Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook Pro koopadvies.

Pagina: 1
Acties:

• Moodshifter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03 12:32
Hallo allemaal,

Ik wil graag jullie aankoop advies over het volgende: Ik ben van plan een macbook te kopen.
Dit omdat mijn huidige windows laptop echt op is (7 jaar oud). Ik merk het vooral tijdens het draaien. Ik dj nu al z'n 5 jaar met deze pc maar de laatste tijd(6 maanden ongv) loopt de pc vaak vast tijdens bv een liveset(ja met publiek voor je snuffert en al,elke dj kan je vertellen dat dat echt de hoogtepunten van een avond zijn not..) Hij heeft de zeer veel moeite met traktor en allerlei andere problemen(slechte accu,de behuizing gaat kapot, deksel sluit niet meer goed,ventilator maakt herrie en staat ook constant aan, enorm traag) kortom echt op dus.

Nu wil ik een mac kopen omdat dat een stuk stabieler is met draaien(regelmatig met een mac en traktor gedraaid en die combinatie is in mijn beleving een stuk stabieler dan windows & traktor samen.) Ik vermoed dat dit ook komt dankzij core audio.

Naast het draaien gebruik ik mijn laptop voor m,n studie(merk dat ik hem toch erg vaak mee neem naar school) verder kijk ik er zeer veel films en series op(vandaar dat de air zonder retina voor mij afvalt) en doe ik er het verdere bekende huis tuin en keuken gebruik op(internetten,tekstverwerken,skypen etc etc).

Nu twijfel ik nog over het volgende, Ten eerste de grote, wat adviseren jullie een 13 of een 15 inch? Zelf neig ik wat meer naar een 13 inch omdat ik de mac veel mee zal nemen. Aan de andere kant is de extra ruimte wel fijn. Zeker omdat ik toch ook wel een poging wil gaan wagen aan het zelf produceren van muziek.(iets wat nu niet echt wil lukken op dit oude beestje)

Het tweede twijfelpunt is het aantal RAM, Momenteel zou ik aan 8 voldoende hebben maar ergens heb ik zo iets van als je toch al 1700 uitgeeft kun je het maar beter goed doen, en iets meer betalen maar dan wel gelijk het RAM verdubbelen(aangezien dit later niet kan). Maar is dit wel nodig?

Zelf ben ik van plan om lang met m,n Macbook te gaan doen en ik weet niet hoe mijn computer gebruik zich de aankomende jaren gaat ontwikkelen.

ik twijfel dus erg over die punten en wilde graag jullie meningen horen om mededaarop mijn beslissing te nemen.Daarom heb ik ook een topic aangemaakt omdat ik niet echt een antwoord kon vinden op mijn vragen tot nu toe. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Alvast bedankt.

Groeten Moodshifter.

ps: Mocht je spellingsfouten en stijlfouten tegenkomen of interpunctie missen vergeef het deze dyslect dan.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor koopadvies hebben we een mooi forum, waar dit topic beter op z'n plaatst is, dus ik move het die kant op.

MS > LAA

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Moodshifter
oke sorry, zag apple er niet tussen staan. dus vandaar. maar bedankt. zal in dit forum ook nog even zoeken naar adviezen. Maar alle tips,meningen en ervaringen zijn nog steeds welkom.

[ Voor 68% gewijzigd door Moodshifter op 14-10-2014 18:51 ]

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Als ik jou was zou ik nog even wachten tot vrijdag! ;)!

An  a day keeps the doctor away.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11 13:24
Ik heb zelf de 13 inch, en die is groot zat. De 15 inch is echt een grote laptop, daar moet je van houden.

Over de RAM: 8GB is genoeg voor eigenlijk alles wat je ermee wilt doen. Zelfs met 4GB is er nog prima te werken met OS X.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

iApp schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:54:
Wat gaat er vrijdag gebeuren dan?

• Moodshifter
ja,nou maak je me ook nieuwschierig,je bedoelt de retina 12 inch air?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
iApp schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:54:
Ik denk persoonlijk niet dat er een nieuwe MacBook aangekondigd zal worden aangezien de huidige line-up eind juli nog gerefresht is.

OT: ik weet niet of Traktor veel cpu power vraagt, maar als het wel doet sowieso een 15" nemen. Als het niet erg cpu intensief is gewoon een 13" nemen met 8GB ram en een 256GB SSD.

• Moodshifter
256gb is wat aan de lage kant voor m,n gebruik( mobiele dj,en draai vaak op allerlei soorten feesten en ook vaak lang) Ook veel films dus 256 heb ik zo vol dus dat wordt sowieso 512gb. zit alleen met een verschil van 230 euro via surfspot (als ik de 13 inch met 16gb RAM doe en de 15 met 512gb opslag)

• rebulans
  • Niet online
Ik gebruik zelf een 13" air voor mijn sudie, daarnaast draai ik puur hobby matig met traktor en een Allen & Heat Xone k2.
Qua performance op die air met 8GB ram helemaal niks te klagen over traktor. Enige nadeel is de resolutie, niet altijd alles van traktor is zichtbaar wanneer je 4 decks gebruikt. Maar dat zal met die pro wel goed zitten!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:59:
[...]

Wat gaat er vrijdag gebeuren dan?
Donderdag geeft Apple waarschijnlijk zijn laatste Keynote van dit jaar, dan is de lineup definitief. Oftewel: dan weet je zeker dat je de nieuwste versie hebt. :)

• Moodshifter
Is wel een goede om af te wachten,Apple zegt immers zelf dat: it's been way to long. ik zou zeggen voor een one more thing ja :P

Verwijderd

Volgens ingezetenen gaat het daar om een iPad event maar ook de Mac Mini mag wel eens een opvolger krijgen.

Voor wat betreft de topicvraag, een 13" MBP met 256Gig SSD is een uitstekende machine. Met studerenden in de buurt krijg je nog korting ook!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Moodshifter schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:04:
256gb is wat aan de lage kant voor m,n gebruik( mobiele dj,en draai vaak op allerlei soorten feesten en ook vaak lang) Ook veel films dus 256 heb ik zo vol dus dat wordt sowieso 512gb. zit alleen met een verschil van 230 euro via surfspot (als ik de 13 inch met 16gb RAM doe en de 15 met 512gb opslag)
Is het geen optie om muziek op USB sticks mee te nemen? Een ssd inzetten voor opslag van mp3's is wellicht wat overkill?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Neem iTunes match, probleem opgelost. :)!

• rebulans
  • Niet online
iApp schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:16:
Neem iTunes match, probleem opgelost. :)!
Ik denk niet dat Moodshifter overal internet toegang zal hebben waar hij wil/mag draaien :'(

• Moodshifter
ik snap je punt switchie,

maar mijn huidige muziek collectie bedraagt 183 gb, daar zitten eigen set bij etc etc, Dat is behoorlijk wat maar zoals ik zei,ik sta op apres ski feesten,studentenfeesten,bruiloften,90's parties,salsa parties, noem het maar op zo divers. Als ik mijn films meereken kom ik al over die 256gb. En ja dat zijn dan films die nog in m,n te kijken lijstje staan. Ik werk al met twee externe harde schijven. Dus ik snap dat je het overkill vindt. ik kan het naar mezelf toe echter verantwoorden om voor een 512gb te gaan. heb nu van m,n 1gb hdd 516gb in gebruik.

En ik heb het geprobeerd hoor met een externe schijf te werken, maar traktor laadt dan toch minder snel de tracks in en dat past gewoon niet zo lekker in m,n workflow.

Itunes match is zeer interessant maar er zijn wat nadelen aan match,zo schijnen er wat issues met meta data te zijn en wordt het niet ondersteund door native instruments(fabrikant van traktor) en zoals ruben zegt. ik stond afgelopen zomer bv ergens op een grasveld een silent disco te doen. Daar was een boel maar geen Wifi.

• Moodshifter
Iemand verder nog adviezen? Denk dat een 13 inch het makkelijkste is. Zit alleen nog even met het aantal gb qua ram.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:32

page404

Website says no

Een grote SSD is natuurlijk altijd fijn. Maar als je veel DJ werk doet zou ik 'm daar op inrichten. En al die films en andere data gewoon op een 2.5" externe disk gooien. Dan heb je ruim voldoende voor je muziek op je interne schijf (zelfs met 256GB gok ik). Het is maar een overweging :)
Ik zou zelf zoveel mogelijk geheugen prikken (maar dat heeft met mijn werkzaamheden te maken). Blijkbaar heb je voor Traktor 2GB nodig, met 4GB aangeraden. Dus met 8GB zit je op dat gebied wel goed.
Als je 13" prettig vindt voor het DJ-en maar thuis wil produceren, kan je ook voor 200€ een losse monitor bijkopen. Dan heb je thuis een mooie setup met 2 beeldschermen (altijd erg fijn) en on the road een lekker compact bakkie.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

iApp schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:33:
[...]

Donderdag geeft Apple waarschijnlijk zijn laatste Keynote van dit jaar, dan is de lineup definitief. Oftewel: dan weet je zeker dat je de nieuwste versie hebt. :)
Niks bijgekomen toch? Of heb ik, en Tweakers op de frontpage, nu iets gemist?

• Moodshifter
nope.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nee, had het wel verwacht...

• Moodshifter
is toch niet gebeurd, Wat had je verwacht dan?

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Een nieuwe generatie met Haswell chips en Nvidia 970m videokaart ;)

• Moodshifter
Helaas niet het geval. Iemand die nog tips heeft? Laatst bij een vriend even met een 15 inch retina late 2013 gespeeld... Ai Ai Ai. Super mooi maar ik vond het schermformaat wel wat aan de grote kant(komt door die hoge resolutie natuurlijk waardoor alles zo klein lijkt). Het is ook echt niet te vergelijken met dit bakbeestje.

Binnekort mag ik nog even met een 13 inch retina van een studiegenoot in de weer. Ik vermoed dat ik daarop verliefd ga worden,maar ik weet het nog niet helemaal zeker. Wel fijn dat ik ze allebei kan testen. de 15 inch had overigens 16gb en liep als een zonnetje. De 13 inch retina is een instap 2014(dus met 8 gb) kan ik ook dat even gelijk mooi checken.

ps,draaie op die retina muziek vanaf een (3.0) usb stick en die laden die tracks snel(!) dus een kleinere schijf is een alternatief,maar dan alsnog ben ik er niet heel happig op om overal een hardeschijf mee te nemen en eraan te hangen(Weer een onderdeel dat storingsgevoelig is) OH TWIJFELS TWIJFELS EN NOG EENS TWIJFELS.

• Moodshifter
Ik weet niet of er een slotje op gaat of dat jullie dat uberhaubt doen maar vandaag met een 13 inch gespeeld.

Eerst eens rustig op zitten internetten etc etc en wat werkt dat fijn zeg! Miste de 15 inch van m,n huidige laptop amper en dat zal een beetje wennen zijn. Qua traktor vond ik het echt BRILJANT!! zo relaxt. Alles bij elkaar ben ik eruit en zal ik eind van deze maand (loon,black friday etc etc) m,n 13 inch macbook pro gaan kopen met 512gb ssd en 16gb werkgeheugen.

Thanks aan iedereen die een bijdrage aan de keuze heeft geleverd. (haha als je zoveel geld uitgeeft kun je maar beter overtuigd zijn van de beste keuze) En als ik hem heb dan zal ik wel een foto of 2 droppen in het show je apple forum.

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Nice! Het is ook een erg mooie machine. Veel plezier ermee!
Pagina: 1