Toon posts:

Gamma verlicht bij veranderen van Resolutie (1440p > 1080p)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vrij recent een aankoop gedaan van een custom build PC, ik ben vrij gewend van te werken met een Mac, maar door men werk en het feit dat ik graag games speel uiteindelijk toch voor een PC geopteerd.

De PC werkt vlekkeloos, helemaal naar behoren. Op 1 ding na:

Tijdens het gamen verander ik wel eens van resolutie. Ik game op mijn werk monitor, nml een Dell 27" U2713h. De meeste games speel ik op 1440p resolutie met een Nvidia GFX 980 van Gigabyte. Soms moet ik natuurlijk enkele games verlagen naar 1080p (looking at you Metro Redux) wanneer ik alles op Ultra wil zetten. Het viel me echter op dat bij het switchen van 1440p naar 1080p het scherm / de kleuren op het scherm hun contrast / gamma verliezen en wat lichter worden.

Is hier een reden voor en hoe kan ik dit oplossen of voorkomen? De Dell monitor is aangesloten met een HDMI kabel, kan het misschien daar iets met te maken hebben?

Misschien interessant om enkele van men pc specificaties hier achter te laten:

i7-4790k
Asus Hero VII Mobo
Nvidia GTX 980
16gb Ram
Dell 27" U2713h

Alvast bedankt voor jullie inzicht!

-Brun

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zelf weinig ervaring met de nieuwste Nvidia kaarten maar ik zag het volgende topic voorbij komen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1608523

Dit zou misschien een oplossing kunnen bieden? Het lijkt erop dat HDMI + 1080p soms een verkeerd kleurprofiel pakken?