele bestanden voor je kunnen opzoeken en vergelijken op inhoud/grootte en aanmaak/wijzigingsdatum, ik kan echter nergens een programma vinden dat ditzelfde ook voor hele mappen kan (dus mappen vergelijken op grootte/wijzigingsdatum/aantal bestanden). Dit werkt een stuk sneller dan alle bestanden los analyseren en verwijderen.

Ik kwam 2 tools tegen die het wel kunnen maar in Duplicate Cleaner free is dit een betaalde functie. Wat me wat overdreven leek voor eenmalig particulier gebruik. En daarnaast vond ik DupeGuru die het wel kan maar het per sub-map doet (dus 1 identieke map van 13GB met 130 sub-mappen die ook identiek zijn worden weergegeven als 131 resultaten, terwijl het feitelijk maar 1 dubbele map is).

Weet iemand een alternatief?, alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Johann Sebastian Bach