Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Drupal website "resetten"?

Pagina: 1
Acties:

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 22:19
Mijn oudste website is opgezet in drupal 6 en draait nu op 7.
Door de tijd heen zijn veel van de admin links onbereikbaar geworden, gedupliceerd of zelfs onvindbaar geworden.

Ik probeerde vandaag bijvoorbeeld een image aan te maken en kwam toen op de adminpagina "content aanmaken" uit
Ook zijn er inmiddels bijna 10 menu items "admin" die zich niet laten verwijderen.

Nu kom ik soms de mogelijkheid tegen om, bijvoorbeeld menu items, te resetten.
Maar die durf ik niet zomaar te gebruiken.

Wat geberud er op dat moment? "terug naar fabrieksinstellingen"?

En is er een dergelijke optie om het complete systeem te herstellen naar alsof het net geinstalleerd is, maar dan wel met alle content?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer het uit in de testomgeving zou ik zeggen ;)

maar goed, gezien je vraag zul je die niet hebben. In dat geval lijkt het me handig om sowieso die testomgeving op te zetten en deze vervolgens te vullen met een kopie van productie. Dan kun je uitproberen wat je wilt zonder dat je bang hoeft te zijn dat het permanente gevolgen heeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 14:03
Terug naar de fabrieksinstellingen is een volledige reset naar een verse Drupal installatie (voor zo ver ik weet zonder het bewaren van content).

Kan je het niet van je hosting afhalen en lokaal een testomgeving opzetten zoals Janoz ook al zei (met XAMPP oid).

En ik weet niet hoe oud en uitgebreid de website is, maar misschien is het ook wel goed om een verse start te maken en een nieuwe website op te zetten met de nieuwste Drupal versie.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:02
Cache legen kan vaak veel problemen oplossen in Drupal.

Alleen updaten naar de meeste recente versie (7.32) is het dichtstbij dat je kan komen tot een verse install met content. Dan heb je alle core modules weer up to date. Sowieso is het aanbevolen te updaten naar 7.32 omdat er vorige week een lek is ontdekt in Drupal 7.

Modules die je naast de core modules geïnstalleerd hebt kun je (wanneer je het idee hebt dat ze niet goed werken) het beste even helemaal deïnstalleren vanuit je website en daarna weer opnieuw installeren.

[ Voor 31% gewijzigd door Raem op 20-10-2014 16:53 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 22:19
Dank voor de reacties mannen. En excuus voor mijn trage reactie. Ik weet niet goed hoe ik hier mijn berichten kan bijhouden zonder handmatig langs te komen...

Goed tussen de regels gelezen, over die testomgeving.
Ik heb door de jaren heen een paar keer geprobeerd me er in te verdiepen maar ik raakte al snel overvoerd met info.

De veiligheidsupdate naar 7.32 maakt het idd nog wat dringender.

De oorspronkelijke D6 versie is 6 jaar en 6 dagen oud. Je houd het niet voor mogelijk :)

Die verse instalatie heb ik ook al eens aan gedacht maar zonder die testomgeving de oude terugplaatsen.... Brr. Ik deins er niet voor terug om elke belangrijke pagina handmatig terug te plakken als nieuwe content.

U begrijpt het al, ik ben niet de meest drupal-savvy dievelepper.
Ik redt me aardig zolang het binnen de website en modules en het ftp-en blijft. Dieper in de techniek gaat me gauw te ver.

Cache legen klinkt wel als iets dat me zou moeten lukken.

#fu*c&**!

Er heeft al iemand in die site zitten hannesen!
Er lijkt niks ernstigs gebeurd maar ik moet aan de bak...

Even een vraag plaatsen rondom het uitvoeren van de patch

[ Voor 8% gewijzigd door SvenHe op 25-10-2014 20:39 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:02
Drupal sites updaten is vrij eenvoudig, zolang je alle extra modules en thema's die je gebruikt in de "sites" folder hebt staan. Je kunt dan de laatste versie van drupal downloaden en alle folders en bestanden overschrijven met uitzondering van de "sites" folder en soms de "profiles" folder als daar extra bestanden in staan.

Voor nu is het belangrijk dat je het lek dicht. Je hoeft niet perse meteen helemaal te updaten naar 7.32, maar de volgende patch uitvoeren.
https://www.drupal.org/fi...SA-CORE-2014-005-D7.patch

Je kunt gewoon naar het bestand includes-> database -> database.inc. Daar vervang je de regel waar in de bovenstaande patch een "-" voor staat voor de regel met de "+".
Wachtwoorden van je FTP, database en drupal account uiteraard aanpassen en dan is je site in ieder geval weer veilig. Je kunt dan op een testlocatie rustig alles updaten om te kijken of alles werkt.

Cache legen kan trouwens onder instellingen -> prestaties.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Pagina: 1