Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:26
Hallo allemaal,

Even een vraagje.

Nadat de Block keten vorig jaar failliet is gegaan heb ik via BVA Veilingen een Harman Kardon set op de koop weten te tikken voor een voor mij redelijk bedrag.

Bij het afspelen van Blu-Ray discs en bestanden op de USB-Stick is het scherm heel erg donker.

Als ik het zelfde BR disc afspeel op de Playstation 3 of het USB Stick via de laptop dan zijn de gewoon goed te zien.

Nadat het toestel enkele malen (3x) al op garantie is geweest is mij gevraagd waar ik hem heb gekocht.

Ik heb hier aangegeven dat ik het bij BVA heb aangeschaft en dat de Block failliet is. En dat ik me daarom direct bij Harman heb aangemeld. Nadat deze voor de 4e keer terug is gekomen en nog steeds hetzelfde kwaal vertoond (software update voor de 3e keer) werd mij gevraagd naar de aankoop bon.
Deze netjes opgestuurd en krijg nu te horen dat ik geen garantie heb?

Ik meen toch echt recht te hebben op 2 jaar fabrieksgarantie, ongeacht of de wederverkoper failliet is of niet.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Niet echt. Je hebt sowieso geen recht op garantie via de fabrikant. Garantie verloopt normaal gesproken alleen via de winkel. Sommige fabrikanten willen wel de garantie voor je afhandelen ipv de winkel omdat ze menen dat ze dat beter kunnen (Logitech of Corsair bijvoorbeeld), maar dat is puur coulance.

Hoe dat zit als de winkel failliet is weet ik niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Genco.osman schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:10:
Ik meen toch echt recht te hebben op 2 jaar fabrieksgarantie, ongeacht of de wederverkoper failliet is of niet.

Klopt dit?
Nope. Dat klopt niet. Je hebt geen enkele overeenkomst met Harman Kardon en dus zijn die je helemaal niets verplicht.

Ik vraag me alleen wel af of BVA je niets verplicht is. Daar heb je namelijk wél een overeenkomst mee. Ik weet alleen niet of die, als veiler, gezien worden als de contract partij. Ik kan me zomaar voorstellen dat BVA alleen als tussenpersoon fungeert en je dus eigenlijk gewoon een overeenkomst met Block hebt. Die zijn failliet en kunnen je dus niet meer helpen. In dat geval zou je gewoon simpelweg pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
BVA en/of Verkoper geven geen garantie in verband met compleetheid, aantallen, werking, bruikbaarheid, verkoopbaarheid, het doel waarvoor de koper de zaken heeft gekocht, het al dan niet bestaan van rechten of aanspraken van derden en/of de mogelijkheid tot overdracht van zaken aan derden. Lees ook onze voorwaarden.
https://www.bva-auctions.com/content/faq

Ik weet niet of de voorwaardes overeenkomstig zijn met de wet maar ze bieden dus geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Nou zeg... soms verbaasd het mij wel eens heel erg dat sommigen hier op tweakers niet in staat zijn om google te gebruiken... begin daar eens mee voordat je een topic opent ;)

https://www.bva-auctions.com/content/faq

Helemaal onderaan... kort gezegd: geen garantie.

Edit: :D Wie is er nu spuit11? Volgens mij waren we exact gelijk... okay, die van jou is iets informatiever met de kanttekening mbt of dat wel mag binnen de wet... ik vermoed overigens van wel.

[ Voor 26% gewijzigd door MicGlou op 14-10-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk. BVA kan wel meer zeggen. Het gaat er in dit geval om wat de wet hierover zegt, niet wat BVA allemaal in hun AV heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
Ik denk dat een jurist hier uitsluitsel over moet geven. Neem anders contact op met consuwijzer? Zij hebben hier meer verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Compizfox schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:22:
Ja, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk. BVA kan wel meer zeggen. Het gaat er in dit geval om wat de wet hierover zegt, niet wat BVA allemaal in hun AV heeft staan.
Dat is al gezegd... maar andere veilingen zoals de domeinen e.d. hoeven ook geen garantie te geven. Bekende van mij gaat daar regelmatig om wat opknappers op de kop te tikken, maar de volledige beoordeling van het voertuig gaat op het oog en als er een deur van het slot is heb je mazzel dat je even binnen kan kijken... garantie is er al niet eens tot aan de drempel, als je hebt betaald is het van jou. Ik durf daarom vrij zeker te zeggen dat BVA geen garantie hoeft te geven.

@M3gA... hoezo een jurist, ik ben even snel aan het zoeken maar het lijkt mij dat garantie mbt (executie)veilingen wel ergens vastgelegd zal zijn.
Uitzonderingen Europese richtlijn Koop en garantie

De richtlijn geldt niet voor de aankoop van:

onroerend goed, zoals huizen;
zaken die gerechtelijk worden verkocht (bij executie)
water, gas en elektriciteit in onverpakte vorm.

In sommige landen kunnen andere regels gelden voor tweedehands goederen of voor op een veiling gekochte artikelen.
Uitzonderingen richtlijn Kopen op afstand

De meeste producten en diensten vallen onder de regels uit de richtlijn Kopen op afstand, maar er zijn uitzonderingen. De belangrijkste uitzonderingen zijn:

producten die u koopt van een andere particulier;
overeenkomsten voor financiële producten of diensten;
reserveringen voor vervoer, accommodatie, restaurants en voorstellingen;
overeenkomsten voor de bouw en de verkoop van onroerend goed;
levensmiddelen, dranken of andere artikelen voor regelmatig huishoudelijk gebruik die worden geleverd op uw huisadres of werkadres;
producten of diensten die u koopt op een veiling (bij opbod).
http://www.rijksoverheid....ij-aankoop-in-europa.html

:) Geen jurist nodig... je hebt geen garantie, duidelijk en niet vrij te interpreteren, geld voor alle EU landen. Bij aankopen op veilingen kan iemand geen beroep doen op het herroepingsrecht.

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 14-10-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, in dat geval lijkt het redelijk duidelijk ja :)

Helaas TS, tenzij Harman Kardon uit coulance garantie wil leveren, heb je geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 21:03
1. Als de fabrikant een fabrieksgarantie heeft afgegeven, dan is de fabrikant hieraan te houden.

2. Aan Europese richtlijnen komt geen horizontale directe werking toe (daarom dus een jurist). De nationale wet moet er toch echt bij gepakt worden. Openbare veilingen zijn uitgezonderd van een koop op afstand, maar niet alle veilingen zijn openbare veilingen. De wettelijke garantie is voor zover ik kan overzien gewoon van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
Let op! Producten met de vermelding ‘nieuw’ zitten in de originele verpakking. Producten die voorzien zijn van de vermelding ‘Showroommodel’ zijn niet verpakt. Voor deze producten geldt wel dat ze voorzien zijn van fabrieksgarantie.

....
en iets verder staat

Let op! Volgens de Europese Richtlijn is ten aanzien van de consumentengoederen de wettelijke garantie van toepassing en daarnaast wordt er vaak door de fabrikant een fabrieksgarantie afgegeven. Meestal is de fabrieksgarantie iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt per fabrikant. Indien u, voor de goederen die u in de veiling hebt gekocht, aanspraak wilt maken op de bovengenoemde garantie dient u rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant.

Kan ik hier nog iets mee?

Ik zal zelf zo ook een even op consuwijzer kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maar goed, zoals ik al zei is fabrieksgarantie puur coulance en geen recht dat je als consument hebt.

Wil de fabrikant dus garantie leveren? Dan heb je geluk. Wil de fabrikant dat niet? Dan heb je pech, want die is daar niet tot toe verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
sowieso bedankt voor alle reacties,

ik zal morgen consuwijzer opbellen.

mocht er enige verandering optreden zal ik dit hier plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Eigenlijk kom je op het punt dat er na al de reparaties een nieuwe/vervangende set geleverd moet worden.
En ik denk dat ze daar geen zin in hebben, met dit geneuzel tot gevolg.
Als ze al 4x klakkeloos zonder aankoopbon onder garantie hebben gerepareerd, waarom nu proberen er onder uit te komen.

Sommige leveranciers importeurs pakken de zaakjes niet echt handig aan.in de eindfase van de garantie.

[ Voor 17% gewijzigd door Supertip op 16-10-2014 20:09 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is er ook nog iets als 3 maanden garantie op reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:35

Tribits

Onkruid vergaat niet

alfatrion schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:20:
1. Als de fabrikant een fabrieksgarantie heeft afgegeven, dan is de fabrikant hieraan te houden.
De vraag is alleen of er fabrieksgarantie af is gegeven. Aangezien fabrieksgarantie door de fabrikant af wordt gegeven kan die ook de voorwaarden bepalen waaronder dat gebeurt (bijvoorbeeld het aanschaffen bij een geautoriseerd dealer) of bepalen dat alleen de eerste/oorspronkelijke koper daar aanspraak op kan maken. Mogelijk is er sprake van onredelijk bezwarende voorwaarden maar dat is weer een ander verhaal. Verdere uitleg
2. Aan Europese richtlijnen komt geen horizontale directe werking toe (daarom dus een jurist). De nationale wet moet er toch echt bij gepakt worden. Openbare veilingen zijn uitgezonderd van een koop op afstand, maar niet alle veilingen zijn openbare veilingen. De wettelijke garantie is voor zover ik kan overzien gewoon van toepassing.
Bedenk wel dat het hier om een non-conformiteit regeling gaat. Zo is het prima mogelijk defecte CD spelers te verkopen mits dit duidelijk aangegeven wordt door de verkoper. Het artikel is dan namelijk nog steeds conform specificaties en verwachting die de koper mag hebben. Voorbeeldje

Vraag is dus of de veilingsite de indruk heeft gewekt dat het hier om een goed werkend artikel ging of dat duidelijk aangegeven stond dat het artikel (mogelijk) defect was. Alleen aangeven in de algemene voorwaarden dat tweedehands artikelen verkocht worden zonder garantie is daarvoor niet voldoende lijkt me.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Croga schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:15:
[...]

Ik vraag me alleen wel af of BVA je niets verplicht is. Daar heb je namelijk wél een overeenkomst mee. Ik weet alleen niet of die, als veiler, gezien worden als de contract partij. Ik kan me zomaar voorstellen dat BVA alleen als tussenpersoon fungeert en je dus eigenlijk gewoon een overeenkomst met Block hebt. Die zijn failliet en kunnen je dus niet meer helpen. In dat geval zou je gewoon simpelweg pech hebben.
Bij een veiling fungeert de veilingmeester als vertegenwoordiger van de verkopende partij. In beginsel kun je BVA dan ook niet aanspreken als verkopende partij, maar moet je bij het failliete Block zijn. Ik zie hier geen omstandigheden die daarin verandering brengen.

De enige hoop is dus fabrieksgarantie. Je lijkt fabrieksgarantie te hebben omdat HK al 3x eerder heeft gerepareerd, maar schijnbaar hangt het hebben van fabrieksgarantie af van waar je het product hebt gekocht. Wat staat hierover in de voorwaarden van de fabrieksgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
Dit is wat ik heb gevonden op google:

Garantie termijn:
• Harman Kardon: 24 maanden vanaf aankoop door consument
• JBL Electronica*: 24 maanden vanaf aankoop door consument
• JBL Luidsprekers: 60 maanden vanaf aankoop door consument
• Infinity Electronica*: 24 maanden vanaf aankoop door consument
• Infinity Luidsprekers: 60 maanden vanaf aankoop door consument
Indien geen DOA wordt het product kosteloos hersteld tenzij:
o Het defect veroorzaakt is door niet normaal gebruik
o Het defect veroorzaakt is door onjuiste installatie
o Het serienummer ontbreekt op het product
o Het product in een omgeving of manier wordt gebruikt die niet in overeenstemming is met de aard en
doel van het betreffende product
o Het defect is ontstaan door externe oorzaken of apparatuur die invloeden uitoefenen die buiten de
specificaties van het product vallen
o Indien informatie over de aankoopdatum ontbreekt en uit het serienummer blijkt dat de productiedatum
meer dan 24 maanden + 6 maanden is

Het product is nog geen 2 jaar geleden in productie genomen dus dat laatste alleen al zou voldoende moet zijn naar mij dunkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
Na contact te hebben opgenomen met consuwijzer mij laten vertellen dat ik recht heb op een deugdelijk product.

Is er een instantie die mij kan helpen om dit geschil op te lossen?

ik ben zelf op de geschillencommissie.nl gekomen, zijn er nog varianten hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
http://blog.iusmentis.com...arantie-en-faillissement/

Blijkbaar kan je het nog bij de curator proberen zolang het faillissement niet gesloten is. Lijkt me eigenlijk stug dat daar ooit wat van gekomen is. Via veiling zal curator het waarschijnlijk ook uit handen gegeven hebben. Valt dan niet meer onder boedel en de opbrengst wel en daar zijn schulden mee betaald. Fabrieksgarantie is dan bij de gratie van de fabrikant en dan mag je met 3 reparaties al niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Genco.osman schreef op woensdag 05 november 2014 @ 00:29:
Na contact te hebben opgenomen met consuwijzer mij laten vertellen dat ik recht heb op een deugdelijk product.
Leuk, maar zeiden ze ook wie ervoor moet zorgen dat je een deugdelijk product krijgt? Want in principe is dit de verkoper (en niet de fabrikant want die verkoopt het spul B2B en dan gelden andere regels),

En als het de verkoper is, dan is het weer niet BVA (want die treedt enkel op als tussenpartij) maar dus of het failliete Block of de curator die het faillissement behandelt (ik geef je weinig kans, ik schat dat je gewoon achter aan de rij wordt geplaatst na nog duizenden mensen die geen geld terug krijgen)

Bij een doorstart of een overname kan je nog eens exact naar de voorwaarden waaronder dat gebeurt is kijken (maar ik ken de situatie van de Block niet) want over het algemeen wordt daar ook wel gesproken over wat te doen met garantiegevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
hieronder de mail die ik heb gestuurd naar HARMAN

Harman International Industries, Inc.

7 november 2014

Betreft: ingebrekestelling inzake Home Cinema Set

Geachte mevrouw <naam>,

Op 3 oktober jl. heb ik u bericht over de gebreken aan mijn Home Cinema Set (Harman Kardon BDS-477). Daarin gaf ik aan dat het beeld te donker wordt afgespeeld bij een Blu-Ray disk. Om dit probleem op te lossen heb ik meerdere malen contact gehad met uw collega’s van de servicedesk. In dat kader is de Home Cinema Set in de maanden juni en augustus van dit jaar bij de reparatieafdeling van uw bedrijf afgegeven. De herstelpogingen van uw collega’s mochten echter niet baten. De Home Cinema Set werd geretourneerd zonder het herstel van het geconstateerde gebrek.

Inmiddels ontving ik uw reactie van 14 oktober jl. waarin u aangeeft dat u niet bereid bent in het zoeken naar een passende oplossing. U voert aan dat u niet verplicht bent tot reparatie nu het document niet als garantiebewijs kan worden gekwalificeerd. Noch het garantiebewijs noch de geconstateerde gebreken zijn in een eerdere fase door uw collega’s in twijfel getrokken. Daarom is het bedenkelijk dat u dit argument pas na twee reparatiepogingen naar voren haalt. Daarbij wil ik opmerken dat er geen twijfel kan bestaan over de authenticiteit van de documenten.

Harman International Industries, Inc. (Harman) is derhalve in gebreke ten aanzien van het meewerken aan een oplossing voor een werkende Home Cinema Set.

Ik verzoek en voor zover nodig sommeer Harman, zo spoedig mogelijk aan te vangen met het herstellen van de gebreken aan mijn Home Cinema Set en dit uiterlijk op 20 december 2014 te voltooien. Als ik op 20 december 2014 geen zicht heb op een oplossing, bent u in gebreke en acht ik mij vrij de reparatiewerkzaamheden op te dragen aan een derde partij.

Ik hou Harman aansprakelijk voor alle gevolgen, kosten en schade in verband met de problematiek en als gevolg van het niet voldoen aan deze sommatie.

Hoogachtend,

<naam>

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 10-11-2014 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ik zou in ieder geval de namen even weghalen hier!

Maar vraag me af of het indruk maakt. De argumentatie is logisch, maar of je er echt wat mee kan gaan verhalen (zowel je garantie/ reparatie of een vordering van kosten) betwijfel ik ten zeerste. Zal op z'n minst dan een juridisch verhaal gaan worden wat flink extra in de kosten kan gaan lopen.

Ik zou zeggen 'op markplaats er mee' (uiteraard met aangeven van 'het gebrek') en je verlies beperken en wat nieuws kopen als je hier niet mee kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Triest verhaal en dan na het niet kunnen repareren zoeken naar een uitweg.
Heel goedkoop maar totaal niet vreemd bij Harman aftersales.
Als je achter je produkt staat reageer je wel anders en neem je als bedrijf dat verlies.
Ding is nog niet eens zo lang op de markt en dan na 3 x nakijken deze actie, gewoon triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:43
Je acht je na 20 december vrij de reparatie over te dragen aan een derde, die vrijheid heb je nu natuurlijk al. Tenzij je HK aansprakelijk wilt stellen voor de reparatiekosten bij een derde partij. Maar dat staat er imo niet.

Wat een rotsituatie, bah.

@Yuri hieronder: ah ja, gemist, en nog verder lijkt Harman de situatie nog eens te willen beoordelen, ook een mooie opsteker voor de TS. :)

[ Voor 22% gewijzigd door coyote1980 op 10-11-2014 08:17 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 12:45
coyote1980 schreef op maandag 10 november 2014 @ 06:42:
Je acht je na 20 december vrij de reparatie over te dragen aan een derde, die vrijheid heb je nu natuurlijk al. Tenzij je HK aansprakelijk wilt stellen voor de reparatiekosten bij een derde partij. Maar dat staat er imo niet.

Wat een rotsituatie, bah.
1 zinnetje verder wel.
Ik hou Harman aansprakelijk voor alle gevolgen, kosten en schade in verband met de problematiek en als gevolg van het niet voldoen aan deze sommatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

namens Harman Nederland verzoek ik uw een kopie van de aanschafnota en het serienummer te mailen naar:

Hollandmarketingsupport@harman.com

wij zullen dan uw case in behandeling nemen.

let wel, fabrieksgarantie is niet gelijk aan het consumentenrecht. Uw verkooppunt is namelijk als 1e contactpunt verantwoordelijk voor de service en garantie afhandeling. Hiervoor heeft deze partij nl ook marge genoten waarin ook een deel ten goede komt tav service.

Met vriendelijke groet,
Team harman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ongeacht of je in je recht staat of niet. Als een apparaat al 3 x voor garantie is ingenomen en dan nog steeds kuren vertoond, dan is er toch echt iets mis met het product.

Als ik dit zo lees dan zal zal ik voor mezelf producten van Harman toch wel even overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:04:
Beste,

namens Harman Nederland verzoek ik uw een kopie van de aanschafnota en het serienummer te mailen naar:

Hollandmarketingsupport@harman.com

wij zullen dan uw case in behandeling nemen.

let wel, fabrieksgarantie is niet gelijk aan het consumentenrecht. Uw verkooppunt is namelijk als 1e contactpunt verantwoordelijk voor de service en garantie afhandeling. Hiervoor heeft deze partij nl ook marge genoten waarin ook een deel ten goede komt tav service.

Met vriendelijke groet,
Team harman
Ik verwacht dat het voor ts helemaal goed gaat komen, want HK heeft natuurlijk wel zijn goede naam hoog te houden.
Ze hebben mij in het verleden ook heel goed geholpen met een setje speakers.
Tenzij ze met de aftersale een andere weg zijn ingeslagen, wat ik overigens niet verwacht.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
Beste Team Harman,

Ik zal de gevraagde stukken naar u mailen. Wel is het bijzonder dat de reactie van Harman op het forum een stuk klantenvriendelijker is dan de mail die zij vanochtend heeft verzonden.

Daarnaast wil ik uw juristen verzoeken zich te verdiepen in boek 6 van het Burgerlijk Wetboek. Wellicht dat we dan sneller op één lijn komen.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Genco.osman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:13:
Daarnaast wil ik uw juristen verzoeken zich te verdiepen in boek 6 van het Burgerlijk Wetboek. Wellicht dat we dan sneller op één lijn komen.
Met dergelijke neerbuigende reacties ga je weinig progressie maken. Ook jij zult je communicatie een stuk beter moeten doen om wat te bereiken.

Verder lijkt het me beter als Harman Kardon en de TS deze communicatie niet via een forum laten lopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Beste Team Harman,

Ik zal de gevraagde stukken naar u mailen. Wel is het bijzonder dat de reactie van Harman op het forum een stuk klantenvriendelijker is dan de mail die zij vanochtend heeft verzonden.

Groet,
Het lijkt me dat Harman na een dergelijke reactie nog minder zin heeft om in actie te komen. Als Harman het zat is kan men je ook gewoon verwijzen naar de verkoper, welke de garantie moet afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
1 tip : Plaats dit soort dingen nooit maar dan ook echt nooit meer, in wezen maak je jezelf totaal ongeloofwaardig met dit soort uitspraken.

Veel bedrijven hebben geen juristen in eigen dienst, dus alles navragen is op uurbasis.
Jouw verwijzing is zo algemeen dat een beetje jurist daar meerjaren verdieping in kan aanbrengen, er zijn maar 10 wetboeken (qua burgerlijk wetboek) dus in wezen zeg je dat iemand maar even 10% van een complete rechtenstudie moet gaan doen.

Als je zo graag de wijsneus uit wilt hangen dan geef je maar het artikel erbij en het precedent waarop je je denkt te gaan baseren, dit is compleet kansloos en kan niet anders dan compleet genegeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:27:
[...]

Met dergelijke neerbuigende reacties ga je weinig progressie maken. Ook jij zult je communicatie een stuk beter moeten doen om wat te bereiken.
Het is toch tenenkrommend dat Harman via de e-mail nee verkoopt, maar via zo'n forum doet alsof de service prima is? Dat je alleen krijgt waar je recht op hebt als je het talent hebt goed te communiceren en bovendien op een publieke plaats het probleem beschrijft?
Gomez12 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:22:
Jouw verwijzing is zo algemeen dat een beetje jurist daar meerjaren verdieping in kan aanbrengen, er zijn maar 10 wetboeken (qua burgerlijk wetboek) dus in wezen zeg je dat iemand maar even 10% van een complete rechtenstudie moet gaan doen.
Een rechtenstudie omvat meer dan het BW, niet elk boek is even dik of komt evenlang aan bod, en de studie geeft een verre van compleet inzicht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GlowMouse schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:35:
Het is toch tenenkrommend dat Harman via de e-mail nee verkoopt, maar via zo'n forum doet alsof de service prima is? Dat je alleen krijgt waar je recht op hebt als je het talent hebt goed te communiceren en bovendien op een publieke plaats het probleem beschrijft?
Dat doen ze niet. Ze zeggen alleen dat ze het in behandeling zullen nemen. Om eerlijk te zijn is imo het enige tenenkrommende de tekst en houding van de TS, die met juridische termen gooit zonder echt te laten zien dat hij begrijpt wat hij eist en claimt. En dat gaat elke goodwill snel vernietigen, communicatie is tweewegverkeer :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
Genco.osman schreef op maandag 10 november 2014 @ 02:07:
hieronder de mail die ik heb gestuurd naar HARMAN

Harman International Industries, Inc.

7 november 2014

Betreft: ingebrekestelling inzake Home Cinema Set

....

Harman International Industries, Inc. (Harman) is derhalve in gebreke ten aanzien van het meewerken aan een oplossing voor een werkende Home Cinema Set.

Ik verzoek en voor zover nodig sommeer Harman, zo spoedig mogelijk aan te vangen met het herstellen van de gebreken aan mijn Home Cinema Set en dit uiterlijk op 20 december 2014 te voltooien. Als ik op 20 december 2014 geen zicht heb op een oplossing, bent u in gebreke en acht ik mij vrij de reparatiewerkzaamheden op te dragen aan een derde partij.

Ik ben erg benieuwd op wat voor een juridische basis je HK aansprakelijk wilt stellen.
Beste Team Harman,

Groet,
Met deze zin, als ik de klant service was, meteen _O- doen. Aangezien de Fabrikant hele andere plichten heeft dan jij denk. Dit zijn de opmerkingen waar je juist helemaal niets mee bereikt.

• Genco.osman
Nu heb ik weer een melding gekregen om hem weer te laten repareren.

DIT IS AL 3X EERDER WEER GEBEURD, (ps ik denk dat ik ook nog eens verzendkosten kwijt ben?)

Wat kan ik het beste doen?

Ik wil hem niet weer een paar weken wegsturen en dan een niet (goed) product terugkrijgen.

Enig idee?

Geachte heer <NAAM>,

Pak navraag bij onze TD heb ik de volgende info;

Bij de eerste aanmelding van de unit, is de HDMI hoofdprint kostenloos vervangen.

Bij de 2de en 3e maal is er vanuit de TD geconstateerd dat de unit voldoet aan de fabrieks gegevens.

Echter uit uw verhaal maak ik op dat de beeld weergave niet correct zou zijn.

Wat ik indeze voorstel is dat onze TD de unit nogmaals in behandeling neemt en wij een duurtest gaan toepassen. Dit betekent dat de TD kostenloos hun werkzaamheden tav de reparatie en herstelling zullen uitvoeren.

Om deze duurtest goed te laten verlopen verzoek ik u vriendelijk de unit aan te leveren als onderstaand;

CE repair Mijdrecht

TAV < NAAM >

Nijverheidsweg 19e

3641 RP MIJDRECHT

Met vriendelijke groet,

<NAAM>

Team harman Holland

[ Voor 2% gewijzigd door Genco.osman op 13-11-2014 23:44 . Reden: scheidingslijn ]

• GlowMouse
  • Niet online
Je moet kijken hoever de fabrieksgarantie strekt. Daarop heb je recht, en niets meer :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Om even met je eigen TS te beginnen:
Genco.osman schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:10:

Bij het afspelen van Blu-Ray discs en bestanden op de USB-Stick is het scherm heel erg donker.

Als ik het zelfde BR disc afspeel op de Playstation 3 of het USB Stick via de laptop dan zijn de gewoon goed te zien.
Misschien is je PS3 te helder ingesteld? Geen idee hoe groot het verschil is maar als HK al drie keer je scherm gecalibreerd heeft en datr bevalt je niet dan kan je het misschien beter zelf doen?
Nog een keer opsturen zal niet zoveel helpen ben ik bang, ik denk dat ze hun best hebben gedaan en dat was het dan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
Nee ik heb het op en mijn eigen tv toestel geprobeerd en op een ander toestel.

Ik moet hem nogmaals bij CE-Repair aanbieden, wat ik al dus meerdere malen heb gedaan.

ik ga dit doen en dan zie ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Genco.osman schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:20:

Ik moet hem nogmaals bij CE-Repair aanbieden, wat ik al dus meerdere malen heb gedaan.

Je klinkt alsof je ontevreden bent... verwacht je dat ze het exemplaar voor je gaan omruilen? Want dan ben ik toch wel bang dat je het te ver wil rekken, naar mijn idee wordt je met nogmaals een (poging tot) reparatie prima geholpen?

Als ik jou was dan zou ik een usb stick met een bestand waarbij je die problemen hebt meesturen, die dingen kosten toch niets. Eventueel zelfs foto's of een video opsturen waarin je aantoont wat het probleem is zodat zij stap voor stap kunnen doen wat jij doet... om met alles rekening te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Laat het apparaat demonstreren als je hem ophaalt. Neem jouw media mee om te testen.
Als iets vier keer op en neer gaat en nog niet goed is dat gewoon ronduit waardeloze service, nog los van garantie issue.

[ Voor 42% gewijzigd door evilution op 01-12-2014 18:54 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:17
Genco.osman schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:20:

Volgens mij is je apparaat maar 1 keer gerepareerd. De 2e en 3e keer hebben ze niks gedaan.
Misschien inderdaad handig om dat ding persoonlijk te brengen en live je euvel demonstreren. Zo schiet je er niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Russel88 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:28:
[...]

Volgens mij is je apparaat maar 1 keer gerepareerd. De 2e en 3e keer hebben ze niks gedaan.
Een dergelijke opmerking heeft de TS niets aan, dat is alleen maar stemmingmakerij...

Sowieso blijft dit toch echt een situatie van coulance, hoe vervelend voor de TS ook en die zich enigszins terecht een beetje bekocht voelt... maar Harman Kardon is niet de aangewezen partij om het (kosteloos) op te lossen, de partij die daar aansprakelijk voor is bestaat niet meer, plus dat het apparaat op een veiling is gekocht wat de situatie alleen nog maar lastiger maakt. Ik vind het eigenlijk best wel gek dat er zo stevig over wordt gecommuniceerd alsof de TS niet krijgt waar recht op is... want er is volgens mij maar weinig 'recht op' in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:17
MicGlou schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:47:
[...]

Een dergelijke opmerking heeft de TS niets aan, dat is alleen maar stemmingmakerij...
Dat is geen stemming makerij. Staat gewoon in het brief dat hij gepost heeft:
Geachte heer <NAAM>,

Pak navraag bij onze TD heb ik de volgende info;

Bij de eerste aanmelding van de unit, is de HDMI hoofdprint kostenloos vervangen.

Bij de 2de en 3e maal is er vanuit de TD geconstateerd dat de unit voldoet aan de fabrieks gegevens.

Echter uit uw verhaal maak ik op dat de beeld weergave niet correct zou zijn.
Daarom vraag ik me af of een derde keer opsturen nu wel zo veel zin heeft. Je kan beter persoonlijk langs gaan, als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Russel88 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:07:
[...]

Dat is geen stemming makerij. Staat gewoon in het brief dat hij gepost heeft:

[...]

Daarom vraag ik me af of een derde keer opsturen nu wel zo veel zin heeft. Je kan beter persoonlijk langs gaan, als dat mogelijk is.
Er staat dat het toestel 2x is teruggestuurd zonder dat er een defect is geconstateerd... dat jij dat vertaald naar 'niets gedaan' is toch wel een flink stukje vrijheid in interpretatie die jij jezelf verschaft. Iedere beetje verstandige fabrikant heeft testmethodes die een apparaat moeten doorstaan, als het apparaat goed door die tests komt dan gaan ze het ding ook niet open schroeven. Het zou bijvoorbeeld ook de software kunnen zijn, oftewel een bug en geen defect... verouderde codecs of apparatuur wat gewoon niet lekker wil samenwerken. Die mogelijkheden zijn ook nog niet uitgesloten namelijk.

Er langs gaan is uiteraard een optie maar vraagt investering van relatief veel tijd en geld, veel meer dan dat het versturen van een pakketje begeleid met wat verduidelijkende foto's of video's zal kosten. Ik zou niet zo snel dat pad bewandelen, als je dan alsnog geen succes hebt wordt de teleurstelling alleen nog maar zuurder. Maar ik ben het met je eens dat je dan wel de gelegenheid hebt om het probleem ter plekke te presenteren en er geen twijfel meer over bestaat, moet je ook de overige probleem apparatuur meenemen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
Een laatste update:

Na wat heen en weer gemaild en gebeld te hebben toch afgesproken dat ik m naar CE-repair in Mijdrecht (toch weer 50km met de auto) ga brengen. Dit heb ik afgelopen donderdag gedaan en wacht nu op wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Genco.osman schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:48:
Een laatste update:

Na wat heen en weer gemaild en gebeld te hebben toch afgesproken dat ik m naar CE-repair in Mijdrecht (toch weer 50km met de auto) ga brengen. Dit heb ik afgelopen donderdag gedaan en wacht nu op wat er gaat gebeuren.
Maar heb je het euvel ook laten zien?

Of heb je hem enkel afgegeven en gaat een technische dienst er wat checks op doen (om dan wellicht weer te constateren dat het binnen de technische bandbreedte ligt die toegestaan is) waarna je het ding weer zonder iets gedaan te hebben retour krijgt.

Zoals Russel88 al postte, de 2e en 3e keer is hij gewoon door de blinde technische keuring gekomen, dus als de keuring hetzelfde blijft is de kans vrij groot dat hij er ook een 4e keer doorheen komt.
In zo'n geval is het wel makkelijk als je het aan een persoon daar hebt laten zien zodat als die het ook zag je een contactpersoon hebt om verhaal bij te halen als het ding weer retour komt.

Want blijkbaar heeft de technische keuring jouw defect er al 2x niet uitgepikt. Dan zou ik toch eens gaan overwegen om andere methodes te gaan hanteren dan enkel blind technisch testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 13:58

BaRF

bijna kerst

Heb je inderdaad ook je eigen media meegegeven? Zou toch zuur zijn als het bv om een compatibiliteits probleem zou gaan...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
Inmiddels ben ik al een jaar bezig om dit ding te krijgen zoals deze hoort.

Na Afgesproken te hebben met HK deze gebracht naar CE Repair in Mijdrecht.
Daar aangegeven dat ik eigen media heb en het probleem wil laten zien.
Dit kon allemaal niet. En de reparatie was niet aangemeld. Uiteindelijk mailtje doorgestuurd die ik van HK heb ontvangen. Daar stond dan wat ze precies moesten doen, duurtest e.d. De jongen achter de balie was op zich wel behulpzaam, daar lag het niet aan.

vrijdag 2 januari een mail bericht ontvangen van CE Repair dat ze deze hebben getest en geen problemen hebben ondervonden. Dit mailtje meteen maar doorgestuurd naar contactpersoon bij HK. Hij zou met vakantie zijn tot 5 januari. en vandaag krijg ik mijn toestel terug in de eigen doos (niet eens een doos eromheen). Nu ga ik wachten of ik deze week nog een reactie krijg van HK. En dan gaan we maar bellen.

Ik begin hier echt moe van te worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Genco.osman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:24:
Inmiddels ben ik al een jaar bezig om dit ding te krijgen zoals deze hoort.
Tjah, goedkoop is soms duurkoop... Jij hebt iets gekocht zonder garantie en enkel met coulance.
Na Afgesproken te hebben met HK deze gebracht naar CE Repair in Mijdrecht.
Daar aangegeven dat ik eigen media heb en het probleem wil laten zien.
Dit kon allemaal niet. En de reparatie was niet aangemeld. Uiteindelijk mailtje doorgestuurd die ik van HK heb ontvangen. Daar stond dan wat ze precies moesten doen, duurtest e.d. De jongen achter de balie was op zich wel behulpzaam, daar lag het niet aan.
Waarom, waarom, waarom... blijf je dit toch zo moeilijk / verkeerd aanpakken? Wil je het niet opgelost hebben oid?
Als HK je doorverwijst naar CE Repair dan vraag je het telnr van CE Repair (omdat het al x keer niet naar jouw zin gegaan is en je het nu goed geregeld wilt hebben) zodat je daarna CE Repair op kan bellen en met hun kan bespreken wat de mogelijkheden zijn voor het laten zien etc.

Je gaat niet blind je auto instappen en bij een werkplaats stoppen om dan zonder aankondiging even te gaan verkondigen dat je iets wil laten zien (dat kan in een winkel of een andere klantvriendelijke plek, maar Repair centra zijn per definitie bijna nooit klant-vriendelijk, daar krijgen ze namelijk niet voor betaald).

Nu heb je gewoon de standaard technische check gekregen en omdat hij daar al 2x doorheen is gekomen is het niet erg verbazingwekkend dat hij er ook een 3e keer doorheen komt.
Ik begin hier echt moe van te worden. :(
Ik krijg meer het idee dat je jezelf moe wilt maken. Zo ondertussen moet toch ook bij jou wel duidelijk zijn dat het standaard traject jouw defect niet oppikt? En dat je dus een paar stappen extra moet zetten en niet dan maar weer een standaard traject gaan starten (want dan weet je de uitkomst al).

Die man van HK die gaat echt niet telefonisch nieuwe inzichten krijgen hoor, die is alleen maar meer gesterkt in zijn idee dat het gewoon een goed werkende set is alleen dat de klant iets verkeerd doet.
Dat is namelijk exact wat de testen uitwijzen en de klant toont geen enkel serieus initiatief om iets anders te tonen (onaangekondigd bij een repair centre zeggen dat je iets wilt demo'en is geen serieuze werkwijze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Wat Gomez zegt. Harman Kardon heeft je prima (proberen) te helpen, terwijl ze daar niet eens toe verplicht zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Heb je die HK ook al op een andere input of bij iemand anders geprobeerd? Kan ook maar zo handshake probleem of gewoon een brakke input/setting zijn op je TV die niks met de HK te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wilde net zeggen: ook al een andere HDMI-kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Of staat de RGB range toevallig verkeerd ingesteld? Als de HK set op Full (0-255) staat en je tv op Limited (16-235) dan wordt het beeld ook heel donker.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik zou het hoofdstuk consumentenkoop maar eens goed doornemen.

Als je als consument iets koopt bij een professionele wederpartij dan kan die professionele wederpartij niet een beding hanteren waarbij wettelijke garantie is uitgesloten. Titel 7 van boek 7 en meer bijzonder artikel 7:5 BW & 7:6a BW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Zet dat ding lekker op marktplaats joh, dit kost toch meer moeite dan dat je er lol van hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
En sowieso, hij heeft niets bij HK zelf gekocht maar via een veilig uit de boedel van een failliete zaak. Coulance is het enige wat je van HK mag vragen en dat is al zeer ruim verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozeboos schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:34:
Ik zou het hoofdstuk consumentenkoop maar eens goed doornemen.

Als je als consument iets koopt bij een professionele wederpartij dan kan die professionele wederpartij niet een beding hanteren waarbij wettelijke garantie is uitgesloten. Titel 7 van boek 7 en meer bijzonder artikel 7:5 BW & 7:6a BW!
Ik zou deze draad maar eens goed doornemen.

TS heeft gekocht bij de curator en moet voor de garantie afwikkeling dus aansluiten in de rij van de failliete boedel die de curator afwikkelt. Er is helemaal geen sprake van een uitsluitingsbeding.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Deze veiling om precies te zijn:
http://www.faillissements...it-failliete-boedels.aspx

Op die site staan trouwens ook alle gegevens en rapporten en statussen van de curator. Dus als ts een andere kant op wil met z'n zaak is dat een goede start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Je probleem lijkt op een softwareprobleem... Het digitale videosignaal zal bij een relevant hardwaredefect eerder volledig wegvallen of corrupt raken, niet donkerder worden.

Het donkere beeld lijkt meer op een instellingsfout van de speler.

Probeer 'HDMI Deep Color' eens uit te zetten en kijk naar je 'Video Processing' instellingen.

Hardware opsturen bij een configuratiefout heeft meestal geen zin, het reparatiecentrum krijgt vaak alleen een basic troublehooting guide en een servicediagram voor de hardware. Pas bij de tweedelijns helpdesk of bij de productmanagers heb je kans dat er mensen zijn die de materie echt kennen.

Link: Relevante deel uit de manual.

[ Voor 45% gewijzigd door donny007 op 08-01-2015 19:17 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Ik heb wat offtopic posts opgeruimd. Meningen over de kwaliteit van posts van andere mensen, of de mening over het merk Harman Kardon horen hier niet thuis.

De TS zal ook de insteek moeten veranderen, want het negeren van posts hier begint erg op drammen te lijken, en dan heeft dit topic ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Ik zou best willen horen van de TS of ie de bovengenoemde tips al geprobeerd heeft. Zou wat zijn als dat de oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Denk dat de TS zich in een hoekje zit te schamen aangezien ie niks meer van zich laat horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:22:
[...]

Ik zou deze draad maar eens goed doornemen.

TS heeft gekocht bij de curator en moet voor de garantie afwikkeling dus aansluiten in de rij van de failliete boedel die de curator afwikkelt. Er is helemaal geen sprake van een uitsluitingsbeding.
Succes ermee.
Dan zie je over het hoofd dat de ondernemer waarmee de overeenkomst is gesloten BVA is. Nergens in de AV is bepaald dat zij namens de failliete boedel verkopen. Meer bijzonder zie artikel 1 lid 9 i.c.m. artikel 2 AV.

Als jij in de AV kan vinden waaruit blijkt dat er een overeenkomst tot stand komt tussen de boedel en de consument hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie was de eigenaar van het product? BVA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:55:
Wie was de eigenaar van het product? BVA?
Heel vaak worden producten in een winkel verkocht, die geen eigendom zijn van de betreffende winkelier. Als consument hoef je je niet af te vragen wie de juridische eigenaar van een product is.

Los van de juistheid van deze discussie zou ik niet een juridische procedure adviseren in verband met dergelijke laag aankoopbedrag. Daarmee niet gezegd dat in mijn opinie ook BVA naast de fabrikant niet zou kunnen worden aangesproken voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
BVA geeft geen garantie.
Die laten je aan de veiling meedoen met onderstaande voorwaarde:

Heb ik recht op garantie op de door mij aangekochte kavels?

BVA en/of Verkoper geven geen garantie in verband met compleetheid, aantallen, werking, bruikbaarheid, verkoopbaarheid, het doel waarvoor de koper de zaken heeft gekocht, het al dan niet bestaan van rechten of aanspraken van derden en/of de mogelijkheid tot overdracht van zaken aan derden. Lees ook onze voorwaarden.
https://www.bva-auctions.com/content/terms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
sambalbaj schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:02:
BVA geeft geen garantie.
Die laten je aan de veiling meedoen met onderstaande voorwaarde:

Heb ik recht op garantie op de door mij aangekochte kavels?

https://www.bva-auctions.com/content/terms
artikel 7:6 BW:

Artikel 6

1. Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.

2. Lid 1 is niet van toepassing op de artikelen 12, 13, eerste en tweede zin, 26 en 35, doch bedingen in algemene voorwaarden waarbij ten nadele van de koper wordt afgeweken van die artikelen, worden als onredelijk bezwarend aangemerkt.

BVA kan dat bezien lid 2 niet uitsluiten. 8)7

Ik hou op met de verdere discussie. Als anderen het beter weten mogen zij het verder overnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door ozeboos op 13-01-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozeboos schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Heel vaak worden producten in een winkel verkocht, die geen eigendom zijn van de betreffende winkelier. Als consument hoef je je niet af te vragen wie de juridische eigenaar van een product is.

Los van de juistheid van deze discussie zou ik niet een juridische procedure adviseren in verband met dergelijke laag aankoopbedrag. Daarmee niet gezegd dat in mijn opinie ook BVA naast de fabrikant niet zou kunnen worden aangesproken voor garantie.
Hm. Wanneer je koopt bij een bedrijf dat "veilinghuis" heet en je hebt de lagere school afgemaakt, zou je er op z'n minst een vermoeden van moeten hebben dat je te maken hebt met een toko die handelt namens een ander.
BVA heeft niets verkocht, doch slechts gefaciliteerd. BVA kan daarom niet als leverancier worden beschouwd en is niet met succes aan te spreken voor een garantieclaim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozeboos schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:07:
[...]

artikel 7:6 BW:

Artikel 6

1. Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.

2. Lid 1 is niet van toepassing op de artikelen 12, 13, eerste en tweede zin, 26 en 35, doch bedingen in algemene voorwaarden waarbij ten nadele van de koper wordt afgeweken van die artikelen, worden als onredelijk bezwarend aangemerkt.

BVA kan dat bezien lid 2 niet uitsluiten. 8)7

Ik hou op met de verdere discussie. Als anderen het beter weten mogen zij het verder overnemen.
Dat doen ze ook niet, dat hebben meerdere mensen je al verteld.

De tekst op de website is (denk ik) alleen ter verduidelijking voor de niet-wetende bieders.

BVA is een veilinghuis dat niet de eigendom heeft van de producten die ze veilen, BVA kan dus ook niets doen (noch ten voordele, noch ten nadele van de koper) met eventuele rechten die verbonden zijn aan producten die zij veilen.

BVA kán dus niets zeggen over garantie (en deze ook niet uitsluiten), omdat zij niet de eigendom heeft. Je kan niet beschikken over een recht dat bij een ander ligt.

De afnemer koopt het spul dan ook niet bij BVA, maar bij de boedel. En daar kan je als benadeelde gewoon aankloppen met je garantieclaim (wel achteraansluiten bij de belastingdienst, de bank, de werknemers, etc).
Praktisch is de consequentie daarvan dat er geen geld (en geen onderneming) meer over is om je garantieclaim te honoreren, dus effectief gezien heb je geen garantie (wel in formele zin, maar niet in materiele zin).
En om daarvoor te waarschuwen heeft BVA heel netjes die tekst op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
sowieso hebben die BW quotes weinig nut.
Uitzonderingen Europese richtlijn Koop en garantie

De richtlijn geldt niet voor de aankoop van:
onroerend goed, zoals huizen;
zaken die gerechtelijk worden verkocht (bij executie);
water, gas en elektriciteit in onverpakte vorm.

In sommige landen kunnen andere regels gelden voor tweedehands goederen of voor op een veiling gekochte artikelen.

http://www.rijksoverheid....ij-aankoop-in-europa.html
en ter aanvulling: ook voor de wet kopen op afstand is dit een uitzondering al speelde dat hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even, en met excuses voor 3 posts achter elkaar:
ozeboos schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:45:
[...]

Als jij in de AV kan vinden waaruit blijkt dat er een overeenkomst tot stand komt tussen de boedel en de consument hoor ik dat graag.
zie https://www.bva-auctions....pvw_consument_aug2014.pdf art. 2 lid 2 onder het kopje "BVA is geen verkoper op een Veiling", en art. 3 de leden 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:35

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zoals eerder aangegeven is de wettelijke garantie een non-conformiteits regeling. Het product moet voldoen aan de algemene verwachting en de verwachting die door de verkoper is geschept op basis van de specificaties/verstrekte informatie. Praktisch gezien houdt dit in dat het prima mogelijk is om (mogelijk) defecte apparatuur te verkopen mits dat door de verkoper wordt gemeld. Bij een product waarbij vermeld wordt 'nieuw in verpakking' mag je verwachten dat het in nieuw staat verkeerd en ook dienovereenkomstig werkt. Bij een product wat omschreven wordt als 'geen verpakking, werking onbekend' kan je niet zeggen dat het niet conform de omschrijving is als het niet werkt (simpelweg, je wist dat het misschien defect was).

Kanttekening hierbij is de vraag wanneer een koper niet de verwachting mag hebben dat een product goed werkt of in goede staat verkeert. In het algemeen geldt dat de algemene voorwaarden niet de plaats zijn om een dergelijke belangrijke bepaling op te nemen dus zal het bij het product zelf specifiek vermeld moeten worden. Anders zou iedere leverancier in de kleine lettertjes kunnen vermelden dat er geen garantie gegeven wordt op de werking of staat van de goederen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:36
Dit lijkt wel erg op een gevalletje verschillende hdmi color settings of hdmi input setting verschillen. Van de ps3 is bekend dat je bv en aantal opties hierin hebt, waarbij sommige instellingen beter matchen met bepaalde tv's. Dit geldt ook voor de ps4. Die Hk set kan dus zonder onder andere instellingen afspelen.

Maar goed, ik ga ervan uit dat de TS dit allemaal geprobeerd heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
Nog een update,

het heeft even geduurd maar er zijn belangrijke dingen in het leven dan een home cinema set, vandaar mijn langere afwezigheid hier op het forum.

Tuurlijk heb ik media meegegeven.
- 4x intussen ( 3 BluRay discs en 1 usb stick met meerdere filmpjes)
Tuurlijk heb ik gevraagd of ik deze bij het ophalen wilde testen alvorens ik m weer meenam naar huis.
- Dit zou moeten kunnen werd mij gegarandeerd, bij ophalen bleek tegendeel.
Tuurlijk heb ik gevraagd om t euvel te laten zien bij 3e en 4e keer dat ik m heb afgeleverd.
- Dit kon niet en moeilijk moeilijk, ze waren gecertificeerd reparatie bedrijf en profosioneel BLA BLA BLA

De medewerker Bas ***** waarmee ik dus contact heb/had laat plots ook niets meer van zich horen hij neemt niet op belt niet terug reageert niet op mijn mailtjes ik heb zelfs bij de receptie een terugbel verzoek achtergelaten, er wordt op dit moment gewoon keihard genegeerd.

Ik vind het jammer dat er op een klachtvoor een product van dik 13 honderd euro zo slecht wordt gereageerd. Zo kinderlijk en onprofessioneel. Ik ben er ook een beetje klaar mee. Ik zal dit even thuis moeten bespreken wat we hiermee gaan doen. Alleen het gevoel genaa*d te worden vind ik het allerergst.

Ik heb echt zo veel geprobeerd, kosten gemaakt en moeite geleverd, dit had bij een simpele samsung/lg/sony nooit zover gekomen, laat staan bij bose oid.

ik wens jullie allen het beste

edit.
ik heb dit op verschillende tvs met verschillende media en playstation ervoor, laptop ervoor, mkv, divx e.d. noem alles maar op.

[ Voor 4% gewijzigd door Genco.osman op 02-02-2015 23:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harman Kardon
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-01-2021

Harman Kardon

Bedrijfsaccount Harman Kardon
Beste, vanuit onze TD hebben we contact proberen te leggen meida januari. Daar dit service produkt betreft gelieve u ook tot deze afdeling te wenden.

Met vriendelijke groet,
Team harman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
Er is vanochtend een omruil afspraak gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Genco.osman schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 02:47:
Zozo, daar mag je dan wel héél blij mee zijn! (dat ene zinnetje doet een beetje lijken alsof je het zelf niet zo ervaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Genco.osman schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 02:47:
Nou nou ik had iets meer uitroeptekens en blijdschap verwacht.
Omruiling als in jij krijgt een nieuw product/vergelijkbaar product?

Ik vind dat wel super service dan, maar met klanten zoals jij die kennelijk alles maar heel normaal vinden zou ik daar snel van terugkomen

Jij koopt iets op een veiling dat betekend GEEN garantieaanspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat HK is gezwicht voor gedram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:22:
Jammer dat HK is gezwicht voor gedram.
Tja, dat is de realiteit van het huidige internet.
Negatieve publiciteit (zoals dit topic) is duurder dan een omruilactie doorvoeren.

Alhoewel ik eigenlijk ergens hoop dat HK niet verder gaat dan de wettelijke verplichting als zij verkoper zouden zijn (gelijkwaardig product op basis van veilingprijs).

Want dit soort mensen schopt het hele veiling-idee onderuit, nog een aantal mensen als TS en ik denk dat HK zich eens gaat afvragen of ze niet gewoon zelf de spullen bij de curator kunnen terugkopen voordat de veiling begint, want dit levert te veel sores/slechte publiciteit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lcyK: Hoezo gedram? Daar ben ik het toch echt niet mee eens.

Ik heb mijn receiver, merk Onkyo, ook al 3 keer moeten laten repareren vanwege een defecte HDMI board. "Toevallig" ook bij CE Repair, tussen haakjes omdat zij een van de grootste repaircenter zijn van NL.
Alle energie, tijd, geld en stress die hierbij komt kijken is domweg vervelend. Als consument wordt je door gerenommeerde fabrikanten gebombardeerd met termen als hoge kwaliteit onderdelen en productieproces, goede service, etc etc. Daarmee scheppen fabrikanten het (valse) gevoel dat een consument kan vertrouwen op een deugdelijke werking van hun producten en een oplossing in geval van een een defect. Als je dan meemaakt dat je apparaat in twee jaar 3 keer gerepareerd moet worden vanwege dezelfde defect, is een omruil niet alleen de beste oplossing voor de klant maar ook een noodzakelijke en toepasselijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:59:
Als consument wordt je door gerenommeerde fabrikanten gebombardeerd met termen als hoge kwaliteit onderdelen en productieproces, goede service, etc etc. Daarmee scheppen fabrikanten het (valse) gevoel dat een consument kan vertrouwen op een deugdelijke werking van hun producten en een oplossing in geval van een een defect.
Grappig, dit ervaar ik nou echt nooit, maar dan ook nooit.

Bij mij zijn het altijd de verkopende partijen die me dit vertellen en niet de fabrikanten. En ik heb enigszins het vermoeden dat meer mensen het ervaren van verkopende partijen ipv fabrikanten als ik kijk naar hoe de wetgeving in NL geregeld is.

Daarom moet je ook bij je verkopende partij je garantie halen en niet bij de fabrikant, de fabrikant is geen speler in jouw aankoop.
Veel fabrikanten geven wel coulance om hun naam te beschermen (wat hier ook al x keer gegeven is ondanks dat het expliciet verkocht was zonder garantie) maar dat is coulance en geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genco.osman
Inmiddels is deze omgeruild.

Ik vind het nog steeds jammer dat het zo heeft moeten lopen. Ik ben wel blij met het vervangende product, dit is een BDS 280 geworden ipv een BDS-277.

Deze werkt WEL naar behoren, er is/was dus toch echt iets mis met de vorige.

Ook wil jullie allemaal bedanken voor jullie inzet om mij OPRECHT te helpen en mij AF TE ZEIKEN.

*knip* eerst zelfverbetering zoeken.

Allen een fijne internet(fora) ervaring gewenst. En dank ook aan HK dat zij, na zo een omweg, toch met een degelijke oplossing zijn gekomen.

Ik ben weer blij..!

----------------------------------------------------------------

kan deze op slot?

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 28-02-2015 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Genco.osman schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 03:02:
Ook wil jullie allemaal bedanken voor jullie inzet om mij OPRECHT te helpen en mij AF TE ZEIKEN.
Ik gooi hier inderdaad een slotje op. Echter, een forum is er niet alleen om ja-geknik te krijgen, zoals gezegd is je eigen houding erg debet aan het matig lopen van het topic, en wat jij afzeiken noemt is veelal terechte kritiek.

De complimenten dienen naar Harman Kardon te gaan die veel verder gaat dan hun verplichtingen. Ik pas dan ook de titel aan om zo te voorkomen dat dit in Google opkomt als onverdiende slechte reclame voor HK.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.