Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Ik ben op zoek naar een Android budget toestel. Het budget ligt rond de €100,- (maximaal €120,- eigenlijk). Prepaid of simlock-vrij maakt niet uit. Ik zal de telefoon gaan gebruiken voor social media en een lichte game. Vanwege dat laatste is Windows Phone voor mij afgevallen.

Voorkeuren:
+ Niet te groot, maximaal 4,5 inch
+ Goede batterijduur (erg belangrijk)
+ Camera aan de voorkant
+ Zo snel mogelijk toestel

Ik heb zelf al een aantal toestellen gevonden en bekeken, waaronder o.a. de Moto E (maar deze heeft helaas geen front-camera), de S3 Mini Value Edition (nu te koop voor €119, heeft echter weer Samsung's interface en nog Android Jelly Bean) en verder heb ik gekeken naar tweedehands toestellen. Marktplaats vermijd ik liever, aangezien ik daar niet al te goede ervaringen mee heb en ik het een (te) groot risico vind om straks met een telefoon te zitten die mankementen heeft.

Zelf kwam ik ook uit bij BeatsNew. Dit bedrijf verkoopt gebruikte telefoons tegen vrij redelijke prijzen (hoewel, niet allemaal :P ) met een aantal maanden garantie. Onder andere zie ik daar de S2 van Samsung voor ongeveer €130. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze website?

Wat is vandaag de dag de beste optie in dit prijssegment en is een optie als een telefoon van BeatsNew een goed idee?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:52
Ik zou marktplaats vermijden, maar ons eigen Vraag & Aanbod is in mijn ogen een prima alternatief. Ik heb zelf goede ervaringen en heb mijn vorige en huidige telefoon zo heel voordelig kunnen kopen.

V&A aangeboden: Motorola Moto G 8GB Zwart en dan zou ik nog wat van de prijs proberen af te halen ivm de kleine beschadigingen. In ieder geval een veel betere telefoon voor je geld dan met de alternatieven. Eventueel kan je nog even afwachten op iets beters dat nog voorbij gaat komen.

V&A aangeboden: HTC One X (32 GB)
Dit is ook een goede deal. Ik zou deze boven de Moto G verkiezen, maar de Moto G is dan weer wat goedkoper....

• flashingst
Jornv schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:48:
Ik zou marktplaats vermijden, maar ons eigen Vraag & Aanbod is in mijn ogen een prima alternatief. Ik heb zelf goede ervaringen en heb mijn vorige en huidige telefoon zo heel voordelig kunnen kopen.

V&A aangeboden: Motorola Moto G 8GB Zwart en dan zou ik nog wat van de prijs proberen af te halen ivm de kleine beschadigingen. In ieder geval een veel betere telefoon voor je geld dan met de alternatieven. Eventueel kan je nog even afwachten op iets beters dat nog voorbij gaat komen.

V&A aangeboden: HTC One X (32 GB)
Dit is ook een goede deal. Ik zou deze boven de Moto G verkiezen, maar de Moto G is dan weer wat goedkoper....
Bedankt voor de tips! Moto G met 8GB is helaas geen optie want met 8GB red ik het niet. HTC One X lijkt mij inderdaad wel een goede optie, alleen zie ik dat de batterij niet verwisselbaar is en dan lijkt mij gezien de leeftijd van de One X de kans dat de batterij niet zo best meer is vrij groot...

• Jornv
Dat zou ik dan even vragen aan die verkoper.

Verwijderd

flashingst schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:24:
[...]

Bedankt voor de tips! Moto G met 8GB is helaas geen optie want met 8GB red ik het niet. HTC One X lijkt mij inderdaad wel een goede optie, alleen zie ik dat de batterij niet verwisselbaar is en dan lijkt mij gezien de leeftijd van de One X de kans dat de batterij niet zo best meer is vrij groot...
Je kunt eventueel wel zelf de batterij vervangen als je een beetje handig bent, of het door de plaatselijke telefoon winkel laten doen.

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 20:30
flashingst schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:24:
[...]

De Moto G is ook te koop met 16GB en de 4G versie beschikt over een microsd slot, waarmee je het geheugen kan uitbreiden met 32GB.

• flashingst
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om ver te reizen om een telefoon ergens op te halen en opsturen vind ik ook wel weer erg risky... Het valt mij ook op dat Moto G's niet zo veel tweedehands worden aangeboden. Het aanbod in nette (!) HTC Ones X is ook schaars.

Ik heb geïnformeerd naar de LG L70, welke een kennis van mij bleek te hebben en er blijkt toch wel één groot minpunt aan te zitten, bij het updaten van de standaard systeemapps zit het geheugen al vol...

• Jornv
Had ik al gezegd dat je sowieso niet die LG moet nemen :p, 4GB is namelijk erg krap, zeker als een fabrikant er ook nog allemaal rotzooi opzet zit het geheugen binnen no time vol. Daarnaast is er ook weinig speciaals aan dat ding.
Aan de andere kant, €100 is ook wel krap dus het is sowieso ergens op inleveren.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Je zou ook de Aldi in de gaten kunnen houden voor ern Wolfgang in de aanbieding, een vriendin van mij heeft er een en is er tevreden over.

• flashingst
Ik denk dat de Moto E uiteindelijk toch de beste keuze is. Helaas geen front-camera maar dat moet ik dan maar op de koop toenemen... De rest is namelijk wel dik in orde volgens mij.

• Jornv
Zelfs update naar Android Lollipop.

Verwijderd

Mijn zusje heeft een Moto E. Top dingetje! Geen front camera is een klein minpunt maar verder is er niks op aan te merken voor het geld wat je ervoor betaald. En een update naar Android lollipop natuurlijk. :)

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 20:30
swhnld schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:44:
Je zou ook de Aldi in de gaten kunnen houden voor ern Wolfgang in de aanbieding, een vriendin van mij heeft er een en is er tevreden over.
Zo interessant is de Wolfgang niet, als je goed uitzoekt is dit gewoon een chinees toestel met een 2e naam voor de Aldi. Direct vanuit China bestellen zonder Wolfgang stickertje scheelt vaak nog wel wat euro's.

• Jornv
Als je er nog niet uit bent: V&A aangeboden: Sony Xperia S Zwart
Misschien leuk voor dit kleine prijsje.

• flashingst
Eigenlijk nog steeds geen keuze gemaakt. Ik kan een Galaxy S2 in nieuwstaat overnemen voor €90,- of de Moto E halen voor €100,- ...

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Een Sony Experia M voor 69 euro bij Coolblue (effe naar onderen scrollen, de 37 euro versie staat geselecteerd en je moet 1 maand abonnement nemen en direct opzeggen.

Ik heb dat toestel nu ook, en het is een OK toestel. Batterijduur kan je verlengen met ... stamina ... of zoiets, en dan gaat ie aardig lang mee. Maar ik zou voor onder de 100 euro ook niet al te veel verwachten van je batterij.
En check dit draadje, dat is hoe ik er achter kwam.

[ Voor 8% gewijzigd door enigmafan op 18-10-2014 16:09 . Reden: Draadje toegevoegd ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
flashingst schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:58:
Eigenlijk nog steeds geen keuze gemaakt. Ik kan een Galaxy S2 in nieuwstaat overnemen voor €90,- of de Moto E halen voor €100,- ...
Samsung is imho waardeloos vanwege de vreselijke software. Maar veel Samsung-toestellen draaien wel CyanogenMod.

De Moto E is een prima toestel. Is die 100 euro echt waard. De Android die er op draait is bijna stock, op een klein beetje Motorola-meuk na maar dat is niets in vergelijking met Samsung-bloatware. De Moto E draait KitKat, en er komt zelfs een Lollipop-update van Motorola. De accuduur is ok als je niet-gebruikte Google-meuk e.d. uitschakelt.

Daarnaast is er voor de Moto E nu een onofficiële CyanogenMod. Die draait sinds kort op mijn Moto E, waardoor het toestel nog beter is geworden.

Ik gebruik de Moto E uitsluitend voor navigatie. Ik navigeer bijna 8 uren met het scherm constant aan op één accu. Met bellen geen ervaring, maar dat zit volgens mij ook wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door SvMp op 16-11-2014 15:07 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom android? Imo zijn ongeveer alle budget android dingen hopeloos traag. Alleen die Moto E is nog wel aardig.

Zelf zou ik met dit budget zeker een Lumia halen, WP draait prima op low-end meuk.

People as things, that’s where it starts.

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Voor €100,- zou ik eens bij Chinese webshops gaan kijken.
Om maar een voorbeeld te noemen ben ik nu aan het kijken naar deze:
http://www.fasttech.com/p...ips-720p-octa-core-1-4ghz
Is iets groter dan je heb opgegeven, maar wel een high-end toestel met een IPS scherm.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Pagina: 1