Toon posts:

Allround systeem, geschikt voor een spelletje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Combinatie van Huis/Tuin/Keuken, Video-editing en moet geschikt zijn om een spelletje te spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot max. € 850,=. Assembleer de PC zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dromen, zijn groter en passen niet binnen het beschikbare budget ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Zoek de beste combinatie van componenten binnen het budget.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur is uiteraard stil en snel.

Ga je overklokken?
Heb nu een overclocked systeem, destijds veel plezier aan beleefd om het maximale eruit te persen. Nu de tijd niet meer voor.

Ben benieuwd wat jullie van onderstaande config vinden en of er nog verbeteringen mogelijk zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 161,75€ 161,75
1Gigabyte GA-Z97-D3H€ 97,95€ 97,95
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,99€ 47,99
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,95€ 87,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,40€ 22,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,90€ 69,90
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,10€ 12,10
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 52,50€ 52,50
1Crucial MX100 256GB€ 91,70€ 91,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 804,14

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 21:40 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verander de voeding in een S12ii of zijn neefje, de XFX TS, aangezien deze makkelijker weg te werken zijn in een Fractal Define R4.

Verder prima lijstje, niks meer aan veranderen :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie MK1998NL. Nog een advies voor ofwel de S12ii of XFX TS? Heeft de ene voordelen boven de andere?

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-03 16:55
@MK1998NL Ik heb je deze opmerking vaker zien maken.. Hoezo is een niet-modulaire voeding makkelijker weg te werken dan een modulaire voeding??

Qua systeem ziet het er erg netjes uit. Misschien kan je nog kijken naar een ander moederbord met een wat nieuwere chipset (H87/H97)? http://tweakers.net/categ...ARY2QRM0tTQyBtphZGoJka2sB

[ Voor 65% gewijzigd door Mathijs14 op 14-10-2014 08:18 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:30:
Bedankt voor de snelle reactie MK1998NL. Nog een advies voor ofwel de S12ii of XFX TS? Heeft de ene voordelen boven de andere?
Maakt eigenlijk niet veel uit, zijn intern vrijwel gelijk. Persoonlijk zou ik de XFX nemen, aangezien deze ietsjes meer ampères levert en dus ook ietsjes meer Watt levert (Volt*Ampères = Watt).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
@MK1998NL: voeding aangepast, neem aan dat je deze bedoeld: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze.

@mathijs55: welk bordje adviseer jij en waarom? (zie welke dat een ander bordje wat duurder is...is dit de meerprijs waard?)

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 10:20
Moederborden met een oudere chipset (dus geen h97 of z97) ondersteunen geen haswell refresh processors zonder bios upgrade. Vandaar dat je misschien een ander bordje wilt.

De kast heeft een kabel management gat zitten precies op de plek waar de dikke kabel uit de voeding komt. Die kan je je daar dus direct mooi weg werken. Een modulaire voeding heeft een heel rijtje met aansluitingen die je dan allemaal door dat gat moet krijgen als je ze gebruikt. In dit uitzonderlijke geval is een niet modulaire dus iets handiger /mooier

Verwijderd

mathijs55 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:13:
@MK1998NL Ik heb je deze opmerking vaker zien maken.. Hoezo is een niet-modulaire voeding makkelijker weg te werken dan een modulaire voeding??

Qua systeem ziet het er erg netjes uit. Misschien kan je nog kijken naar een ander moederbord met een wat nieuwere chipset (H87/H97)? http://tweakers.net/categ...ARY2QRM0tTQyBtphZGoJka2sB
Omdat een enkele kabelboom bij de fractal makkelijk achter de moederbordtray te verwerken is, en modulair minder makkelijk. Aangezien de fractal goeie kabelmanagment opties heeft, is een modulaire PSU alleen duurder en niet perse makkelijker!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Dat hierboven kan ik beamen ik heb zelf een v550 van cooler master en onder bij de voeding is het nu minder mooi dan dat ik voor een niet modulaire heb gekozen. Omdat het allemaal iets meer over het vlak van de voeding zit verspreid.

• Ravocs
De pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W krijgt wel iets betere reviews dan de XFX. Seasonic is ook een wat beter merk (hoewel de XFX volgens mij ook door Seasonic worden gemaakt..)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor de reacties. Toch ben ik nog benieuwd naar een advies voor een ander moederbordje. Tussentijds even wat gelezen en kom zo iig een advies tegen voor een M2 connector om bij een upgrade een toekomstige SSD te kunnen aansluiten.

Van een Duitse website lees ik een advies voor de Gigabyte GA H97 D3H. Echter lees op Tweakers toch een aantal opmerkingen die niet overtuigend zijn. De keuze is reuze, en zie eerlijk gezegd met al die bordjes door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft een gericht advies?

Vwb de voedingen, die zal ik nog eens naast elkaar zetten.
Alvast bedankt.

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
[b][message=43063464,noline]

Van een Duitse website lees ik een advies voor de Gigabyte GA H97 D3H. Echter lees op Tweakers toch een aantal opmerkingen die niet overtuigend zijn. De keuze is reuze, en zie eerlijk gezegd met al die bordjes door de bomen het bos niet meer.
Ik kan je adviseren om voor de iets duurdere maar nog zeer betaalbare Gigabyte GA Z97 D3H te gaan. Verander de H in een Z en we krijgen een veel beter bord.
Vergelijk zelf de testresultaten:
http://nl.hardware.info/p...97-d3h#tab:testresultaten
http://nl.hardware.info/p...97-d3h#tab:testresultaten

De Gigabyte GA Z97 D3H is een echte performer. In alle performance benchmarks presteert hij uitstekend. Biedt dus veel waar voor z'n geld. Ook de geluidskwaliteit van dit bord is uitstekend, dankzij een goede implementatie van de nieuwste Realtek chip.

Kijken we naar de Gigabyte GA H97 D3H, dan zien we dat de performance veel lager ligt. De geluidskwaliteit is ook stukken minder. Noise level, dynamic range, en stereo crosstalk zijn allemaal 10 dB minder. Ook de frequency response cijfers van de H97-D3H zijn slechter. Dit duidt op een veel minder goede implementatie van de Realtek chip. Dit gecombineerd met de slechte performance duidt erop dat er duidelijk op veel componenten bezuinigd is.

Mijn advies is dan ook: geef net dat kleine beetje extra uit en kies voor de Gigabyte GA Z97 D3H. Ik heb zelf ook dit moederbord in mijn nieuwe PC zitten. Als extra bonus heeft het moederbord ook nog een S/PDIF uitgang, iets dat de Gigabyte GA H97 D3H mist.

De Gigabyte GA Z97 D3H biedt de mogelijkheid om over te clocken mocht je dat willen, maar als je dat niet wilt kun je het gewoon niet doen. Het is absoluut geen must. Ik doe zelf niet overclocken en heb alsnog voor de Z97 chipset gekozen, puur omdat dit iets duurdere moederborden zijn waarbij niet zoveel op de componenten bezuinigd is.

Let op: de hogere prestaties van het Z97 moederbord zijn niet het resultaat van overclocken! Hardware.info heeft het moederbord zoals in de review staat uitgelegd (http://nl.hardware.info/r...k-waardes-en-bios-versies) getest op de standaardinstellingen, dus niet overclocked. De hogere prestaties zijn het resultaat van het gebruik van duurdere componenten.

De Gigabyte GA Z97 D3H biedt alles wat de GA H97 D3H ook biedt, alleen dan nog net dat kleine beetje extra erbovenop dat het een aanzienlijk beter moederbord maakt.

Hier een uitgebreide review van de Gigabyte GA Z97 D3H: http://www.modders-inc.co...7-d3h-motherboard-review/

Let op: er bestaat ook nog een Gigabyte Z97-HD3, de letters iets anders, iets lagere prijs, maar dit is geen aanrader!! Bij dit moederbord is er duidelijk op de componenten bezuinigd, niet kopen!

[ Voor 18% gewijzigd door dusty-2011 op 15-10-2014 21:31 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

@hierboven. De sniper heeft ook gewoon die zelfde geluidschip. En kost even 30 euro uit het hoofd minder. Verder haal je de S/PDIF aan (heeft de Sniper trouwens ook). Maar wordt dit vaak gebruikt. Als ik zo even snel de topicstart door lees is het voor HTK werk en een spelletje. Heb je dan de S/PDIF nodig? Is het ook niet zo als je al richting de duurdere headsets voor gamen gaat die profijt hebben van de hogere kwaliteitchip dat je dan een USB aansluiting hebt? En hebben deze headsets niet een eigen ingebouwde geluidskaart?

En volgens mij wordt bij elk bordje op componenten bezuinigd ongeacht de chipset. Moet immers winst worden gemaakt. Ook de 'beste' componenten worden volgens mij meestal zo goedkoop mogelijk ingekocht.

Verder vraag ik mij af of je het verschil merkt tussen een computer met een Bxx chipset Hxx chipset of een Zxx chipset. Ik denk dat je dan beter die 30 euro in de CPU zou kunnen steken of in de Graka.

Maar that's just me.

• dusty-2011
Splitinfinitive schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:38:
@hierboven. De sniper heeft ook gewoon die zelfde geluidschip. En kost even 30 euro uit het hoofd minder. Verder haal je de S/PDIF aan (heeft de Sniper trouwens ook). Maar wordt dit vaak gebruikt. Als ik zo even snel de topicstart door lees is het voor HTK werk en een spelletje. Heb je dan de S/PDIF nodig? Is het ook niet zo als je al richting de duurdere headsets voor gamen gaat die profijt hebben van de hogere kwaliteitchip dat je dan een USB aansluiting hebt? En hebben deze headsets niet een eigen ingebouwde geluidskaart?

En volgens mij wordt bij elk bordje op componenten bezuinigd ongeacht de chipset. Moet immers winst worden gemaakt. Ook de 'beste' componenten worden volgens mij meestal zo goedkoop mogelijk ingekocht.

Verder vraag ik mij af of je het verschil merkt tussen een computer met een Bxx chipset Hxx chipset of een Zxx chipset. Ik denk dat je dan beter die 30 euro in de CPU zou kunnen steken of in de Graka.

Maar that's just me.
Die Sniper B5 heeft een oudere chipset, een oudere geluidschip (niet dezelfde!), is een ouder model dat de nieuwste processoren eigenlijk niet ondersteund maar via een biosupdate nog wel net aan de praat te krijgen is. De Sniper B5 mist ook de M2 connector die de TS graag wil. Niet dat de Sniper B5 een slechte koop is, maar waarom niet voor de recentere chipset kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de lijst in de eerste post aangepast obv de keuze voor het andere moederbord. Ben niet geheel happy met de prijsstijging, maar kwam erachter dat ik in combi met de sniper ook een video converter nodig heb. en dan wordt het prijsverschil toch al weer wat kleiner.

Denk dat dit het lijstje moet worden. Nog op-/aanmerkingen?

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Een DVI>VGA converter zit meestal bij je videokaart ;)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:53:
Een DVI>VGA converter zit meestal bij je videokaart ;)
Ook van HDMI naar DVI?
Ja: Dat zou dan toch een besparing kunnen betekenen, wanneer de shop kan bevestigen dat de Sniper B5 voorzien is van de Haswell Refresh BIOS toch?

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

dusty-2011 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:49:
[...]

Die Sniper B5 heeft een oudere chipset, een oudere geluidschip (niet dezelfde!), is een ouder model dat de nieuwste processoren eigenlijk niet ondersteund maar via een biosupdate nog wel net aan de praat te krijgen is. De Sniper B5 mist ook de M2 connector die de TS graag wil. Niet dat de Sniper B5 een slechte koop is, maar waarom niet voor de recentere chipset kiezen?
Hmm raar dat ze dan wel de zelfde benaming voor de geluidchip gebruiken zet dan minstens 2.0 erachter ofzo.

Verder is dit dat niet iets voor de TS toch nog wat goedkoper: pricewatch: MSI H97M-G43

Heeft niet die ALC1150 maar ALC892 Als ik zo een beetje zoek op het net. Zijn mensen er tevreden mee. Maar geven ze wel aan als jij een high end surround systeem hebt van een paar honderd euro dat je dan mischien beter richting een dedicated geluidskaart kunt gaan.

EDIT
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:57:
[...]

Ook van HDMI naar DVI?
Ja: Dat zou dan toch een besparing kunnen betekenen, wanneer de shop kan bevestigen dat de Sniper B5 voorzien is van de Haswell Refresh BIOS toch?
Pricewatch voor de GPU
Interfaces
Card Interface (Video) PCI-e 3.0 x16
Video uit Display Port, DVI-D, DVI-I, HDMI
Video Adapter DVI naar D-Sub adapter, Mini-DisplayPort naar DisplayPort
De keuze is reuze voor aansluitingen. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Splitinfinitive op 15-10-2014 22:01 ]

• dusty-2011
Splitinfinitive schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:58:
[...]

Hmm raar dat ze dan wel de zelfde benaming voor de geluidchip gebruiken zet dan minstens 2.0 erachter ofzo.

Verder is dit dat niet iets voor de TS toch nog wat goedkoper: pricewatch: MSI H97M-G43

Heeft niet die ALC1150 maar ALC892 Als ik zo een beetje zoek op het net. Zijn mensen er tevreden mee. Maar geven ze wel aan als jij een high end surround systeem hebt van een paar honderd euro dat je dan mischien beter richting een dedicated geluidskaart kunt gaan.
De Sniper B5 gebruikt de ALC 898. De Z97 gebruikt de ALC 1150. Dat is toch een andere benaming??

ALC 892 wat die MSI gebruikt is geen aanrader.

• dusty-2011
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:57:
[...]

Ook van HDMI naar DVI?
Je bestelt een aparte videokaart. Wil je daar gebruik van kunnen maken dan moet je je monitor op de videokaart aansluiten, niet op het moederbord. Dus ik zie niet in hoe de keuze van het moederbord invloed heeft op het aanschaffen van een converter.

Leg eens uit aub.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

dusty-2011 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:01:
[...]

De Sniper B5 gebruikt de ALC 898. De Z97 gebruikt de ALC 1150. Dat is toch een andere benaming??

ALC 892 wat die MSI gebruikt is geen aanrader.
8)7 gekeken bij socket. Wordt tijd voor koffie.

Mea culpa.

Vraag mij alleen af of die ALC1150 goed tot zijn recht komt. Als TS bijwijze van spreken geen audiofiel is en al tevreden is met een m.2 slot en een logitech 2.1 setje dan kan hij toch weer wat knaken in de zak steken. imho.

Maar volgens mij zijn we het topic aan het vervuilen.

• dusty-2011
Splitinfinitive schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:04:
[...]

8)7 gekeken bij socket. Wordt tijd voor koffie.

Mea culpa.

Vraag mij alleen af of die ALC1150 goed tot zijn recht komt. Als TS bijwijze van spreken geen audiofiel is en al tevreden is met een m.2 slot en een logitech 2.1 setje dan kan hij toch weer wat knaken in de zak steken. imho.

Maar volgens mij zijn we het topic aan het vervuilen.
Voor zo'n logitech 2.1 setje zal die ALC 892 wel voldoende zijn ja. Voor een goede koptelefoon of wat duurdere speakers maakt het wel uit natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
dusty-2011 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:02:
[...]

Je bestelt een aparte videokaart. Wil je daar gebruik van kunnen maken dan moet je je monitor op de videokaart aansluiten, niet op het moederbord. Dus ik zie niet in hoe de keuze van het moederbord invloed heeft op het aanschaffen van een converter.

Leg eens uit aub.
8)7 Uiteraard!

Allen bedankt voor de actieve deelname en hulp. Ik ga zo direct de bestelling plaatsen voor de lijst zoals in de eerste post!

• Pwuts

Pwuts

Gefeliciteerd! Veel succes en plezier met je build!

Oja, we zijn gek op foto's hiero :p

Het Show je Build! Topic

[ Voor 28% gewijzigd door Pwuts op 15-10-2014 22:19 ]

¯\_(ツ)_/¯

• dusty-2011
Veel succes met het bouwen!!

• MK_
  • Niet online

MK_

Vrij aardige setup. Als je nog niet besteld hebt:
pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H
Zelfde bordje, alleen iets goedkoper omdat je er niet mee kan overclocken :)

Heb ik je al verteld dat we gek zijn op foto's? Nou, we zijn gek op foto's :9 Er is zelfs een speciaal topic voor, Het Show je Build! Topic :P

Veel plezier ermee en succes met bouwen!

• Pwuts

Pwuts

MK1998NL schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:21:

Heb ik je al verteld dat we gek zijn op foto's? Nou, we zijn gek op foto's :9 Er is zelfs een speciaal topic voor, Het Show je Build! Topic :P
PLAGIAATPLEGER!! Dat had ik al gezegd! :( |:(

¯\_(ツ)_/¯

• dusty-2011
MK1998NL schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:21:
Lees de eerdere posts voordat je zelf post a.u.b. Dat H97 bordje is duidelijk op bezuinigd. Veel slechtere prestaties met standaardinstellingen, slechtere geluidskwaliteit, mist een SPDIF uitgang. Het is niet hetzelfde bord. De gebruikte componenten zijn duidelijk goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Megekko heeft de beste kaarten in huis. Heb de voeding alsnog omgewisseld voor de Seasonic en het wordt de Z97 ivm afwijkende levertijden op beide.

Daarnaast nog een koelpasta opgenomen....is dat steeds nodig?

• Ravocs
Nee, er zit koelpasta bij je processor én bij je processorkoeler. (ik zou de laatste gebruiken ;))

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:52:
Daarnaast nog een koelpasta opgenomen....is dat steeds nodig?
Nee, komt meegeleverd bij je koeler :)
dusty-2011 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:44:
[...]
Lees de eerdere posts voordat je zelf post a.u.b. Dat H97 bordje is duidelijk op bezuinigd. Veel slechtere prestaties met standaardinstellingen, slechtere geluidskwaliteit, mist een SPDIF uitgang. Het is niet hetzelfde bord. De gebruikte componenten zijn duidelijk goedkoper.
Bekijk een vergelijking tussen de 2, bekijk eens de site van de Z97 en de site van de H97 eens. Dan kom je erachter dat ze exact gelijk zijn. Beide M.2, SATA Express, evenveen USB en SATA-poorten, beide een ALC1150, beide géén S/PDIF aan de achterkant. Wel intern. Zo zit het systeem van Gigabyte in elkaar, eerst chipset, dan model. Toevallig (toevallig he) zijn deze allebei gelijk: D3H. Dus, kunnen wij concluderen dat het hetzelfde bordje is. Moederbord benchmarks vind ik persoonlijk de grootste onzin, maar dat zal wel aan mij liggen.

• Pwuts

Pwuts

MK1998NL schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:35:
[...]

Klopt, maar dat is meestal niet de beste kwaliteit :9
[...]

Bekijk een vergelijking tussen de 2, bekijk eens de site van de Z97 en de site van de H97 eens. Dan kom je erachter dat ze exact gelijk zijn. Beide M.2, SATA Express, evenveen USB en SATA-poorten, beide een ALC1150, beide géén S/PDIF aan de achterkant. Wel intern. Zo zit het systeem van Gigabyte in elkaar, eerst chipset, dan model. Toevallig (toevallig he) zijn deze allebei gelijk: D3H. Dus, kunnen wij concluderen dat het hetzelfde bordje is. Moederbord benchmarks vind ik persoonlijk de grootste onzin, maar dat zal wel aan mij liggen.
Je bent zelf de grootste onzin :P
Dat ligt inderdaad aan jou. Er is (ookal zou het het zelfde bordje zijn) een behoorlijk verschil te merken in de benchmarks. Toch maakt het minder verschil dan het lijkt, dus ik denk dat TS net zo goed voor de H97 kan gaan.

¯\_(ツ)_/¯

• dusty-2011
MK1998NL schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:35:
[...]

[...]

Moederbord benchmarks zijn geen onzin. De prestatiebenchmarks kunnen afhankelijk van welke andere hardware je er bij koopt (CPU, GPU) wel degelijk een verschil maken. Tuurlijk, geen groot verschil, maar het prijsverschil is toch ook niet groot of wel? Voor minder dan 10 euro extra kun je geen wonderen verwachten, maar de performance verschillen zijn significant en zitten niet binnen de foutmarge. Feit blijft dat het Z97 bordje uitstekend presteert en het H97 bordje zeer matig.
Als je voor het Z97 bordje kiest krijg je in de PCMark 7 Computation Test maar liefst 1827 punten meer. Vertel mij eens een andere upgrade van je computer, waarbij je voor minder dan 10 euro meerkosten bijna 2000 punten meer krijgt??
Maakt de keuze qua processor en GPU meer uit voor de performance? Tuurlijk, maar vertel mij eens een zinnige upgrade van die onderdelen die minder dan 10 euro kost.
En het gaat me ook om de achterliggende reden waarom het H97 bord minder presteert. Als er gekozen is voor lagere kwaliteit componenten dan heb ik dat bordje liever niet in huis.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 16:25

aap

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:08:
[...]

Omdat een enkele kabelboom bij de fractal makkelijk achter de moederbordtray te verwerken is, en modulair minder makkelijk. Aangezien de fractal goeie kabelmanagment opties heeft, is een modulaire PSU alleen duurder en niet perse makkelijker!
Zo ziet een R4 eruit met een semi-modulaire voeding. Kan best toch? :)

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac40/pictureaap/tn_DSC_1435_zps0c5c1a43.jpg

Ik vind dat argument dat je met een R4 een niet-modulaire voeding "moet" overdreven. Ik zou het eerder omdraaien: het is niet nodig om meer geld uit te geven aan een (semi-)modulaire voeding, maar als je om andere redenen dan kabelmanagement een voorkeur voor een bepaalde voeding hebt, dan hoeft de modulariteit geen doorslaggevend argument te zijn.

• Pwuts

Pwuts

aap schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:07:
[...]

Zo ziet een R4 eruit met een semi-modulaire voeding. Kan best toch? :)
Jep, en ook al zou het een zootje zijn, je ziet het toch 99,9% van de tijd niet omdat er geen raampje in zit. Ik snap dus totaal niet waarom iedereen begint te schreeuwen als je een R4+modulaire voeding adviseert/kiest... 8)7
[afbeelding]

Ik vind dat argument dat je met een R4 een niet-modulaire voeding "moet" overdreven. Ik zou het eerder omdraaien: het is niet nodig om meer geld uit te geven aan een (semi-)modulaire voeding, maar als je om andere redenen dan kabelmanagement een voorkeur voor een bepaalde voeding hebt, dan hoeft de modulariteit geen doorslaggevend argument te zijn.
Dat wilde ik nou al heel lang eens zeggen. Gelukkig heb jij het nu gedaan, hoef ik er geen moeite meer voor te doen :+

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

MasterPrutser schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:33:
[...]

Jep, en ook al zou het een zootje zijn, je ziet het toch 99,9% van de tijd niet omdat er geen raampje in zit. Ik snap dus totaal niet waarom iedereen begint te schreeuwen als je een R4+modulaire voeding adviseert/kiest... 8)7
En de R4 mèt raampje dan?

Maar overigens, zie hier de kracht der woorden, ik nam het idd over van andere bronnen. Zo zie je maar weer het snowball effect.

• Pwuts

Pwuts

Die moet je gewoon niet kopen. :+

Overigens, die versie heb ik in DAA en CAA nog nooit langs zien komen, dus daar hoef je je verder geen zorgen over te maken.
Maar overigens, zie hier de kracht der woorden, ik nam het idd over van andere bronnen. Zo zie je maar weer het snowball effect.
Bedoel je dat iedereen ze naar elkaar gaat gooien als 1 iemand ermee begint? Zal ik eens uitproberen, lijkt me lol >:)

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1