Hallo allemaal!
Dit word mijn aller eerste keer dat ik een Game-PC wil gaan samen stellen. Ik hoop met jullie hulp, een leuk systeem te kunnen creëren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, en hierbij moet je denken aan games zoals; BF4, LoL, shadow of mordor en natuurlijke andere nieuwe games. Ook voor internet, youtube en misschien programmeren; C+ of tekenen ( AutoCAD) ligt eraan of ik daarin verder ga studeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer rond de 700 excl randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en een 2T harde schrijf extern
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een SSD haha, en alle resterende componenten voor een Game-PC. Ook vind ik het fijner als de gfx kaart goed gekoeld is, en een wat stille pc is ook fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik las dat het beter is om als CPU intel te handhaven, en als gfx zie ik meestal ati voorbij komen. Zelf heb ik niet echt een voorkeur. Mij gaat het erom dat de PC lang meegaat. Ook dat er voor hopelijk geen 3 jaar een upgrade nodig is haha
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hiervoor besproken, een wat stille pc. En ook dat de pc goed gekoeld is, mijn vorige PC raakte vaak over verhit haha, maar dat was ook een standaard "Acer" pc
Ga je overklokken?
Dit wil ik best wel overwegen, alleen heb ik er zelf geen ervaring mee. Als dit gemakkelijk en niet schadelijk is voor je CPU/GFX dan heb ik hier geen problemen mee.
Hierbij nog een paar vragen:
1: Zelf heb ik nog nooit een PC in elkaar gezet, is dit relatief simpel?
2: Ik heb ook gekeken bij vraag en aanbod, en hier vond ik interessante prijzen voor bepaalde gfx kaarten, is dit handig om kosten te besparen?
V.B
Sapphire R9 290 4GB GDDR5 voor €160
XFX R9 280X Double Dissipation voor €150 etc...
3: Ik ben ook nog opzoek naar een monitor, wat is eigenlijk de beste keuze voor Gamers?
Benq/Samsung/Dell/Iiyama?
En wat werkt fijner 24inch of 27inch?
Dit word mijn aller eerste keer dat ik een Game-PC wil gaan samen stellen. Ik hoop met jullie hulp, een leuk systeem te kunnen creëren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, en hierbij moet je denken aan games zoals; BF4, LoL, shadow of mordor en natuurlijke andere nieuwe games. Ook voor internet, youtube en misschien programmeren; C+ of tekenen ( AutoCAD) ligt eraan of ik daarin verder ga studeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer rond de 700 excl randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en een 2T harde schrijf extern
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een SSD haha, en alle resterende componenten voor een Game-PC. Ook vind ik het fijner als de gfx kaart goed gekoeld is, en een wat stille pc is ook fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik las dat het beter is om als CPU intel te handhaven, en als gfx zie ik meestal ati voorbij komen. Zelf heb ik niet echt een voorkeur. Mij gaat het erom dat de PC lang meegaat. Ook dat er voor hopelijk geen 3 jaar een upgrade nodig is haha
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hiervoor besproken, een wat stille pc. En ook dat de pc goed gekoeld is, mijn vorige PC raakte vaak over verhit haha, maar dat was ook een standaard "Acer" pc
Ga je overklokken?
Dit wil ik best wel overwegen, alleen heb ik er zelf geen ervaring mee. Als dit gemakkelijk en niet schadelijk is voor je CPU/GFX dan heb ik hier geen problemen mee.
Hierbij nog een paar vragen:
1: Zelf heb ik nog nooit een PC in elkaar gezet, is dit relatief simpel?
2: Ik heb ook gekeken bij vraag en aanbod, en hier vond ik interessante prijzen voor bepaalde gfx kaarten, is dit handig om kosten te besparen?
V.B
Sapphire R9 290 4GB GDDR5 voor €160
XFX R9 280X Double Dissipation voor €150 etc...
3: Ik ben ook nog opzoek naar een monitor, wat is eigenlijk de beste keuze voor Gamers?
Benq/Samsung/Dell/Iiyama?
En wat werkt fijner 24inch of 27inch?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 159,60 | € 159,60 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 213,- | € 213,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,40 | € 47,40 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,69 | € 13,69 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,03 | € 52,03 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,70 | € 91,70 |