Mijn laptop is nu officieel overleden. Het beeldscherm en het toetsenbord doen het niet meer, dus tegenwoordig gebruik ik het als een desktop. Maar door de geringe prestaties die hij nog levert heb ik besloten een nieuwe desktop te nemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, samen met wat fotobewerking, films kijken, internet en office. Het gewoonlijke dus
In een verhouding van 40% gaming, 20% film, 20% fotobewerking en 15% internet en 5% office
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag van rond de 750 euro in mijn hoofd. Het liefst te bestellen bij 1 winkel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al muis/ toetsenbord/ monitor. Hiernaast zit er in mijn laptop een 500gb HDD. Is het mogelijk een laptop HDD eruit te halen en in een gewone desktop te zetten? En aangezien hierop een OS staat, levert dat nog problemen op?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles. Ik heb in het systeem geen koeler gezet, ik ben van plan om met een standaard koeler te beginnen en later er één bij te kopen. Als er nog iets aan verandert moet worden was ik van plan om de SSD met een 128 Gb te wisselen zodat ik ruimte krijg in het budget. Ik heb ook nog geen windows, dus die moet er ook bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang alles het maar goed doet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille computer is mooi mee genomen, het is echter geen ramp als dit niet lukt. voor de rest vooral bang for bucks
Ook wil ik ik de toekomst graag op 2 beeldschermen tegelijk kunnen werken.
Ga je overklokken?
Nee
Als ik iets vergeten ben laat het dan eventjes weten
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, samen met wat fotobewerking, films kijken, internet en office. Het gewoonlijke dus
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag van rond de 750 euro in mijn hoofd. Het liefst te bestellen bij 1 winkel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al muis/ toetsenbord/ monitor. Hiernaast zit er in mijn laptop een 500gb HDD. Is het mogelijk een laptop HDD eruit te halen en in een gewone desktop te zetten? En aangezien hierop een OS staat, levert dat nog problemen op?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles. Ik heb in het systeem geen koeler gezet, ik ben van plan om met een standaard koeler te beginnen en later er één bij te kopen. Als er nog iets aan verandert moet worden was ik van plan om de SSD met een 128 Gb te wisselen zodat ik ruimte krijg in het budget. Ik heb ook nog geen windows, dus die moet er ook bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang alles het maar goed doet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille computer is mooi mee genomen, het is echter geen ramp als dit niet lukt. voor de rest vooral bang for bucks
Ga je overklokken?
Nee
Als ik iets vergeten ben laat het dan eventjes weten
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 158,90 | € 158,90 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze | € 52,50 | € 52,50 |