Windows 8.1 en aparte savegames?

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDijk79
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-05-2024
Goedenavond Allen,

Na enig speurwerk via Google en hier op het Tweakersforum kom ik er niet meer uit.
Ik ben hier nu reeds een week bezig en ben ik wellicht te blond voor woorden en hebben jullie straks iets om over te lachen.

Waar het om gaat is dat ik sinds een week de blije eigenaar ben van de MSI GT70 PC2 1631NL.
Draait de diverse games prachtig!

Nu is het zo dat ook mijn vrouw via haar eigen account graag dezelfde games speelt met haar eigen savegame, lijkt me logisch.
Op het moment dat ze echter Watch Dogs opstart (waar ik dus reeds een savegame van heb opgeslagen) en een nieuwe game wil beginnen wordt de vraag gesteld of ze dit zeker weet, om te testen gewoon Yes geklikt.

Geen probleem, ik was toch amper begonnen.
Een dag later start ik mijn account weer op en start hetzelfde spel, vervolgens wordt haar savegame geladen(dit was mijn verwachting) in plaats van mijn savegame.

Is dit normaal voor Windows 8?????
Deze situatie doet zich bij elk spel voor en ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb mijn account na dit gedoe overgeswitched naar een localaccount, maar ook dit heeft geen effect.
Ik lees wel dingen over Xliveless, maar ik doe dit liever in Windows zelf, mits dit instelbaar is.

Kortom, is hier een oplossing voor of moet ik hiermee leren leven om vervolgens Windows 7 te gaan installeren???

Ik hoop dat jullie mij hier meer duidelijkheid over kunnen geven!

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Savegames kopieren naar een andere folder en later weer terugzetten?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDijk79
Dat is het probleem, ik kan op een of andere manier niet de savegames vinden.
Ook niet wanneer ik verborgen bestanden laat weergeven.....

Anders had ik dit graag willen proberen. :S

Betreft op dit moment de volgende spellen:

Thief, Watch Dogs en Alien Isolation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je niet gewoon dat je de games via een of ander portaal speelt dat aan een account gekoppeld is en daarom centraal via een account je savegames beheert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enige 'werkende' oplossing die ik gevonden heb bij zulke games waar de savegames dus of in de gamefolder zelf komen (ubisoft/savegames of onder localdata/programdata), is de Steam versie te gebruiken met eigen login. Dan krijgt elke game een eigen UID remote/savegame folder en heb je dat gezeur niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 17:47

MrMonkE

★ EXTRA ★

SinergyX: Moet je dan 2 licenties voor een game hebben?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDijk79
Begrijp ik nou dat Microsoft dit daadwerkelijk heeft gewijzigd? :(

Hmmm, daar worden we niet blij van!
Bij eerdere windows-versies heb ik dit nog niet meegemaakt.

Nee, niet via een portaal, ik hoef nergens op in te loggen behalve wanneer ik natuurlijk windows start.

Steam zou in deze dus een mogelijke oplossing zijn.
Het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn dit op een normale manier te doen zonder dit soort omwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
HDijk79 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:06:
Begrijp ik nou dat Microsoft dit daadwerkelijk heeft gewijzigd? :(

Hmmm, daar worden we niet blij van!
Bij eerdere windows-versies heb ik dit nog niet meegemaakt.

Nee, niet via een portaal, ik hoef nergens op in te loggen behalve wanneer ik natuurlijk windows start.

Steam zou in deze dus een mogelijke oplossing zijn.
Het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn dit op een normale manier te doen zonder dit soort omwegen?
Wat heeft Microsoft hier nou weer mee te maken?
Alsof zij bepalen waar een game de savegames neerzet, dat wordt toch echt door de programmeurs van de betreffende game gedaan.

Veel games slaan de savegames op in de "my documents" folder in windows, echter staat het de makers vrij om hier een andere plek voor te kiezen (zoals programdata).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hFresh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03 20:38
MrMonkE schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:57:
SinergyX: Moet je dan 2 licenties voor een game hebben?
Probeer family sharing eens dat zou goed moeten werken onder Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDijk79
Wat heeft Microsoft hier nou weer mee te maken?
Alsof zij bepalen waar een game de savegames neerzet, dat wordt toch echt door de programmeurs van de betreffende game gedaan.

Veel games slaan de savegames op in de "my documents" folder in windows, echter staat het de makers vrij om hier een andere plek voor te kiezen (zoals programdata).
De reden dat ik dit aangeef is dat dit mij bij eerder Windows-versies nooit is gebeurt.
Vandaar mijn gedachtegang,

Verder bevalt het me allemaal prima en is het niet om Microsoft aan te vallen.....maar als ik 3 aparte spellen installeer die vervolgens elk op dezelfde manier reageren in de omgang met desbetreffende savegames wordt het wel een apart verhaal natuurlijk.

Per Windows-account zou dit toch gescheiden moeten zijn, dit zou namelijk inhouden dat je niet met meerdere accounts kunt gamen zonder tegen dit soort "issues" aan te lopen.

Het vreemde is dat ik ook nergens de savegames kan terug vinden, ook niet wanneer ik de default locaties online op zoek en deze ga opspeuren op deze PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens wat google-resultaten worden die savegames van dat spel alleen bij Steam in een aparte folder opgeslagen en anders in de ProgramData of Program Files.

Misschien kan je door op ntfs-niveau forceren dat deze data in de VirtualStore terecht komt (of juist niet).

Op welke versie van Windows speelde je dit spel voorheen, waarop je geen problemen had? Heel erg toevallig Windows XP (of ouder) ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDijk79
Hmmm........oke.

Ik begrijp dat ik niet geheel duidelijk ben geweest.
Mijn excuses hiervoor.

Het betreft hier nieuwe spellen voor mij, wellicht handig dat ik eens een ouder spel op de PC moet proberen als referentiemateriaal om te kijken of dezelfde situatie ontstaat.

Laatste windows-versie die ik heb gebruikt bij gamen is Windows 7.
Hier deed dit probleem zich nooit voor, vandaar mijn verbazing dat ik bij 3 spellen die geïnstalleerd zijn, deze situatie zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik denk ook niet dat dit iets met Windows 8.1 te maken heeft. Het is verantwoordelijkheid van het spel om save games op de juiste locatie op te slaan. Speel je deze games via steam? En hebben jullie dan hetzelfde steam account?

Met een beetje googlen vind je overigens de save game locaties voor Alien: Isolation: http://forums.techdiscuss...c7b0141&p=12884#post12884

Zal voor de andere games ook niet heel moeilijk zijn :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDijk79
Nee, deze games speel ik niet via Steam.
Ik heb voor bovenstaande games reeds gezocht naar de savegames, echter zijn deze niet terug te vinden.

Ook niet als verborgen bestanden worden weergegeven.

[ Voor 1% gewijzigd door HDijk79 op 14-10-2014 10:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Ook niet in "C:\Users\%username%\AppData\Local\VirtualStore"...?

Daar wordt de data opgeslagen van software die user data wil wegschrijven in (beveiligde) systeemmappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDijk79
Anoniem: 262853 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:54:
Ook niet in "C:\Users\%username%\AppData\Local\VirtualStore"...?

Daar wordt de data opgeslagen van software die user data wil wegschrijven in (beveiligde) systeemmappen.
Nope, niks te vinden.....daarom snap ik er ook niks van. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDijk79
Nu heb ik wel de savegames van Watch Dogs gevonden, dus die kan ik verwisselen wanneer nodig. :D

Is er geen enkele andere optie naast het gebruik van eventueel steam om accounts/savegames gescheiden te houden? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waar heb je ze nu gevonden dan, want duidelijkheid helpt best wel bij het zoeken van een oplossing.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HDijk79 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:00:
Nu heb ik wel de savegames van Watch Dogs gevonden, dus die kan ik verwisselen wanneer nodig. :D

Is er geen enkele andere optie naast het gebruik van eventueel steam om accounts/savegames gescheiden te houden? :F
Als de game geen ondersteuning heeft voor multi-accounts, simpel: nee.

Als ze gebruik maken van de %APPDATA% of dergelijke tag, zou je mogelijk nog via folder-linking en alias kunnen werken, maar of dit nu tactisch is ivm werking van andere programma's, is maar de vraag.

Geen idee of je kan proberen de game los per account te installeren? (je krijgt bij installatie meestal de optie 'voor mij / iedereen', misschien dat dat werkt?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDijk79
De savegames voor Watch Dogs heb ik op onderstaande locatie gevonden:

C:\ProgramData\Orbit\274\RLD

Die van Alien Isolation en Thief blijven nog ergens in de donkere ruimtes rondzwemmen.
Aan het installeren per account heb ik ook gedacht echter vraag ik mij af of dan het spel echt 2x wordt geïnstalleerd of dat de installeer alleen wat toevoegt.

Niet dat ik nu te weinig opslag heb maar is een beetje "dubbelzinnig" om elk spel 2x te installeren.
Tijdens de installatie op Windows 7 krijg je inderdaad altijd keurig de melding of mogelijkheid om het voor alle accounts te installeren.

Met dit systeem heb ik dit echter nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je Steam gebruikt lost het probleem zichzelf op zoals hierboven gemeld wordt, dat is een hele gangbare manier om spellen te installeren/beheren tegenwoordig :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Misschien moet je het spel dan eens kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDijk79
sanfranjake schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:47:
Als je Steam gebruikt lost het probleem zichzelf op zoals hierboven gemeld wordt, dat is een hele gangbare manier om spellen te installeren/beheren tegenwoordig :)
Dan gaan we Steam maar weer eens installeren en kijken of ik mijn account nog kan terughalen. :P

Iedereen bedankt voor alle input! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:21

TheVMaster

Moderator WOS
HDijk79 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:35:
De savegames voor Watch Dogs heb ik op onderstaande locatie gevonden:

C:\ProgramData\Orbit\274\RLD

Die van Alien Isolation en Thief blijven nog ergens in de donkere ruimtes rondzwemmen.
Aan het installeren per account heb ik ook gedacht echter vraag ik mij af of dan het spel echt 2x wordt geïnstalleerd of dat de installeer alleen wat toevoegt.

Niet dat ik nu te weinig opslag heb maar is een beetje "dubbelzinnig" om elk spel 2x te installeren.
Tijdens de installatie op Windows 7 krijg je inderdaad altijd keurig de melding of mogelijkheid om het voor alle accounts te installeren.

Met dit systeem heb ik dit echter nog niet voorbij zien komen.
Als ik deze locatie (C:\ProgramData\Orbit\274\RLD) door Google haal dan zou het ook niet gaan om een legale versie van de game? Misschien moet je het beleid nog eens doorlezenlm dit topic gaat dicht!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.