Welk mobo voor PIII 800 PC133

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smelliecat
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 11:44
Ik ga een PIII 800 pc133 kopen en zoek een goed mobo hiervoor. Heb reeds gehoord dat intel nogal buggy is en dat via redelijk stabiel is...

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Koop een Asus P34VX. Dit is het beste via-board en presteert ongeveer gelijk aan een bx-bord. Hij heeft 6 pci, 1 isa, 1 agp4x en 4dimm banken.

Ik heb hem zelf ook en hij bevalt zeer goed, neem hem, zou ik zeggen.

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

De nieuwe chipsetserie van Intel die voor de PIII copermine's ontwikkeld is (I8xx) is momenteel nog niet super. Als je geen kapitalen aan Rambus geheugen uit wilt geven dan kom je bij hun terecht op de I815 (SDRam), deze is redelijk stabiel, maar de performance laat tot dusver te wensen over. Er zijn afgelopen week nieuwe BIOS updates gekomen, waardoor eea sneller en stabieler zou moeten gaan.

De op de VIA chipset gebaseerde moederborden zijn wat sneller, maar niet in alle gevallen even stabiel.

De laatste generatie moederborden gebaseerd op de oude Intel BX chipset zijn momenteel qua performance en stabiliteit het beste.

Je zou kunnen denken aan een Abit BH6-2 of de MSI BXMaster.

De afgelopen week zijn er op tweakers.net artikelen geplaatst met eenoverzicht van BX en VIA chipsetborden, en over de nieuwe bios-upgrade's van I815 borden

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Smelliecat
thx,

ik zou toch het liefst gaan voor een mobo van ASUS om dat zei een sterke reputatie hebben qua kwaliteit, maar als ik dan een via -of een BX koop wat zijn de overclock mogelijkheden.

PS: wat is een goede cooler voor FCPGA slot die weinig geluid maakt...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

wat zijn de overclock mogelijkheden.
Als je wil gaan overklokken kun je beter een P3 op 100mhz kopen, de meeste lopen makkelijk op 133mhz, wat je al een winst van 33% geeft, en bij 133mhz zijn de meeste bx/via borden nog stabiel.
Wil je een PIII EB (133) overklokken dan moet je bus dus naar bv 150mhz, een punt waarop de stabiliteit van het mobo cq. geheugen je parten zal gaan spelen, en je hebt dan maar een winst in mhz'en van zo'n 13%

bdw golden orb is erg stil en kan goed meekomen met de duurdere alpha's en global wins

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Smelliecat
alvast bedankt.

ik denk dat ik dan toch maar voor een BX mobo ga ofzo...

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Het asus via p3v4x board biedt veel overclock-mogelijkheden. In het begin had ik 16 busspeeds van 66 tot 150mhz en heb ik na een biosupdate 32 buspeeds van 66 tot 166mhz!
Hij is echt het beste via board, qua prestaties is ie gelijk aan een bxboard, maar hij heeft wel agp4x en officieel 133mhz support.
Ga voor de asus. (Bij bijna alle sites en bladen komt ie er als beste uit, zo ook bij tomshardware guide en het blad computertotaal)

• Smelliecat
Damm that ziet er goed uit, het is wel waar dat die BX maar met agp 2x zitten en die via's agp 4x pro dus men keuze staat vast.

thx all.

Where does reality stop ... and the game begins? -SuF-eXistenZ
Pagina: 1