Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Whatsapp Sinoadv malware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen, normaal post ik niet zo snel maar ik kreeg dit vandaag voor mijn neus. Ik was op de site van The Verge aan het surfen via mijn telefoon (Nexus 5) en ik kreeg opeens een poppup voor mijn neus van deze website:

Ap p.update.whatsapp.com.sinoadv.com/topic/whatsapp2/?geo=NL

Hierin stond dat er een nieuwe update was van whatsapp en dat ik deze moest downloaden. Er zat meteen erna een popup waar je eigenlijk alleen maar ok op zou kunnen drukken en een timer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/80lK5GV.png

Persoonlijk denk ik aan malware, heb andere sites geprobeerd maar toen gebeurde er niks want vermoedde dat misschien mijn telefoon kon zijn die besmet is (al ben ik zeer voorzichtig, je weet het niet).
Iemand anders dit tegen gekomen?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is malware en je doet er goed aan om de link niet klikbaar te maken.

Als je kijkt naar de URL zie je dat deze niet naar de legale website linked.
Kijk maar naar de laatste .com in de url, dat is waar je naartoe gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Fietsbel op 13-10-2014 22:42 ]

39

Verwijderd

Topicstarter
Aangepast na je feedback :).
Ja dat viel me dus zelf ook al op. Daarom klikte ik er niet op. Vertrouw dat soort zaken nooit. Gelukkig genoeg kennis van zaken daaromtrent maar kon er helemaal niks over vinden dus heb het idee dat het nog niet zo lang circuleert. Er was wel een andere versie te vinden die hetzelfde probeerde maar die is van 2013 en had een andere inslag.

http://www.cnet.com/news/...-following-status-glitch/

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-11 14:08
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Feit is, ik krijg het op random momenten, ALLEEN als ik imgur pagina's bezoek.

En dan niet een directe host naar de afbeelding, maar waar je de imgur site nog bij ziet.

Voorbeeld pagina waar ik de popup krijg:
imgur.com/p9nUa4X

Ik heb al een mobiele virusscanner aangezet, zelfs mn telefoon opnieuw geinstalleerd.

Groet