Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er in ieder geval FIFA15 op kunnen spelen. Daarnaast uiteraard internetten
(Surfen, downloaden/uploaden, series/films kijken en muziek luisteren en een beetje photoshoppen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst tussen de € 650,- en € 700,-. Als het goedkoper kan dan is dat mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen mijn (gaming) headset en mijn Logitech F710 controller. De rest nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Van alles -> Graag een Intel processor, een goed moederbord (1150 socket MSi, Gigabyte of Asus)en goede videokaart ivm FIFA 15. Daarnaast 2TB geheugen en een drive voor cd/dvd en waar je mee kan branden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag een Intel processor en zie evt. bij wat denk je allemaal nodig te hebben
. Daarnaast wil ik gewoon waar voor mijn geld – kwalitatief goed, maar graag een lage prijs (om de kosten zo laag mogelijk te houden).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste is dat FIFA 15 werkt en dat de pc indien nodig in de toekomst te upgraden is.
Ga je overklokken?
Nee
Overige vragen:
- PS Iedereen heeft het maar over een SSD. Die heb ik nu ook niet ofwel
wat is/zijn nu de reden(en) om dit wel te doen?
Ik ben snel tevreden ofwel heb nu ook 2TB intern geheugen…
- Heb ik ook een losse geluidskaart nodig?
- Speakers 2.0 of toch 2.1 (Ik luister heel veel en vaak muziek ipv dat ik aan het gamen ben)?
- Op dit moment heb ik op mijn huidige pc Windows 7 Ultimate/64bit
Wat is handig om te doen dit meenemen i.v.m. 'future proof' of toch gaan voor Windows 8.0 /8.1?
Onderstaand lijstje heb ik samengesteld aan de hand van Desktop-BBG: mei, juli en september 2014 - Tweakers' koopadvies voor componenten. Ja, deze hulp is heel erg welkom aangezien ik er zelf geen verstand van heb...
Ik wil er in ieder geval FIFA15 op kunnen spelen. Daarnaast uiteraard internetten
(Surfen, downloaden/uploaden, series/films kijken en muziek luisteren en een beetje photoshoppen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst tussen de € 650,- en € 700,-. Als het goedkoper kan dan is dat mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen mijn (gaming) headset en mijn Logitech F710 controller. De rest nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Van alles -> Graag een Intel processor, een goed moederbord (1150 socket MSi, Gigabyte of Asus)en goede videokaart ivm FIFA 15. Daarnaast 2TB geheugen en een drive voor cd/dvd en waar je mee kan branden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag een Intel processor en zie evt. bij wat denk je allemaal nodig te hebben
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste is dat FIFA 15 werkt en dat de pc indien nodig in de toekomst te upgraden is.
Ga je overklokken?
Nee
Overige vragen:
- PS Iedereen heeft het maar over een SSD. Die heb ik nu ook niet ofwel
wat is/zijn nu de reden(en) om dit wel te doen?
Ik ben snel tevreden ofwel heb nu ook 2TB intern geheugen…
- Heb ik ook een losse geluidskaart nodig?
- Speakers 2.0 of toch 2.1 (Ik luister heel veel en vaak muziek ipv dat ik aan het gamen ben)?
- Op dit moment heb ik op mijn huidige pc Windows 7 Ultimate/64bit
Wat is handig om te doen dit meenemen i.v.m. 'future proof' of toch gaan voor Windows 8.0 /8.1?
Onderstaand lijstje heb ik samengesteld aan de hand van Desktop-BBG: mei, juli en september 2014 - Tweakers' koopadvies voor componenten. Ja, deze hulp is heel erg welkom aangezien ik er zelf geen verstand van heb...
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 158,90 | € 158,90 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | TP-Link TL-WN881ND | € 10,95 | € 10,95 |
| 1 | Logitech Z150 Midnight Black | € 15,72 | € 15,72 |
| 1 | Logitech MK120 | € 15,15 | € 15,15 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,69 | € 13,69 |
| 1 | Cooler Master B500 | € 37,99 | € 37,99 |