Toon posts:

MacBook MagSafe kabel doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,
Ik heb een probleem. Ik heb een MacBook pro early 2008 met daarbij een magsafe 85w adapter. Mijn broer heeft dit weekend mijn kabel gebruikt, hij heeft een nieuwere MacBook pro (2010 denk ik) hij heeft ongeveer 30 uur constant renderend aan de stroom gehangen. Daarbij is de kabel doorgebrand, iemand enig idee hoe dat kan, zou het kunnen komen door te zwaar gebruik? Er is een stuk plastic gesmolten en de kabel zat meteen los

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:25
Waar is de kabel gesmolten? Het lijkt me sterk dat het door gebruik komt. Het lijkt me eerder dat er iets mis is met de MagSafe zelf.

[ Voor 29% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2014 23:05 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is gesmolten vlak aan de adapter, hier een fotoAfbeeldingslocatie: https://www.icloud.com/wm/messagepart/image.jpeg?guid=messagepart%3AINBOX%2F2185-0&type=image%2Fjpeg&uniq=peter.wals&name=image.jpeg&proxyDest=p09-mailws&dsid=1166470325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 20:13

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Helaas is de foto niet te zien, kan je een nieuwe uploaden?

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 18:52
Waarschijnlijk draadbreuk .. 85w is de zwaarste versie .. dus overbelasting zou in theorie niet voor moeten komen .. kijk maar eens bij de reviews bij apple zelf in de store .. niet hun beste product zo te zien:

http://store.apple.com/us...5-and-17-inch-macbook-pro

[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 14-10-2014 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.icloud.com/wm/messagepart/image.jpeg?guid=messagepart%3AINBOX%2F2185-0&type=image%2Fjpeg&uniq=peter.wals&name=image.jpeg&proxyDest=p09-mailws&dsid=1166470325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/sy4602.jpg

Deze wel te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:42
Yes, nu wel.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit lijkt meer op een stuk losgerukt, zeker als ik die plastic buitenkant zie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
losgerukt is het zeker niet, ik heb hem zo aangetroffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk zat op die plek al een kabelbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel kunnen, de kabel is op die plek al heel lang wat bobbelig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar dit is geen 'smelt' resultaat, die bruine aansluiting heeft duidelijk 'scheurranden', ook het randje onderin. Lijkt eerder door te veel kabel bewegen wat koper los kwam (breukje), meer warmte om de plastic eromheen en daardoor wat broos werd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
Ik heb het ook gehad, niet eens met heel veel gebruik. Macbook was nog geen jaar oud. Bij de verkopende partij vertelden ze me dat het door verkeerd gebruik was, je moet de kabel altijd opwinden tijdens vervoer en dergelijke. Doe je dat niet, kan de kabel gaan draaien en ontstaat er een breuk (herkenbaar aan bobbeligheid) met als gevolg doorbranden. Ik kreeg uiteindelijk geen nieuwe, ik vond het echt belachelijk.. Uiteindelijk een nieuwe gekocht en nu altijd netjes opgewikkeld. Sindsdien niet meer voorgekomen, maar m.i. wel duidelijk een ontwerp fout ,gezien het vaker voorkomt. Jammer dat je hier aan het kortste eind trekt ondanks Applecare.

Ik heb op internet tutorials gezien waarbij ze de adapter openen en het stuk opnieuw solderen, heb me er zelf niet aan gewaagd, maar misschien een goedkope oplossing. Al zou ik dit alleen doen als je echt weet waar je mee bezig bent i.v.m. brandgevaar, denk niet dat je verzekering uitkeert ;-)

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even langs de Apple store en je van de domme houden, maar ik denkt dat ze zeggen User Abuse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Beroerd design .. kennelijk is er toch een reden waarom adapters van alle andere fabrikanten anders in elkaar steken .. zijn er ook al genoeg die hebben geopperd waarom ze er niet 2 zijdig magsafe van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mensen geven dat eerste stukje kabel geen ruimte maar trekken deze strak aan bij het oprollen. Daardoor gaat dat punt na enige tijd kapot. Het is zeker een onhandig ontwerp maar het heeft ook heel veel te maken met hoe je het zelf oprolt. Geef je de kabel wat ruimte gaat ie niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
PilatuS schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:52:
Mensen geven dat eerste stukje kabel geen ruimte maar trekken deze strak aan bij het oprollen. Daardoor gaat dat punt na enige tijd kapot. Het is zeker een onhandig ontwerp maar het heeft ook heel veel te maken met hoe je het zelf oprolt. Geef je de kabel wat ruimte gaat ie niet kapot.
Yups .. nouja daarom dus .. introduceer de 2 zijdige magsafe .. kun je er ook makkelijk een langere dan wel kortere kabel aan koppelen. En kan die kabel gewoon los mee op een rolletje.

En op z'n minst het draadje er met een L'etje uit hadden laten komen ipv in een semi stug tuutje

Heb hier nu een asus liggen met eenzelfde type adapter .. eens aan gefrummeld .. en ook die zie ik nog wel eens sneuvelen.

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 14-10-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik nooit de kabel echt heb opgerold bij vervoeren. Dan weet ik hoe het komt, gewoon een kabelbreukje dus, en in ieder geval niet door veel gebruik dan. Bedankt voor de reacties, ik ga in ieder geval even met het kabeltje naar Apple en hopen dat ik nog een nieuwe krijg. Ik vind in ieder geval dat hij het nog heel lang heeft volgehouden, 6 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niets nuttigs hebt toe te voegen, post dan niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 15-10-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:14
Je bent zeker niet de eerste die dit overkomt. Zeker die plek is idd vrij kwetsbaar zoals @PilatuS ook aangeeft.
Ik heb ook al 2 keer vlot achter elkaar gehad dat de snoeren stuk gingen (waarschijnlijk door teveel gerold te worden)

Wat bij jouw adapter bijvoorbeeld gebeurd zou kunnen zijn, is dat het geleidend materiaal (koper in het snoertje) daar ter plaatse al wat uitgedund is waardoor de thermische warmte groter is dan normaal. Denk aan bijv. een te dun verlengsnoer en je sluit er je steengrill (als vergelijk met een Mac die aan het renderen is) een paar uur lang op aan het eind van de maaltijd is je verlengsnoertje gesmolten.

Ik heb onlangs bij mijn Apple 85W adapter een compleet nieuw snoertje erop gezet / laten zetten (even langs repaircafe ermee) nadat ik hem zelf eerst open gemaakt heb adhv de diverse tutorials die er op internet staan. Met een goede platte tang en veel gevloek en pogingen lukt dat je wel. Kabeltje van Ebay besteld (originele kwaliteit kostte ongeveer 25 euro als ik me niet vergis)

Van openmaken wordt de adapter er echter niet mooier op en ik ontkwam niet aan plakband om de behuizing weer goed dicht te houden... :|

[ Voor 17% gewijzigd door autoreverse op 17-10-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 18:32
autoreverse schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:52:
....

Kabeltje van Ebay besteld (originele kwaliteit kostte ongeveer 25 euro als ik me niet vergis)

Van openmaken wordt de adapter er echter niet mooier op en ik ontkwam niet aan plakband om de behuizing weer goed dicht te houden... :|
Je zou natuurlijk ook gewoon 10cm van het bestaande kabeltje kunnen afknippen in plaats van een hele nieuwe kopen :+
Pagina: 1