Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichtgewicht laptop onder de €700,-!

Pagina: 1
Acties:

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 14:36
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb door de Pricewatch gekeken, maar geen keuze kunnen maken omdat er veel mogelijkheden zijn op gebied van gewicht, snelheid etc. Hopelijk is de vergeven informatie hieronder voldoende:

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk voor schooldoeleinden gebruikt worden:

• Programmeren in Java/Flash (geen visueel zware programma's)
• Photoshop CS6 voor het simpel bewerken van kleine afbeeldingen
• Flash CS6

Er zullen géén games op worden gespeeld!

Wat is je budget?
Maximaal €700,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag zal de laptop een reis maken van zo'n anderhalf uur. Tijdens de reis zal deze weinig tot niet gebruikt worden, maar wel veel gedragen worden. Het gewicht is dus belangrijk!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

• 13"-15.6" (maximaal)
• 1920x1080 (minimaal 1600x900; is het verschil groot?)
• Mat scherm
• Lichtgewicht
• Verlichte toetsen (optioneel, maar handig voor de avonden)
• Stille fan

Verder sta ik open voor de meeste merken. De laptop hoeft niet de snelste te zijn, maar het moet fijn blijven om op te kunnen werken (geen absurd lange laad- en opstarttijden).

Alvast bedankt. Mocht er niet genoeg informatie zijn, dan hoor ik het graag!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-00447 pricewatch: Acer Aspire V3-371-39JC
De Lenovo heeft een ips scherm terwijl de Acer een tn scherm heeft, maar de Lenovo is wel een stukje duurder en er moet dan eigenlijk nog een echte SSD in: pricewatch: Crucial MX100 256GB

(gefixed)

[ Voor 9% gewijzigd door Jornv op 14-10-2014 23:52 ]

• Shamone
Jornv schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:46:
pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-00447
De Lenovo heeft een ips scherm terwijl de Acer een tn scherm heeft, maar de Lenovo is wel een stukje duurder en er moet dan eigenlijk nog een echte SSD in: pricewatch: Crucial MX100 256GB
De Lenovo is een mooie laptop, maar valt toch net buiten mijn budget. Het duurde even voordat ik doorhad welke 'andere' laptop je bedoelde, omdat je linkjes aan elkaar zitten. Ik hoor vaak verschillende verhalen, maar meestal slecht, over Acer laptops. Heb je er enige ervaring mee?

• Jornv
Ik heb weinig ervaring met laptops van het merk Acer, wel heb ik slechte ervaringen met packert bell wat het budget merk is van Acer en sommige Acers delen de behuizing met laptops van dit merk en dat zal wel aan de slechte naam hebben bijgedragen. Tegenwoordig zijn er ook zeker Acer laptops die erg goed zijn (pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii) dus ik zou Acer niet afschrijven op het merk alleen.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Je zou voor een Lenovo S440 kunnen gaan of een S540. Beide hebben wel een tn paneel, maar voor 700 euro kun je ook niet heel veel anders krijgen.

En aangezien je aangeeft dat je hem voor school gaat gebruiken neem ik aan dat je student bent dus kun je Lenovo mailen op josullivan@lenovo.com en dan vragen naar Lenovo's affinity program for students en dan kun je er 10% korting uit slepen voor de Nederlandse Lenovo Store. Mail wel vanaf je student mail en in het Engels.

En anders met afn102nt 7% korting.

[ Voor 9% gewijzigd door job89 op 15-10-2014 09:32 ]

• Jornv
Als ik http://www.notebookcheck....book-Review.122758.0.html zo lees lijkt er niet zo veel mis te zijn met de Acer (in de review wordt een model met lagere schermresolutie en harde schijf ipv ssd besproken, maar qua behuizing zouden ze hetzelfde moeten zijn).

De Lenovo S440 is ook zeker niet verkeerd. Je hebt dan voor €620 je laptop inclusief 128GB SSD of je kan zelf een grotere SSD inbouwen.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Voordeel van de S540 en S440 is dat ze een zeer solide behuizing hebben, en verder kan er eventueel een m.2 SSD van 42mm naast de hardeschijf worden geplaatst echter zijn deze nog wel aan de prijs ten opzichte van een gewone SSD.

• Shamone
job89 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:27:
Je zou voor een Lenovo S440 kunnen gaan of een S540. Beide hebben wel een tn paneel, maar voor 700 euro kun je ook niet heel veel anders krijgen.

En aangezien je aangeeft dat je hem voor school gaat gebruiken neem ik aan dat je student bent dus kun je Lenovo mailen op josullivan@lenovo.com en dan vragen naar Lenovo's affinity program for students en dan kun je er 10% korting uit slepen voor de Nederlandse Lenovo Store. Mail wel vanaf je student mail en in het Engels.

En anders met afn102nt 7% korting.
Bedankt voor de tip. Ik heb gemaild en kreeg vrijwel direct antwoord.
Jornv schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:16:
Als ik http://www.notebookcheck....book-Review.122758.0.html zo lees lijkt er niet zo veel mis te zijn met de Acer (in de review wordt een model met lagere schermresolutie en harde schijf ipv ssd besproken, maar qua behuizing zouden ze hetzelfde moeten zijn).

De Lenovo S440 is ook zeker niet verkeerd. Je hebt dan voor €620 je laptop inclusief 128GB SSD of je kan zelf een grotere SSD inbouwen.
Weet je zeker dat er een SSD inzit? Op de website staat namelijk een standaard 7200 RPM HDD.
job89 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:21:
Voordeel van de S540 en S440 is dat ze een zeer solide behuizing hebben, en verder kan er eventueel een m.2 SSD van 42mm naast de hardeschijf worden geplaatst echter zijn deze nog wel aan de prijs ten opzichte van een gewone SSD.
Ik heb niet per sé veel ruimte nodig, dus de SSD die Lenovo er bij kan leveren van 256GB is genoeg (hiervoor deed ik het met een 128GB SSD).

Bedankt voor de tips allemaal!

• Jornv
Shamone schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:24:

Weet je zeker dat er een SSD inzit? Op de website staat namelijk een standaard 7200 RPM HDD.
Wel als je de SSD selecteert. Dan is het 620*0.9+60 = ± 620
Ik zie nu dat ik het iets anders had moeten berekenen, maar het komt ongeveer op 620 uit. Ik nam de korting dus al mee in de berekening.

Die 256GB SSD door Lenovo laten inbouwen is wel duur hoor. De meerprijs van 128GB is wel redelijk, maar als je meer wil zou ik het om financiële redenen zelf doen.

• Shamone
Jornv schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:09:
[...]

Wel als je de SSD selecteert. Dan is het 620*0.9+60 = ± 620
Ik zie nu dat ik het iets anders had moeten berekenen, maar het komt ongeveer op 620 uit. Ik nam de korting dus al mee in de berekening.

Die 256GB SSD door Lenovo laten inbouwen is wel duur hoor. De meerprijs van 128GB is wel redelijk, maar als je meer wil zou ik het om financiële redenen zelf doen.
Ik zie het nu inderdaad. Vreemd dat bij de S540 de meerprijs €93,- is en bij de S440 €50,- meer voor de 256GB.
Pagina: 1