Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

welk component is kapot?

Pagina: 1
Acties:

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Dag Allemaal,

Mijn computer start sinds een aantal dagen uit zichzelf opnieuw op. Dat gebeurd zo om de ~3 -tot 30 minuten.
Ik heb toen memtest86+ een nacht laten draaien maar kreeg geen fouten van de CPU en Geheugen, dus heb ik in mijn wijsheid besloten dat t moederbord kapot was.
Nu heb ik de oude (asrock extreme 3) vervangen voor een nieuwe (Asrock extreme 4), en een schone windows install gedaan, maar gisteren gebeurde t weer. :'(

Nu redeneer ik als volgt; mn voeding heeft t niet begeven na urenlang memtest te hebben gedraaid, en mn hdd's lijken me ook niet de oorzaak, (staan ook op smart) Ik heb alleen de videokaart niet getest...(????!)

Zie ik iets over t hoofd?! :/ graag jullie reacties O-)

amd 910e x4
Asrock 970 extreme 4
8gb kingston ddr3
msi hd5570
500gb en 3tb hdd (wd blue caviar en toshiba)
350watt coolermaster

[ Voor 12% gewijzigd door bad-karma op 14-10-2014 15:20 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 10:40
Is het een Windows crash? Met andere woorden wat staat er in je System Event log?
Hoe heet wordt de boel?

Computer says no

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 08:45
Lijkt dan wel op een Windows crash en dat je een blue screen krijgt. Standaard is het zo ingesteld dat de pc opnieuw opstart. Je zal het automatisch rebooten bij een blue screen uit moeten zetten. Weet niet welke Windows versie je hebt, maar hier vind je iets voor Windows 7.
http://pcsupport.about.co...tic-restart-windows-7.htm

Op die manier blijft je blue screen staan, en kan je de error code opzoeken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Haleluja_nl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-07 23:17
Er kunnen nog heel veel oorzaken zijn.
Randapparatuur kan ervoor zorgen dat je pc crasht (helaas zelf met een printer gehad), dus probeer zo "kaal" mogelijk de pc te gebruiken.

Memtest is geen taak waarbij je pc veel energie verstookt, dus je voeding kan alsnog het probleem zijn als het under load gebeurt!

Graka zorgt er meestal niet voor dat je hele pc opnieuw opstart, dan moet hij al sluiting maken, meestal krijg je dan dat je "videodriver gerecoverd" is.

Een hele vreemde wat kan is dat je koeling een probleem/kabelbreuk heeft. Ooit bij een I3 naar lopen zoeken, bleek een kabeltje open te liggen waardoor hij herstarte.

Als je hem test dan zorg ook dat de aansluiting voor front audio en usb niet ingestoken is dan kun je dat ook uitsluiten ;)

Succes!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Het draait allemaal stabiel de afgelopen week..waarschijnlijk heb ik mn moederbord opgeblazen doordat een usb stick naar zn grootje is gegaan. Ik hoorde al wat knetteren tijdens t inpluggen, vlak voordat (t vorige) moederbord t begeven had.
Dat is de enige verklaring die ik kan hebben.