Goede avond!
Waarschijnlijk denken jullie: hu? Dat kan helemaal niet. Dat was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik het wilde aansluiten..
Ik heb een ziggo modem in bridgemode, daaraan heb ik een asus AC66U.
Nu wil ik die in het midden van het huis hebben, toen dacht ik zet ik de switch in de meterkast met de pc's er aan en vervolgens verplaats ik de router in het midden van het huis. Nu heb ik wonderbaarlijk wel wifi met geen netwerk op mijn pc's.
Dus Modem Poort 1 naar switch poort 1
Switch poort 2 naar router wan.
kabels switchen blijft het wifi werken, maar geen netwerk op mijn pc's, hij blijf in een privé range 169.....
Ik dacht er blijft nu een optie over en dat is:
Modem naar router poort 1 op wan poort van de router
en de switch aansluiten op de router natuurlijk.
Alleen op deze manier moet ik nog een kabel trekken onder de grond en weer een van 15 euro kopen.
Wie kan mij helpen?
Waarschijnlijk denken jullie: hu? Dat kan helemaal niet. Dat was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik het wilde aansluiten..
Ik heb een ziggo modem in bridgemode, daaraan heb ik een asus AC66U.
Nu wil ik die in het midden van het huis hebben, toen dacht ik zet ik de switch in de meterkast met de pc's er aan en vervolgens verplaats ik de router in het midden van het huis. Nu heb ik wonderbaarlijk wel wifi met geen netwerk op mijn pc's.
Dus Modem Poort 1 naar switch poort 1
Switch poort 2 naar router wan.
kabels switchen blijft het wifi werken, maar geen netwerk op mijn pc's, hij blijf in een privé range 169.....
Ik dacht er blijft nu een optie over en dat is:
Modem naar router poort 1 op wan poort van de router
en de switch aansluiten op de router natuurlijk.
Alleen op deze manier moet ik nog een kabel trekken onder de grond en weer een van 15 euro kopen.
Wie kan mij helpen?