Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi extenders maken een 'netwerk'?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht een stomme vraag maar ik kan het antwoord gewoon niet vinden.

Ik heb een groot huis en daarin 4 wifi routers staan. Maar het apparatuur als SONOS kom je daarmee in de problemen want als als de aansturende computer niet op dezelfde router zit zal hij niet kunnen communiceren omdat het niet 'hetzelfde netwerk' is.

Als ik wifi extender gebruik, is het gehele wifi netwerk dan een groot netwerk?

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Dat kan maar is afhankelijk van je inrichting. Hetzelfde geldt overigens voor meerdere wifi routers. Ook deze kunnen hetzelfde netwerk vormen. Er zijn genoeg topics over hoe je wifi routers in bridge modus instelt om zo je huidige netwerk uit te breiden.

U+

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Dat document beschrijft dus precies het probleem en geeft geen antwoord. Met hetzelfde SSID werkt het vaak niet, en met 4 access points heb ik het nog niet werkend gekregen. Vandaar de vraag of dit met exenders opgelost is!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Met extenders verlies je wel een aanzienlijk deel van de bandbreedte, veel mensen willen zich daar wel eens in vergissen omdat het wifi signaal evengoed gewoon sterk is. Zelf kan ik je aanraden om powerline adapters te gebruiken, is wat duurder maar wel stabieler.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 06:29:
[...]

Dat document beschrijft dus precies het probleem en geeft geen antwoord. Met hetzelfde SSID werkt het vaak niet, en met 4 access points heb ik het nog niet werkend gekregen. Vandaar de vraag of dit met exenders opgelost is!
Dat document beschrijft wel een deel van je oplossing...als je de routers instelt als accesspoint dan kan alle apparatuur met elkaar communiceren

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
hen je toevallig op alle 4 dhcp aanstaan. dan zitten die dingen in elkaars pool te routeren waardoor je hele slecht connecties hebt.
zet 1 in als router en de andere 3 als accespoint door dhcp uit te zetten.

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 06:29:
[...]
Dat document beschrijft dus precies het probleem en geeft geen antwoord.
Het document geeft wel antwoorden; het vertelt je exact hoe je je draadloze routers als AP in moet stellen. Op het moment dat je dat doet zorg je er namelijk voor dat je AP's "toegangspunten" (hee, vandaar de naam Access points!) tot je netwerk worden. Ieder AP geeft toegang tot een en hetzelfde thuisnetwerk.
afca020 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:36:
[...]
Zelf kan ik je aanraden om powerline adapters te gebruiken, is wat duurder maar wel stabieler.
Nee, nee, NEE! Gewoon nee. Powerline onvoorwaardelijk aanraden kan echt niet zonder er nadrukkelijke kanttekeningen bij te plaatsen.

De performance van powerline is te afhankelijk van veel omstandigheden:
- Stroom / groepindeling
- Interferentie van overige apparaten op dezelfde of overige groepen

Daardoor kan het bij de ene persoon wel werken en bij de andere niet. Ga nou asjeblieft niet voor honderd euro een paar setjes powerline kopen terwijl je al kabels hebt liggen. Dat zou echt zonde van je geld zijn.

M.i. is de beste oplossing in deze situatie: de kabels gebruiken die er liggen, 3 van de 4 (of 4/4, hangt van de instelling van je modem af) wifi routers instellen als AP (zie reeds genoemde handleiding).

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Powerline is alles behalve stabiel, period.

Bovendien moeten access points gewoon werken, maar dan moet je ze natuurlijk wel in hetzelfde subnet zetten. Anders is het geen access point.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Nieknikey schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:47:

Nee, nee, NEE! Gewoon nee. Powerline onvoorwaardelijk aanraden kan echt niet zonder er nadrukkelijke kanttekeningen bij te plaatsen.

De performance van powerline is te afhankelijk van veel omstandigheden:
- Stroom / groepindeling
- Interferentie van overige apparaten op dezelfde of overige
Heb je gelijk in, maar daarom hebben we zoiets als testen en retourneren. Kabels trekken is mijns inziens vrijwel altijd de beste oplossing, maar niet iedereen is even bereid om dit te doen. Powerline heeft wisselende ervaringen, maar ik ken genoeg netwerken waar dit perfect werkt. In mijn netwerk heb ik ze niet eens in dezelfde groep, maar wel onder dezelfde hoofdzekering: strakke verbinding.

Bij de een werkt het perfect, en bij de ander belabberd. Gewoon eens gebruiken en kijken hoe het loopt.

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-11 09:50
Als je echt af wilt zijn van al dat gekloot met name met betrekking tot zero handoff koop dan fatsoenlijk wireless apparatuur zoals Access Points van Ubiquity.

Er is een heel mooi topic hierover: maarud in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"

Set prijs voor 3 AP's:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm (set van 3)

Heb deze opstelling nu enige tijd draaien en het is echt een veraderming ten opzicht van meerdere routers, repeaters/extenders etc. Deze opstelling heeft gewoon geen zero handoff (Roaming) waardoor je altijd connectionloss zult hebben wanneer je door je huis gaat rondlopen.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
afca020 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:54:
[...]

Heb je gelijk in, maar daarom hebben we zoiets als testen en retourneren. Kabels trekken is mijns inziens vrijwel altijd de beste oplossing, maar niet iedereen is even bereid om dit te doen. Powerline heeft wisselende ervaringen, maar ik ken genoeg netwerken waar dit perfect werkt. In mijn netwerk heb ik ze niet eens in dezelfde groep, maar wel onder dezelfde hoofdzekering: strakke verbinding.

Bij de een werkt het perfect, en bij de ander belabberd. Gewoon eens gebruiken en kijken hoe het loopt.
Hij heeft al meerdere routers...welke aan een kabel zullen hangen...dus de kabels lijken mij het probleem niet

Verwijderd

Topicstarter
Blankinho schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:03:
Als je echt af wilt zijn van al dat gekloot met name met betrekking tot zero handoff koop dan fatsoenlijk wireless apparatuur zoals Access Points van Ubiquity.

Heb deze opstelling nu enige tijd draaien en het is echt een veraderming ten opzicht van meerdere routers, repeaters/extenders etc. Deze opstelling heeft gewoon geen zero handoff (Roaming) waardoor je altijd connectionloss zult hebben wanneer je door je huis gaat rondlopen.
Super!

Alle andere oplossingen had ik al geprobeert en het was altijd aan elkaar geknoopt hobby werk. Dit klinkt veel beter!
Pagina: 1