Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AC wifi op 10/100mbps router

Pagina: 1
Acties:

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-11 12:58
Geachte tweakers,
Ik ben van plan een router te kopen, en mij budget is 40 euro.
Ik heb een mooie router gezien, alleen die heeft 10/100 poorten, en ac wifi.

Zou wifi een goede snelheid halen, en stabiel zijn? Daar gaat het mij namelijk om. Ik ga waarschijnlijk alleen een ps4 kopen later, die dan op de ethernet poort gaat, verder geen apparatuur die op lan komt.

Hierbij de link : pricewatch: TP-Link Archer C20i

Danku voor de hulp alvast

[ Voor 4% gewijzigd door thomas1907 op 13-10-2014 20:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

802.11n kan prima 200Mbps aan, dus is 100Mbps Ethernet (en dus ook WAN) al een bottleneck, 802.11ac kan nog een stuk sneller, maar voegt in dit geval in het geheel niets toe want je blijft bottlenecked worden door 100Mbps.

Neem liever een 802.11n apparaat met Gb poorten, ga je een stuk meer plezier aan beleven :o

Oslik blyat! Oslik!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-11 12:58
D-Link Wireless N HD Media router - DIR-657

Zou deze router dan een goede keus zijn? Totaal onder de 30 euro, en gigabit poorten. 5ghz heb ik niet nodig want alleen mijn mobiel en windows tablet zitten erop (en later mn laptop/ps4 via lan)

Ik vind dit een mooi ding :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zeg dat niet zo snel over 5GHz :o

Je zegt niets over je buurt, maar als die druk is kan het zijn dat 2.4GHz volledig onbruikbaar is of wordt gedurende de leven van dit apparaat door interferentie van alle netwerken. Ik zou anno 2014 afraden om iets te kopen wat geen 5GHz kan om die reden.

Kijk bijvoorbeeld naar de TP-Link WDR3600, kan net binnen je budget en heeft zowel GbE als dualband WiFi. Als je meer te besteden had zou ik iets anders aanraden, maar met je limieten kan ik niet snel iets beters bedenken.

Oslik blyat! Oslik!