Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies gevraagd S540

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een nieuwe laptop nodig en heb wat nagelezen op dit forum en mijn oog is gevallen op de Thinkpad S540.
De vereisten die ik heb zijn liefst een i7 processor, 256gb ssd en een full hd scherm, wat robuust zijn omdat ik hem soms meeneem naar school. Mijn budget is rond de 1000 euro.

Als ik mijn specificaties aanpas kom ik op http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s540/ aan een laptop van rond de 1000 euro uit. Nu ik ben van België afkomstig en als ik mijn specificaties kies op de belgische site http://shop.lenovo.com/be/nl/laptops/thinkpad/s-series/s540/ kom ik uit op 1680 euro..

Hoe is dit mogelijk dat er een prijsverschil is van rond de 600-700 euro? Ik kan hem laten leveren op een nederlands adres, dus zal het zomaar doen. Ik heb ook iets gelezen dat er een studentenkorting geldig was een tijd geleden. Weet iemand of deze geld voor deze laptop en hoe het in zijn werk gaat? Of zijn er nog bekende ecoupons die kunnen worden uitgevoerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 18:06 ]

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
De prijsverschillen tussen de verschillende landen slaat nergens op. Maar er zijn wel trucjes om ze in andere landen te bestellen en in je eigen land af te leveren eventueel kun je hem zelfs selecteren in een Duitse of Franse store. Daar is ie vaak nog goedkoper.
Dit kun je doen door nadat je op ga verder met Afrekenen hebt geklikt in je adresbalk bijv Locale=nl_NL in Locale=nl_BE te veranderen.
Let alleen in jou geval wel op dat je geen Belgisch Azerty toetsenbord in de andere shops kan selecteren.

Als student kun je Lenovo mailen op josullivan@lenovo.com en dan vragen naar Lenovo's affinity program for students en dan kun je er 10% korting uit slepen voor de Nederlandse Lenovo Store. Mail wel vanaf je student mail en in het Engels.
En anders kun je in Nederland met afn102nt 7% korting krijgen.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Bedenk je wel dat die i7 processor een energiezuinige dualcore is die een stuk minder snel is dan de quad core i7 processors die in sommige andere laptops zitten.
Ik zou ook eens kijken naar pricewatch: Asus N56JN-CN035H en daar zelf een SSD inzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, nu ben ik toch aan het twijfelen geslaan. Weet iemand hoe de levering van Lenovo precies in zijn werk gaat want mijn familielid doet wat moeilijk dat hij niet vaak thuis is en er waarschijnlijk niet zal zijn op moment van levering. Wordt de laptop dan geleverd aan het postkantoor waar je hem zo kan gaan afhalen?

Nu ga ik misschien toch Jornv zijn voorstel aannemen aangezien het een krachtigere laptop kan zijn voor een goedkopere prijs. Persoonlijk heeft het geen nut voor mij dat de processor energiezuinig is want ik werk altijd aan plaatsen waar een stekkerdoos aanwezig is. Het enige wat me een beetje zit is als er zelf een SSD in plaats ben ik dan mijn garantie kwijt? (Ik heb nogal slechte ervaring met laptops die kapot gaan door fabricagefouten. )

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Je raakt je garantie niet kwijt in principe. Wel als je bij het monteren van de SSD je laptop sloopt natuurlijk. Mocht er later iets verkeerd gaan, dan kan je altijd de harde schijf er weer in schroeven en hem zo laten repareren. Sowieso zou ik niet mijn dure ssd meesturen met de laptop want wie weet krijg je een nieuwe laptop en ben je je ssd kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Oké! Ik dacht dat ze in het fabriek altijd konden zien als hij al was opengeweest via een soort clipje dat kapot gaat als je hem zelf open doet. Dan ga ik hoogst waarschijnlijk voor de ASUS gaan. Bedankt!
Pagina: 1