Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modem > switch > router

Pagina: 1
Acties:

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:27
Goede avond!

Waarschijnlijk denken jullie: hu? Dat kan helemaal niet. Dat was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik het wilde aansluiten..

Ik heb een ziggo modem in bridgemode, daaraan heb ik een asus AC66U.
Nu wil ik die in het midden van het huis hebben, toen dacht ik zet ik de switch in de meterkast met de pc's er aan en vervolgens verplaats ik de router in het midden van het huis. Nu heb ik wonderbaarlijk wel wifi met geen netwerk op mijn pc's.

Dus Modem Poort 1 naar switch poort 1
Switch poort 2 naar router wan.

kabels switchen blijft het wifi werken, maar geen netwerk op mijn pc's, hij blijf in een privé range 169.....
Ik dacht er blijft nu een optie over en dat is:

Modem naar router poort 1 op wan poort van de router
en de switch aansluiten op de router natuurlijk.

Alleen op deze manier moet ik nog een kabel trekken onder de grond en weer een van 15 euro kopen.

Wie kan mij helpen? :)

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Zoals je het nu hebt aangesloten zou de Ziggo modem van Bridged Mode naar NAT mode moeten, en dan je Asus instellen als wifi AP.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Even de reden waarom het niet werkt.
Ziggo geeft maar een IP adres via DHCP aan je Asus router. Je PC's krijgt geen IP adres van Ziggo via DHCP, daarom heb je 169.254.x.x IP adres gekregen.

Om het werkend te krijgen moet je EverLast2002 advies opvlogen.

• blackspeedy
Ja, maar waarom heb ik dan wel wifi? Dat vind ik raar, ik had eigenlijk verwacht dat hij het helemaal niet ging doen?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
blackspeedy schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:05:
Ja, maar waarom heb ik dan wel wifi? Dat vind ik raar, ik had eigenlijk verwacht dat hij het helemaal niet ging doen?
Om je Asus router wel een WAN IP adres krijgt van Ziggo. Je Asus router doet NAT en daarom werkt je Wifi.

• EverLast2002
Ik denk wanneer je devices d.m.v. wifi aansluit op je netwerk dat je via de Asus een intern ip adres krijgt en op internet kan (met je huidige opstelling dus).
Sluit je pc's bekabeld aan, dan is er geen verbinding naar internet.
Of is mijn redenatie onjuist ?

modem bridged (wan ip) > switch (wan ip) > (wan ip) asus wifi NAT (lan ip) > pc (lan ip)

[ Voor 22% gewijzigd door EverLast2002 op 14-10-2014 21:41 ]

• blackspeedy
Dat klopt inderdaad, en ook wel logisch nu.
Nu nog een kabel halen om het de opstelling:
Modem router switch van te maken :).

Bedankt iedergeval!

• EverLast2002
blackspeedy schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:31:
Dat klopt inderdaad, en ook wel logisch nu.
Nu nog een kabel halen om het de opstelling:
Modem router switch van te maken :).

Bedankt iedergeval!
Het makkelijkste is om mijn 1e voorstel toe te passen, in plaats van kabels te trekken.
Of mag/kan je niks met het Ziggo modem doen qua config ?

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:53
of met VLANS werken als je switch en ap dat kunnen, modem port op de switch in vlan 2, kabel naar de router VLAN 1+2 op je router de wanif aan een tagged vlandev hangen met vlan id 2 en je interne if aan vlan1 ;)

too weird to live too rare to die

• blackspeedy
EverLast2002 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:37:
[...]

Het makkelijkste is om mijn 1e voorstel toe te passen, in plaats van kabels te trekken.
Of mag/kan je niks met het Ziggo modem doen qua config ?
Jawel hoor, alleen ik heb hem net 2 maanden in bridge mode en wil zelf alles in de hand hebben.
Mijn internet was ook helemaal niet stabiel tijden het gamen, nu in bridge mode wel dus daarom wilde ik dat zo houden ;)
terror538 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:59:
of met VLANS werken als je switch en ap dat kunnen, modem port op de switch in vlan 2, kabel naar de router VLAN 1+2 op je router de wanif aan een tagged vlandev hangen met vlan id 2 en je interne if aan vlan1 ;)
Ik denk dat jij daar meer verstand van heb dan ik zelf :P

Ik heb nu een extra kabel gekocht en nu werkt alles volgens mij.

Modem naar de router toe en van de router naar de switch :)

• EverLast2002
terror538 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:59:
Dan hebben nog steeds alleen wifi devices internet toegang, of bieden die VLANs dan meer ?
Ik begrijp het niet.
Verder vermoed ik dat de TS een switch zonder VLAN optie heeft. Klopt dat, blackspeedy ?

• blackspeedy
EverLast2002 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:27:
[...]

Dan heeft nog steeds maar 1 device na de Asus internet toegang, of bieden die VLANs dan meer ?
Ik begrijp het niet.
Verder vermoed ik dat de TS een switch zonder VLAN optie heeft. Klopt dat, blackspeedy ?
Ik ga er inderdaad van uit dat ik dat niet heb.

pricewatch: TP-Link TL-SG105
Pagina: 1