Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wetenschappers claimen accu te hebben die oplaadt in 2 min.

Pagina: 1
Acties:

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14
nieuws: Wetenschappers claimen accu te hebben die oplaadt in twee minuten

Titel:
Wetenschappers claimen accu te hebben die oplaadt in twee minuten
En de, eerste de beste zin, erachteraan:
Wetenschappers van Nanyang Technological University in Singapore hebben naar eigen zeggen een accu ontwikkeld die tot zeventig procent kan worden opgeladen in twee minuten tijd.
Opladen in een bepaald tijdsbestek betekent, naar mijn idee: tot 100%. Misschien tot over de 90% aangezien die laatste procentjes vaak waardeloos zijn.

Niet alleen ligt 70% daar toch nog een aardig stukje vandaan maar het is ook nog eens "tot zeventig procent" en dus helemaal niet eens zeker weten "zeventig procent".

Mijn telefoonaccu laadt ook op in twee minuten ... echter slechts een paar procentjes, helaas. ;)

Het is een hele ontwikkeling maar de titel is dus incorrect en wellicht zelfs misleidend te noemen. :)

Verwijderd

Des al niet te min een prestatie. Als je 70 procent van je actieradius kan rijden in 2 minuten tijd worden lange afstanden met zo'n duracell auto nog een keertje een realistische onderneming. Niet verwaarloosbaar gezien de actieradius van een volledig elektrische auto nog altijd diens grootste probleem is, of liever de tijd die het kost om dat kreng te voorzien van voldoende sap om verder te kunnen.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 17:34

kodak

FP ProMod
De huidige kop van het artikel is waardeloos zonder in het artikel zelf de capaciteit van de accu te noemen.

• VOODOO_WILLIE
@Alpha Bootis:

Dat is zeker een hele prestatie (dat zeg ik ook indirect) maar het neemt niet weg dat de titel niet klopt.

Je kan ook zeggen: "Pompbediende vult tank in 2 minuten."

Ik verwacht dan toch echt dat mijn tank helemaal vol is. Niet "70%" vol en al helemaal niet "tot 70% vol". :)

@kodak:

Uit één van de bronnen:
"There is still room for improvement and one such key area is the power density – how much power can be stored in a certain amount of space – which directly relates to the fast charge ability. Ideally, the charge time for batteries in electric vehicles should be less than 15 minutes, which Prof Chen's nanostructured anode has proven to do."
Daar word je dus ook niet heel veel wijzer van.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb het artikel op basis van jullie, terechte opmerkingen, aangepast: nieuws: Wetenschappers claimen accu te hebben die tot 70 procent oplaadt in twee minuten

• VOODOO_WILLIE
:)
Pagina: 1