Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-08 01:03
Ik zoek een laptop waarmee ik goed kan gamen, want ik game nou eenmaal graag.
Mijn budget is 1000 euro. Hij is met name bedoeld voor thuis gebruik maar ik zal hem denk ik ook wel eens meenemen in de trein. Ik zat te denken aan de lenovo y50.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat lijkt me geregeld! Als je met beeldscherm kan leven en/ of je wil 100 euro spenderen aan een ssd of je neemt de i7 die begint bij 999 euro en neemt genoegen met de hybride hdd. De ssd kun je ook over een paar maanden erbij zetten de basis is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Kan je in de lenovo ook 2 harde schijven laten bouwen? of bedoel je dat je de hybride hdd vervangt door de ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen optical drive. Geen Msata of M.2 SSD uitbreiding mogelijk. Hiervoor moet de HDD plaatsmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
of is de msi ge70 een betere keus? Deze heeft een LED display en een aangepast toetsenbord van steelseries.

[ Voor 21% gewijzigd door Jalanka op 15-10-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Die Y50 heeft echt een super triest scherm als ik alle gebruikersreviews mag geloven. Ik zou eerder voor een MSI gaan (zelf eigenaar van 'n GS60 na een zeer uitgebreide speurtocht). Die zijn misschien iets duurder maar daar heb je meer lol van.

Ik zou in jou geval voor een asus uit de 550/750 reeks kiezen, als je budget het toe laat een MSI GS60, qua performance zijn ze echt zeer goed en als je ziet hoe dun dat ding is valt je mond open. Ook al raakt de hardware outdated, op de lange termijn heb je dan nog de portability.

[ Voor 3% gewijzigd door Yosecret op 15-10-2014 16:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Ik las op reviews dat de MSI veel herrie maakte en dat de koeling erg slecht is klopt dat ook? Of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Koeling is prima, die GS60 loopt redelijk warm op doordat alles zo compact is. Herrie kan ik niet veel over zeggen maar vergeleken met m'n oude HP pavilion dv6 is hij redelijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

vraagje, is de lenova ideapad Z50 geschikt voor autocad tekeningen maken enzo, voor tekenprogramma's etc. Kunnen jullie mij helpen welke laptop ik beste kan nemen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Ik ben eens even naar de Paradigit geweest en ik was op de conclusie gekomen dat ik 2 laptops het mooist/beste vond:

HP envy 15-k046nd of de asus N750JK-T4158H

(de lenovo y50 haakte toch af vanwege zijn toch wat matige scherm inderdaad)

Hebben jullie een advies bij de keuze van deze laptops?

Groeten Jalanka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Jalanka schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:34:
Ik ben eens even naar de Paradigit geweest en ik was op de conclusie gekomen dat ik 2 laptops het mooist/beste vond:

HP envy 15-k046nd of de asus N750JK-T4158H

(de lenovo y50 haakte toch af vanwege zijn toch wat matige scherm inderdaad)

Hebben jullie een advies bij de keuze van deze laptops?

Groeten Jalanka
My vote goes to: de Asus, want de processor in die HP heeft 2 kernen/4 threads. De Asus heeft 4 kernen/8 threads. Oftwel, groot verschil in snelheid/performance. Daarnaast heeft de Asus een mat scherm, wat toch meestal makkelijker af te lezen is in verschillende omgevingen.

Zou zelf ook een ssd in de optical bay zetten en daar OS naar verplaatsen, heb je meteen een lekker snelle laptop. Of in plaats van de hdd als je nog vaak dvd's e.d. gebruikt.

[ Voor 0% gewijzigd door Yosecret op 17-10-2014 12:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Ik zou ook voor de Asus gaan, ik heb zelf min of meer dezelfde, is een toppertje. Mat scherm is inderdaad erg handig. Bovendien hoef je in de Asus geen gekke dingen te doen om een SSD in te bouwen. De asus heeft namelijk een lege plek voor een SSD, die klik je er zo in en klaar is kees. De gewone HDD kan gewoon blijven zitten en de optical drive ook.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Heeft iemand ook ervaring met het reizen van een 17 inch laptop? Want ik weet niet of dat echt een probleem is of dat het niets uit maakt.

Groeten, jalanka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er setje wielen bij koopt kun je erop reizen :9~
Asus Nserie staat ook bekend als zwaar. N750 is 3.3 kg.
Wat dat betreft kun je met een Acer van 2 kg wat beter uit de voeten.
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:43:
Als er setje wielen bij koopt kun je erop reizen :9~
Asus Nserie staat ook bekend als zwaar. N750 is 3.3 kg.
Wat dat betreft kun je met een Acer van 2 kg wat beter uit de voeten.
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Alleen jammer dat die weer zo'n dual core heeft (Intel Core i5-4210U) ipv quad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Wat is het handigst? Een 17 inch laptop of een 15 inch? Voor het gamen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Jalanka schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:39:
Wat is het handigst? Een 17 inch laptop of een 15 inch? Voor het gamen dan.
Voor gamen? Dan heb je liever een groter scherm, zie je kleine details beter. Als je hem ook nog een beetje praktisch wilt vervoeren zou 'k voor 15 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Hallo,

Is een ssd echt een must need? Want ik heb nu 2 keuzes: of ik neem de asus 750jk en bouw er een Samsung 840 evo ssd bij of ik neem de asus 550jk en laat alles lekker zitten zoals het zit. Wat lijkt jullie verstandiger?

Alvast bedankt! TheJalanka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ssd is wel echt een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Ik heb besloten dat ik morgen de ASUS 550JK ga halen bij de Mycom! Heb hem besteld en komt morgen aan in de winkel dan nog ff kijken of alles in orde is en dan meenemen en natuurlijk spelen! Nogmaals heel erg bedankt voor jullie advies bij het maken van deze keuze. Heel erg bedankt!

Groeten Jalanka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Nog even voor de mensen die het interesseren, ik heb mijn laptop gekocht zoals hier boven staat. Het is echt een heel mooi ding, maar het netwerkadapter is toch een partijtje slecht! Ik had ongeveer gemiddeld een internet snelheid van 10-20 terwijl ik een 60 mb/s abonnement heb bij upc. Ik heb meteen een nieuw netwerkadapter gekocht (ac 7260) en nu overal 60 mb en 5 streepjes! Nice!

Groeten Jalanka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
@Jalanka, heb je dit netwerkadapter er zelf in gebouwd, of heb je dat laten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Asus N550JK met de Qualcomm Atheros AR9485WB en het is inderdaad erg triest gesteld met WiFi connectie! Op drie meter van de router verlies ik al een streepje. Speedtest wijzen uit dat mijn hele oude HP laptop met Realtek het 30% beter doet. Ik ga ook maar een ander netwerkadapter aanschaffen. Dus ik ben ook geïnteresseerd in of je het zelf hebt gedaan jalanka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Op zich is een netwerk adapter inbouwen niet moeilijk. De antennes zijn vaak zelfde aansluiting dan is het alleen het pci plaatje vervangen. Wel even opletten soms hebben laptops en white list en pakt hij niet elke chip.

Ok even juiste drivers weer installeren

Oh en even checken hoeveel antennes je moet aan sluiten de ene netwerk chip heeft er een een de ander 2

[ Voor 16% gewijzigd door Splitinfinitive op 01-11-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Ten eerste sorry voor de late reactie, ik had een drukke week.

Ik heb mijn Asus bij de Mycom gekocht en ik had met hun gebeld en de garantie verviel niet als ik het er zelf inbouwde. Dus ik heb het er zelf in gebouwd. Het was niet heel lastig je moet eerst de onderkant eruit schroeven. Dan moet je bij het netwerk adapter de 2 draadjes los koppelen, dan moet je het adapter er voorzichtig uitschuiven. Dan het nieuwe ac adapter erin schuiven en de 2 draadjes er weer aankoppelen en klaar is kees. Nu is het echt een topding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heb ik de sprong ook gewaagd met de netwerkadapter en is inderdaad makkie. Wel vooraf de drivers op gezocht en opgeslagen op ssd.Resultaat het netwerk bereik en snelheid is inderdaad een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Mooi, voor degene die de drivers nog nodig hebben hier is een link:

https://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&FamilyId=1783&ProductID=3714&ProdId=3714
Pagina: 1