Anamorphic Mpeg afspelen.

Pagina: 1
Acties:

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04
Hallo

Ik heb een Anamorphic Mpeg(VideoCD) die ik wil afspelen in PowerDVD maar als ik deze in fullscreen afspeel verschijnen er geen zwarte balken boven en beneden en wordt het beeld niet aangepast. Ik gebruik PowerDVD 2.55. Hoe stel ik dit in PowerDVD??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is JUIST de grap van anamorphic, vriend. :)

omdat het beeld én te hoog is én beeldvullend, kan jij met je monitorinstellingen weer naar een "breedbeeld stand" gaan. Op die manier gebruik je meer beeldlijnen.

Nou is het bij een monitor niet zo heel erg van belang, maar het is wél het idee van anamorphic. (op een breedbeeld wordt het beeld dan vanzelf in de juiste verhouding geduwd, met behoud van alle beeldlijnen die je anders zou verliezen in je zwarte balken).

Als je het ergens in kan stellen, dan zou je de optie "wide" bij beeldformaat moeten kiezen, en vertellen dat je een breedbeeld hebt :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als je een TV-out hebt en een goede TV dan kun je die TV op 16:9 zetten, dan klopt het beeld weer.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 12 juni 2001 21:12 schreef Spaceknarf het volgende:
Als je een TV-out hebt en een goede TV dan kun je die TV op 16:9 zetten, dan klopt het beeld weer.
psies. En dat kan je met je monitor ook, alleen moet je het dan ff handmatig met het menu doen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04
Ik begrijp wel degelijk wat anamophic inhoudt maar mijn probleem is dat mijn monitor en mijn tv geen 16:9 stand heeft.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gewoon in powerdvd instellen dat ie hem op 16:9 moet afspelen
Pagina: 1