Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe raak ik aan mijn download snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-11 17:01
Hey allemaal

Na verhuist te zijn zit ik met wat problemen i.v.m. het verbinden van mijn vaste pc met ons netwerk. Het is niet mogelijk om een ethernet kabel te leggen want de router van Telenet staat te ver.

Aangezien er geen Wifi ontvanger in mijn pc zit heb ik zo'n USB stick gekocht die als Wifi ontvanger werkt. Het is een Hama WLAN USB Stick van 300 mbps. Ik kan hiermee wel verbinding krijgen met ons Wifi netwerk maar de snelheid laat te wensen over. In het bijgeleverde progje van Hama staat er dat het signaal rond de 50% is.

Ons abonnement geeft ons de volgende snelheden:
Download: 160 mbps
Upload: 10 mbps

Via speedtest.telenet.be zag ik dat mijn download snelheid daar ver onder zit.
Dit zijn de resultaten:
Latency: 20ms
Download: 6.33 mbps
Upload: 9.11 mbps

Dus upload snelheid zit heel dicht bij wat ze moet zijn. Maar download zit er toch enorm ver onder...
Nu is mijn vraag, hoe kan ik het best die download snelheid omhoog krijgen? Ik zou graag zo dicht mogelijk die 160 mbps benaderen.

Alvast bedankt!!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:56
Is het mogelijk om allereerst bekabeld te testen wat de snelheid is?

Het liefst direct aan de modem hangen (als je een standalone router hebt).

Dus LAN kabel van modem naar pc en speedtest draaien. Vervolgens zet je de router er ook tussen, dus modem-router-pc. Daarna draadloos proberen om enkele meters afstand. Dit zal wat meer inzicht geven in een mogelijke oplossing.

Verwijderd

Test eerst een even wat de snelheid is als de verbinding bedraad is. Zo dat weet je of 160 mbps mogelijk is. 160 mbps is omgerekend 20 mb, Ik denk dat je snelheids- test in mb staat en geen mbps. Google een op powerline dat lijkt me de oplossing voor je.

Hoe heb eigenlijk die speedtest gedaan? (speedtest.net?)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 20:49 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:43:
160 mbps is omgerekend 20 mb, Ik denk dat je snelheids- test in mb staat en geen mbps. Google een op powerline dat lijkt me de oplossing voor je.
Waar heb je het over :? :X

Als je iemand wilt wijzen op verschil bits/Bytes doe het dan goed :o

1 Byte (let op hoofdletter) = 8 bits (let op kleine letter)

Afgekort: 1B = 8b

Nu kun je daar de SI voorvoegsels aan toevoegen voor grote hoeveelheden. Ook hier maakt hoofdletter uit:

k=kilo, 1000
M=Mega, 1000000
m=milli, 1/1000

Dus 1Mb is 1 Megabit, miljoen bits dus. 1MB is 1 MegaByte, 1 miljoen Bytes, of 8 miljoen bits. 1mb zou 1 millibit zijn, oftewel een duizendste bit.

Als je het over snelheden wilt hebben deel je hoeveelheid data (bits danwel Bytes) door tijdseenheid, meestal secondes. Dit kun je op twee manieren afkorten: ps danwel /s.

Dus 1Mbps is exact hetzelfde als 1Mb/s, maar nog altijd een miljard keer meer dan 1mbps. En 1mb is gewoon een millibit, eenduizendste bit, en geen indicatie van snelheid.

Zie ook:
Wikipedia: SI-voorvoegsel

Bewust negeer ik de Mb / Mib discussie, scheelt per slot van rekening max 1000/1024 ;)

Oslik blyat! Oslik!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja 160 Mbit is toch echt 20MegaByte.

**geneuzel er wordt niet geadverteert met millibits...dus we weten allemaal waar het over gaat**

[ Voor 62% gewijzigd door KillerAce_NL op 13-10-2014 21:23 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, 160mbit is 160 millibit (ongeveer 1/6 bit :+ ) en dus 20 millibyte.

Je toetsenbord heeft een Shift toets, gebruik hem af en toe correct :o

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 13-10-2014 21:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Gunner_Youri
Allereerst, die 20mb/s is juist hoor. Ik weet dat je de snelheden die je operator opgeeft moet omrekenen.
Maar als ik hier iets download raak ik nog niet aan de 1mb/s (dus een bestand van 20megabyte duurt 20 sec of meer).
Dit is echter draadloos via die USB stick. Morgen zal ik eens rechtstreeks die test doen.
Ik weet nog in ons vorig huis, toen de opgegeven snelheid nog 120 mbps was, dat ik met de kabel aan 112 mbps kwam. Dus heel dicht bij de opgegeven snelheid.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
youri_69 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:37:
Na verhuist te zijn zit ik met wat problemen i.v.m. het verbinden van mijn vaste pc met ons netwerk. Het is niet mogelijk om een ethernet kabel te leggen want de router van Telenet staat te ver.
Hoe bedoel je te ver? Een ethernetkabel gaat zonder problemen tot 100m lengte, red je het daar niet mee?

Op zulke afstanden moet je van wifi niet veel meer verwachten, dat gaat nooit in de buurt van de 160mbps komen. Ik zou toch een kabel leggen (niet mogelijk geloof ik niet zo in...) of anders je internetabonnement maar downgraden, zonde van het geld zo.
youri_69 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:23:
Ik weet nog in ons vorig huis, toen de opgegeven snelheid nog 120 mbps was, dat ik met de kabel aan 112 mbps kwam. Dus heel dicht bij de opgegeven snelheid.
Goed spul hè die netwerkkabels. _/-\o_

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 19:45

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Waarschijnlijk bedoeld hij te ver om fysiek die kabel te leggen wegens moeilijkheden (door muren boren, niet langs de kant kunnen smijten)..

Om te testen zou ik toch even een kabel leggen, dan weet je welke snelheden je haalt.

Verder kan je zien naar een powerline, maar naar mijn mening heb je hier hier ook maar 50% resultaat mee.

Wil je snelheid: kabel..

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

youri_69 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:23:
Allereerst, die 20mb/s is juist hoor. Ik weet dat je de snelheden die je operator opgeeft moet omrekenen.
Maar als ik hier iets download raak ik nog niet aan de 1mb/s (dus een bestand van 20megabyte duurt 20 sec of meer).
Dit is echter draadloos via die USB stick. Morgen zal ik eens rechtstreeks die test doen.
Misschien een fatsoenlijke wifi adapter kopen ipv een USB stick oplossing?

pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
Dit ziet er al een stuk beter uit, met fatsoenlijke antennes erop

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 09:41
Niks is zo snel en stabiel als een bekabeld netwerk.
Die 300mbit gaat ook over de N-band waarschijnlijk en dan haal je sowieso nooit meer meer als 4mb/sec
Zonde van je dure abonement

Naast powerline kun je wellicht een AC router overwegen met bijbehorende USB stick of wifi adapter zoals eerder genoemd. Dat is wel veel sneller.
Mijn laptop haalt bijna de volledige bandbreedte van 160mbit als deze in dezelfde kamer staat als de router, maar het is ook vrij duur.

Kortom vergeet die stick maar want dat wordt niks. Ga voor een kabel als het kan. En anders powerline of 5ghz.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis013 op 13-10-2014 21:41 ]

• Gunner_Youri
Ja, ik kan de kabels niet mooi weg werken en moet al op verschillende plaatsen gaan boren. Maar het is vooral door de plaatsing van de router van Telenet. De kabel komt toe achteraan de televisie in de living. Van daar moet dus een kabel omhoog door het plafond (lelijk en gat boren). En dan boven moet er ook nog een weg afgelegd worden.

Ik ben ook een hele fan van netwerkkabels en het is heel jammer dat het hier niet mooi te doen is...
Morgen test ik dus via kabel rechtstreeks, die test zal volgens mij een mooi resultaat tonen!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 19:45

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Hier was dat ook een probleem, de kabel leggen.
Heb het opgelost door deze langs de raam naar buiten de brengen, dan daar deels onder de grond en dan richting boven langs de dakgoot.
En zo weer binnen onder de pannen.

Misschien een oplossing?

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• Gunner_Youri
jordy-maes schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:45:
Hier was dat ook een probleem, de kabel leggen.
Heb het opgelost door deze langs de raam naar buiten de brengen, dan daar deels onder de grond en dan richting boven langs de dakgoot.
En zo weer binnen onder de pannen.

Misschien een oplossing?
Bedankt voor de tip maar hier gaat dat helaas niet.
Het deel waar de pc staat is niet bereikbaar van buiten af (geen raam of toegang tot dak)

• Gunner_Youri
Zonet heb ik een laptop rechtstreeks aan de Telenet modem gehangen, de speedtest gaf een mooie 152 mbps downloadsnelheid aan!
Dus nu zoek ik een mogelijkheid om die 10 à 15 mbps toch wat omhoog te krikken. Het moet geen 150 mbps zijn, ook geen 100. Maar met een verhoging naar 40 mbps zou ik al heel tevreden zijn!

[ Voor 25% gewijzigd door Gunner_Youri op 14-10-2014 11:56 ]

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Ga voor Powerline, ga je waarschijnlijk een beter resultaat mee trekken dan via Wifi. Neem gewoon zo goed mogelijke Powerline bakjes. Deze bijvoorbeeld: http://tweakers.net/price...-adapter-starter-kit.html
600Mbps. Hopelijk haal je daar dan toch om en bij de 100 Mbps mee

• Gunner_Youri
Had ik ook al gedacht, en veel over gelezen. Maar er zijn zoveel dingen die meespelen daarin...
Ik ken er niets van maar ik lees over "groepen", "enkelfasig", ...
En de afstand van adapter 1 naar adapter 2, de lengte van de kabel die het signaal moet afleggen. Wat er nog op die stopcontacten aangesloten zit e.d....

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 15:41
Misschien een AC Router en een AC-USB adapter?
AC heeft hogere doorvoersnelheden als N

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Gunner_Youri
Dan gaan de kosten ook de hoogte in niet?
Ik denk dat ik anders voor de Devolo Dlan 650+ ga gaan. Komt overal goed uit de tests en reviews zijn lovend. Die TP Link heeft geen ingebouwd stopcontact, daarom dat ik die niet neem...

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 20:25
Heb je echt geen lege installatiebuizen naar je computerruimte? Of een buis met telefoon- of coaxkabel die je op kunt offeren?

• Gunner_Youri
Nee helemaal niets, kabel trekken is totaal niet mogelijk...

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 21:48
I.p.v. de HAMA een pci wifi adapter kopen met externe antennes. Dan kun je de antennes optimaal uitrichten t.o.v. je router.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

youri_69 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:30:
Dan gaan de kosten ook de hoogte in niet?
Ik denk dat ik anders voor de Devolo Dlan 650+ ga gaan. Komt overal goed uit de tests en reviews zijn lovend. Die TP Link heeft geen ingebouwd stopcontact, daarom dat ik die niet neem...
Kun je bij iemand een setje lenen om uit te proberen voor je gaat kopen?

Zo ja goed idee, powerline werkt namelijk in sommige situaties erg goed, maar in andere totaal niet, niet stabiel of uitermate traag. Het is op voorhand bijna niet te zeggen hoe het bij jou gaat werken.

Stel dat het werkt, dan zijn Devolo apparaten in de regel duur maar kwalitatief goed. Je zou ook kunnen kijken naar de adapters die Telenet verkoopt. Die zijn ook hoogwaardig en bijkomend voordeel daarvan is dat je ook support van Telenet kunt krijgen, wat allicht geen overbodige luxe is.

Oslik blyat! Oslik!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Jeroenneman schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:34:
[...]

Misschien een fatsoenlijke wifi adapter kopen ipv een USB stick oplossing?

pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
Dit ziet er al een stuk beter uit, met fatsoenlijke antennes erop
Dit dus. Word hieronder nogmaals gesuggereerd;
I.p.v. de HAMA een pci wifi adapter kopen met externe antennes. Dan kun je de antennes optimaal uitrichten t.o.v. je router.

• Gunner_Youri
Ik heb dan toch die tp link powerline besteld. Als het niet werkt kan ik die toch terug sturen. Hopelijk lukt het wel!
Anders is volgende optie een veel betere adapter.

• Haribo112
  • Niet online
Hmm, vaak kan dat terugsturen niet als de verpakking geopend is en de apparatuur getest. Alleen als het spul kapot is kan het dan terug, niet als het spul prima in orde is maar in jouw situatie niet werkt. Maar dat zal aan de shop liggen.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

N.M.V.T

[ Voor 98% gewijzigd door flipkipse op 15-10-2014 11:18 ]

Certified Google Teacher.

• Gunner_Youri
Great Succes, zoals Borat zou zeggen!
Die TP link AV600 set is DE oplossing :D
Speedtest geeft nu aan dat de downloadsnelheid 146 mbps is en de upload 9.40 mbps.
Allebei dus heel dicht tegen wat het zou moeten zijn!
Bedankt voor de hulp allemaal ;)
Pagina: 1