Toon posts:

game pc samenstellen help mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil graag een game pc bouwen

Wat mag het systeem gaan kosten

van 0 tot 900 euro

]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

ik heb de ssd van samsung evo 840 250 gb en een normaal hardeschrijf van 1 tb

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.[/i]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

liefst een intel processor en de rest maakt het mij niet zoveel uit als het maar goed werkt en snel is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

snel en goed game pc

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

ik koop gewoon een atx behuizing. hij moet wel stil zijn moet hem niet van 1 km aan horen ofzo

Ga je overklokken?
als dat geen kwaad kan overklokken dan kan ik het doen als het niet hoeft dan niet natuurlijk.

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen

daar tussen in hij moet niet slecht zijn maar wel best nieuwe onderdelen

jesper

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Tsja, zo komen we ook nergens :(

Dus, een lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 175,89€ 175,89
1MSI H97 GUARD-PRO€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 359,-€ 359,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 90,97€ 90,97
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,95€ 87,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,40€ 22,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,95€ 69,95
1XFX TS 550W 80Plus Bronze€ 52,50€ 52,50
1Crucial MX100 256GB€ 91,70€ 91,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.033,31

Gooi de HDD en SSD eruit, dan heb je het perfecte systeem. Uitleg is vrij onnodig.

Je had trouwens niet 2 topics nodig, je had in je vorige je openingspost kunnen aanpassen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
ojah een voeding heb ik ook al maar die is 650 w en heb zelf 8 gb aan werkgeheugen van Kingston. Heb je zoveel nodig als hhd 3 tb. had zelf een keer iets samen gesteld wil je dat ook nog zien

• MK_
  • Niet online

MK_

Graag :) En dat is informatie die we liever in de openingspost zien. Welke voeding is het trouwens?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
650 silent pro

[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Intel Core i5-4690K Boxed[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 211,85[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]MSI Z97 GAMING 5[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 123,50[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 359,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Samsung 840 EVO 250GB[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 109,95[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=2]Bekijk collectie
Importeer producten[/td]
[td bgcolor=#ededed]Totaal[/td]
[td bgcolor=#ededed]€ 804,30[/td]
[/tr]
[/table]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:16:
650 silent pro

[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Intel Core i5-4690K Boxed[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]MSI Z97 GAMING 5[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Samsung 840 EVO 250GB[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=2]Bekijk collectie
Importeer producten[/td]
[td bgcolor=#ededed]Totaal[/td]
[td bgcolor=#ededed]€ 804,30[/td]
[/tr]
[/table]

• MK_
  • Niet online

MK_

Daar is er iets fout gegaan...

Heb je trouwens geen kast nodig? Overclocken heeft geen nut, dus kan je achterwegen laten. En die voeding, is dat die van König of Cooler Master. Bestaan namelijk allebei. SSD heb ke toch al?

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad gaat even fout. van cooler master is die voeding. daar heb ik geen problemen mee hij is stil. ja die ssd kaart heb ik al. en die hdd schrijf ook maar 1 tb is dat genoeg. dat komt allemaal uit mijn oude pc. nee heb geen kast nodig heb er al 1 een midtower atx.. kan je beetje uit mijn lijstje komen.

- moederboard MSI Z97 GAMING 5, S1150, Z97, 4xDDR, ATX
-processor Intel Core i5-4690K, 3.5GHz, 6MB, S1150
- videokaart Gigabyte GeForce GTX 970 Gaming N970G1, 4GB

en dan heb ik zelf:
1 tb van wd
250 gb ssd van samsung
en kast en voeding

dat wil ik eigenlijk halen

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn games sowieso op max spelen. dat ik het hoog kan spelen en dat alles soepel verloop en dat hij gewoon snel loopt. ga ook binnekort een nieuw scherm kopen van eizo.
waardoor kan je pc snel laten lopen en dat je mooi beeld hebt.

Verwijderd

Ik zou deze build gewoon nemen snelle videokaart en een goede Intel CPU.
Je kan natuurlijk ook zelf even kijken naar hoe een aantal videokaarten het doen in games door benchmarks te lezen.
MK1998NL schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:06:
Tsja, zo komen we ook nergens :(

Dus, een lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 175,89€ 175,89
1MSI H97 GUARD-PRO€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 359,-€ 359,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 90,97€ 90,97
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,95€ 87,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,40€ 22,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,95€ 69,95
1XFX TS 550W 80Plus Bronze€ 52,50€ 52,50
1Crucial MX100 256GB€ 91,70€ 91,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.033,31

Gooi de HDD en SSD eruit, dan heb je het perfecte systeem. Uitleg is vrij onnodig.

Je had trouwens niet 2 topics nodig, je had in je vorige je openingspost kunnen aanpassen.

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
Die samsung evo 840 is héééél erg traag met het lezen van oude bestanden. Bestanden die al een aantal maanden op de PC staan worden nog veel trager uitgelezen dan een traditionele harde schijf dit doet. Ik zou even afwachten of de aanstaande firmware update dit fatsoenlijk oplost. Zo niet, dan zou ik zeggen ditch de samsung en installeer een crucial mx100. De meeste SSD's, zoals de Crucial MX100, hebben MLC geheugen en zijn dus wel in staat om oude bestanden snel te lezen. De 840 evo gebruikt het goedkopere TLC geheugen.

• MK_
  • Niet online

MK_

dusty-2011 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 01:22:
Die samsung evo 840 is héééél erg traag met het lezen van oude bestanden. Bestanden die al een aantal maanden op de PC staan worden nog veel trager uitgelezen dan een traditionele harde schijf dit doet. Ik zou even afwachten of de aanstaande firmware update dit fatsoenlijk oplost. Zo niet, dan zou ik zeggen ditch de samsung en installeer een crucial mx100. De meeste SSD's, zoals de Crucial MX100, hebben MLC geheugen en zijn dus wel in staat om oude bestanden snel te lezen. De 840 evo gebruikt het goedkopere TLC geheugen.
De TS heeft de Samsung al, vrij zonde om zo'n SSD even te ditchen terwijl die zo slecht nog niet zijn. Een MX100 is inderdaad slimmer, maar om nu een SSD t.w.v €100 te ditchen...

Nu, @TS. Voeding kan nog wel mee, afhangend van de leeftijd. De kast zeg je dat mATX is, maar je neemt een ATX bordje. Je zei midtower ATX :). Daarnaast heb ik hierboven al ergens vermeld dat overcloclen vrij weinig nut heeft, das dat zou ik fijn achterwegen laten.

Nu mijn vragen:
[List]
• Hoe oud is de voeding?
• Welke kast heb je?
• Hoe oud is die kast?
[/quote]

Dit vraag ik om te bepalen of de kast wel een goede airflow heeft voor zo'n GTX970. En als hij al redelijk oud is zou ik gezelf trakteren op een nieuwe :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de voeding en de kast 4 jaar oud zijn. De kast is ook van cool master weet alleen het type niet. En die moeder board die ik had gezegd wat is het verschil tussen die jij zei en die ik zei

Verwijderd

Topicstarter
Die ssd kaart koop ik iets eerder. En alsbhet nodig is om de kast te vervangen en de voeding ook. Want moet nog iets sparen dus sommige dingen kan ik alvast kopen. Hoeveel werk geheugen heb je nodig 16 gb of is 8 gb genoeg

Verwijderd

4 jaar oude voeding lijkt mij eigenlijk wel toe aan vervanging.
Verder voor wat jij wil doen en met jouw budget is 8GB ram meer dan genoeg.
Kan je wat rondkijken of je er toch achter kan komen welke kast je hebt of anders er een foto van maken, het zou natuurlijk zonde zijn als straks je componenten niet in je kast passen :p

Verwijderd

Topicstarter
En die moederboard Was is het verschil tussen die van jullie en die van mij. Zal avond foto. Maken

Verwijderd

Topicstarter
Ze schrijf snelheid van die Samsung is wel sneller maar dat maakt zeker niet uit. Wat voor Chipset zit er die moederboard want veel mensen zeggen dat Chipset van 9 moet hebben

Verwijderd

Google is your friend.

• rocketno46
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-01 13:42
Voeding zou ik na 4 jaar op voorhand vervangen, je wilt niet dat deze na een paar weken stuk gaat als je net een nieuwe pc gebouwd hebt, je wilt niet weer alles los gaan halen ;)

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik die foto erop zetten. van mijn kast en een fan voor mijn processor

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:25:
hoe kan ik die foto erop zetten. van mijn kast en een fan voor mijn processor
Door hier te klikken. Upload een foto en kopieer de link (gebruik die met de extensie erachtwr) en zet die zo:
[Img]"Zet hier de link [b]met de extensie[/b]"[/img]
(zonder aanhalingstekens).

Verwijderd

Topicstarter
[img][IMG]http://i.imgur.com/nBLzyw6.jpg[/IMG][/img] : Dit is de foto van mijn kast.

en dit is de foto van mijn processor fan :[img][IMG]http://i.imgur.com/LDQUdI9.jpg[/IMG][/img]

is dat een goede fan voor die processor of moet ik die nieuwe kopen die jullie zeiden

• MK_
  • Niet online

MK_

Je had maar één keer die [Img] dingen hoeven te zetten :)

Maar, die kast lijkt me een Cooler Master CM690? Zou dat kunnen? Maakt niet uit, volgens mij heeft deze wel een goede airflow.

CPU is zo te zien een Scythe, niks mis mee. Zolang je de bracket hebt om hem op een 1150 bordje te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een AMD processor. En die kast is het die ja. Maar wil die ook verandere kast hebben. maar wil in die kast veel fan's hebben en dat ik er in kan kijken

• jean-claude
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
ik zou, als je iets hergebruikt van deze build, het wel eerst even stofvrij maken. Er zit een "klein beetje" stof in je kast....., denk bij je kastkeuze dan ook goed na of je veel openingen moet/wilt hebben(aldanniet met stoffilters) omdat ie blijkbaar op een nogal stoffige locatie komt te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Aerocool Strike-X GT, ATX, Zwart die wil ik gaan halen kan dan voor goede stofvrije computer en goede airflow

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:17:
Aerocool Strike-X GT, ATX, Zwart die wil ik gaan halen kan dan voor goede stofvrije computer en goede airflow
Aerocool? Wat was daar ook alweer mee? Goede airflow? Nee, dat was het niet. Uitstekende bouwkwaliteit? Nee, dat ook niet. Oh ja, ik weet het weer: plastic fantastic rotzooi, dat was het :) Je huidge CM690 is dat 10000 maal beter.

• jean-claude
"Dust filter included to prevent dust entering from the bottom of case."(Bron)
Ze zeggen niets over eventuele dust filters aan de bovenkant, als ze er niet op zitten, raad ik je aan of iets vaker te stofzuigen, je pc op een iets minder stofgevoelige plaats weg te zetten of de bovenkant dicht(er) maken.

PS: kan je een heel klein beetje op je zinsopbouw en interpunctie letten O-) ?

Verwijderd

Topicstarter
Welke raden jullie mij aan dan. Die goed is. Die stofvrij is en goede airflow. Wil wel fan's hebben plus dat ik in mijn kast kan kijken. Kijk veel rond maar weet niet waar ik allemaal op moet Letten

• MK_
  • Niet online

MK_

Zoek een kast uit die je aanstaat en wij zeggen ja of nee, stukken makkelijker. Wij weten namelijk jouw smaak niet :)

• jean-claude
Grote kans dat deze er uit komt als je op het Desktop Aankoopadvies forum om een kast advies vraagt ( window-editie) :9 pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window

[ Voor 19% gewijzigd door jean-claude op 14-10-2014 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Corsair Obsidian 450D
Corsair carbide 500r black
cooler master k380.

wat vinden jullie van deze behuizingen. dit soort behuizingen vind ik mooi

• MK_
  • Niet online

MK_

Afgezien de laatste zijn ze wel goed :)

• jean-claude
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:48:
... Wil wel fan's hebben plus dat ik in mijn kast kan kijken...
pricewatch: Corsair Carbide 500R Black valt af als je een window wilt, blijft de pricewatch: Corsair Obsidian 450D over.

Misschien wel even handig als de TS een lijstje maakt met welke componenten hij al heeft en welke aangerade componenten hij wilt gaan aanschaffen op basis van dit topic, zodat er weer een beetje overzicht is?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen voeding en werkgeheugen. Ik hoorde van een vriend van mij dat ik geen 2 videokaarten er in kan stoppen met dat moederbord die jullie hadden aangeven. Heeft dat nut als ik later misschien 2 videokaart er in stoppen. Wat is jullie advies om later een 2 videokaart er interesse stoppen of gewoon een nieuwere en sneller bar kopen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2014 14:49 ]

• jean-claude
@TS Klopt, hij ondersteunt ATi Crossfire wel, maar Nvidia SLi niet. Persoonlijk zou ik over 3-4 jaar een nieuwe videokaart kopen als deze niet meer aan je eisen voldoet. Dit, omdat nieuwe kaarten nieuwe DirectX, OpenGL en Shader versies hebben. Denk je over 3 maanden opeens 4K te willen gaan gamen op 3 monitoren en daarvoor met GPU power nodig hebben, dan zou ik wel een moederbord nemen dat SLi ondersteunt (al lijkt me dit scenario niet realistisch gezien je openingpost en budget).

Kan je een eindlijst posten wanneer je weet wat je denkt te bestellen?

Verwijderd

En om even door te gaan op JC, neem gewoon geen SLI.

Probeer niet altijd op Ultra te willen spelen, zoveel doet het ook weer niet. Je kan idd beter van kaart upgraden dan er een bijsteken, aangezien technologie zooo snel gaat tegenwoordig. Er zijn al spellen die 6GB aan gddr5 nodig hebben, en die kaarten zijn er niet voor de normale klant. (met een normaal budget).

Daarnaast schalen zooooveel spellen niet goed met SLI, en is het vaak weggegooid geld. Dan maar even op medium spelen!

Verwijderd

Topicstarter
past MSI GeForce GTX 970, 4GB, Gaming in een corsair Graphite Series 230T. kanhet nergens vinden of het past

Verwijderd

Topicstarter
Welke behuizing is beter de coolmaster haf 912 advance of de corsair graphite 230t
Pagina: 1